A tobbi idopontban (utemesen, termeszetesen, illetve, ha a csatlakozas ugy kivanja, akkor utemen klivul is) busz megy.
A lenyeg: a vonat csinalja az eros jaratokat, es csak 1 kell belole, tehat se bizber, se vonali szolgalat, se semmi nem kell. A buszok meg a holtidoben porognek. A zarojeles vonatok akkor kellenek, ha a busz kapacitasa abban az idoben keves.
A ket busz kozul az egyik csucsban (!) egy masik vonalon bevetheto.
- a 200 Ft/liter árból van-e lehetőség az adók egyrészének viszatérítésére/elengedésére? Ha van, mennyi ez? 5-10%?
- Feltételes megállóhelyek bevezetésével a gázolajigény csökenthető, a nemkívánatos megállások elkerülésével szvsz kb. 5%-kal. Remélem nem nagyon tippeltem mellé, gépészek?
Ha a kettő együtt részben megvalósítható, akkor az mondjuk kb. 7-10% gázolajigény-csökkenés évente.
menetdíj bevételek számítása:
Szerintem nem helyes úgy számolni, hogy 500 Ft/utasesetén x utas/nap kell. Nem mond semmit. Célszerűbb lenne mondjuk a menetdíjak (átlagos utazási távolság számításával) alapján megállapítani (álagolás, súlyozás, stb) az egy utaskm-ből adódó bevételt. Ekkor már "megfogható" számot kapnánk: egy nap alatt mennyi TÉNYLEGES utaskm szükséges ahhoz, hogy nullszaldós legyen a bolt. Ne utas darab, hanem utaskm legyen a mértékegység, talán az jobban elképzelhető.
ökormányzatok:
Valószínű, hogy mindegyik mellette állna, egészen addig, amíg ki nem kéne nyitni a pénztárcájukat.
Teszemazt a csatlakozo vonalakon, se Csornan se Papan nem utemes a menetrend. ezert hol igy, hol ugy jonnek ki a csatlakozasok. Lehetnek esetek, hogy egy Titibi BZ-t 1-2 perccel elorebb hozva jo csatlakozast lehetne adni mondjuk egy Budapest fele meno vonatra. Ilyenkor szerinted elore szabad hozni?
Masik eset, teszemazt utemes a menetrend Papan a 10-es vonalon is, es minden ketoraban megy Gyorbe is, es Cell fele is vonat, megpedig mondjuk minden paros ora 30. perceben. Ez esetben a Titibi BZ optimalis erkezesi idopontja - hogy jo csatlakozast adjon - paros orak 25-odik perce. Reggel tehat 6:25, 8:25. Na, hogy ezekkel se a 6-ra jaro melos, se a 8-ra jaro iskolas, se a szinten 8-ra jaro irodista nem fog jarni, az tuti.
Es akkor ezek meg a legegyszerubb "melyik ujjam harapjam" esetek.
Fokozom a dolgot. Ha egesz nap paros ora 30-kor indul innen, es paratlan 30-kor onnan az az egy szem BZ, akkor egy adott varosban nem ad jo lehetoseget vagy a muszakba, vagy az onnan hazajarasra. Ha parosban :30-kor indul, akkor jo hazajarasra, de ez azt is jelenti, hogy paros :20 korul erkezik, tehat nem jo bejarasra.
Megoldas: erkezzen paros 55:-kor, induljon paratlan :05-kor. Igy egyik sem igazan jo, de mindketto elviselheto. Viszont a tulso vegallomason meg total rossz.
Es akkor ebbe belejon meg a csatlakozo forgalom...
Egyszoval, azt az aranyszabalyt tudom elismetelni, amit 2 hete irtam a Volan topicba: ott erdemes utemes menetrendet csinalni, ahol legalabb orankent megtelik a jarmu. Ez esetben akarhogy is jar, nincs oranal hosszabb varakozas csatlakozasra, es a munkakezdeseket is be lehet loni ugy, hogy +- 25 percek legyenek a puffer idok. Ennel ritkabb kozlekedes eseten jellemzoen tobbet vesztunk az utemesseghez ragaszkodason, mint amit nyerunk vele.
Na a számok azt mutatják, hogy a buli nem buli. De ha a tartalékok is hoznak a konyhára és az 50 főből az a melo is kifutja tehát csak üzemanyag oldalon jelent többletet. Illetve ha eladunk utakat a vezetőálláson, meg még az esetleges teherforgalom. Szóval nagyon necces így első blikkre. Hmmmmmmm Szerintem......
Ha nincs fődarab csere akkor 10/millió/darab talá nelég lesz az 40 milló/per év.
A fűtőház fűtése és villamos energia fogyasztása illetve a víz stb. 1,2 milló/hó
A bz-k cirka 50 liter gázolajat használnak el a 260 km-en 200 ft-al/liter az fordulónként 100000 ft. 700000ft üzemanyag költség/nap. éves szinten 256 millóforint.
