Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 2005.01.06 0 0 5727
"a busz nem biztos, hogy poen, mert a falu szivébe viszi az utast, lehet, hogy ők nem is akarnának közösségre lépni velünk. Mert meggyőződésük, hogy több utast visznek el és így miért adnának nekünk ajándékba gempát amiért szerintük ők dolgoznak meg."

A busszal az a baj, hogy kicsi a kapacitasa, ezert a csucsban (reggel) sok kell belole, aminek nagy resze a reggeli csucs vegeztevel egesz nap kihasznalatlanul all. Osszedolgozva a vasuttal jobb eszkozkihasznalast lehetne elerni: kevesebb busz kellene, de azok jobban ki lennenek hasznalva. (marmint az eszkozok: itt nem utasok altali kihasznaltsagrol beszelek)
Előzmény: Törölt nick (5725)
Carpy Creative Commons License 2005.01.06 0 0 5726
"az ingázónak is jó, hogy két óránként megy a vonat, jobb mintha reggel egy behozná délután egy hazavinné"

Az ingazo az mindig ugyanakkor jar, es nem erdekli, hogy egyeb napszakban mikor megy vonat. Az legyen neki PONT JO, amivel o jar. Ha a szabadnapjan utazik, akkor kellhet neki maskor is a vonat, de ezt ne eroltessuk, ugyis berlettel teszi, semmi extra gempa nincs belole.
Es mondom, ha ketorankent porogsz, akkor vagy befele, vagy kifele jo az ingazonak a menetrend. Mig a busz, vagy a szemelyauto ki-be jol van idozitve.

"a vonalon az ingázók a következőben merülnek ki: 30919 Szany-ból Egy pék, egy takarítónő! Bocsáss meg ebből köll nekem megélnem?"

Nem. De gondold el, mi lenne, ha a vonat Papara nem 6:22-kor es 8:10-kor erkezne (kabare a mostani menetrend!), hanem olyankor, amikor az ingazoknak jo, azaz 7:15-re. Meglasd, megtelne a BZ ingazokkal, diakkal, dolgozoval.

"Pusztaszabolcs Bp viszonylatban az ingázókhoz köll igazodni ok, de itt nem árt egy kis helyismeret. Sokkal jellemzőbb az áturgok Pápára vásárolni és vissza jövök."

Ezt kizartnak tartom.
Előzmény: Törölt nick (5724)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.06 0 0 5725

"Ezert is celszeru a delelott pihentetni a BZ-t, es persze napiztatni, az utasokat pedig busszal szallitani."

 

Elkerülte a figyelmeteket, hogy 4 Bz-vel számoltam, így minden nap van egy szabad gép, a napivizsgálathoz elég a szabad gépet beállítani a fordába.

 

Talán jobban megértitek a dolgot ha azt mondom, hogy HÉV. Mi lenne (mert végül is végig erről beszéltem) ha az állam nem kérne a vonalakból, és ekkor mentenénk meg a közlekedést Titibi HÉV-ként. Ekkor az UIC csak jelenthet, a HÜSZ csak jelenthet, vagy nem?

 

Vigyázat itt a busz nem biztos, hogy poen, mert a falu szivébe viszi az utast, lehet, hogy ők nem is akarnának közösségre lépni velünk. Mert meggyőződésük, hogy több utast visznek el és így miért adnának nekünk ajándékba gempát amiért szerintük ők dolgoznak meg.

Előzmény: Carpy (5722)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.06 0 0 5724

"Megint mondom, hogy ez csak az egyedi, egyszeri utasok szamara fontos. Ha beloluk akarsz megelni, akkor legyen az utemesseg a szempont. "

 

Még mindíg nem értek veled egyet, az ingázónak is jó, hogy két óránként megy a vonat, jobb mintha reggel egy behozná délután egy hazavinné, s ha lekési a bérletét felhejezheti a .....-ba. S mivel a vonalon az ingázók a következőben merülnek ki: 30919 Szany-ból Egy pék, egy takarítónő! Bocsáss meg ebből köll nekem megélnem?

