Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vaves Creative Commons License 2021.01.10 0 0 634

Ha egy ütemes kattogó/lüktető jellegű hangot hallasz kb másodpercenként kettőt-hármat, akkor az az aktívszén tartály mágnesszelepe lesz. Az enyémen is hallani, mivel tudom, hogy mi okozza, nem foglalkozom vele. Bár tényleg lehetett volna csendesebbre csinálni...

Előzmény: Devfeco (633)
Devfeco Creative Commons License 2021.01.10 0 0 633

Üdvözlök mindenkit! Új vagyok köztetek! Tavaly májusban vásároltam egy Vw Touran1.5 tsi act. gépjárművet. Most 12000 km van benne. Tapasztalt e valaki olyat, hogy alapjáraton kattogó hang jön a motortérből,ami az utastérben is hallatszik, illetve 10000 km után nekem is jelentkezett a kéthengerezésnél az erősebb rezonancia!Válaszokat előre is köszönöm!

mobazs Creative Commons License 2020.12.28 0 0 632

2 hengeres üzemmód: 

 

>> Tényleg kiváncsi vagyok, milyen eredménnyel zárul a javíttatásod

  

> Részletesen: hidegen mintha rosszabb lenne, melegen jobb. De eddig összesen 10 km-t mentem, úgyhogy még jelzek :-(

 

 

Megszünt (hidegen) 1esben a kenguruzás, nincs véletlen lefulladás indításkor/tolatáskor (vagy én lettem ügyesebb), 2 hengeres mód rezonanica is csökkent

 

Előzmény: mobazs (624)
aas Creative Commons License 2020.12.27 0 0 631

Golf VII. 1.4 ACT DSG7 fordulatszám és fogyasztás 110km/h tempomatnál (M7):


 

Most Tiguan 1.5ACT DSG7 van és szinte ugyanezek az értékek. (persze a fogyasztás a nagyobb légellenállás ls tömeg miatt nagyobb valamivel)

2013 óta kb. 180ekm-t mentem ACT+DSG párosítással, szerintem nagyon jó.
A váltást szinte nem is lehet észrevenni, inkább csak a kijelző feliratából.

A Golf esetében nagyon halkan lehetett talán hallani percegést, csendben nyitott ablaknál, de normál esetben (zárt ablak, zene) észrevehetetlen.

A Tiguannál talán egy picivel még jobb a hangszigetelés, így nem hallani semmit.

 

Előzmény: fidorrr (627)
zéé72 Creative Commons License 2020.12.26 0 1 630

Szia, itt egy videó a 2henger működéséről.

Csak a szelepeket kapcsolja le és az üzemanyag ellátást.....

 

https://youtu.be/kJ5opH5qgj0

Előzmény: fidorrr (628)
Vaves Creative Commons License 2020.12.25 0 1 629

A hengereket nem váltogatja, mindig a 2 középső hengert állítja le. Én Touran-ban használom ezt a motor/váltó kombót, 19 ezret mentem már vele. Az átlag fogyasztásom többnyire picivel 7 alá szokott kijönni, nagyon láb, illetve forgalom függő, jobban reagál a hangulatomra, mint egy dízel.

A kéthengerezés nem zavar, de érezni a hajtáslánc enyhe remegését. A fordulat 120-nál kb 2000, nincs hang :-)

A kéthengeres mód inkább terhelés, mint fordsz. függő. 100-as tempó felett ritán kapcsol, hacsak nincs valami enyhe lejtő, de pl a budai alsó rakparton 60-70 között tartósan lehet tartani a "spur" üzemmódot (3-3,5l/100km). AZ üzemmódok közötti váltást nagyon szépen, döccenésmentesen csinálja.

Előzmény: fidorrr (628)
fidorrr Creative Commons License 2020.12.25 0 0 628

Nem nagyon találok róla leírást! Még az jutott eszembe, hogy vajon a rendszer váltogatja, az éppen működő hengereket? Vagy 5-10 múlva lesz két kopott hengerem, megy kettő kevésbé kopott??   :)) 

 

Előzmény: fidorrr (627)
fidorrr Creative Commons License 2020.12.25 0 0 627

Nem legkisebb fogyasztása a cél, inkább a dinamikus közlekedés.

