Bocs, egy kérdés, ami off:
Kezdő otthoni netező vagyok. Még mindig igaz, hogy este 10 után a számlázás megáll 150 Ft+ÁFÁ-nál?
Mármint normál előfizetés, és nem ISDN esetén.
Előre is kösz a választ!
Mikimaus!
Nem hiszem, hogy ez lenne a helyzet. ISDN2+ előfizetésem van és az Econ diva PC kártyát tettem be a gépbe. Az analóg vonalat 20m-es négyeres vezetékkel vezettem be a nappaliba és a szakik azt mondták, hogy ez az ISDN-re is jó lesz. Nem is vezetékeztek semmit. Annyi gubanc van csak, hogy a vezeték csatlakozója rövidebb, mint a normál ISDN csatlakozó, így nehezebb kivenni a gépből, de a csatlakoztatásával az ISDN kártyához nem volt gond.
Egyébként minden működik (kivéve, hogy most megint megszakadt az a szuperbiztos ISDN vonal), csak mivel az érdeklődés szakaszában a Matávnál olyan infokat is kaptam, hogy pl. az ISDNNet csatlakozást nem lehet 8m-nél távolabb vinni az NT-től, felvetődött bennem, hogy nem okozhat-e gondot a távolság az ISDN2+-nál is, nem teheti-e ez lassabbá a kapcsolatot.
Részletesebben nem tudom, amíg meg nem hozzák, de azt akartam kifejezni, hogy a Profiset51 tudja mindazt, amit a Profiset30, és még annál sokkal többet is.
Nekem felsorolták, de nem jegyzeteltem, a fejem meg lyukas:-)))
Mindenesetre azt kértem.
óriási különbség van. Én is ugyanígy értetlenkedtem, aztán felhívtam az 1212-t és ott megmondták a frankót. Konkrétan nem emlékszem, de durva szolgáltatástöbblet (tehát mindazt tudja, amit a másik, sőt) a kicsinyke ártöbblet mellett.
Én úgy tudom hogy az egész CSOMAGRA vonatkozik,tehát az előfizetésre is, hiszen azt is "kedvezményesen" adták hozzá.
De hívd csak fel a 1212-őt,és azt fogod találni,hogy az egyik ügyintéző ezt mondja, a másik meg amazt.
Kösz! Így már tényleg gyors a feljelentkezés. De ezt miért nem tudta a 380038 elmondani?
Az elképzelhető, hogy a "lassúságnak" köze van ahhoz, hogy az NT-től egy 20m-es 4 eres kábellal van elvezetve a vonal a géphez? Bár a szakik, akik felszerelték az NT-t nem mondták, hogy bármi gondot okozhatna, de ki tudja?
Nem tudom, mi a problémátok a MatávNettel. Én 2 hónapja használom ISDN-en 64k-val és maximálisan meg vagyok elégedve. 7.0k alatti letöltésem elég ritkán van (csak ha a célszerver elérhetősége szar) és ha egyszerre 3-4 letöltés van folyamatban, akkor a sebességük eredője mindig 7.4-7.8 kbyte/s körül mozog. És amin eleinte még én is meglepődtem: megfelelően gyors amerikai szerverekről akár este 10 után is 7.2-7.4k-val jön a data.
Szóval a Fórumban olvasottak után kellemesen csalódtam a MN-ben, és nem értem ezt a sok felháborodást...
Ja és egyébként semmi közöm a MN-hez, csak azért védem őket, mert azt a szolgáltatást kaptam, amit elvártam (sőt, talán kicsit többet). :)))
Bocs, nem a Matávot védem, de a két éves szerződés – legjobb tudomásom szerint – csak az ISDN vonalra és nem a Matávnetes internetelőfizetésre vonatkozik. Akkor hagyod ott őket, amikor akarod.
Ahogy az InterWare tudni fogja a 128 k-t, azonnal búcsút intek én is a MatávNetnek.
SzerinteMM nem nagyon lesz javulás.
Amikor januárban elkezdem 64K val nyomulni rajta tényleg szembetűnő volt a klüönbség.
Ma már lassan ott tartunk hogy a 33.6-os modemmenek volt ekkora a sebessége.
Nemm vicc!
Ugyanaz történik mint az analóg elérésnél kb 1-1.5 éve.
Gyűlnek a felhasználók de matáv(net) nem bővít megfelelő mértékben a sávszélességén, szerverei minőségén, mennyiségén.
