Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Pénzverdei Előre Vasút. A képek szerinti állapotú, hibátlanul működő darabok.
A készlet tartalma: 1 db Előre villanymozdony 2 db személyvagon 1 db transzformátor (trafó) 1 db összekötő kábel 1 db váltó 8 db egyenes sín 18 db ívelt sín 3 db rövid egyenes sín 40 db sínrögzítő kapocs.
Kicsit el vannak szabadulva a Pv árai,de minden attól függ,kinek mennyit ér meg.Pár éve elcsíptem egy szép állapotú Előre készletet (viseltes gyári dobozban),két,gyári dobozos kézi váltóval,két mozdonnyal,trafó nélkül,ötvenezerért. Nekem ez korrekt ár volt.De biztos van olyan,aki a dupláját is megadta volna érte,mert jobban kötődik a típushoz.
Mármint a Helikoné érné el a háromszáz ezret? A Vaterán most megnéztem, nem is találtam ilyen készleteket. Sokszor az ember piacon, itt-ott fellel véletlenül dolgokat, de ha keres esetleg valamit, akkor tuti, hogy nem botlik bele sehol.
Előrét normális állapotban 50ezer alatt még nem láttam,Helikont meg az elmúlt öt évben, csak azt amit vettem(bagóért hozzáteszem),szerintem a vaterára feltéve 300ezret is elérné az ára.Természetesen ez az én véleményem és tapasztalatom.
Tudom, hogy nehéz volna erre teljesen pontos választ adni, hiszen nehéz hozzájutni, de reális áron pl. egy Előre, vagy egy Helikon szett mennyiért volna beszerezhető?
Cserére felkínálom az alábbi síneket: Merklin rendszerű sin fellelt állapotban, alapos tisztítást igényel, Én homokszórással akartam letisztítani el is vállalták de meggondoltam. viszonylag egyenesek nincsennek elhajolva. van elhajlott is de azt nem számoltam bele.
29 db ives , 16 egyenes 4 db egyenes rövid 1db jó jobbos váltó 1db jó elágazó 1db romos váltó, 1db javitható párhuzamos sinek közti átjárást biztosító dupla váltó.
Van bakelit talpfás sin teljesen jó állapotban nem törött mind egészséges. 8 db egyenes sin 8 db ives sin ebből egy betápos.
cserealapnak kínálom elsősorban előre mozdony PV - 6 kocsi érdekel . El nem adom , nyilván értékben egyezkedünk ha kell valakinek.
Azt hiszem a lovagiasság szabálya szerint ezzel a pengeváltással elintéztük a nepperes és Vaterás dolgot. Legalább is részemről. Vitriolos dolgokért nem kell a szomszédba mennem , tehát ha folytatni akarod állok elébe.
A PV képeket két hét múlva felfogok tenni., sok minden félkészen van. Az Előre mozdonyok átalakítása és a tápegységgel kombinált vezérlőm van készen , mert ezeket a szobában is tudtam csinálni. Ezekről pénteken teszek fel képeket. A vonatozás mellett aktívan nagypapáskodom is , ezért jól be kell osztani az időmet. Sajnos a kis műhelyemet nem tudom fűteni, ezért a tokaji boros kocsi és a rakoncás kocsi az időjárás függvényében csak a jövő hét végre készül el.
Az tényleg klasz hogy Te "megmagyarázod "a Gyurinak ,vagy bárki másnak aki már unja a Vaterás vagy nepperes irományokat ezen az oldalon, hogy azért az is ide tartozik.
Ezekszerint a Pévé-hez kötődik az is " hogyan teszik tönkre a nepperek a világot" ahogy Gyuri szellemesen leírta. Bocsánat idáig ezt nemtudtuk,és elnézésedet kérjük !!!
Akkor várjuk a további ( irreálisan magas az ár,kabzsi nepperek,stb. ) hozzászólásokat.
Ha lehetséges és az időd engedi, azért szívesen látnánk pár PV-s képet is a felújított munkáidról !