A pék és a takarítónő nem vicc, ők törzsutasok, valahányszor ellenőriztem a vonaton cska ők voltak. Meg a Kalauz, meg az mv, meg én.

Szóval, hogy Pusztaszabolcs Bp viszonylatban az ingázókhoz köll igazodni ok, de itt nem árt egy kis helyismeret. Sokkal jellemzőbb az áturgok Pápára vásárolni és vissza jövök. (De minden csak fikció)

Előzmény: Carpy (5720)
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.06 0 0 5723

Stimmel. A mv. pedig csinálhatja az esetleges tehervonatot is.

Csak a közös bérlet szerintem elég kemény dió.

Előzmény: Carpy (5722)
Carpy Creative Commons License 2005.01.06 0 0 5722
Ezert is celszeru a delelott pihentetni a BZ-t, es persze napiztatni, az utasokat pedig busszal szallitani.
Előzmény: István Gyuri (5721)
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.06 0 0 5721

A Pápa-Csorna Titibi által is szorgalmazott kétórás és a 13-as vonali ütemes menetrendhez még csak annyit, hogy ha a közbenső állomásokon nincs lehetőség a keresztezésre, akkor az UIC ajánlásainak nem teszünk eleget (csak rövid ideig engedélyezi a 100%-os pályakapacitás-kihasználást, azután egy "lazább" időszaknak kell jönnie), illetve a tehetvonati közlekedés sem lehetséges.

Tényleg Franciavágás mrh-n van/lenne lehetőség keresztezésre?

Carpy Creative Commons License 2005.01.06 0 0 5720
"Például a volánoknak sokszor három - négy percet kellene igazítani a vonathoz és nem teszik meg."

Ez igy tulajdonkeppen nem igaz :)
Megteszik a legtobb helyen.
Igaz, nem mindenhol. Voltam en mar olyan egyeztetesen, ahol a MAV direkt kerte, hogy NE igazodjon a busz a vonathoz, mert ki tudja meddig lesz ervenyben a tervezett menetrend...

"Megint mondom, kialakítani egy olyan menetrendet ami könnyen megjegyezhető és fejbentartható"

Megint mondom, hogy ez csak az egyedi, egyszeri utasok szamara fontos. Ha beloluk akarsz megelni, akkor legyen az utemesseg a szempont.
Ha viszont az ingazokbol akarsz megelni (akikbol sokkal konnyebb!), akkor az utemesseg masodlagos, (merthogy az ingazo a bonyolultabb menetrendet is megjegyzi), es elsodleges az, hogy pontosan az ingazoknak megfelelo idopontban menjen a vonat. Hogy ez mennyire egyeztetheto ossze az utemesseggel, arrol szosszentem legutobb. (Nehezen)
Előzmény: Törölt nick (5700)
Carpy Creative Commons License 2005.01.06 0 0 5719
"Pont te mondod? Hiszen a buszoknál is feltételes megállók vannak. :)"

Igen, pont en. Nem is jellemzo az utemes menetrend :)
Előzmény: v_peti (5703)
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.06 0 0 5718

traficc: A Nógrád TV kilóméterenként 2,66, a Körös vidéki pedig 1,8 millió forint pályahasználati díjat fizet évente és vonalkilóméterenként.

Ez az adatod honnan van, mert szinte biztos, hogy erősen túlzó. Gyors számolgatásaim szerint a Nógrádnál kb. 70%-kal, a Kőrösnél pedig 40%-kal.

Előzmény: Törölt nick (5686)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5717

Nyáron melegednek a motorok mert terheli őket a mellék. Télen meg a mellékek fűtése okoz problémát.

Előzmény: Törölt nick (5716)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5716

Titibi :............"............nem is értem minek ökörködünk a mellékekkel............"

 

 

traficc :

 

Látszik, hogy fiatal vagy a fórumban.

már 2000-ben megírtam.

