Ezúton szeretném elnézését kérni Putrifalvi Úrnak azon okból, hogy az ezt megelőző üzenetem vége felé véletlen tegezni méltóztattam. Ennek oka biztosan az önnel szemben érzett tisztelet hiánya volt.
Köszönöm megértését.
Az, hogy ön csak egyszer véleményez arra ad következtetni, hogy a ide írottak következményeit már nem viselné szívesen, azaz elmenekül a vita elől.
Mivel feltételezhető, hogy kéjes vigyorban tobzódva még vissza néz majd ide látni az "eredményt", ezért én is nyilvánítok magának egy véleményt:
1.-Maga egy gyáva kötekedő exhibícionista.
2.-Ákos egy ELISMERT művész, s mégha egoista is, jó oka van annak lenni.
3.-Nem tudom milyen nyálverésre gondol, de a többi zenész között igencsak szembetűnő Ákos szellemi fölénye. Persze senki sem tökéletes.
4.-Ő nem tartja magát mindenki felett állónak, de maga felett biztosan ott van.
5.-Ákos teljesítménye nem MENNYISÉGI, hanem MINŐSÉGI !!! Nem került ki a kezei közül még semmi ami nem lett volna méltó a sikerre és elismerésre, bár az ön hiedelmeivel ellentétben számára vannak ezeknél sokkal fontosabb dolgok is.
6.-Mielőtt kritikának nevezett maszlagait szétszórná a világba, érdemes lenne a következő tanácsokat betartania:
-Készülj fel a véleményezés tárgyából mielőtt, szövegelni (s netalán gondolkodni) kezdenel.
-Gondolkodjon el magán, menjen el pszichológushoz hátha valami gond van.
-A hibák néha bennünk vannak. A "mindenki hülye, csak én nem" elv olykor nem működik.
-Ízlések és pofonok. Az utóbbiból úgylátszik anyukája nem adott eleget.
-Keress egy nőt, s ha az sem segít, akkor menthetetlenül sivár az érzelemvilágod.
Köszönöm a lehetőséget a segítésre.
A neve jellemzi önt.
Tiszteletem mindenkinek!
Leheletnyi véleményt nyilvánítanék..bár biztos sokaknak nem fog tetszeni ..de ugye a kritika is hozzátartozik egy objektív megítéléshez..nemcsak a bálványozás.
Ákos szerepét a szánalmas magyar zenei életben télleg kiemelkedőnek lehet nevezni. Azonban ez a többiekre nézve súlyos kritika inkább.. illetve asszem megállapítható hogy a magyar könnyűzenei élet színvonala minimális kivételtől eltekintve nemsokat ér... kezdve a hatvanas évek Illésétől egészen a BubbleGum-ig bezárólag mindenkit beleértve.Ezzel persze meg lehetne tölteni tejjes topikokat is, de inkább visszatérnék Kovács úrra.
Kétségtelen, hogy keresi az útját rendesen és megpróbál valami maradandót alkotni ..ez elismerésre méltó.... azonban én mégis hirtelen a távírányító után kapkodok ha meglátom vagy meghallom vhol. Miért is ? Leírnám pár sorban :
1,Hihetetlen egoizmusa páratlanul nevetséges dalszövegek írására kényszeríti.
2,Az 1984 kapcsán nyilatkozta egyszer : ..ezt a könyvet a zenekar rajongói nemigazán érthetik meg...Hmmm.. aki így lenézi a közönségét és magát magasan föléjük helyezi ..annak a hitelessége és egész személye számomra a nullával egyenlő
3,Régebben rendszeresen arra verte a nyálát hogy ő közgázos..művelt zenész...hát..arra büszkének lenni hogy Mo egyik leggagyibb egyetemén átbukdácsolt.. valóban kivételes tehetségre utal.
4,Szövegeiben, zenéiben a mai napig rendszeresen Martin Lee Gore utánérzésem van ... imagében meg inkább Dave ...dehát ez még megbocsájjjtható egy középszintű zenésztől.. csakhogy ő mindenki felett állónak tartja magát.