De igen, 127V-os volt, de megvolt hozzá a szokásos eredeti orosz 220/127-es átalakító trafó is. Persze még az is meglehet, hogy a mostani 230V-os hálozati feszültség miatt megnövekedett 132,7V-os kimeneti feszültséget nem akarta tolerálni. Vagy egyáltalán nem, ami nekem kicsit furcsa lenne, mert nem érzem olyan markánsnak a különbséget, vagy már koros és megviselt állapota miatt. Üdv!
Mélységesen sajnálom, hogy a stílusom és a mondanivalóm nem felel meg a kényes ízlésednek. Ígérem, hogy változtatni fogok rajta. Számomra nagyon sértő, hogy Mónika szintjén jegyzel, ezért igyekszem legalább Majka szintjére eljutni. Sajnos erre azonnal képtelen vagyok, ezért addig szíves türelmedet és megértésedet kérem.
Baréti üdvözlettel:
Zoli
Ps.
Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon jó oldal és sok érdekes, a PV vonatozással és történelmével kapcsolatos dolgokról tudunk egymással eszmét cserélni.
Néhány napot nem voltam, és csak ámulok és bámulok mennyi minden történt !
A részletekbe menő, aprólékos és igazi Magyar kreativitást felmutató műszaki megoldások és leírások szó szerint elkápráztatnak !
Nem sokat értek belőle, mégis átjön a vonzalom és tudás sokatok felől, a legkülönböző problémák megoldhatóságára.
Szerintem ! ez a sokszínűség, a technikai tudás, a személyes élmények, történetek, véleménynek, uram bocsá a vágyak teszik azzá az oldalt, ami.
Nem baj, sőt, jó ha sok fajta és sok féle, megszólalás van, szerintem senki nem szeretne, itt , csak ! pl. száraz adatok, technikai paramétereket olvasni.
Mindannyi személyiségek vagyunk ezzel is színesítve a fórumot, olyanok vagyunk mint egy lego, mindenki egy pici rész egy nagy PéVé szettből :)
oqilvi, mint ahogy Zoli megemlítette, nekem óriási szerencsém volt.
Tudom ilyenkor könnyű mondani, de a türelem PéVé-t terem :D
Én is folyamatosan figyelem, az licit oldalakat, szó szerint, jókor voltam jó pillanatban.
Beszéltem olyan szaktárssal, aki elmondása szerint, 100.000.-ért megtudta venni mind a három (Előre-Pannónia-Helikon)
szettet egyszerre a Jófogáson !!! Na az a fehér holló !
Én személy szerint továbbra is nagy kíváncsisággal és még annál is nagyobb tudás vággyal olvasom, mindenki bejegyzését, megosztását !
Ezért szép igazán a vonatozás, mert az ember sok más témát is kitárgyal, ami csak éritőlegesen tartozik hozzá.
Más: Feltettem egy régi alacsony kapaszkodós Előre mozdony kasznit tetővel. A tető leszorító fülei is megvannak, csak a rozsdátlanitás miatt szedtem le. Amennyiben érdekel bármilyen jelképes dologért elcserélem. ( pl. egy pár romos állapotú áramszedő ).
Köszönöm a részletes tájékoztatásod. Én is hasonlót építettem be az Előre mozdonyaimba, csak 5A 100V teljesítményűt. Hasonló áron, házhoz szállítva szereztem be egy web áruháztól. Eddig nem építettem be " szabadonfutó " diódát, de most már nem is fogok, mert teljesen meggyőző a leírásod.
Nagyon szépek. Igazán büszke lehetsz rá. Van, amit kimondottan irígyelek, mint a Tóth féle gázszállító. Ezt az én szerszámaimmal rekonstruálni sem tudnám.