Anno '93 vagy '94-ben, Kunszentmiklós-Tass-on emagyarázták, dr.Csárádi János , akkori MÁV vezérigazgatónak, hogy :

 

.........".......Főnök úr !

Vinni kell a melléket, mert amúgy komolytalan a vonat.!!!

........"

 

S ezt a helyi illetékes, tök komolyan gondolta.

 

 

Sőőőt.

 

Csárádi magáévá tette, és megtiltotta, hogy Szili+vezérlő (pl-12-es vonalon), vagy Nohab+1 db Bhv járjon ( pl. Bszentgyörgy-Keszthely vonalon) és ezentúl az ilyen helyeken, Szili + Bhv+vezérlő, vagy Nohab+2 Bhv járt.

 

Utas egy szállal se lett több, de .....".....Nem járatjuk le a vasutat , holmi bohóckodással....." szlógen, sokak fülében és fejében megtapadt.

Előzmény: Törölt nick (5713)
czzf50 Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5715
"Az azóta újonnan megszűntetettek (48,49,64) pedig már járhatatlanok"

Csak jelzem, a 48-ason rendszeres a teherforgalom.
Előzmény: M41 2127 (5656)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5714

Mégvalami itt vendégsín kolléga említette a HÜSZ-t. Na az igazság az, hogy ha csak menetvonalat vennék akkor a MÁV ugyanúgy üzemeltethetne rajta vonatokat. De én leírtam, hogy pl. 14-en én úgy csinálnám meg a menetrendet, hogy egyszerre csak egy gép legyen kinnt a pályán. Tehát nekem csak az férne bele, ha az állam lemond a vonalról és akkor próbálom meg HÜSZ, meg mi fene nélkül a vonalat átvenni. Így igaz nem kell pályahasználatot fizetni, viszont a pályát fenn kell tartani illetve ezt a melot is meg kell rendelni!

Létezhet ilyen szitu?

Vgay az állam mostantól nem mond le az Sv-Bicske vonalról sem és oda is mentevonalat kell venni lovasberényig? Meg a hajtányosoknak is?

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5713
Na ez az 10-15 fő. Magam is ezt tapasztaltam kiutazásaim során, nem is értem minek ökörködünk a mellékekkel. De akkor hol lesz az a napi 1000 fő fölötti utasforgalom? (Sehol)
Előzmény: Törölt nick (5711)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5712

I.Gy...:....."....Este elmegy Tatabányára/Kisbérre, otthon vagy Mariska néninél (mint Komádiban a volánbuszos buszvezető) megalszik és reggel kezd újra.........

 

 

traficc :

 

Te csak NE Mariskanénizd le a VolánBusz vezetőknek (szerződéssel) szállást adó hölgyeket.............:-)))

Az én házi asszonyom- Irénke - Mezőhegyesen, 40 éves korában is vígan induhatott volna bármelyik szépségversenyen, azon kívül, hogy gyermek szülés és felnevelés után is, 85-60-85 -ös méretei maradtak...........:)))

Előzmény: István Gyuri (5699)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5711

I.Gy.:........"......Hát, ha nem biztosítod a csatlakozásokat pl. Csornán, akkor nem tudom, mennyire fogod kiszolgálni az utasokat....."

 

 

traficc :

 

Titibi !

 

Most ne ijedj meg I.Gy. fevetésétől.............:-))

 

Ugyanis sem a 13-as, sem a 14-es vonalon döntően NEM azok utaznak, akik csatlakozó vonatra szállnak át.

Igaz, hogy 1997-ben, de két teljes napot töltöttem e két vonalon , le s fel utazgatással.

 

Mindíg, minden Bz-ről volt átszálló utas, Csornán is, Vvarsánybn is, Kisbéren is, Ttabányán is.

 

De mindenhol csak 1-3 fő.

 

Ez a két vonal amolyan "egerésző" vonal.

Pár falut odébb menők vonala.

 

A hivatásforgalmi időben pár diák ( ők is inkább buszoznak) pár melós, de inkább vasutas szabadjegyesek.

 

A két vonalon nincs meg a hazai mellékvonali , ÁTLAGOS 21 utas vonatonként.

