Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5697

De hogy epitoleg is mondjak valamit, ez a klasszikus menetrendem egy Varos-Falu mellekvonalra:

Vonat:

Varos erkezik: 5:20, 7:20, 9:20, (11:20), 13:20, 16:20, 18:20, (21:20)

Varos indul: 5:40, 7:40, (9:40), 11:40, 14:40, 16:40, 18:40, (22:40)

A tobbi idopontban (utemesen, termeszetesen, illetve, ha a csatlakozas ugy kivanja, akkor utemen klivul is) busz megy.

A lenyeg: a vonat csinalja az eros jaratokat, es csak 1 kell belole, tehat se bizber, se vonali szolgalat, se semmi  nem kell. A buszok meg a holtidoben porognek. A zarojeles vonatok akkor kellenek, ha a busz kapacitasa abban az idoben keves.

A ket busz kozul az egyik csucsban (!) egy masik vonalon bevetheto.

Az alapfelttel: a kozos berlet.

Előzmény: Carpy (5695)
BakcsiMate Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5696

Néhány gondolat:

 

 

gázolaj:

 

- a 200 Ft/liter árból van-e lehetőség az adók egyrészének viszatérítésére/elengedésére? Ha van, mennyi ez? 5-10%?

 

- Feltételes megállóhelyek bevezetésével a gázolajigény csökenthető, a nemkívánatos megállások elkerülésével szvsz kb. 5%-kal. Remélem nem nagyon tippeltem mellé, gépészek?

 

Ha a kettő együtt részben megvalósítható, akkor az mondjuk kb. 7-10% gázolajigény-csökkenés évente.

 

 

menetdíj bevételek számítása:

 

Szerintem nem helyes úgy számolni, hogy 500 Ft/utasesetén x utas/nap kell. Nem mond semmit. Célszerűbb lenne mondjuk a menetdíjak (átlagos utazási távolság számításával) alapján megállapítani (álagolás, súlyozás, stb) az egy utaskm-ből adódó bevételt. Ekkor már "megfogható" számot kapnánk: egy nap alatt mennyi TÉNYLEGES utaskm szükséges ahhoz, hogy nullszaldós legyen a bolt. Ne utas darab, hanem utaskm legyen a mértékegység, talán az jobban elképzelhető.

 

ökormányzatok:

 

Valószínű, hogy mindegyik mellette állna, egészen addig, amíg ki nem kéne nyitni a pénztárcájukat.

 

Máté

Előzmény: Törölt nick (5691)
Carpy Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5695
Ezt igy nem mernem kijelenteni.

Teszemazt a csatlakozo vonalakon, se Csornan se Papan nem utemes a menetrend. ezert hol igy, hol ugy jonnek ki a csatlakozasok. Lehetnek esetek, hogy egy Titibi BZ-t 1-2 perccel elorebb hozva jo csatlakozast lehetne adni mondjuk egy Budapest fele meno vonatra. Ilyenkor szerinted elore szabad hozni?

Masik eset, teszemazt utemes a menetrend Papan a 10-es vonalon is, es minden ketoraban megy Gyorbe is, es Cell fele is vonat, megpedig mondjuk minden paros ora 30. perceben. Ez esetben a Titibi BZ optimalis erkezesi idopontja - hogy jo csatlakozast adjon - paros orak 25-odik perce. Reggel tehat 6:25, 8:25. Na, hogy ezekkel se a 6-ra jaro melos, se a 8-ra jaro iskolas, se a szinten 8-ra jaro irodista nem fog jarni, az tuti.
Es akkor ezek meg a legegyszerubb "melyik ujjam harapjam" esetek.

Fokozom a dolgot. Ha egesz nap paros ora 30-kor indul innen, es paratlan 30-kor onnan az az egy szem BZ, akkor egy adott varosban nem ad jo lehetoseget vagy a muszakba, vagy az onnan hazajarasra. Ha parosban :30-kor indul, akkor jo hazajarasra, de ez azt is jelenti, hogy paros :20 korul erkezik, tehat nem jo bejarasra.
Megoldas: erkezzen paros 55:-kor, induljon paratlan :05-kor. Igy egyik sem igazan jo, de mindketto elviselheto. Viszont a tulso vegallomason meg total rossz.