A matáv csak vonogatja a vállát,meg mellédumál mosaxik.
Engem, meg köt a két éves szerződés.
de sebaj,a sebességet akarok, lehet rendelni méregdrágán ADSL-t, ott majd gondolom megint előlről kezdődik a folyamat.
Szemét banda!
Ne az indexet vedd alapul, az mindig iszonyat lassú, még ha TV-nettel is vagy fent.
A lassú bejelentkezésre:
Control Panel > Dial Up Networking > jobb katt a default Connectionra > Properties > Security fül > vedd ki a pipát a „Log on to network” elől > és élvezd, hogy 5 mp alatt fent vagy a neten!
Hangsúlyozottan friss tapasztalataim az ISDN-el.
Egy órája sikerült feljelentkeznem a hálóra ISDN-el. Első csalódás: a hálózatba jelentkezés időtartama az ígért pár másodperc helyett kb. fél perc. Annyi, mint az analóg vonallal volt. Második csalódás: egy óra alatt már kétszer megszakadt a vonalam. Harmadik csalódás: a letöltés sebességében semmi drámai javulást nem tapasztaltam. Analóg vonallal is kb. ilyen sebességgel ment az index letöltése hajnal egy tájékán.
Remélem lesz ez jobb is!
Azt hiszem, az alábbi kérdésekre többeket is érdekel a válasz, ezért ebben a formában, nyílt levélként teszem fel a felgyülemlett kérdéseket.
Tisztelt MATÁV Rt.!
Érdeklődnék, hogy ha számlareklamációmat levélben küldöm el, és csak 30 nap múlva reagálnak, akkor hogyan védekezzek vonalam egyirányúsítása ellen? A 1212-n történő jelzést nem tudom elfogadni válaszként, ugyanis többször is előfordult, hogy a hívásomról a rendszerben semmilyen bejegyzést nem eszközöltek!
Választ várnék arra a kérdésre is, hogy vajon Ön szerint mi a különbség a "Vonalát visszakapcsoltam." és az "Visszakapcsolási folyamatot elindítottam." között, bár ezt nem is nekem kéne elmagyaráznia, hanem a kollégáinak, mert ők ezt sajnos nem értik, hogy nem ugyanaz!
Továbbá érdeklődnék, hogy a Hívásrészletező miért nem tartalmazza a díjmentes hívásokat, hiszen a nevéből ez következne. Amennyiben pedig azért, mert csak a kiszámlázott hívások szerepelnek rajta, akkor inkább Részletes számlának kéne hívni, és ebből kifolyólag ingyen kellene az előfizetők rendelkezésére bocsátani.
Mindezek mellett érdeklődnék, hogy a tegnapi napon (szept. 7.) mikor kezdődött az ügyfélszolgálatos által említett Csoportvezetői megbeszélés, amely miatt nem tudott problémámmal illetékeshez kapcsolni. Amennyiben úgy gondolja, hogy ezen adat nem nyilvános, úgy e-mail-ben várom válaszát, ellenkező esetben ismételten bizonyítottnak látom, hogy a 1212-n üzemelő ügyfélszolgálatos kényes kérdések esetén HAZUDIK! Így, csupa nagybetűvel!
Az utolsó kérdés: miért nekem kell percre pontosan tudnom, mikor, kivel beszéltem a 1212-n, mikor az önök rendszere ezt jegyzi, a beszélgetést rögzíti, és elméletileg a hívószámomat is azonosítani tudják. A kérdés csak azért vet fel problémát, mert nem tudom még egyszer megkérdezni a "tisztelt" kolléga nevét, ha AZ (sajnos muszáj vagyok nem személynek tekinteni) lecsapja a telefont.
Ez má csak úgy, a morfondírozás szintjén:
Ha mondjuk én megkötök egy ilyen két évre szóló szerződést, és a Matáv jan 1-től duplájára emeli a listaárat, akkor ez vajon nem jogosít-e fel arra, hogy a szerződést felmondjam, és kérjem a szerződés előtti állapot visszaállítását? Mer ha mondjuk 20%-al emel, az nem egy nagy ügy. Mivel az új listaár 85%-át kell fizetnem, ez kb 5% emelés. De ha duplájára, és a szerződést nem lehet felbontani, akkor ez (jól mondom, jogászok?) oroszlánszerződés, amit meg lehet támadni.