Ezek összesen: Cirka 300 milla/év
Tehát: 120+160+300=580 milla.
Az azt jelenti, hogy 580/365=1,59 milló bevételel kell számolni naponta és még nincs nyereség. Az az 1000 forint bevétellel számolva utasonként napi 1590 utast kell elszállítani, 500 ft-al számolva 3180 utast kell elszállítani.
ha a humán költségek ügyében elfogadjuk a ma délelőtti "konszenzusos" 2,4millió ft/év szorozva 50 fővel = 120 milió HUF összeget, akkor lépjünk tovább.
A Nógrád TV kilóméterenként 2,66, a Körös vidéki pedig 1,8 millió forint pályahasználati díjat fizet évente és vonalkilóméterenként.
( ez ugyan egyik zsebből másik zsebbe tétel, de.......)
Akkor Titbi Vasútnak adjunk kedvezményt és fizessen ( vagy ne fizessen ??) kilóméterenként csak 1,2 millió forintot.
Jó ?
Akkor a Titibi éves pályahasználati díja, legyen cak 1,2X131km = 157,2 = 160 millió forint.
"igen is kereknek kell lenniük és nem csak itt hanem Nemesgörzsönyben is, had tudja a polgár, hogy 5:41-től 21:41-ig kétóránként jön vonata"
Es ez kerek? :)))
Bocs, de mindig elfelejtem, hogy gepesszel beszelek :))
Szoval az indulasi idopont akkor kerek, ha 00-ra, vagy esetleg 30-ra, esetlegebben 0-ra vagy 5-re vegzodik.
Amire Te gondoltal, az az utem allandosaga. Az valoban celszeru, - de nem minden aron.
"azert nem kell ennyire kerekeknek lenniuk az indulasi idopontoknak."
Szerintem igen is kereknek kell lenniük és nem csak itt hanem Nemesgörzsönyben is, had tudja a polgár, hogy 5:41-től 21:41-ig kétóránként jön vonata, nem kell menetrendet böngészni, csak egyszerűen meg kell jegyezni kétóránként vonat Csornára. Aztán meg Pápára szintén kétóránként 7:03-tól 23:03-ig! Fontos, hogy mindenféle csatlakozások miatt nem tologatom ide öttel oda öttel, ki akarom szolgálni őket egy kiszámítható valamivel, az egyik jó buszhoz a másik jó vonathoz. A harmadik meg újságot venni meg egy kis vásárláshoz. Stb........
Ja meg annyit: azert nem kell ennyire kerekeknek lenniuk az indulasi idopontoknak. Fontos dolog a csatlakosara figyeles. Se Csornan, se Papan nincs tul kozel a buszallomas a vasuthoz (Papa meg elmegy), igy az atszalloforgalmat a MAV vonalaktol kell inkabb varni.
"A hajnali-éjszakai menetektől is csak akkor van értelme eltekinteni, ha a Titibi Kft-nél megszűnik a pápai feljelentkezés, és pl. veszprémvarsányi a mv., aki éjszaka -nem munkaidőben!- alszik otthon, és úgy megy ki az állomásra, hogy a reggeli iskolás-irodista vonatot bevigye Pápára/Tatabányára. Mert egyébként marad az a felállás, hogy este 8-9-10-kor váltanak Pápán, kimegy Vvarsányba, ott megalszik, majd reggel bevisz egy vonatot, és már lehet is leváltani őt."
Az elébb már említettem, hogy nemhogy megszűnne Pápán a feljelentkezés, hanem csak ott lenne. Nem Celldömölkön. És minden vonat innen indulna és érkezne, és nem a MÁV kolletívból kell kiindulni. A mi újjonc női motorkocsi vezetőink éppen a kistérség munkanélküliei közöl kerülnének ki és lehet, hogy felvételkor előny lenne a pápai lakcím. Nem altatnám a személyzetet, ha kell az éjszakaegy kicsit pihen a motorban és inul vissza Pápára hajnalban, mire az iskolásoknak be kell érniük beérünk mi is.
"Ugyanígy nem tartható fenn a mindenféle jegyek érvényessége a Titibi Kft. vonalain, különös tekintettel a "vasútbaráti" jegyekre, mert mit fog tenni pl. Titibi (hiszen ő is be-beugarana vezetni), ha az orra alá nyomnak egy útmegszakításos 500+ retúrjegyet, vagy pláne egy FIP/CIV ED/IR jegyet?!"
Ugyanazt amit a miskolci ellenőr a BKV jegyre! Ez itt nem érvényes. És megmondom mennyi lesz az utazás költsége nálunk. A nemzetközi jegyek miatt mondom, hogy svájcban sem mindenhol fogadnak el mindent, legfeljebb úttörők lennénk.