Itt kevesebb.

 

Inkább 10-15 fő/vonattal számolj.

Az reálisabb.

 

 

 

 

Előzmény: István Gyuri (5699)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5710

Amire még nem gondoltunk, baleset esetén a segélynyújtást a MÁV-tól lehet megrendelni de ez nem kispályás összeg ezért valam itartalékot is kell képezni. Vajon tudunk-e képezni ilyet? Mert az tény, hogy ingyen nem fog senki segíteni, pláne a drága eszközeit koptatni.

 

Megannyi fikció, megannyi talány.

 

Az talán megállapítható, hogy most miért is veszteséges a mellékvonali közlekedés kalauzostól, forgalmistástól mindenstől. Még a jelentős racionalizálási elképzeléseim ellenére is gyanús, hogy veszteséges lenne az én (mi) vicinálisom (vicinálisunk) is!

 

 

Vendégsín Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5709
nem igazán emészthető és koherens anyag.

De hatályban van.
Előzmény: István Gyuri (5708)
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5708

Vendégsín: személy- és árufuvarozást végezhetnek.

Személyszállítást a dolgok jelenlegi állása szerint csak 2007-től, bár a miniszter megpendítette, hogy esetleg hamarabb is megnyitjuk a pályát a terhes vonatok után a személyvonatoknak is.

 

A HÜSZ a VPE honlapjáról letölthető.

Hát, szerintem ahhoz elkellene egy kis magyarázat, mert nem igazán emészthető és koherens anyag.

Előzmény: Vendégsín (5706)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5707

"Hát, ha nem biztosítod a csatlakozásokat pl. Csornán, akkor nem tudom, mennyire fogod kiszolgálni az utasokat..."

 

Senki sem tudja. Elébb ki kellene prószálni.

 

"A 13-as vonalas ütemes menetrendhez"

 

Jah a 13-as keményebb dió.

 

"Én ezt tartom a legjobb megoldásnak (persze továbbra is tartom magam ahhoz, hogy ehhez a többi vonalat is igazítani kell. Illetve pontosabban, ha van rá lehetőség, akkor a fővonalakhoz kell ezt a rendszert "tologatni".)"

 

Én meg továbbra is azt mondom, hogy ha továbbra is a MÁV diktálja a menetrendemet akkor nem is kel átvenni a vonalat mer eleve bukta parti! Nekem a MÁV-tól függetlenül kell megtalálnom az utasaimat, egyáltalán nem az a jelemző, hogy Taktaröcsögéről - Bivalytoszoládra utaznak tömegesen. Jellemzőbb beugrok Varsányba stb.....

 

"No, hogy tecc?"

 

Amúgy tecc!

 

""Egy kicsit pihen"... Mennyi az a kicsi? Miért kell a motorban aludnia? Pláne munkaidőben? Este elmegy Tatabányára/Kisbérre, otthon vagy Mariska néninél (mint Komádiban a volánbuszos buszvezető) megalszik és reggel kezd újra."

 

A motorkocsi nem busz, de ha levetem a gépész  forda alkotási gyakorlatot akkor végül is igazad van jelentkezhet Csornán is, meg bárhol is felvigyázó úgy is csak mutatóba van, inkább szerel mint személyzetet rendez.

 

"Az állam bácsi meg majd megmondja, hogy akkor mennyi árkieg-et ad ilyen hozzáállás mellett... Nem egyszerű ez, hidd el..."

 

Elhiszem. Ha az állam adja és tartja karban a pályát akkor végül is ő diktál. Ha adni kell akkor adni kell a kedvezményt, akkor adjuk, csak sok múlik azon, hogy mikor jön a kiegészítés.