5,Teljesítmény alapján messze nem tartozik a zenei elithez ..max a középmezőnyhöz. Persze az útkereső 14-20 éves fiatalok számára tökéletes bálványadottságokkal rendelkezik :))...meg az ősrajongókról ne is beszéljek.
No nem szapulom tovább...azért vannak értékei is..de ha nem kéne látni meg hallgatni...monjuk instrumentális zenét csinálna..comics videoklippekkel:))--az érdekes lenne, sőt..Végre csak a zenével..és nem saját személyi kultuszával foglalkozna, az mindenkinek hasznos lenne :)
Hát ennyi lett volna..
Ha nem értesz egyet vmivel nyugottan anyázz de választ ne várj! Minden topikba eccer véleményezek! :)) Bye
A tegnapi izé ajánló szerint:
Ákos (is) lesz a mai Izében, ahol rrrendkííívül izgalmas témáról fognak beszélgetni: A ZIMIDZS-ről. Van, aki úgy tudja, hogy a klippkészítés lesz a téma.
A versidézet szerintem valami ilyesmiről szól:
Ákos olyan tettet hajtott végre hajdanán, mely a későbbi megaláztatásait és szenvedéseit okozta. Ezt azóta keményen megbánta.
Arra, hogy megváltsa et a "bűnt" nagyon kevés az esély. Most magárahagyatottan és a következmények súlya alatt vár kitudja mióta, s merít erőt abból ami mindenkinek megadatott, a reményből.
Ne gondolja senki azt, hogy holmi egyszerű fizikai dolog kövekezményei lehetnek e sorok. Viszont annál inkább azt, hogy Egy gondolat, Egy érzés, és Egy vágy az ami megindítja őt.
Nem vagyok elvakult Akos-rajongo, de a Keresem az utam tenyleg az egyik legjobb dala. Mondjuk nekem a Valami veget ert is nagyon bejott anno, de az talan meg a bonanzas korszakbol szarmazik ...
Emberek!
Végre újra fog élni a topic?! Hála neked Ranger. Visszatérve a Bonanza szám (örülök Szigi, hogy eltaláltam. Mellesleg nekem a Búcsúdal az abszolút kedvencem és a Persze hajnal van megint) értelmezésére én is durvább dolgot gondolok a sorok mögé. Mondjuk, lehet, hogy nincsen igazam, de talán „még egy” (még az is sok lenne, nem hogy több…) nemi erőszak is belefér. „Megalázó kaland kegyetlen ölelés, halvány ígéret jéghideg nevetés…” Ranger: pont ezért szerettem meg/bele Ákos dalaiba vagy inkább szövegeibe, mert van valami mondani valójuk. Előre is elnézést azoktól, akik a disco és egyéb általam igénytelennek titulált zenét szeretik, de nem akarok idézni egy szöveget sem, baromságok. Nincsen mondanivalójuk és hülyítik a népet. Szállj és a többiek. Nem mondom, hogy nem hallgatok + egy Freestylert, vagy egy Desert rose-t, mondjuk mindkettőben, van vmi, ami +fogható és mégis olyan „sláger” zene. Sok ismerősömtől hallom, hogy Ákos legjobb száma a Keresem az utam. Azt sem értem, hogy miért vonnak le következtetés 5 szám után, amit az évek során hallottak a rádiókban. Szerintem ezerszer többet ér akár egy Ez a miénk, vagy egy Csillagok alatt. (tudom, hogy nem tartozik ide, de azért leírom, hogy a Desert rose az egyik legjobb száma Stingnek, ha nem a legjobb és külön érdeme ez Cheba Mami-nak, aki az arab „vokalistája” a dalnak. Mit nem adnék, ha olyan hanggal áldott volna meg az ég, ami csak egy arabnak lehet. Mondjuk így sem panaszkodhatok...)