Tavaly én is hasonló cipőben jártam. Engedve az Előre utáni nosztalgiámnak elkezdtem összegyűjtögetni magamnak egy készletet. Ez a fórum egy zárt kör, amiben sok olyan fiatal igazi gyűjtő van, akik nagyon megbecsülik az ötven évvel ezelőtt gyártott, még ma is működő vasutakat. A másik része korombeli, ( nagypapa korú) aki annak idején a szülei anyagi áldozatának eredményeként gyermekként játszhatott ezekkel. Nekünk a nosztalgia a mozgató rugónk és játszani szeretnénk velük az unokáink és legfőképp saját ( önző ) kedvünkre.
Annak idején a gyártást 1959- ben beszüntették és a hatvanas éveken a szerszámokat is bezúzták, tehát nem is lehetne egyszerűen újraindítani a gyártást. Ötven év nagy idő, ezért az elkészült példányok nagy része az enyészeté lett. Egy kisebb részük megvolt a családoknál, úgy, hogy tudtak róla, másik kisebb részük úgy, hogy nem tudtak róla. Ezek kerülnek most elő hagyatékokból és a profi lomizók tevékenységével, akik azt sem tudják, hogy mi az, de látják, hogy kereslet van irántuk. Innen jönnek a horror árak.
Beszerzés: Egy jó állapotú komplett készlet a piacon majdnem olyan ritka, mint a fehér holló. Legutóbb Sanyi vett egy komplett csodálatos állapotú Pannónia készletet kiegészítőkkel együtt. Reklámozás nélkül írom, hogy Ervinnek volt fönt a Vaterán egy szintén jó állapotú Előre készlete. Tudtommal nem kelt el, ezért érdemes lenne vele a kapcsolatot felvenned. Ebben a körben mi garanciák vagyunk egymásnak, ezért biztos, hogy itt senki sem akarja a másikat átverni. Amennyiben rendszeresen olvasgatod a topikokat, láthatod, hogy időnként egy -egy topiktárs feltesz néhány, számára már elfekvő dolgot cserére. Ezeket azok használják fel, akiknek éppen hiányzik, illetve van kézügyességük és affinitásuk a bütyköléshez.
Beszerzési lehetőségek a különböző bolhapiacok, a már emlegetett Vatea ; Jófogás ; Zsibpiac; web oldalak ( ezeket érdemes rendszeresen látogatni ), ha sok pénzed van rá - ólomkatonák ( retró játékkereskedés ) web oldal.
Egy kicsit hosszú lére eresztve, ennyit tudtam segíteni.
Ha szeretnék vásárolni egy Előre mozdonyt egy-két kiegészítővel, ami szép állapotú, mert aándékként erre gondoltam, szerintetek hol érdemes körülnéznem? Valóban ennyire ritkán fellelhető? Síneket vettem egyik nap, de annyiért, hogy majdnem lefordultam a székről. Olyantól vettem, aki tudom, nem ver át.
Régi elektromos berendezésekkel bizony vigyázni kell. Egyrészt, ahogy GanzDMU is írta, akkoriban nem volt földelés és az érintésvédelmet sem vették még olyan komolyan. Másrészt a szigetelőanyagok sem voltak olyan jók, el is tudnak öregedni (pl. a kátránnyal átitatott papír megkeményedik és töredezik). A réz vezetékek is okszidálódnak, ami melegedést okozhat.
Van egy kb. 100 éves Bing transzformátorom, amit üzemszerűen használok. Előtte megnézettem szakemberrel. Azt mondta, ezt nyugodtan használhatom, ez műszakilag teljesen rendben van, nagyon jól meg van csinálva. Csak a tápkábelt kellett kicserélni, mert az már el volt nagyon öregedve. De láttam már nem egy rémisztő kialakítást és ez alól a háború utáni készülékek sem jelentenek kivételt. A legbiztpsabb, ha korszerű tápegységeket használunk. Ha mindenképpen a régit szeretnénk használni, akkor legyünk körültekintőek. Az egyik modellezőnél láttam, hogy a korabeli traók elé egy leválasztó transzformátort kötött. Így a földelési problémákat kiküszöbölhetjük, nem fog minket megrázni.