Mekkora a fordulat 110km-nél? Milyen alacsony fordulaton kapcsol le a 2 henger, és mikor kapcsol vissza kb? 

Előzmény: appache10 (626)
appache10 Creative Commons License 2020.12.25 0 1 626

Nekem pont ilyen van és már vagy 33ekm beletoltam május óta. Egyenlőre pozítivak a tapasztalatok vele. 2 hengeres mód sem gáz szerintem egész jól megy bár 110-es tempónál pályán pl van egy fura frekvenciája a motornak....

Fogyasztás sem vészes. Attól függ hogy milyen a lábad én általában 5 és 11 liter között járok vele ami átlagra 7.8 liter :D de persze, ha normálisan mész vele akkor simán hozható a 5-6 literes fogyasztás vele átlagban. :D

Előzmény: fidorrr (625)
fidorrr Creative Commons License 2020.12.25 0 0 625

Sziasztok! 

 

Gondolkodom, Golf Variant 1,5 TSI 150Le dsg váltós autót vásárolni. Visszaolvastam pár oldalt, és kíváncsivá tett a 2 hengeres ütemmód! 

Aki már hosszabb ideje használja, mi a tapasztalat? Kell tőle félni? 

Amit lentebb írtok rázkódás vajon érezhető a dsg-s változatnál is? 

mobazs Creative Commons License 2020.12.18 0 0 624

>>> Egyáltalán mi az az alkatrész, amit cserélni fognak.

 

A konkrét válasz: jobb oldalt a motorban van egy üzemanyag-nyomás érzékelő, ezt cserélték

 

>>> Tényleg kiváncsi vagyok, milyen eredménnyel zárul a javíttatásod

 

Röviden: kicserélték :-)

 

Részletesen: hidegen mintha rosszabb lenne, melegen jobb. De eddig összesen 10 km-t mentem, úgyhogy még jelzek :-(

 

Előzmény: Barangolo55 (623)
Barangolo55 Creative Commons License 2020.12.17 0 0 623

Tényleg kiváncsi vagyok, milyen eredménnyel zárul a javíttatásod

Egyáltalán mi az az alkatrész, amit cserélni fognak.

Az pedig miért van, hogy az egyik kocsiban bántóan zajos a lekapcsolásos üzemmód, a másikban pedig fülelni kell, hogy meghalljam.

Tényleg alig lehet észrevennem nálam, pedig 2 éves, DAD-os az Octaviám.

Kérlek, számolj majd be a fejleményekről.

köszi

Előzmény: mobazs (619)
Barangolo55 Creative Commons License 2020.12.17 0 0 622

Csak, hogy helyére tegyük a dolgokat.

A kompresszor nem attól kompresszor, hogy tartályba sűrít.

Az, hogy szerinted nem a lezárt szelep adja a hangot, hanem a motor felfüggesztése a gond?

Nem?

Ok,okozat.

Kodiákban, Seatban nincs rezonancia?

Most akkor mit is olvasok?

Az én Oktaviámban alig érzem, hallom.

Most volt 2 éves.

Előzmény: Amarton (617)
appache10 Creative Commons License 2020.12.16 0 0 621

És mit mondtak vagy mivel kecsegtettek?!