Visszatérve Ákosra, nagyon szépek a versei is, amiket nem zenésítettek meg. Pl.: Több, Közömbösítő gyógyító ének, Metro, vagy a Lassú flamenco. És még sorolhatnám. Eszembe jutott még vmi. Nem szeretek olvasni és soha nem is szerettem. Mikor Bonanzát kezdtem el hallgatni, elkezdtem hozzá olvasni. 1984-et, Brecht-nek majdnem az összes drámáját és eleinte nem tudtam kire, érti Ákos, hogy Berlioz, csupán ezért elolvastam a Mester és Margarita c. könyvet, (680 o. és ráadásul a 100 oldal körül, ha nem előbb a mi Berlioz-unk meghal) de nem lettem tőle kevesebb. Sőt több. Hát számomra ennyit jelent a jó zene és még nem mondtam el mindent. De talán az már nem is lenne fontos.
Angel
Angel!
Szerintem úgy van, hogy "jéghideg ölelés, kegyetlen nevetés"
Szigi 101!
Nekem már volt részem ilyesmiben, és mondhatni egy kicsit durvább dolog, mint a Te szerelmi csalódás verziód. Nem kívánom senkinek, hogy ilyenekben legyen része!
Persze azt nem tudhatom, hogy Ákosban milyen élmény szülte a verset, és hogy kiről, de az én értelmezésemben durvább dolog lehetett, mint a Tiédben.
Mellesleg meg a vers azért lehet vígasz annak is, aki írja, mert egy részt meg lehet az az illúziója, hogy a verseiből mások majd könnyebben megértik az elmondhatatlant, illetve mert úgy érezheti, hogy fájdalma nem volt terméketlen és hiábavaló, legalább születet belőle valami szép és értékes, ami mellesleg egy nyom marad őróla, hogy egyáltalán élt, létezett, gondolkodott valamiről. (szerintem)
Angel!
Egyetértek Veled, hogy a mondanivaló súlya a lényeg. És talán a teljes, tiszta és akár reménytelen szerelem eléggé fontos téma egy olyan világban, ahol csak a szex és a külsőség dívik, s az egész emberi kapcsolatok érzelmi lényege elveszik az elüzletiesedett világban, belefullad a műanyag-mocsárba...
Mi a véleményed? Kíváncsi vagyok rá!
Szigi: Talán most előszőr, de tökéletesen egyetértek veled, és most már nekem is minden tiszta O'Briennel kapcsolatban.
Patrona: A Neo rulez.
Morpet: Jamie Winchester Ákos egyik legjobb barátja, mellesleg ír (Irish) és több együttesnek is pl: Tátrai Band gitározik, vokálozik. Ákos dalai közül amennyire én jól tudom, (vagy nem) Jamie kettőt írt. A Keresem az utamat és a Gyilkos ezüstgolyót. És Ákos saját dalainak kb. 90 %-át írja, keveset tudnék mondani, amit nem ő írt. A dal- és a szövegrészét mindenképpen Ő alkotja. Hangszerelésben Madi (Madarász Gábor), és Dorozsmai Péter szoktak segédkezni, de ki ne hagyjam Lepés Gábort se.
Angel
morpet: Ez most komoly? :-) J.Winchester, Ákos egyik zenésze, gyakran dalszerzője, vokalistája... Ha nem rá, akkor kire gondoltál?
Hauber és Ákos szerintem hamar kiheverték a "BB feat. mittoménki" lemezt, a Barátom c. dal egyértelműen Zsoltnak szól. Lehet, hogy nem látom jól, de szerintem Ákos szerette volna, ha H. a test után is vele marad. Zsolt döntése volt, hogy kilépett az "Ákos szólóból". Egyéb ontopic témában (BB-Ákos) lásd a BB topicot...
:-))
Angel 2: Az általad említet sorok az egyik legkedvesebb BB soraim...
Az én verzióm szerint itt egy szerelmi csalódásról lehet szó, amelyet az egyik fél komolyan vett, a másik pedig nem, sőt eme másik ki is neveti az elsőt. Ekkor a második a versekben (esetleg Ákos verseiben) vígasztalódik.
morpet Ákos témában nagyon nincs "ott", nem is érti, minek ír ide.