"Szóval a Titibi Kft.-nek is csak akkor lehet esélye gazdaságosabban működnie, amikor a MÁV-nak: ha kilép a (részben) saját magának gyártott béklyókból."
Ó nem, nem, nem. Mi ha nem építjük fel a békjókat akkor nem lesz mit lebontani, amit írsz az csak a MÁV-ra vonatkozik.
"És körbeértünk, tehát összesen négy ember, ha senki nem beteg, nincs szabi, pihenőnap. Tehát minimun 5 munkásember (mv)/Bz. Nem nyolc."
Hát persze csúnyán elszámoltam, a fene megeszi. Na akkor van egy jó hírem elég 12 ember a három gépre. Akkor számoljunk 1,5 tartalékkal az 6. tehát 18 mv elég a három gépre! És csak azért is megfogom a kecske szarvát én is majd.
Jelenlegi kedvezmények megnyirbálása? Hmmmm Svájcban hogyan működnek a magán társaságok? Van amire nem érvényes a kedvezményünk, ők ezek szerint nyirbáltak rajta nem?
"Hát, ha az 1-5-8-10-11-es (20-as) vonalak menetrendjét nem változtatjuk, akkor sokkal jobbat nem tudsz produkálni."
Nem MÁV-ban gondolkodom, miért kellene hozzá igazítani a menetrendemet? Hanem abban, hogy én hogyan tudom kiszolgálni az utasaimat. Mi van akkor ha valaki nem vonattal utazik tovább Pápáról hanem busszal ,akkor minden vonatomat a Volánhoz kell igazítanom?
Létezhet ütemes menetrend a mellékvonalon is? Lehet, hogy tudja az utas, hogy két óránként vonatok indulnak a vonalamon? Mondjuk Pápáról Csornára 5:30, 7:30, 9:30, 11:30, 13:30, 15:30, 17:30, 19:30, 21:30!
Nem is nagy ördöngősség és elég hozzá egy bz/nap! S ha ezt össze hasonlítod a mostani menetrend adataival nálam kimarad a 30910 3:43-as indulása, az a vonat nem tom miért van. 30920 5:35 helyett -5-el indulna a 9227-est esetleg megvárná ha minden pontos akor kényelmesen átszáll az a 2 ember aki akar utazni. A mostani 30912 előtt és után is indtanék egy vonatot. A 7:30-as érkezése Csornára cirka 8:15 tehát kényelmesen elérik az átszállók a9917-es vonatot sőt a perverzebje a Veneziát. Sopron felé pedig a 990-est. Most nem elemzem tovább eddig a dolog jónak tűnik nekem.
Miért? Két bz helyett egyel csinálom. A mozdonyvezetőt folyamatosan pörgetem, és nem fizetek a kalauznak, mivel nincs vonalon kereszt így nem kell engedélyt kérni és adni sem. Amit kifizetnék a kalauznak azon veszek gázolajat és megszoktatom az utasokkal azt, hogy rendszeresen van mivel utazni.
Személyzetben elég 2 fő per nap. Az egyik jelentkezik mondjuk 4:30-kor és leteszi a lantot 15:40-kor. A másik kezd 15:10-kor és befejez 0:00-kor. Gép be a fűtött házba nem fagy el nem berreg, nem kopik. Reggel a kolléga kiviszi a vonatra. S mivel női Mv-ket alkalmaznék minden pördülő előtt egy gyors tisztítás, ha valami nagyon szemet szúr akkor azt gyorsan rendbe kell tenni.
traficc: Ma a 13-14-es vonalak,naponta hanali 3,43-tól éjjel 00,01-ig üzemelnek.
de ma, van ugye 3,20 feljelentkezéstől 00,20-as lejelentkezésig
Hát, ez is csak akkor működik, ha a MÁV-os normaidőktől eltekintünk... (parancskönyv olvasás, járgányhoz sétálás, nyitás-zárás stb.stb.)
A hajnali-éjszakai menetektől is csak akkor van értelme eltekinteni, ha a Titibi Kft-nél megszűnik a pápai feljelentkezés, és pl. veszprémvarsányi a mv., aki éjszaka -nem munkaidőben!- alszik otthon, és úgy megy ki az állomásra, hogy a reggeli iskolás-irodista vonatot bevigye Pápára/Tatabányára. Mert egyébként marad az a felállás, hogy este 8-9-10-kor váltanak Pápán, kimegy Vvarsányba, ott megalszik, majd reggel bevisz egy vonatot, és már lehet is leváltani őt.
Ugyanígy nem tartható fenn a mindenféle jegyek érvényessége a Titibi Kft. vonalain, különös tekintettel a "vasútbaráti" jegyekre, mert mit fog tenni pl. Titibi (hiszen ő is be-beugarana vezetni), ha az orra alá nyomnak egy útmegszakításos 500+ retúrjegyet, vagy pláne egy FIP/CIV ED/IR jegyet?!
