A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Ha egy ütemes kattogó/lüktető jellegű hangot hallasz kb másodpercenként kettőt-hármat, akkor az az aktívszén tartály mágnesszelepe lesz. Az enyémen is hallani, mivel tudom, hogy mi okozza, nem foglalkozom vele. Bár tényleg lehetett volna csendesebbre csinálni...
Üdvözlök mindenkit! Új vagyok köztetek! Tavaly májusban vásároltam egy Vw Touran1.5 tsi act. gépjárművet. Most 12000 km van benne. Tapasztalt e valaki olyat, hogy alapjáraton kattogó hang jön a motortérből,ami az utastérben is hallatszik, illetve 10000 km után nekem is jelentkezett a kéthengerezésnél az erősebb rezonancia!Válaszokat előre is köszönöm!
>> Tényleg kiváncsi vagyok, milyen eredménnyel zárul a javíttatásod
> Részletesen: hidegen mintha rosszabb lenne, melegen jobb. De eddig összesen 10 km-t mentem, úgyhogy még jelzek :-(
Megszünt (hidegen) 1esben a kenguruzás, nincs véletlen lefulladás indításkor/tolatáskor (vagy én lettem ügyesebb), 2 hengeres mód rezonanica is csökkent
A hengereket nem váltogatja, mindig a 2 középső hengert állítja le. Én Touran-ban használom ezt a motor/váltó kombót, 19 ezret mentem már vele. Az átlag fogyasztásom többnyire picivel 7 alá szokott kijönni, nagyon láb, illetve forgalom függő, jobban reagál a hangulatomra, mint egy dízel.
A kéthengerezés nem zavar, de érezni a hajtáslánc enyhe remegését. A fordulat 120-nál kb 2000, nincs hang :-)
A kéthengeres mód inkább terhelés, mint fordsz. függő. 100-as tempó felett ritán kapcsol, hacsak nincs valami enyhe lejtő, de pl a budai alsó rakparton 60-70 között tartósan lehet tartani a "spur" üzemmódot (3-3,5l/100km). AZ üzemmódok közötti váltást nagyon szépen, döccenésmentesen csinálja.
Nem nagyon találok róla leírást! Még az jutott eszembe, hogy vajon a rendszer váltogatja, az éppen működő hengereket? Vagy 5-10 múlva lesz két kopott hengerem, megy kettő kevésbé kopott?? :))
Nekem pont ilyen van és már vagy 33ekm beletoltam május óta. Egyenlőre pozítivak a tapasztalatok vele. 2 hengeres mód sem gáz szerintem egész jól megy bár 110-es tempónál pályán pl van egy fura frekvenciája a motornak....
Fogyasztás sem vészes. Attól függ hogy milyen a lábad én általában 5 és 11 liter között járok vele ami átlagra 7.8 liter :D de persze, ha normálisan mész vele akkor simán hozható a 5-6 literes fogyasztás vele átlagban. :D
Köszi a hozzászólást. Nekem ez a negyedik új autóm és nagyon nehezen tudom lenyelni hogy hát ez ilyen az emissziós normák stb. Te próbáltál valamilyen megoldást keresni rá szoftverfrissítés esetleg, vagy hagyjam jobb nem lesz? Amúgy szeretem a kocsit mert olyan mint egy nagy szívó benzines húz mindenhol nincs turbó lyuk.
Nekem is volt Octavia. Nem tudtam megbarátkozni a rezonanciával. Olyannyira nem, hogy el kellett adjam. Arra tudom hasonlítani, mint amikor a hátsó ablak lehúzva marad és buhog.
A Kodiaqban ugyan ez a motor van és nulla a rezonancia.
A kompresszor hasonlat azért nem jó, mert ez nem egy tartályba nyomja be a levegőt. Az igaz, hogy zárva vannak a szelepek, de nem az adja a hangot, hanem szerintem a motor felfogatása a kulcs.
Seatban, Kodiaqban nem hallani. Van olyan Octavia amiben szintén nem hallani, de a legtöbb Octaviaban igen, és függ a fordulat számtól. Ha kompresszor hang lenne, akkor minden fordulaton lehetne hallani.
Szóval az Octaviaban konstrukciós hiba van, hiába ugyan az a motor.
Ja és Octavia esetén mindegy a SW verzió és a motorkód is. A DADA és a DPCA motor is csinálja.
A kocsival párhuzamosan egyszerre használok céges autóként egy ugyanolyan motoros 150 lovas Seatot is amit egy hónappal utána ugyanúgy null kilométeresként vettem át. Én a kettő között elég nagy különbséget érzek a Seat javára.
Arra még nem találtam sehol leírást hogy a két cégcsoport ugyanazzal a motor programozással kapja a motorokat vagy az saját mindenhol?
VW Touran 1,5 TSI ACT konfigurátorban a szériafelszereltségek listájában van egy "Start-Stop rendszer fékenergia-visszanyeréssel" megnevezésű dolog. A Start-Stop O.K, de ez a fékenergia visszanyerés mi akar lenni? Valami kis hibrid dolog? Nem találtam róla értelmes leírást.
Nekem is alig ismerhető fel a rezonancia - kivéve, ha - ritkán - 2-hengeres üzemmódban eléri a 2100-2200-as fordulatot alacsony tempónál (pl. négyesben 60 körül) . Ekkor erősebben érezhető, de ebben tartani szükségtelen is, mert ilyenkor a fogyasztás is magasabb vagy max ugyanannyi a kijelző szerint, mint más fokozat+fordulatszám kombinációban.
Szia! T-roc 1.5tsi act 2020 márciusi átvétel. Ha odafigyelek akkor egy nagyon pici vibrációt érezni 2hengernél de tényleg ha nem látnám a műszerfalon akkor betudnám hogy az út nem egyenletes.
2020 júliusban vásároltam octavia III FL változatból az 1.5 Tsi ACT verziót. A tapasztalatom az vele, hogy hengerlekapcsolásos üzemmódban érezni vibrációt bizonyos terhelési üzemmódban ami szerintem kellemetlen és számomra elfogadhatatlan egy új autó esetén. Az autóban 5000 km van. Érdeklődnék, hogy másnak mi a tapasztalata ezzel kapcsolatosan.
- 14 ezer Ft olajár diferencia (25.5-11,5 ezer Ft)
Ha már itt tartunk, ha valaki szívesen beszállna nagyobb kiszerelésben olajat venni (shell 0w20), akkor elég jó áron meg lehet kapni (lásd fenti link). Én 12 litert magamnak is bevállalok, de felezem is szívesen. Ha meg még többen lennénk, akkor a 36 literes kiszerelést is szétoszthatnánk, még jobb áron.
Akit érdekel, keressen meg privátban (lamberta@freemail.hu).