Félreértés ne essék, ez az ajánlat roppant gálánsnak tűnik, de Ön is azt mondta, a Matáv jövő évi tarifáiról nem tud semmit mondani. És ha engem két éves szerződés köt, a gatyám rámehet egy ilyen áremelésre. (Mondom, csak morfondírozom.)
A világon minden példátlan: már az ókorban is ismert volt, hogy nem lehet kétszer ugyanabba az ügyfélszolgálatba belekötni.
Szerintem az elégedettség az ügyfélen is múlik, elvégre az ő tulajdonsága. Lehet ugyan próbálkozni azzal, hogy az ember vagy a vállalat minél többek elégedettségét vívja ki, de egy határon túl már nem érdemes. Mindenkit úgysem lehet megnyerni, mindig maradnak elégedetlenek.
Talán általában is kifizetődőbb arra törekedni, hogy akik vérmérsékletileg hajlamosak az elégedettségre, azoknak legyen minél több okuk rá.
A Matav egy eleg nagy ceg, sok szolgaltatasa van ... bla bla bla
Miert nem tudja megoldani az ügyfélszolgálatát, a közönségkapcsolatait úgy, hogy az ÜGYFELEK is ELÉGEDETTEK legyenek???
Asszem muszakilag és technikailag a szolgáltatásaik muködnek, csak az eladása és tálalása bibis: olykor PÉLDÁTLAN AHOGY AZ EMERREL BÁNNAK akarva akaratlanul, de ezen változtatniuk kell!
Tisztelt és nagyon kedves Matáv Rt. Ügyfélszogálat!
Vajon legutóbbi észrevételemet a nem megfelelő akció-tájékoztatásokkal kapcsolatban nem szándékosan nem méltatták válaszra!?
Ugyan nem magukat érte a vád, de más itt nem nagyon mutatkozik meg, ezért mielőtt a Straub-féle mail-t használnám, remélem legalább megnyugtatnak, hogy a megfelelő helyen Walaki értesült a kritikáról!?
A Távközlési Törvény KONKRÉTAN szabályozza a vezetékes (analg) telefonszolgáltatás műszaki követelményeit és ebben 2400 Baud-os adatátviteli sebességet (voice modem) követel meg!
A modemeknél BE LEHET állítani az adási szintet (lásd a matávnet helpdesk-jének MODEM linkjénél), amivel esetleg meg lehet kisérelni javítani az összeköttetés minőségén!
Javaslom, hogy akinél 56k-val nem jön össze a kapcsolat, az a következőket nézze át:
- egy minőségi telefonkészülékkel (pl. Panasonic KXT2315 vagy társai, de lehetőleg NE üzenetrögzítős, mert annak tápegysége zavarhat) a vonalra csatlakoztatva a kézibeszélő felemelése után adjatok be pl. egy 0-át (erre elmegy a tárcsahang és kb. 15-25 sec. ideig várja a központ a következő számjegyet, tehát ezalatt elvileg zavartalan a vonal) és figyeljétek meg, nem serceg-ebrummos-e (hálózati 50 vagy 100 Hz), nem sustorog-e valamint ha belefújtok a mikrofonba, nem túl erős-e a hallgatóban ilyenkor hallható ún. kifújás (ez a kászülék és az analóg központi végződés közötti távolság valamint a vonali áramkör - a központban - megfelelő összehangoltságát mutatja).
- ha van elektromos "kedvű" szaki a közelben, érdemes lehet megmérni a vonal két vezetékének egymáshoz valamint a földhöz (pl. védőföld!) képesti feszültségét (egyen feszültség), melyek a hallgató letett állapotában (vagy kihúzott készülék esetében):
'a' ág (USA elnevezés szerint 'T', mint TYP) közelítőleg 0 volt a földhöz képest (ideálisan abszolúte 0Vdc!
'b' ág (alias 'R', mint Ring, azaz csengetés) negatív 48V a földhöz képest (ez a névleges, a gyakorlatban 52-54V lehet)
és a két vezeték között szintén 48V (illetve 52-54V) mérhető
míg felemelt kagyló esetén (pl. hold állapot a készüléken)
'a' és föld között = kb. 18-20V
'b' és föld között = kb. 28-30V
'a' és 'b' között = kb. 8-12V
A lényeg az, hogy a két vezeték feszültségváltozása a letett állapothoz képest szimmetrikusan történjen (azaz amennyivel az egyik fesz. csökken, annyival nőjjön a másik).
Lehet még vonali zárlati áramot is mérni (semmi nem megy tönkre!), annak minimum 50 max. 100 mA-nek kell lenni (ezt készülék nélkül! kell mérni).