Es akkor ebbe belejon meg a csatlakozo forgalom...

Egyszoval, azt az aranyszabalyt tudom elismetelni, amit 2 hete irtam a Volan topicba: ott erdemes utemes menetrendet csinalni, ahol legalabb orankent megtelik a jarmu. Ez esetben akarhogy is jar, nincs oranal hosszabb varakozas csatlakozasra, es a munkakezdeseket is be lehet loni ugy, hogy +- 25 percek legyenek a puffer idok. Ennel ritkabb kozlekedes eseten jellemzoen tobbet vesztunk az utemesseghez ragaszkodason, mint amit nyerunk vele.

Előzmény: Törölt nick (5690)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5694

Na a számok azt mutatják, hogy a buli nem buli. De ha a tartalékok is hoznak a konyhára és az 50 főből az a melo is kifutja tehát csak üzemanyag oldalon jelent többletet. Illetve ha eladunk utakat a vezetőálláson, meg még az esetleges teherforgalom. Szóval nagyon necces így első blikkre. Hmmmmmmm Szerintem......

Most azt kérdezitek bele vágnék-e? Bele!

 

Előzmény: Törölt nick (5691)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5693
1,2 milla/év nem hó, sorrry.
Előzmény: Törölt nick (5691)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5692

1720 km.

 

Előzmény: Törölt nick (5688)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5691

20 bz-re volt amikor 40 millót kaptunk/év.

 

Ha nincs fődarab csere akkor 10/millió/darab talá nelég lesz az 40 milló/per év.

 

A fűtőház fűtése és villamos energia fogyasztása illetve a víz stb. 1,2 milló/hó

 

A bz-k cirka 50 liter gázolajat használnak el a 260 km-en 200 ft-al/liter az fordulónként 100000 ft. 700000ft üzemanyag költség/nap. éves szinten 256 millóforint.

 

Ezek összesen: Cirka 300 milla/év

 

Tehát: 120+160+300=580 milla.

 

Az azt jelenti, hogy 580/365=1,59 milló bevételel kell számolni naponta és még nincs nyereség. Az az 1000 forint bevétellel számolva utasonként napi 1590 utast kell elszállítani, 500 ft-al számolva 3180 utast kell elszállítani.

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (5686)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5690

Arra írtam hogy helyes ha Pápáról vagy 00-or, vagy 30-or indulnak Titibi vonatai.

Akkor Marcaltőn mindig vagy épp 15-or vagy 45-or lesznek.

de csak az egyik a jó.

Annál rosszabb, hogy hol így indul, hol úgy, nincs.

Előzmény: Carpy (5689)
Carpy Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5689
Ezt most mire irtad? Az utem kereksegere, vagy az idopont kereksegere?

Az utem kerekseget en is tamogatom.
De az idopontok kerekseget nem. Nem is lehet minden faluban kerek az idopont.
Előzmény: Törölt nick (5687)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5688

Titibi !

 

Légyszíves írj egy számot !

 

Naponta mennyit futnának a bézéid a két vonalon összesen ?

Előzmény: Törölt nick (5675)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5687

Nem.

Carpy !

titibinek van - itt és ebben - igaza.

 

Az egységsugarú utas EZT tudja könnyen megjegyezni.

Tanúsítom.

 

Titibi kiad egy menetrendet Pápa-CsornaPápa viszonylatra.

Érvényes 2005.12.14-2010.12.14-ig

 

Józsi 'bának annyit kell megjegyeznie, hogy az Ő falujában, minden páros óra 23-or van vonat.

Ezt a fél falu fejből fogja tudni.

Előzmény: Carpy (5685)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5686

ha a humán költségek ügyében elfogadjuk a ma délelőtti "konszenzusos" 2,4millió ft/év szorozva 50 fővel = 120 milió HUF összeget, akkor lépjünk tovább.

 

A Nógrád TV kilóméterenként 2,66, a Körös vidéki pedig 1,8 millió forint pályahasználati díjat fizet évente és vonalkilóméterenként.

( ez ugyan egyik zsebből másik zsebbe tétel, de.......)