Előzmény: mobazs (620)
mobazs Creative Commons License 2020.12.16 0 0 620

>>> Ma vittem az autót szervízbe tempomat hibajelzés és 2 hengeres üzemmód okozta rezonancia miatt:

 

Kodiaq 2020 1.5 TSI ACT, motorkód DPC

Előzmény: mobazs (619)
mobazs Creative Commons License 2020.12.16 0 0 619

Ma vittem az autót szervízbe tempomat hibajelzés és 2 hengeres üzemmód okozta rezonancia miatt:

- tempomat hiba: újra kellett kalibrálni

- 2 hengeres üzemmód rezonancia: hibás nyomásérzékelő, pénteken érkezik az új alkatrész, cserélik

 

Ez utóbbi rezonancia probléma ami igazán bosszantott, nagyon bízom benne, hogy megoldódik :-)

 

Előzmény: Amarton (617)
szpzs77 Creative Commons License 2020.12.15 0 0 618

Köszi a hozzászólást. Nekem ez a negyedik új autóm és nagyon nehezen tudom lenyelni hogy hát ez ilyen az emissziós normák stb. Te próbáltál valamilyen megoldást keresni rá szoftverfrissítés esetleg, vagy hagyjam jobb nem lesz? Amúgy szeretem a kocsit mert olyan mint egy nagy szívó benzines húz mindenhol nincs turbó lyuk. 

Csak ne hulljon szét 250e km alatt.

Előzmény: Amarton (617)
Amarton Creative Commons License 2020.12.08 0 0 617

Nekem is volt Octavia. Nem tudtam megbarátkozni a rezonanciával. Olyannyira nem, hogy el kellett adjam. Arra tudom hasonlítani, mint amikor a hátsó ablak lehúzva marad és buhog.

A Kodiaqban ugyan ez a motor van és nulla a rezonancia.

A kompresszor hasonlat azért nem jó, mert ez nem egy tartályba nyomja be a levegőt. Az igaz, hogy zárva vannak a szelepek, de nem az adja a hangot, hanem szerintem a motor felfogatása a kulcs.

Seatban, Kodiaqban nem hallani. Van olyan Octavia amiben szintén nem hallani, de a legtöbb Octaviaban igen, és függ a fordulat számtól. Ha kompresszor hang lenne, akkor minden fordulaton lehetne hallani. 

Szóval az Octaviaban konstrukciós hiba van, hiába ugyan az a motor.

Ja és Octavia esetén mindegy a SW verzió és a motorkód is. A DADA és a DPCA motor is csinálja.

Előzmény: szpzs77 (607)
LacEA211 Creative Commons License 2020.12.05 0 0 616

Ez azt jelenti hogy motorfék üzemben a generátor akár 15voltal is tölt.Normál haladásnál meg van hogy nem is tölt hogy ne fogja a motort.

 

Előzmény: F--Laci (612)
tarejos Creative Commons License 2020.12.04 0 0 615

Ez már évek óta van. Semmi hibrid, inkább marketing.

Előzmény: F--Laci (612)
Avant1 Creative Commons License 2020.12.04 0 0 614

Vannak különbségek a programozásban és a szoftver verziókban is. Ezen bizonyosan lehet javítani szoftveresen is.

Előzmény: szpzs77 (613)
szpzs77 Creative Commons License 2020.12.04 0 0 613

Köszi. A kompresszoros hasonlat az jó. :)

A kocsival párhuzamosan egyszerre használok céges autóként egy ugyanolyan motoros 150 lovas Seatot is amit egy hónappal utána ugyanúgy null kilométeresként vettem át. Én a kettő között elég nagy különbséget érzek a Seat javára.

Arra még nem találtam sehol leírást hogy a két cégcsoport ugyanazzal a motor programozással kapja a motorokat vagy az saját mindenhol? 

Előzmény: Barangolo55 (610)
F--Laci Creative Commons License 2020.12.04 0 0 612

Sziasztok!

VW Touran 1,5 TSI ACT konfigurátorban a szériafelszereltségek listájában van egy "Start-Stop rendszer fékenergia-visszanyeréssel" megnevezésű dolog. A Start-Stop O.K, de ez a fékenergia visszanyerés mi akar lenni? Valami kis hibrid dolog? Nem találtam róla értelmes leírást.

Előre is köszi, ha valakinek van valami infója.