Rövidrezárt kábel esetén IS igaznak kell lennie a szimmetriának, azaz az eredetileg mért 'a'-'b' feszültség felét kell mérni a földhöz képest!
Ha 2..4V-nál nagyobb asszimetria lenne a kagyló felemelt helyzetében, vagy alaphelyzetben (főképp az 'a' ág esetében) nagyon más feszültség lenne jelent, akkor alaposan rá kell lépni a hibabejelentők sarkára, mert gázos a vonal állapota!!!!
- a saját kábelszakasz (egészen a kifejtési pontig, ami a Matáv házon belüli falidobozaként ismeretes) nincs-e nagyon - túlzott! - hosszban ún. lakásvezetékkel kiépítve? Ez ugyanis nem sodrott vezeték (gyakorlatilag olyan, mint a telefonokhoz mellékelt vonaloldali vezeték, de általában kéteres csak), ezért hajlamosabb a különböző ipari zavarok felvételére! Nincsen-e megsérülve a látható vezeték?
A központ típusa erősen befolyásolhatja a minőséget:
1.
AR (Crossbar) központok esetében a mechanikus (rugós) kapcsolóberendezések miatt alapvetően előfordulhat nagyobb ún. zajbeütés, de ha ez túl sűrű és nem függ attól, hányadik beemelés (azaz vonal kérés) után nézitek, akkor érdemes a központ műszaki vezetőjét személyesen felkeresni, mert ha szépen megkéritek, megnézetik a számotokhoz tartozó szerelvényeket - a hiba sokszor egy kis mozdulattal évekre kiküszöbölhető!
Ha azonban jellegzetes ciklikusság tapasztalható a beemelések száma szerint a zavarok előfordulásában (pl. csak minden 5. beemeléskor van gond, bár ez a szám inkább jóval nagyobb vagy változatos lesz), akkor rá kell bírni ugyanezen műszaki főnököt, hogy a hibás ún. közös használatú áramkört keresse meg (nyugi: értenek hozzá, csak több ezer előfizetőjű központban nem veszi észre automatice...) és a hibát ekkor is ki lehet javítani!
Ha nem ilyen jellegű a gond, akkor ki kell tökölni, hogy CSAK helyi (sőt: központon belül jelentkező, pl ha a hívó és a hívott első 3-4 jegye ugyanaz, akkor ez van!) a hiba, amihez két modem kell csupán meg némi idő...
Ha CSAK központon kívüli hívás esetében áll fenn a hiba, akkor ezt már csak azért is jelezni kell a főmuftinak, mert ezért hivatalosan is baja lehet, ha nem veszi észre (ezt elvileg kívülsről is vizsgálják, bár talán csak szúrópróba-szerűen).
Ha helyközi kapcsolatban (ez azért, tekintve, hogy majd mindegyik ISP rendelkezik helyi számmal, nem jellemző) van gond (esetleg csak!), akkor az illetékes távközlési igazgatóságon (esetleg a HIFnél) kell bejelenteni, mert az már több ezer embert érinthet!
2.
Digitális központ esetében (kivéve talán néhány rosszul karbantartott EWSD, Siemens központot) elvileg nem lehet adatátviteli gond sem az analóg modemek esetében, bár azt azért nem árt tudni, hogy az 56K-s lefelé irányú sebesség azért már a műszaki határokat súrolja (lévén az analóg-digitális jelátalakítás során eleve egy sávzáró szűrővel kezdődik a dolog, a mintavételezés pedig 125 mikroszekundumonként történik, azaz 8KHz-cel - a központon belül pedig 64kbps adatátvitel (illetve ennek többszöröse, általában 2Mbps a multiplexelés azaz a technológia miatt, de a mi szempontunkból ez lényegtelen) van az előfizető végpontok illetve az előfizetői és a kimenő vonali (ún. trunk) végpontok között a hangátvitel szempontjából! Azaz a legkisebb (beszéd)adatátviteli hiba - ami a beszédérthetőséget, meg a 2400bps voice modemet nem is zavarja - itt már jelentős hatással bír!
A következő (a Matáv által a mai napig publikusan tagadott) hiba a központok közötti digitális jelfolyamok ún. időalap-eltéréséből adódó 'keretvesztés' (azaz egy 32 beszédcsatorna információit hordozó PCM keret, multiplexel adattömb szinkronizációs hibából adódó elvesztése, eldobása vagy helytelen 'vissszaállítása'), mely egy normál beszéd vagy kis sebességű voice modem ill. akár egy 9600/14400-as fax esetében sem okoz gondot (főképp a modem és fax által használt hibavédő és javító módok miatt), azonban az 56k-s irányban a modem már esetleg nem fog tudni megbírkózni ezekkel a 'tűkkel'!!!