 

Akkor Titbi Vasútnak adjunk kedvezményt és fizessen ( vagy ne fizessen ??) kilóméterenként csak 1,2 millió forintot.

Jó ?

Akkor a Titibi éves pályahasználati díja, legyen cak 1,2X131km = 157,2 = 160 millió forint.

 

akkor már van két költség összegünk :

- humán éves költség = 120 millió HUF,

- Pályahasználati díj =160 millió HUF.

 

ki tud még mást ?

Előzmény: Törölt nick (5682)
Carpy Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5685
"igen is kereknek kell lenniük és nem csak itt hanem Nemesgörzsönyben is, had tudja a polgár, hogy 5:41-től 21:41-ig kétóránként jön vonata"

Es ez kerek? :)))
Bocs, de mindig elfelejtem, hogy gepesszel beszelek :))
Szoval az indulasi idopont akkor kerek, ha 00-ra, vagy esetleg 30-ra, esetlegebben 0-ra vagy 5-re vegzodik.
Amire Te gondoltal, az az utem allandosaga. Az valoban celszeru, - de nem minden aron.
Előzmény: Törölt nick (5683)
Carpy Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5684
"Pápán van a fűtőház nem Csornán!"

Sajnos az utasokat ez kicsit se erdekli :)

"tarifaközösségről, nem tudom milyen előnyökkel és milyen hátrányokkal járna? Szerinted?"

Majd kifejtem a jovo heten.


Előzmény: Törölt nick (5682)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5683

"azert nem kell ennyire kerekeknek lenniuk az indulasi idopontoknak."

 

Szerintem igen is kereknek kell lenniük és nem csak itt hanem Nemesgörzsönyben is, had tudja a polgár, hogy 5:41-től 21:41-ig kétóránként jön vonata, nem kell menetrendet böngészni, csak egyszerűen meg kell jegyezni kétóránként vonat Csornára. Aztán meg Pápára szintén kétóránként 7:03-tól 23:03-ig! Fontos, hogy mindenféle csatlakozások miatt nem tologatom ide öttel oda öttel, ki akarom szolgálni őket egy kiszámítható valamivel, az egyik jó buszhoz a másik jó vonathoz. A harmadik meg újságot venni meg egy kis vásárláshoz. Stb........

Előzmény: Carpy (5680)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5682

"Forditva celszerubb."

 

Miért? Pápán van a fűtőház nem Csornán! A javítások és a tárolás inkább ott megoldható.

 

 

Tárgyalni kellene a tarifaközösségről, nem tudom milyen előnyökkel és milyen hátrányokkal járna? Szerinted?

Előzmény: Carpy (5678)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5681
Jól van na Peti!
Előzmény: v_peti (5679)
Carpy Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5680
Ja meg annyit: azert nem kell ennyire kerekeknek lenniuk az indulasi idopontoknak. Fontos dolog a csatlakosara figyeles. Se Csornan, se Papan nincs tul kozel a buszallomas a vasuthoz (Papa meg elmegy), igy az atszalloforgalmat a MAV vonalaktol kell inkabb varni.
Előzmény: Carpy (5678)
v_peti Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5679

Hány lába van a tehénnek?

Elöl kettő-hátul kettő-baloldalt kettő-jobboldalt kettő. Összesen 8. :)

 

 

Előzmény: Törölt nick (5676)
Carpy Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5678
"Mondjuk Pápáról Csornára 5:30, 7:30, 9:30, 11:30, 13:30, 15:30, 17:30, 19:30, 21:30! Vissza Csornáról: 6:30, 8:30, 10:30, 12:30, 14:30, 16:30, 18:30, 20:30, 22:30."

Forditva celszerubb. De amugy jo, en is ilyesmit szoktam javasolni.

A 39010-zel Csornaig utaznak a Gyorbe ingazo melosok. Nem tudom hanyan lehetnek, de feltuno, hogy hazafele is van vonatuk Szanyig.