 

 

Előzmény: István Gyuri (5699)
Vendégsín Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5706
Le tetszik maradva lenni néhány brossurával. Jelenleg tudtommal négy engedélyes magánvállalat van, amely az állami kezelésű országos közforgalmú vasúti pályák nemzetközi és belföldi törzshálózatán, meg az ezekhez csatlakozó helyi jelentőségű vonalak csatlakozó ponttól 50 km-re terjedő részein a pályakapacitás jelenleg 20 %-áig terjedő mértékben igényelt menetvonalakon személy- és árufuvarozást végezhetnek.
A HÜSZ a VPE honlapjáról letölthető.
Előzmény: v_peti (5704)
v_peti Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5705

Svájcban ütemes menetrendek vannak, és pókhálós rendszer. Ott a műszakkezdést igazítják a vonatokhoz? Vagy hogy csinálják, hogy a legtöbb embernek megfeleljen?

 

Előzmény: Carpy (5695)
v_peti Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5704

Hol van Magyarországon magánvasút?

Mire gondolsz?

A zöldsárgákra, vagy valamelyik ÁEV-re?

 

Előzmény: Vendégsín (5702)
v_peti Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5703

Pont te mondod? Hiszen a buszoknál is feltételes megállók vannak. :)

 

 

 

Előzmény: Carpy (5698)
Vendégsín Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5702
Ha szószátyár lennék, mesélnék a foglalkoztatás módjáról a hazánkban létező (magán) vasútvállalatok némelyikénél. Lehet, hogy a közúti fuvarozásban ugyanez sokkal előkelőbben megy?
Előzmény: Törölt nick (5670)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5701

"a 200 Ft/liter árból van-e lehetőség az adók egyrészének viszatérítésére/elengedésére? Ha van, mennyi ez? 5-10%?"

 

Sőt ez csak egy irány ár volt, azt hiszem az útalapot nem fizetik a vasutak, nem is lenne fer. Tehát nyilván más az ár, lehet, hogy minden kedvezmény után csak 130-140-ft? Ekkor azonban a 300 millás tétel jelentősen csökkenhet.

 

Jah ha egyértelmű, hogy nincs leszálló, és nincs felszálló akkor akár haladhat is. Nem kell a MÁV beidegződést tovább vinni.  Amennyivel előrébb járunk azt azonban a következő megállóhelyig vissza kell csorgatni nehogy ott maradjon valaki. Vannak lehetőségek a dologban, pl. ha késünk valamiért hiszen a motorkocsi vezető kezeli a jegyeket, akkor egy ilyennel lehet operálni.

 

"Szerintem nem helyes úgy számolni, hogy 500 Ft/utasesetén x utas/nap kell. Nem mond semmit. Célszerűbb lenne mondjuk a menetdíjak (átlagos utazási távolság számításával) alapján megállapítani (álagolás, súlyozás, stb) az egy utaskm-ből adódó bevételt. Ekkor már "megfogható" számot kapnánk: egy nap alatt mennyi TÉNYLEGES utaskm szükséges ahhoz, hogy nullszaldós legyen a bolt. Ne utas darab, hanem utaskm legyen a mértékegység, talán az jobban elképzelhető."

 

Nekem a kilométer nem játszik nekem a gempa játszik a szemem előtt. Kétségtelen az is jó kimutatás lehet amit te mondassz. Csak egy heveny kalkuláció volt. Lehet, hogy a fele sem igaz.

 

 

Előzmény: BakcsiMate (5696)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5700

"Teszemazt a csatlakozo vonalakon, se Csornan se Papan nem utemes a menetrend. ezert hol igy, hol ugy jonnek ki a csatlakozasok. Lehetnek esetek, hogy egy Titibi BZ-t 1-2 perccel elorebb hozva jo csatlakozast lehetne adni mondjuk egy Budapest fele meno vonatra. Ilyenkor szerinted elore szabad hozni?"