Ezt a hibát - lévén az analóg oldalon gyakorlatilag kimérhetetlen, a digitális oldalon pedig mérik, de letagadják ha van is, másrészt kis (idő)százalék esetén nem is szabványon kívüli - viszont nem lehet kijavítani, de reményeim szerint egyszer meg fog oldódni!
Nagyon fontos hangsúlyoznom, hogy egyes (és nem is feltétlenül az analóg) alközpontok is okozhatnak olyan jelenséget, ami az 56k-s (de akár a 33.6k-s) modemek ilyen sebességű felkapcsolódását megnehezítheti esetleg meg is gátolhatja! Ha ilyen gyanú állkna fenn, akkor a "Terminálablak kinyitása tárcsázás után" beállításával és ATM3 (modem hangszóró mindig aktív) valamint izlés szerint ATL1..3 hangerő mellett meg lehet figyelni, hogy a username (loginname) megadása (kézzel!) után (az enter után) a két modem elkezd-e egymással hosszasan 'csevegni', ami hasonlatos a CONNECTxxxx előtti kommunikációhoz (ez az ún. újraegyeztetés és ez már önmagában jelzi, hogy valami gond van a vonal fázismenetével).
Ha az alközpontnak analóg portja (áramköre) van a Matáv felé, akkor meg lehet beszélni az üzemeltetővel egy olyan ellenpróbát, hogy felkapcsol a mellék vezetékére egy városi vonalat, és ha így nem jelentkezik a hiba, akkor ki kell méretni szakemberrel a központot (Comex vagy országosan ma már MatávCom esetében ell lehet menni a HIF-ig, mert velük jók a kapcsolataik és hamarabb kimennek helyszíni mérésre...)!
Azoknak, akik ISDN (NT doboz) analóg telefoncsatlakozására kötik a régi analóg modemet (elég sok ilyen példát láttam itt is és más topikban) és az addig (analóg vonalon!) 56k-val kifogástalan modem visszaesik 40-45k-ra, javaslom, hogy méressék be a HIF-fel az NT-t, mert előfordulhat, hogy kifogásolható minőségű a kialakításuk (elvileg logikus műszaki okát e jelenségnek a hanyag tervezésen kívül nem igazán látom!!!), de lehet, hogy 'csak' a tápegységük nem a legjobb (azt hiszem köztudott, hogy a legjobb márkák esetében is előfordulhat tömegesen a kondenzátorok kiszáradása, kapacitásvesztése, főképp jó hosszú és esetleg nem is megfelelő tárolás esetén, ami kellemetlen következménnyel járhat). És nem árt megkukkantani, hogy rendesen le van e földelve az NT doboza (ha műanyag lenne, árnyékolás épp az alkalmazott digitális áramkörök miatt, a zavarszűrés végett kell legyen) illetve a 'TEST'-e!
Remélem tudtam segíteni mindenkinek, de értelmes kérdésre mail-ban is szívesen reagálok!
Előző hozzászólásom ellenére maximálisan egyetértek veled, március 1-jével álltam át ISDN-re, az első számlámat pedig (107.000 Ft) május 27-én bírták kiküldeni.
Persze, hogy dobtam egy hátast, nem volt levonva az április 1-től aktivált „Mindenkinek”, sőt nem is tudtak róla, elvitatták még azt is, hogy egyáltalán megrendeltem volna (1212 rulez), közel 3 hét volt, mire megtalálták a megrendelésemről készült felvételt, aztán a „kedvenc szám” csomagomat sem találták megrendeltnek, pedig március 1-jén lett aktiválva, aztán azt már csak rámhagyták, nem voltak hajlandók kikeresni a felvételt.
Augusztus 26-án kaptam meg az első korrekt számlát, addig közel 40x reklamáltam, kezdetben az 1212-n, aztán – megunva azt a kötelezően lekezelő-megnyugtató stílust, amit belemosnak az ügyfélszolgálatosok agyába – már osztályvezetői szinten b@szogattam őket, és még így is eddig tartott.
Azért, hogy jót is írjak (bár ez természetes volna), azóta teljesen korrekt, fillérre stimmel a számlám.