Mi a velemenyed egy esetleges tarifakozossegrol a parhuzamos buszokkal?
Előzmény: Törölt nick (5675)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5677

"A hajnali-éjszakai menetektől is csak akkor van értelme eltekinteni, ha a Titibi Kft-nél megszűnik a pápai feljelentkezés, és pl. veszprémvarsányi a mv., aki éjszaka -nem munkaidőben!- alszik otthon, és úgy megy ki az állomásra, hogy a reggeli iskolás-irodista vonatot bevigye Pápára/Tatabányára. Mert egyébként marad az a felállás, hogy este 8-9-10-kor váltanak Pápán, kimegy Vvarsányba, ott megalszik, majd reggel bevisz egy vonatot, és már lehet is leváltani őt."

 

Az elébb már említettem, hogy nemhogy megszűnne Pápán a feljelentkezés, hanem csak ott lenne. Nem Celldömölkön. És minden vonat innen indulna és érkezne, és nem a MÁV kolletívból kell kiindulni. A mi újjonc női motorkocsi vezetőink éppen a kistérség munkanélküliei közöl kerülnének ki és lehet, hogy felvételkor előny lenne a pápai lakcím. Nem altatnám a személyzetet, ha kell az éjszakaegy kicsit pihen a motorban és inul vissza Pápára hajnalban, mire az iskolásoknak be kell érniük beérünk mi is.

 

"Ugyanígy nem tartható fenn a mindenféle jegyek érvényessége a Titibi Kft. vonalain, különös tekintettel a "vasútbaráti" jegyekre, mert mit fog tenni pl. Titibi (hiszen ő is be-beugarana vezetni), ha az orra alá nyomnak egy útmegszakításos 500+ retúrjegyet, vagy pláne egy FIP/CIV ED/IR jegyet?!"

 

Ugyanazt amit a miskolci ellenőr a BKV jegyre! Ez itt nem érvényes. És megmondom mennyi lesz az utazás költsége nálunk. A nemzetközi jegyek miatt mondom, hogy svájcban sem mindenhol fogadnak el mindent, legfeljebb úttörők lennénk.

 

"Szóval a Titibi Kft.-nek is csak akkor lehet esélye gazdaságosabban működnie, amikor a MÁV-nak: ha kilép a (részben) saját magának gyártott béklyókból."

 

Ó nem, nem, nem. Mi ha nem építjük fel a békjókat akkor nem lesz mit lebontani, amit írsz az csak a MÁV-ra vonatkozik.

Előzmény: István Gyuri (5674)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5676

"És körbeértünk, tehát összesen négy ember, ha senki nem beteg, nincs szabi, pihenőnap. Tehát minimun 5 munkásember (mv)/Bz. Nem nyolc."

 

 

Hát persze csúnyán elszámoltam, a fene megeszi. Na akkor van egy jó hírem elég 12 ember a három gépre. Akkor számoljunk 1,5 tartalékkal az 6. tehát 18 mv elég a három gépre! És csak azért is megfogom a kecske szarvát én is majd.

Jelenlegi kedvezmények megnyirbálása? Hmmmm Svájcban hogyan működnek a magán társaságok? Van amire nem érvényes a kedvezményünk, ők ezek szerint nyirbáltak rajta nem?

Előzmény: BakcsiMate (5673)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5675

"Hát, ha az 1-5-8-10-11-es (20-as) vonalak menetrendjét nem változtatjuk, akkor sokkal jobbat nem tudsz produkálni."

 

Nem MÁV-ban gondolkodom, miért kellene hozzá igazítani a menetrendemet? Hanem abban, hogy én  hogyan tudom kiszolgálni az utasaimat. Mi van akkor ha valaki nem vonattal utazik tovább Pápáról hanem busszal ,akkor minden vonatomat a Volánhoz kell igazítanom? 

Létezhet ütemes menetrend a mellékvonalon is? Lehet, hogy tudja az utas, hogy két óránként vonatok indulnak a vonalamon? Mondjuk Pápáról Csornára 5:30, 7:30, 9:30, 11:30, 13:30, 15:30, 17:30, 19:30, 21:30!

Vissza Csornáról: 6:30, 8:30, 10:30, 12:30, 14:30, 16:30, 18:30, 20:30, 22:30.