Avant1 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 611

Nekem is alig ismerhető fel a rezonancia - kivéve, ha - ritkán - 2-hengeres üzemmódban eléri a 2100-2200-as fordulatot alacsony tempónál (pl. négyesben 60 körül) . Ekkor erősebben érezhető, de ebben tartani szükségtelen is, mert ilyenkor a fogyasztás is magasabb vagy max ugyanannyi a kijelző szerint, mint más fokozat+fordulatszám kombinációban.

Előzmény: szpzs77 (607)
Barangolo55 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 610

Korábban részletesen leírtam, hogy a két lekapcsolt henger szelepei zárva maradnak, és mint egy kompresszor sűríti a levegőt.

Semmi baja a motornak.

Minegy, hogy új, vagy hány éves.

Sajnos a kompresszornak nem szép a hangja.

 

Előzmény: szpzs77 (607)
zéé72 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 609

Szia! Ha az adott márka tudja a specifikációt és 0w20 akkor gondolom mindegy a gyártó.

Az olajbetőltön Castrol szerepel,

De egy ismerősöm ebbe a motorba Liqui Moly márkát tett bele garancia után, persze ez drágább olaj mint a pl.shell.

De a Motul márkát is dicsérik.

De szerintem a lényeg hogy 10-15ekm olajcsere....

Előzmény: Lambi77 (606)
zéé72 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 608

Szia! T-roc 1.5tsi act 2020 márciusi átvétel. Ha odafigyelek akkor egy nagyon pici vibrációt érezni 2hengernél de tényleg ha nem látnám a műszerfalon  akkor betudnám hogy az út nem egyenletes.

Előzmény: szpzs77 (607)
szpzs77 Creative Commons License 2020.12.03 0 0 607

Sziasztok!

 

2020 júliusban vásároltam octavia III FL változatból az 1.5 Tsi ACT verziót. A tapasztalatom az vele, hogy hengerlekapcsolásos üzemmódban érezni vibrációt bizonyos terhelési üzemmódban ami szerintem kellemetlen és számomra elfogadhatatlan egy új autó esetén. Az autóban 5000 km van. Érdeklődnék, hogy másnak mi a tapasztalata ezzel kapcsolatosan. 

Köszi.

Lambi77 Creative Commons License 2020.12.02 0 0 606

Bocsánat, valóban nem voltam talán elég érthető:

úgy jön ki a 31 ezer, hogy a mobilitásgaranciát bukom, tehát be se kell fizetni (-5080 Ft), illetve ugye én viszem az olajat, amit 11,500 Ft-ért veszek meg (4.5 literrel számolva és 12 literes kiszerelésben véve) itt: https://olajmarket.hu/shell-helix-ultra-professional-av-l-vw508-00509-0w20-1l

Na jó, valóban nem 31 ezer, de 32....:)

Leírom egyszerübben: 

  51 ezer Ft árajánlatban szereplő ár

- 5 ezer Ft mobilitásgarancia

- 14 ezer Ft olajár diferencia (25.5-11,5 ezer Ft)

 

Ha már itt tartunk, ha valaki szívesen beszállna nagyobb kiszerelésben olajat venni (shell 0w20), akkor elég jó áron meg lehet kapni (lásd fenti link). Én 12 litert magamnak is bevállalok, de felezem is szívesen. Ha meg még többen lennénk, akkor a 36 literes kiszerelést is szétoszthatnánk, még jobb áron.

Akit érdekel, keressen meg privátban (lamberta@freemail.hu).

Előzmény: fepeti001 (605)
fepeti001 Creative Commons License 2020.12.02 0 0 605

Ez meglepően jó ár.Nekem -ha jól emlékszem- pollenszűrővel, mobilitással 95e volt.

Azt nem értem, hogy mobilitás nélkül 31 ezerért megcsinálták volna úgy, hogy ők adják az olajat, szűrőt, csavart, munkavégzést?

Ez nem stimmel. Vagy valamit félreértek.

Csak az olaj 24500 bruttó 4,3 literrel számolva. A szervizóradíj 15-20 ezer között van. Ha csak egy órát számol.... Valami nem kerek.

Előzmény: Lambi77 (604)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!