Szóval a Titibi Kft.-nek is csak akkor lehet esélye gazdaságosabban működnie, amikor a MÁV-nak: ha kilép a (részben) saját magának gyártott béklyókból.
Vannak Aladár, Béla, Cecil (hogy női mv is legyen :-))), Dávid mozdonyvezetők:
hétfő nappal : Aladár;
hétfő éjjel : Béla;
kedd nappal : Cecil;
kedd éjjel : Aladár;
szerda nappal : Dávid;
szerda éjjel : Cecil;
csüt nappal : Béla;
csüt éjjel : Dávid;
péntek nappal: Aladár
És körbeértünk, tehát összesen négy ember, ha senki nem beteg, nincs szabi, pihenőnap. Tehát minimun 5 munkásember (mv)/Bz. Nem nyolc.
A jelenlegi kedvezmények megnyirbálásával vigyázni kell, szerintem. Valahogy a Trans-Tour is megél a Nyírségben, ésnem hiszem, hogy nem ad kedvezményeket, és nyilván kap állami támogatást/árkiegészítést.
Tehát van 8 státuszod a négyes túr miatt. Ezek a dolgozók évi 22-24 nap szabadságra _minimum_ jogosultak, tehát 11 hónapnál többet nem fog senki dolgozni, viszont 12-t kell fizetned. Ha senki sem betegszik le. Márpedig erre is elő kel irányozni bizonyos tartalékot, plusz arra is, hogy a szabi 1/3-át a dolgozó akkor veszi ki, amikor akarja.
Az, hogy a főnök beáll motorkocsit vezetni, az álom-álom, édes álom... Van ismerősöm, aki autósiskolát vezet. Imád vezetni, oktatni, vizsgabiztosként is ténykedett... Mióta főnök, _esélye__sincs_ beülni egy tanuló mellé...
Az adminisztrációs terheket sem szabad lebecsülni, lehet, hogy a könyvelő nem létszámban fog megjelenni, de a költsége jelentkezi, abban biztos lehetsz, minimum 2-3 státusznak megfelelő mértékben.
Az előbbi hsz-ben van egy ökölszám buszos humán költségre, 2003-ból. Az én 2005-ös becslésem (2.4Milla/év) nem nagyon lőtt mellé. (Pláne, hogy ebben mindenki benne van...)
2003-as gumikereku okolszamom van: 1 soforre juto szemelyi jellegu raforditas (ber+jarulek+munkaruha+egyebek) evente majdnem kereken 2 millio ft. Volt, akkor.
"Személyügyben azért tessen óvatosan bánni... A dolgozó évi 220-240 nap körül dolgozik, a többi hétvége (vagy annak megfelelő szabadnap), illetve fizetett szabadság. Tehát egy pozícióra másfél munkavállalót tessen számolni minimum. (A munkarend sem lehet tetszőleges, a tv.-ben megadott pihenőidők elég szigorúak, és gondolom heti hét nap akarsz szolgáltatni...)"
Ismered a 4-es túrt? Sztem nem! Íme: Első nap nappal, második nap éjjel, harmadik nap reggel végez, negyedik nap pihen. Egy gépre tehát egy nap 2 ember kell. Hogy így forogjanak négy napra 4*2 az az 8. Csodálatos dolog ha tartható, ha nem akkor lehet variálni. Azt is írtam, ha sükséges a vezetők is beszállhatnak, vezetni én legalábbis betudok, és olyan társat kell választani aki szintén. Tehát tartalék dolgozó van.
A 4-es túr mindenféle pihenő idő kiadására alkalmas. Hét napos szolgáltatás mellett is.
Titibi: Megszervezném a vonal új menetrendjét, úgy hogy a motorkocsik jó kihasználtsággal közlekedjenek.
Hát, ha az 1-5-8-10-11-es (20-as) vonalak menetrendjét nem változtatjuk, akkor sokkal jobbat nem tudsz produkálni.
Ha Pápa Csorna között 1 gép forog
Hát, akkor különösen nem tudsz jó menetrendet szerkeszteni, ui. jelenleg is két Bz jár ott (az egyik hajnalban jön a 13-as vonalról, ahol napoközben is marad 2 motor).
Azért (is) jó az ilyen tábortűz, mert akik körül ülik, mind hozzátesz valamit.
Szerntem .........:-))) három hét alatt még az üzleti tervét is összehoznánk a Tibike Vasút-nak.
ja, hogy nem lenne működőképes ?
Nem hát.
De ez itt most aarról szl, hogy végre ne találgassunk, hanem írjuk össze, hogy a példánál maradva ( 13+14=131 km) hogyan működhet(ne) egy ilyen fantázia Tibike Vasút.