 

Nem is nagy ördöngősség és elég hozzá egy bz/nap! S ha ezt össze hasonlítod a mostani menetrend adataival nálam kimarad a 30910 3:43-as indulása, az a vonat nem tom miért van. 30920 5:35 helyett -5-el indulna a 9227-est esetleg megvárná ha minden pontos akor kényelmesen átszáll az a 2 ember aki akar utazni. A mostani 30912 előtt és után is indtanék egy vonatot. A 7:30-as érkezése Csornára cirka 8:15 tehát kényelmesen elérik az átszállók a9917-es vonatot sőt a perverzebje a Veneziát. Sopron felé pedig a 990-est. Most nem elemzem tovább eddig a dolog jónak tűnik nekem.

Miért? Két bz helyett egyel csinálom. A mozdonyvezetőt folyamatosan pörgetem, és nem fizetek a kalauznak, mivel nincs vonalon kereszt így nem kell engedélyt kérni és adni sem. Amit kifizetnék a kalauznak azon veszek gázolajat és megszoktatom az utasokkal azt, hogy rendszeresen van mivel utazni.

Személyzetben elég 2 fő per nap. Az egyik jelentkezik mondjuk 4:30-kor és leteszi a lantot 15:40-kor. A másik kezd 15:10-kor és befejez 0:00-kor. Gép be a fűtött házba nem fagy el nem berreg, nem kopik. Reggel a kolléga kiviszi a vonatra. S mivel női Mv-ket alkalmaznék minden pördülő előtt egy gyors tisztítás, ha valami nagyon szemet szúr akkor azt gyorsan rendbe kell tenni.

 

Előzmény: István Gyuri (5669)
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5674
traficc: Ma a 13-14-es vonalak,naponta hanali  3,43-tól éjjel 00,01-ig üzemelnek.

de ma, van ugye 3,20 feljelentkezéstől 00,20-as lejelentkezésig

Hát, ez is csak akkor működik, ha a MÁV-os normaidőktől eltekintünk... (parancskönyv olvasás, járgányhoz sétálás, nyitás-zárás stb.stb.)

 

A hajnali-éjszakai menetektől is csak akkor van értelme eltekinteni, ha a Titibi Kft-nél megszűnik a pápai feljelentkezés, és pl. veszprémvarsányi a mv., aki éjszaka -nem munkaidőben!- alszik otthon, és úgy megy ki az állomásra, hogy a reggeli iskolás-irodista vonatot bevigye Pápára/Tatabányára. Mert egyébként marad az a felállás, hogy este 8-9-10-kor váltanak Pápán, kimegy Vvarsányba, ott megalszik, majd reggel bevisz egy vonatot, és már lehet is leváltani őt.

 

Ugyanígy nem tartható fenn a mindenféle jegyek érvényessége a Titibi Kft. vonalain, különös tekintettel a "vasútbaráti" jegyekre, mert mit fog tenni pl. Titibi (hiszen ő is be-beugarana vezetni), ha az orra alá nyomnak egy útmegszakításos 500+ retúrjegyet, vagy pláne egy FIP/CIV ED/IR jegyet?!

 

Szóval a Titibi Kft.-nek is csak akkor lehet esélye gazdaságosabban működnie, amikor a MÁV-nak: ha kilép a (részben) saját magának gyártott béklyókból.

Előzmény: Törölt nick (5667)
BakcsiMate Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5673

Sziasztok!

 

A négyestúrhoz:

 

Vannak Aladár, Béla, Cecil (hogy női mv is legyen :-))), Dávid mozdonyvezetők:

 

hétfő nappal    : Aladár;

hétfő éjjel        : Béla;

kedd nappal    : Cecil;

kedd éjjel        : Aladár;

szerda nappal : Dávid;

szerda éjjel     : Cecil;

csüt nappal     : Béla;

csüt éjjel         : Dávid;

péntek nappal: Aladár

 

És körbeértünk, tehát összesen négy ember, ha senki nem beteg, nincs szabi, pihenőnap. Tehát minimun 5 munkásember (mv)/Bz. Nem nyolc.

 

A jelenlegi kedvezmények megnyirbálásával vigyázni kell, szerintem. Valahogy a Trans-Tour is megél a Nyírségben, ésnem hiszem, hogy nem ad kedvezményeket, és nyilván kap állami támogatást/árkiegészítést.