 

Ha merev leszek mint tulaj akkor: nem. Például a volánoknak sokszor három - négy percet kellene igazítani a vonathoz és nem teszik meg. Miért tennék igazodjon a MÁV. A MÁV miért nem teszi? Igazodjon a volán! Megint mondom, kialakítani egy olyan menetrendet ami könnyen megjegyezhető és fejbentartható, és itt két perccel előtte érkező egy kilógó vonat képes ott hagyni az utasokat, mert azok pontosan érkezve a megállóhelyre csak a zártárcsát figyelhetik. Ha (ugye mint minden itt a mai napon tárgyalt eset, ez is fikció) kialakult a törzsközönségem én elsősorban őket akarom kiszolgálni. És nem érdekel a MÁV. Ha tömegesen átszállnak mitöbb kérik, hogy biztosítsam a acsatlakozást akkor viszont mint szolgáltató megnézem mit tehetek. Nem a MÁV miatt nézem meg a saját utasaim miatt nézem meg.

 

Nem érdekel a MÁV bevezeti-e az ütemes menetrendet bármelyik vonalán. (fikció) Sőt lehet, hogy éppen a Titibi vonatok fogják bizonyítani az ütemes menetrend utasokat vonz. Nekünk egyébként sem a Taktamucsaj-Mitoménmipukelsdorf között utazó 3fő/év igényeket kell kielégíteni. Sokkal inkább Csornára és Pápára való eljutás biztosítása. Mert valljuk be ez a vonal fő feladata. A 13-as már keményebb dió!

 

 

Előzmény: Carpy (5695)
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5699

Titibi: Nem MÁV-ban gondolkodom, miért kellene hozzá igazítani a menetrendemet? Hanem abban, hogy én  hogyan tudom kiszolgálni az utasaimat.

Hát, ha nem biztosítod a csatlakozásokat pl. Csornán, akkor nem tudom, mennyire fogod kiszolgálni az utasokat...

 

A 13-as vonalas ütemes menetrendhez pedig Csákvár mrh-en a keresztezést biztosítanod kellene. (ps=páros óra, pt=páratlan óra)

Pápa pt óra:00 (önkényes megválasztott időpont, lehet tologatni az egész rendszerrel)

Veszprémvarsány pt:55/pt:56

Császár ps:54/ps:57

Tatabánya pt:37

 

vissza:

Tatabánya ps:13

Császár ps:53/ps:56

Vvarsány pt:54/pt:57

Pápa ps:52

 

Viszont ezzel a kisbéri "csoportot" bukod.

 

Másik lehetséges megoldás a 2 órás ütemességhez a 13-ason:

Pápa-Kisbér és Kisbér-Tatabánya között fenntartani a folyamatos közlekedéssel a 2 órás ütemet, Kisbéren pedig az egyik irányban álldogálunk kb 45 percet. A vonalon végigutazás eddig sem volt jellemző, ütemes menetrend esetén sem lenne jellemző.

Így Kisbéren lehetne kétóránkénti pókot (csatlakozási rendszert loépíteni), hasonlóan Veszprémvarsány esetében is a 11-es vonalat is bevonva. Ehhez mondjuk az is kell, hogy Tatabánya-Kisbér szakaon kb. 56 percre le lehessen szorítani a menetidőd. Császár-Ete-Kisbér szakaszon lassújel van, ha jól tudom, tehát van lehetőség egy kis kapargatás után kinyerni azt a 4-5 percet.

Ebben az esetben a fenti ütemes menetrend így módosulna:

 

Pápa pt óra:00

Veszprémvarsány pt:55/pt:56

Kisbér ps:28/pt:16 (48 perc dekkolás)

Tatabánya ps:11

 

vissza 5 perces gyors irányváltással:

Tatabánya ps:16

Kisbér pt:11/pt:22 (az 5-ös "nagyjából" itt van a kereszt)

Vvarsány pt:54/pt:57

Pápa ps:52

 

Én ezt tartom a legjobb megoldásnak (persze továbbra is tartom magam ahhoz, hogy ehhez a többi vonalat is igazítani kell. Illetve pontosabban, ha van rá lehetőség, akkor a fővonalakhoz kell ezt a rendszert "tologatni".)

Amire így rá első blikkre van lehetőség: a 11-esen Vvarsány i. pt:58, Győr é. ps:48 ott a gyors/IC-kereszt legyen kb. (minden óra!!) 55-kor, akkor vissza a személy jön Győr i. pt:04, Vvarsány é pt:54.

