Titibi: Még mindíg nem értek veled egyet, az ingázónak is jó, hogy két óránként megy a vonat, jobb mintha reggel egy behozná délután egy hazavinné, s ha lekési a bérletét felhejezheti a .....-ba.
Ha két órás ütemben jár a vonat, akkor nem 6:30-kor, hanem 8:30-kor mehet haza a jómunkásember - hát, ennek még nem fog örülni...
Elkerülte a figyelmeteket, hogy 4 Bz-vel számoltam, így minden nap van egy szabad gép, a napivizsgálathoz elég a szabad gépet beállítani a fordába.
No, először is ahhoz, hogy 2 órás ütem legyen a 13-ason is, akkor összesen 4 motornak kell pörögnie. Másrészről nem egy eszközhatékony megoldás, hogy az ólban 24 keresztül van szabad gép! A karbantartási ciklusnak is be kell épülnie a fordába (lásd még: csúcsidőben megy a vonat, napközben karbantart, szerel stb.)
Még egy megjegyzés: itt is jól kiütközik az, hogy ilyen kis piacon, 4-5-6 Bz-vel nem lehet hatékonyan működni, mert az 1 Bzmot tartalék a 3 dolgozó géphez képes nagyon rossz arány. Tehát két vonalban nem érdemes gondolkodni, mert nem lehet 0,6 Bz-t tartalékolni :))
Mi lenne (..) ha az állam nem kérne a vonalakból, és ekkor mentenénk meg a közlekedést Titibi HÉV-ként. Ekkor az UIC csak jelenthet, a HÜSZ csak jelenthet, vagy nem?
És ki tartja karban a pályát? A Titibi Kft.?
Mert meggyőződésük, hogy több utast visznek el és így miért adnának nekünk ajándékba gempát amiért szerintük ők dolgoznak meg.
Nem érted az együttműködés lényegét. A csúcsidőben, amikor a Bz (akár mellékekkel is) be tud segíteni, azzal tud nyerni egy eszközt, amivel egy másik vonalon újabb bevételt tud elérni.
Amúgy meggyőződésem, hogy cirka 20-30 perc különbségről akarol engem meggyőzni, hogy megéri felborítani a menetrendet, és már írtam, hogy ha erre utas igény lesz akkor természetesen én belőlük élek és korrigálok.
De ha sehol nincs keresztezési lehetőséged, akkor nincs túl nagy játszási lehetőséged.
Egyébként is csak fikció a menetrendünk, úgy cirka lett ide rittyentve.
No, hogy ne csak fikció legyen, mindjárt rittyentek ide egyet :)
division by zero: Keresztezéshez miért kell ember? Minden állomáson rúgosváltók kellenek, és kész!
Azok beépítéséhez, karbantartásához is pénz kell (és visszajelentés miatt emberszükséglete is van). Valamint az elágazó állomásokon ahol 3-4 vonat is randevút ad egymásnak, nem kivitelezhető.
Titibi: Nem tartanám jónak akkor inkább a 37 km távolság menettartamát 30perc alá kellene szorítani, és több lehetőség lenne a menetrendben.
A Pápa-Csorna vonal 60-as, a párszáz méteres lassújelektől tekintsünk el... A 37 km folyamatos menettel is 37 perc... Mégis mit szeretnél? 80-as, 100-as pályát? Desirót?? Most egy picit elszaladt veled az álombeli lovacska...
No, és akkor az ígért menetrendi ábra a 13-14 vonalakra:
http://members.chello.hu/g.istvan/MAV/titibi_1.PDF
http://members.chello.hu/g.istvan/MAV/titibi_2.PDF
Titibi! Most már láthatod, hogy a 13-ason lényegében nem lenne lehetőséged a játszadozásra az indulási időpontokban, kivéve ha franciavágásnál lehet (lehet?) keresztezni.
Ha Császár mrh-n lenne lehetőség keresztezni, akkor nem kell dekkolni Tatabánya felé, hanem ott és Környén lehetne keresztezni, ez az oroszlányi vonalnak is jobb lenne, mert a mostani ábrában a Bz-k előtt kell érkezniük a tatabányai "pók"-hoz, és csak utánuk tud indulni, márpedig onnan (órás ütem mellett) szinte biztosan több utas lenne, mint Kisbér felől.
traficc:Egy MÁV táblázatból.
Kéri ?
Igen, László :-)
Carpy: Talalos kerdes: mi ez?
(--A válasz Carpy kérésére cenzúrázva--). Nagyon jó, szemléltető ábra!!