Szerintem meg, egy óra víz nélküli járatás után sem lenne baja a pumpának.... Régen mikor nem raktak nyáron , csak csap vizet a hütőbe akkor sem ment tönkre...
Hallottam egy barátomtól, akinek volt u.a. 1,9 TDI-je, mint nekem de elég meglepő dolgokatt mesélt.
Azt mondta, hogy olajcsere alkalmával leengeste a hűtőfolyadékot is, hogy egyúttal kicserélje. Felmelegítette a motort (kb. 5-10 perc járatás) 2000-2500-as fordulaton, aztán alapjáraton járatta 1-2 percig, majd leállította.
Olaj le, szűrő le... Miközben csöpögött az olaj, leengedte a fagyállót is. Megjegyzem, olajos volt a fagyálló (sztem a turbo bedolgozott az intercoolerbe - igazat mondok vagy sem?). Hűtőfolyadék leengedő csavart vissza zárta, aztán feltett egy új olajszűrőt, s feltöltötte motorolajjal.
A gixer ott van, hogy elfelejtette hűtőfolyadékkal feltölteni a rendszert, s elindította a kocsit. :-(
Az ő elmondása szerint 2-3 perc után kapcsolt és leállította a motort. Feltöltötte fagyállóval, aztán ment az útjára. Ám 1 hét múlva megállt a vízpumpa a gépcsodában + elkezdett a hűtőfolyadék olajos lenni. Azt javasolta a szerelője, hogy turbo felújítás + vízpumpa csere. Eladta az Audit, mert sokallta a szervizelést.
Lehetséges az, hogy (hűtővíz nélküli járatás) tönkre menjen a vízpumpa? Mert szerintem semmi baja nem lesz a motornak egy 2-3 perces hűtőfolyadék nélküli járatás miatt.
A turbo az meg kopó cucc, ez bárkivel megeshet nem?
Igaz, hogy már nincs meg az Audija, de engem érdekelnek a műszaki dolgok, így kiváncsi vagyok a véleményre.
Hát igazad lehet... Én eddig láttam pár ostobát, éjjel akkora fényerővel világított szemből, hogy azt hittem kisütött a nap. Szó szerint káprázott a szemem, ezért írtam, amit írtam.
Csak hogy tud , szart sem ér a gyári magasságállítás szerintem..... Nekem még soha senki nem villogott hogy vakítana a lámpám. A projektorosra ha nem 6000k feletti szett van benne nem is fognak villogni... a 4300-as szett meg a gyárival megegyező színhőmérsékletű, a rendőr azért nem fog kivenni a sorból.. Csak a tükrös lámpájúakat basztatják, mert az tényleg vakít, meg az utólagos gagyi tuning lámpásokat......És hogy miért kerül annyiba a gyári xenon amennyibe kerül???? Ezt talán a gyártoktól kéne megkérdezned.... Egy gyári xenonos lámpa és egy gyári h7-tel szerelt lámpa között csak a foglalat a külömbség, semmi más... szerintem...
Kb egy hónapja megvettem az álomautómat egy 2000-es A4 kombit 2.5 TDI.
RS4 kék, fabetét minden mi szem szájnak ingere.
Úgy egy hete vmi elkezdett csattogni a motorban csökkent a teljesítmény és magasabb fordulaton megtorpant.
Gyorsan csináltunk egy hibakódolvasást és azt dobta ki, hogy: porlasztócsúcs elmozdulásérzékelő szenzor hiba 00542
Ha esetleg vkinek volt már ilyen gondja kérem írjon nekem mi a teendő, lehet e vele menni, meg lehet oldani házilag,, esetleg mennyibe kerül a szervízben,.
Szerintetek miért Xenon a xenon, s miért kerül gyárilag 150-250.000-be? Az utólag beépített szarokban nincs benne az automata magasságállító motor, ami normálisan beállítja.
Te nagyon jól látod az utat, közben meg a szemből érkező vezetőt elvakítod... BALESETVESZÉLYES! Erre ugye senki nem gondol?
Azt kívánom, ha beleteszed az utólagos xenont (akinek benne van annak is) a rendőr leveteti a rendszámod és elküld műszakira. Inkább ez, mint az, hogy frontálisan ütközz egy szemből érkezővel, akit elvakít az ócska xenon.
Akkor majd lehet dörzsölni a tenyeret, s lehet gondolkodni...
Köszönöm szépen a válaszokat akkor lehet az lesz a legegyszerűbb, hogy 4300-as xenont veszek bele az annyira nem is kék meg lehet belefaragom a mosót (de ha nagyon nagy munka akkor marad mosó nélkül).
Vagy simán veszel egy h7 -es xenont 4300-ast aztán csak beszereled, kb 10 perc , és jársz vele. Vizsgára meg visszateszed a gyári égöket.. Én ugyan ezt tettem.
Xenonos lámpa+mosós lökhárító(vagy belefaragod a fényszórómosót)+bekötés és máris mehet mindenki a dolgára,senki nem fog basztatni. ;) Még műszakin sem!
A vakitás nem a xenontól van, hanem a lámpa kialakításából... Sajnos sokan a szar tükrös lámpákba rakják, mikor az csak igazából projektorosba való, abba is találták ki....
Az utólagosan beépített xenon szettek több, mint fele hulladék. Én kb. egy éve utána jártam a dolgoknak, s ha tényleg HIVATALOS, NEM VAKÍTÓ XENON-T szeretnél, az kb. 200.000,- nél kezdődik.
Szerencsére 2012 januártól elveheti a rendőr a papírokat (MŰSZAKIRA KÜLDI AZ AUTÓT), ha nem olyan xenon szett van beépítve. Pl. az 50.000,- es, ami úgy elvakítja a szemből érkezőt, hogy ezzel balesetveszélyt okoz. Én nagyon sokat vezetek, napi 300-400 km-t, nagyon zavaró a rossz szett látványa, mert nem állítja automatikusan a magasságot.
Ez az állítómotor majdnem a lelke az egésznek, ettől függ a xenon. Azt hiszem olyan elven működik, mint a rádiótávirányítású helikopterekben a gyroskop(ezzel hozza egyensúlyba az elektronika a helit). Ha jól emlékszem, ezt nem minden szetthez adják, ezért olcsóbb.
Nekem Espace-be kellett volna, szereléssel együtt a legolcsóbban 250-300.000,- körül mondtak.
Nekem volt 97-es a4 Audim 205x50x17-es kerekekkel, plusz le is volt ültetve... Nem éreztem hogy lefogná azt a marha sok lóerőt:)) Kanyarban meg határozottan jobb lett...
Sziasztok!
Szeretném kérni a tanácsotokat-tapasztalatokat egy 2008as A4essel kapcsolatban 2.0tdi motorral.Szeretnék venni csak kiváncsi vagyok milyen tapasztalotok van vele:)
Remélem csupa jó lessz:)
Köszi előre is:)