De, nagy valószínűséggel busszal járnak. A másik pedig, Túv és környéke viszonylag jól el van látva munkahelyekkel, ezért inkább ide járnak a környékről és Miskolcról, és vissza, így pedig nem is nagyon tudnak vonattal járni, mivel az elég kevés települést érint, és viszonylag ritkán jár a buszhoz és az autóhoz képest.
Mondjuk azon én is elgondolkodtam, hogy a gyárak szempontjábólt tényleg jó helyen van a vasút, meg a zöld sáv védi is a települést. De azért ha már ott van a vasút, akkor már a Miskolc felé irányuló hivatásforgalmat is neki kellene ellátnia.
Amúgy amikor arrajártam elég siralmas volt a helyzet. :(((
A két kocsis vonat jó ha félig tele volt. (Ez ment a délutáni műszakhoz kifelé és befelé.)
Tiszapalkonyára alig ment ki valaki. Egy MOL-os kisbusz vitt be néhány embert, majd hozott ki a visszainduló vonathoz.
Bár nagy létszámleépítések voltak, de mind a vegyipar, mind az olajipar, valamint az erőmű is működik még. Ez nem kohászat, hogy üresen kongjanak a gyárcsarnokok. Akkor hol vannak az emberek? Csak nem busszal jönnek Miskolcról???
Minek Fejér megyében, mikor Izsák az BK megye. Vagy nem értek vmit.
Be kellene vmennyre tartani a KRESZ-t, és kicsit lassabban az vátjáróban, az az 1 perc nem ér ennyit. Ezért versenyképtelen a vasút és a vicinális a közúttal szemben, mert ott komolyabban kezelik még a szabályokat.
Nem viccelni akartam, sajnálom a jogsid, ha elvész.
A vasút nem a város miatt épült, nem is az ott lakó emberek miatt.
A vasút az új gyárakhoz épült, amikhez pont közel van, TVK, MOL, Erőművek... Valamint Miskolcról szállította ide az embereket a gyárakba, ami ma is így van, ez a menetrenden látható is, hogy nem Miskolcra, hanem Tiszaújvárs felé van a műszakos vonatközlekedés.
A város meg a gyárak miatt épült, hogy legyenek itt dolgozók, de mivel nem kellemes levegőt biztosító gyárak, azért attól távolabb, még egy erdővel elválasztva épűlt fel a város, amiben szokatlan, hogy nincs "ősmagja" szellős a panelok között, és főleg nagyon sok a zöld, és barátságos emiatt a hangulata.
Szerintem a vasút a 60-70-es években épülhetett. Én a villamopsításra emlékszem, ami a 80-as évek elején történt meg, eleinte Leók vitték erre a személyvonatokat, volt szerencsém velük utazni.
De szerdán megtudakolom egy helyi illetékestől a pontosabb infókat.
Az új menetrendi időszakban az izsáki vonalat is a vegetálás és bohóckodás szintjére süllyesztették a nap 3 pár vonattal. Eddig még volt 6 pár... Gondolom hamarosan a jegykiadás is meg fog szűnni Izsákon, azaz az utolsó mohikán a 152-esen (Helvécia és Ágasegyháza már bezárt valamikor az év elején) :(
2. A teherforgalom, a sok veszélyes anyag miatt talán? Tiszaújvárosban voltam ma egyébként, ezt a világvégét nem akartam kihagyni. A tiszaújvárosi állomás a meglátogatott belvárosi ojjektumtól (cé Szalacsi) pontosan 613 méterre van. Ott van a közelben a buszpályaudvar is. Vagy mindkettő jó helyen van, vagy egyik sem :-)))).
A pálya egyébként végig 80-as, Hejőkeresztúr után van egy egy kilométeres 60-as lassújel, kapirgálják éppen a pályát(vízágy). GPS-szel mértem, a sík vidéken csigalassúnak tűnt a 80.
Itt jártam aq nyáron. Ehhez lenne néhány kérdésem.
1. Mikor épült ez a vonal? (Hejőkeresztúr-Tiszapalkonya Erőmű)?
2. Ha Tiszaújváros (Leninváros) zöldmezős beruházásban épült, akkor miért nem építették közelebb a vasútállomáshoz? A térkép alapján távolinak tűnik, valamint a valóságban is olyan "keitlen" az állomás környéke.
Az adapter csak az adott járműhöz jó sajna, célszerűen ahhoz van kialakítva. Nem éri meg átfarigcsálni szvsz.
Bár, adott jármű, jelen esetben MTZ, takarítás helyett is jó, méretei és teljesítménye valamint ellenállóképessége ismeretében elég, ha a benőtt vonalon végigmegy oda-vissza, aztán már járható az út kissebb járműveknek is :D
Egy szó mint száz, a kerekek + váz irány jobb, mint az MTZ adapter.
Jogsi ügyben: keresd az ismerőst + jogtudort, nézz szét az Autó-motor fórum ilyen irányultságú topicjaiban! Esetleg a Totalcar.hu SOS rovatában!
Sziasztok!Kellemes Karácsony elmúlt, ma jött a kellemetlen... :-(Az imént Izsákon belszaladtam egy lézersugárba melynek dárt véder helyett egy policeman volt a végén.Nyolcvaneggyel a vasútiátjáróban, hogy legyen valami vasutas is a történetben és OFFolás nélkül megállja a helyét itt.Azt mondta a policeman a helyszínen, hogy keressek egy jó rendőr ismerőst vagy egy jó ügyvédet.Feljelentett mint a szar! Tekintve hogy jogsi nélkül akár takarítónak is elmehetek, eléggé el vagyok kámpicsorodva.Nem van véletlenül egy "jó rendőr ismerős" -etek Fejér megyében?
Ez esetben vasutas ismerős nem hiszem hogy elegendő lenne.Apropó Izsáki vasút! Ritkán látok vonatot arra, bár biztos haszálják. Van infótok róla?
Ezen kívül infókat keresek a Solt közepén áthúzó vonalról is.
Matiz:
Helyesen szóltál, hogy belevettél a takarítós mókába mert benne vagyok.
Hívott egy ember, hogy van eladó adaptere MTZ traktorhoz amivel sínen tudott járni. Búza vagonokat húzkodott vele de már okafogyottá vált a történet és ócsón eladná.
Ja, hogy ez rejtvény volt? Bocs, félreértettem, azt hittem, hogy nem tudod, nem a saját képed. Elnézést, akkor kár volt lelőnöm a poént, nekem az irodámtól kb. 200 méterre van a házikó. 1ébként a kerítés melletti két vágány a C. és a D.
"Hoszúhetény után is van egy elveszett vágány kiágazás, csak ez Bátaszék irányából aminek a töltése, telefonoszlopok megvannak, olyan, mint ha ez is a bányához vezetett volna fel."
Az a 64-es eredeti vonala, ami később át lett helyezve a mostanira, de a távíróoszlopok maradtak. Ezen kívül Hosszűhetény valamikor mrh. volt, a régi rakodóvágány az általatok látott vonalból ágazott ki. Van onnan nem messze még egy érdekesség, Vasas-Hírd előtt a vonal az egyik régi kisvasút nyomvonala fölött megy át, ami most földút.