Csak az jutott eszembe, hogy ha egy kisforgalmú mellékvonalon kisiklik a Bz, akkor elég lenne az utasokért segélymenetként egy mozdonyt küldeni. :)
Amúgy egyszer tényleg hallottam ilyent. Egy erdei vasúton amolyan "igény szerint közlekedik" menetrendet alkalmaztak holtszezonban, de a mozdonynak amúgyis mennie kellett, mert itt még erdőgazdasági célokat is szolgál(t) a vasút. Csak ha nem volt utas, akkor nem kapcsoltak rá személykocsit. És amikor meglátták, hogy van utas, akkor mondták, hogy kapcsolnak hozzá kocsit, miközben a vasútbarát srácnak megfelelt volna a mozdony is.
Jó, nem egészen így volt, de nagyjából ez a lényege.
"Utasokért egy tolatómozdony ment érte a legközelebbi állomásról. Lehet ilyen? Nem akarom elhinni. Meséljetek róla!"
Mivel az utasoktól nem várható el, hogy begyalogoljanak az állomásig, a Bz-t pedig nem a nyílt pályán fogják javítani, ezért biztosan lehet.:-))) Az utasokért azért küldtek tolatómozdonyt, mert azon sokan elférnek a géptér körül.:-))) Bocs, de picit félreérthetőre sikeredett a kérdés.:-))
Én valami olyasmire emlékszek, hogy azt mondta a miniszter, hogy a mellékvonalakon újra tervezzük/gondoljuk a forgalmat.
Beszélt arról is, hogy vannak/voltak olyan járatok is, amin egyáltalán vagy csak 2 ember utazott, akiket taxival gazdaságosabb lenne elszállítani.
Szóval, szerintem 2006-ig nem lesz jelentős nyirbálás (újraindítás pedig biztosan nem), utána viszont igen. E felé mutat az, hogy először hangzik el szerintem felelős vezető szájából ilyen durva utasszám. Tehát a statisztikák mögé már nem lehet bújni, ezért lehet, hogy a politikusok még azt is meg merik lépni, hogy 1-2-3 vonalat látványosan becsuknak (ahol tényleg nem lesz semmilyen jelentős tiltakozás), ezzel mutatva azt, hogy mennyire vigyázunk az ország pénzére.
Én az egész beszélgetésből ezt szűrtem le, lehet, hogy a konkrét félmondatban esetleg félreérthetően (mellékvonalpáriaknak reménytkeltően?) fogalmazott.
Én sem teljesen, bocsi ha valamit félre értettem, de kb. igy hangzott. Ismétlés du. az M2-őn. A lényeg az újra indítás, erre irtam, hogy szvsz úgy legyen.
"Több ezer km mellékvonalon újra inditjuk a forgalmat. Ezt nem úgy csináljuk, hogy megszüntetjük a mellékvonalakat, mert nem ez a célunk" MTV1 7ó38' Kóka János Gazdasági és Közlekedési Miniszter.
úgy legyen
Ha az új év ilyen, és M41 2127 fotóihoz hasonlókkal lesz tele, akkor nem is kell külön boldogot kivánni.8-)
Ilyen jó, Vicinális(okkal) fotókkal Teli Új Évet Kivánok!
A rossz hír: tegnap este Komlóra érkezvén szomorú hír ért: egy fekete zászló volt kitéve a forgalmi irodára. Váratlanul elhunyt "Viktor bácsi", a munkáját az utolsó pillanatig szívvel-lélekkel ellátó forgalmi szolgálattevő, a 02-es pénztár kezelője. Pont tegnap temették :-(((.
Vidámabb új évet!!! Teganpi fotó a 2004. év utolsó komlói vonatáról:
"Orosháza és Bécsaba között mindig (14 évvel ezelőtt) hosszú nagy szerelvények minimum egy csörgővel az elején szoktak menni. Nem értem hogy most mit akart ott ez a kis vonat."
Az utóbbi jópár évben Szeged és Békéscsaba között MD motorvonatok fordáztak, illetve mindig volt 1-1 Bz vagy M41-es forda is (persze MD döglés esetén - amire volt már egy pár példa - a segélygép lehetett M41, M40, M62 sőt még M44 is). Az új Bp motorvonatok ("Putyin", "Uzsgyi", "Pusztametró") kb. egy fél éve jelent meg Szentesen, azóta folyamatosan veszi át a fordákat. Mostmár Szeged és Békéscsaba között is kezdik átvenni a hegemóniát... (Az MD-k ha minden igaz majd mennek Debrecenbe)
Végezetül néhány kép: (1. kép MDmot 3036-tal az élén robog a Szeged-Rendező előtti kanyarban egy MD szerelvény idén tavasszal, 2. kép: MD döglés miatt M62 109 segélyezik, a szerelvény itt éppen Szeged-Rókusról indul, 3. kép M40 113 segélyezik, Szegeden)
Szertnék képeket készíteni ezekről a vonalakról is és a hozzájuk tartozó épületekről.
CSak azért kérdeztem mert szinte sosem látok rajtuk vonatot. Pl a Soltin kb 6 éve nem láttam. Most már tudom, hogy mindig rossz időben jártam arra.
A múltkor láttam egy szerintem ruszki vonatot Orosháza és Békécsaba között.
Olyan Bz féle volt kinézetre. Eddig még sosem láttam csak képen. Azért gondolom, hogy orosz gyártmány mert mintha olyan logó lenne az elején mint a budapesti metrószerelvényen szoktam látni. (metrózni régen voltam. Gyerekkoromban ha Budapesten jártam a szüleimmel nem lehetett kihagyni a metrózást. Ha volt arra dolgunk ha nem. Mai napig rettentően érdekel.-)
Szóval milyen gép ez? Újjabb fajta Bz?
Orosháza és Bécsaba között mindig (14 évvel ezelőtt) hosszú nagy szerelvények minimum egy csörgővel az elején szoktak menni. Nem értem hogy most mit akart ott ez a kis vonat.
Sárbogárdnál pedig elég elavultaknak találtam a biztosítóberendezéseket ezért gondoltam, hogy késik a fejlesztés.
Remélem sokáig fog még járni a felsorolt szakaszokon.
A múltkor egy kalauz barátom mesélte, hogy gyakran előfordul hogy lerobban egy vonat. El sem tudom képzelni, hogy hogy tud lerobbanni egy vonat?! Egyszercsak megállt a Bz a pálya közepén mert elfolyt az összes hűtővíz. A kocsiban utasokkal. Milyen gáz lehetett. Utasokért egy tolatómozdony ment érte a legközelebbi állomásról. Lehet ilyen? Nem akarom elhinni. Meséljetek róla!
- a solti vonalon maradt a 6 pár vonat, igaz, csak szombatonként (hétköznap és vasárnap már csak 5 pár van)
- Székesfehérvár és Sárbogárd között sem történt jelentős változás, nagyságrendileg ugyanannyi vonat közlekedik, mint idáig.
- Dunaföldvár és Előszállás között még 1-el nőtt is a vonatok száma, az előző időszakhoz képest (11 van most összesen)