De ha már így esett, megírhatná valaki, hogy ki az a Jamie Winchester.
Meg azt is, hogy Ákos dalainak, zenéjének hány %-t írja maga Ákos. Vagy ő csak a szövegeket írja? (morpet Ákos témában nagyon nincs "ott"...)
Nem mindegy!
Szerintem bírták egymást, egészen a külföldi titkos ótvar lemez ki(be)szivárgásáig.
Zenei rivalizálás mindig is volt köztük, de ez szvsz hasznos volt a produkció szempontjából.
Munkamegosztás: hát ha igaz ami a borítókra volt írva ( főleg a régebbiekre ), akkor a zenét nagyrészt a Hauber csinálta, M.G. inkább a progi részében volt benne jobban, bár ahogy mondták, volt neki saját száma is. Valahol azt olvastam, hogy pl. a provokatőr egyik részét H.ZS. a másikat M.G. vitte a stúdióba.
Hát nem tudom erre most mit mondjak. Bonanza és Ákos. Valahogy a munkamegosztás kérdése is elég fura volt. Kezdhetném azzal rögtön az elején, hogy Hauberünk és Ákosunk nem igazán bírták egymást, vagy inkább ami helyesebb kifejezés riválisok voltak és még ma is azok lennének... bár ezt én nem fejtegetném tovább. Egy biztos: A szöveget Ákos írta és én meg voltam/vagyok vele elégedve akár most, akár régen. Nekem (bár én elfogult vagyok hozzátok képest) az Ikon és a Beavatás között sincsen különbség, mindkettőt imádom, vagy akár BB-Ákos album között sem teszek különbséget, pedig valójában tényleg különböznek, de attól Ákos az egész, hogy valami mindig egyezik az albumokban. És ez a mondanivaló súlya. Igaz, hogy az utóbbi időben egy kicsit már csak a szerelem a téma (mondjuk ez sem feltétlenül igaz: (pl.: Öngyilkos álom, Gyilkos ezüst golyó), de a költőink is attól lettek nagyok, hogy többféle megfogalmazásban mondták el az érzéseiket, és ettől érezzük őket közel magunkhoz, mert ezek a mi érzéseink is. Valójában Ő mindent tökéletesen ért, bizonyos értelemben rejt el. Most viszont eszembe jutott valami. Kíváncsi lennék, hogy nektek mi jut eszetekbe a következő sorok hallatán. Nekem is van egy teoriám amit majd ha ti kifejtettétek a sajátotokat elmondok: „Megalázó kaland, kegyetlen ölelés. Halvány ígéret jéghideg nevetés. Betegen ülsz, magányod fája alatt, gyógyítsd meg magad, a versből mindig szeretet fakad...” (Régi és új: A vers mindig u.a. marad)
Angel
"BB&Ákos: BB szövegek egysíkúbbak, sötétebbek, nyersebbek, Ákos árnyaltabban fogalmaz." szigi101: ok, ez a te véleményed. Az enyém csak formailag hasonló: meglehet, hogy a BB szövegek egysíkúbbak (de nem sötétebbek, nyersebbek) és Ákos árnyaltabban fogalmaz. De hogy néha (gyakran :-)) ő maga sem tudja, hogy miről énekel, az biztos...
Winstonnal egyetlen reménye a kitörésre ez az O´Brien. És Winstonnak minden vágya a kitörés! És ezt a lehetőséget O´Brien megadja neki! Persze, hogy jobban megbízott benne, mint Juliában.
A Szeretet Minisztériumban pedig... Talán ismeritek azt a (rettenetes) érzést, amikor valaki kínoz valakit, de aztán pár pillanatra nyájasabb lesz a kínzó, mintha visszatérne belé a lélek. Ekkor (sajnos) megmagyarázhatatlan hálát érez az ember a kínzója iránt. Winstonak pl. O´Brien megadja azt a lelki kielégülést, hogy "Juliát nem árultam el" - mondta Winston.
"Nem" - mondta O´Brien - "Juliát nem árultad el".