A Győr-BP gyors/IC pedig Tatabányán van óra:35-kor tehát egy jó 20 perces átszállás van BP felé, illeve a BP-Győr gyors/IC Tatabányára érk. óra:10 körül, tehát egy villámgyors átszállás lenne Környe-Kisbér felé.

 

No, hogy tecc? (Pápa-Győr között ugyanígy működne a két órás ütem a csatlakozási rendszerekkel együtt.)

 

Az elébb már említettem, hogy nemhogy megszűnne Pápán a feljelentkezés, hanem csak ott lenne. Nem Celldömölkön.

Ez így még akkor sem tökéletes. Minek kell egyáltalán a pápai feljelentkezés??

 

Nem altatnám a személyzetet, ha kell az éjszakaegy kicsit pihen a motorban és inul vissza Pápára hajnalban, mire az iskolásoknak be kell érniük beérünk mi is.

"Egy kicsit pihen"... Mennyi az a kicsi? Miért kell a motorban aludnia? Pláne munkaidőben? Este elmegy Tatabányára/Kisbérre, otthon vagy Mariska néninél (mint Komádiban a volánbuszos buszvezető) megalszik és reggel kezd újra.

 

Ugyanazt amit a miskolci ellenőr a BKV jegyre! Ez itt nem érvényes. És megmondom mennyi lesz az utazás költsége nálunk.

Az állam bácsi meg majd megmondja, hogy akkor mennyi árkieg-et ad ilyen hozzáállás mellett... Nem egyszerű ez, hidd el...

 

Tárgyalni kellene a tarifaközösségről, nem tudom milyen előnyökkel és milyen hátrányokkal járna? Szerinted?

Szerintem azzal, hogy éjszaka/hajnalban nem kellene Pápáról a "műszakos" vonattal járni Vvarsányba, hanem olyan kor busz mehetne, hasonlóan egy napközbeni kanyarhoz, így akkor ki lehet szedni napizni a Bz-t.

 

Carpy: Amire Te gondoltal, az az utem allandosaga. Az valoban celszeru, - de nem minden aron.

Így van, pláne 2 órás ütemnél. A reggeli csúcsban hiányzik egy vonat, de még a délutániban is elkellne egy plusz vonat, ami viszont már a 14-es a szanyi keresztek visszaállítását jelenti.

 

ott erdemes utemes menetrendet csinalni, ahol legalabb orankent megtelik a jarmu.

Ezt egy picit sarkos megállapításnak tartom. Lehet, hogy 10-11-kor nem fog megtelni a jármű, de az egységes ütemesség miatt a többi időszakban is több utast tudunk generálni azzal, hogy stabil, órás ütemben közlekedünk.

A 2 órás ütem távolsági forgalomban elfogadható, helyi igények kielégítésére nem igazán.

 

traficc: A Nógrád TV kilóméterenként 2,66, a Körös vidéki pedig 1,8 millió forint pályahasználati díjat fizet évente és vonalkilóméterenként.

Helytelen számítási mód. Ugyanis jelenleg a pályahasználati díjat a megtett vonatkilométertől függ. Ha több vonat közlekedik több, ha kevesebb kevesebb a díj. (Függetlenül attól, hogy arra a RV-re mennyit költenek, könyvelés szempontjából ez jelenti most a vonatlemondások miatt a spórolást.)

Tehát le lehet osztani vonalkilométerre a vonatkilométerre megállapított összegekből összeálló összpályahasználati díjat, de utána fals dolog ezzel továbbszámolni. Pályahasználati díjat csak a konkrét vonatszám, megállásszám, forduló állomási díjak összeadásával lehet jelenleg számolni.

Előzmény: Törölt nick (5675)
Carpy Creative Commons License 2005.01.05 0 0 5698
"Feltételes megállóhelyek bevezetésével a gázolajigény csökenthető"

---es az utemes menetrend felborithato :)
Előzmény: BakcsiMate (5696)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!