 

Üdv: Máté

Előzmény: Törölt nick (5670)
ZE Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5672
Tehát van 8 státuszod a négyes túr miatt. Ezek a dolgozók évi 22-24 nap szabadságra _minimum_ jogosultak, tehát 11 hónapnál többet nem fog senki dolgozni, viszont 12-t kell fizetned. Ha senki sem betegszik le. Márpedig erre is elő kel irányozni bizonyos tartalékot, plusz arra is, hogy a szabi 1/3-át a dolgozó akkor veszi ki, amikor akarja.

Az, hogy a főnök beáll motorkocsit vezetni, az álom-álom, édes álom... Van ismerősöm, aki autósiskolát vezet. Imád vezetni, oktatni, vizsgabiztosként is ténykedett... Mióta főnök, _esélye__sincs_ beülni egy tanuló mellé...

Az adminisztrációs terheket sem szabad lebecsülni, lehet, hogy a könyvelő nem létszámban fog megjelenni, de a költsége jelentkezi, abban biztos lehetsz, minimum 2-3 státusznak megfelelő mértékben.

Az előbbi hsz-ben van egy ökölszám buszos humán költségre, 2003-ból. Az én 2005-ös becslésem (2.4Milla/év) nem nagyon lőtt mellé. (Pláne, hogy ebben mindenki benne van...)

Előzmény: Törölt nick (5670)
Carpy Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5671
2003-as gumikereku okolszamom van: 1 soforre juto szemelyi jellegu raforditas (ber+jarulek+munkaruha+egyebek) evente majdnem kereken 2 millio ft. Volt, akkor.
Előzmény: ZE (5665)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5670

"Személyügyben azért tessen óvatosan bánni... A dolgozó évi 220-240 nap körül dolgozik, a többi hétvége (vagy annak megfelelő szabadnap), illetve fizetett szabadság. Tehát egy pozícióra másfél munkavállalót tessen számolni minimum.
(A munkarend sem lehet tetszőleges, a tv.-ben megadott pihenőidők elég szigorúak, és gondolom heti hét nap akarsz szolgáltatni...)"

 

Ismered a 4-es túrt? Sztem nem! Íme: Első nap nappal, második nap éjjel, harmadik nap reggel végez, negyedik nap pihen. Egy gépre tehát egy nap 2 ember kell. Hogy így forogjanak négy napra 4*2 az az 8. Csodálatos dolog ha tartható, ha nem akkor lehet variálni. Azt is írtam, ha sükséges a vezetők is beszállhatnak, vezetni én legalábbis betudok, és olyan társat kell választani aki szintén. Tehát tartalék dolgozó van.

A 4-es túr mindenféle pihenő idő kiadására alkalmas. Hét napos szolgáltatás mellett is.

 


 

Előzmény: ZE (5665)
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5669

Titibi: Megszervezném a vonal új menetrendjét, úgy hogy a motorkocsik jó kihasználtsággal közlekedjenek.

Hát, ha az 1-5-8-10-11-es (20-as) vonalak menetrendjét nem változtatjuk, akkor sokkal jobbat nem tudsz produkálni.

 

Ha Pápa Csorna között 1 gép forog

Hát, akkor különösen nem tudsz jó menetrendet szerkeszteni, ui. jelenleg is két Bz jár ott (az egyik hajnalban jön a 13-as vonalról, ahol napoközben is marad 2 motor).

 

Előzmény: Törölt nick (5654)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5668

OK.

Köszi.

 

Azért (is) jó az ilyen tábortűz, mert akik körül ülik, mind hozzátesz valamit.

Szerntem .........:-))) három hét alatt még az üzleti tervét is összehoznánk a Tibike Vasút-nak.

ja, hogy nem lenne működőképes ?

Nem hát.

 

De ez itt most aarról szl, hogy végre ne találgassunk, hanem írjuk össze, hogy a példánál maradva ( 13+14=131 km) hogyan működhet(ne) egy ilyen fantázia Tibike Vasút.

 

Előzmény: ZE (5665)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!