Ja igen, a mostanival kontakt problémák már nincsenek. A 3. csatlakozófajta amit kipróbáltam(egy kis szigetelőszalaggal biztosítva) már atombiztos.
Az egész a gyári óra házába van beépítve, rétegesen felépítve 4db nyáklapból. Ezek tüskesorokkal összekötve és csavarokkal rögzítve egymáshoz. Szóval ilyen téren már nincs probléma.
A legnagyobb hibája az árnyékolás, vagyis annak a hiánya. Nem gondoltam arra hogy ennyire érzékeny lesz mindenre, hogy egy nagyobb gázadás is néha bekavar neki, ha meg megnyomom a kürt gombját akkor meg resetel az egész... Valamint ennek külön kis táp kell (van benne egy kis aksi) hogy ne felejtse el az adatokat. De ez így nem valami jó, tekintve hogy az is lemerül. Vagy ha csak szétszedem valami miatt az órát már el is veszett a kilométerállás és a beállított adatok.
Szoftveresen fejleszteni való lenne még rajta bőven, de így annak sincs sok értelme.
És persze a kijelző(ami mellesleg nem is volt túl olcsó, és már kapni se nagyon lehet)
Ezt a rendszert mindenhol teli földel csinálnám, ami külön lenne a - ágtól, és persze az egész többszörösen lepáncéloznám(elvégre melóhelyen lézerrel tudok vágni árnyékolólemezeket). És persze zavarszűrés többszörösen.
A kijelző még nagy kérdőjel. Háttérvilágítás mindenképp kell. Sötétben sem árt tudni hogy mennyivel megyek. De lehet hogy sima monokróm kijelző jobb lenne. (azt végül is lehetett látni éjjel-nappal megfelelően amíg működött) Csak ehhez egy jó grafikus kijelző kellene, nem elég a karakteres.
GPS-t használok, de az az össz megtett kilométer mérésére alkalmatlan, műszakin meg tavaly is vacakoltak mert nekik fotón dokumentálni kell(ene) az óraállást...
Kb 3 éve egy ismerős segítségével készült egy hasonló műszer, sok-sok gyermekbetegséggel, de a tokozással és a kábelezéssel nem volt gond.
Sokat vacakoltam már azzal a rendszerrel és túl sok a hibája.
Az a sebességet egy 3x7 szegmenses LED kijelzőn írja ki, amit már egy enyhe napsütésben sem látni.
A bele tervezett LCD kijelző, amin a többi adatot kiírná meg elég silány minőségű és már a második döglődik benne... (a szűkös hely miatt meg nem rakhatok oda akármit)
Ráadásul a programmal is vannak gondok bőven, szóval összességében nem sokkal lennék előrébb ha a meglévő rendszerrel kezdenék valamit.(bár az érzékelőit megtartanám)
Akkor inkább ennek a hibáiból tanulva újra kezdeném az egészet és megpróbálnék építeni egy jobbat. A programozás részét azt hiszem inkább másra bíznám, az sose ment túl jól. A többi pedig a mostaninál is működött, azóta meg sokat tanultam/fejlesztettem azt is. (akkor csináltam először levilágítós módszerrel nyákot. Rögtönzött eszközökkel kb, hát olyan is lett. De azóta már sokkal jobb a helyzet ilyen téren is.)
A kijelző láthatóságán én is gondolkodtam. Sokkal rosszabb mint egy modernebb okos telefoné?
Arduino Due programming usb portját egyáltalán nem látja gép. A native usb port minden gond nélkül működik, driverek rendben. Valakinek valami ötlet? Sárga kommunikációs led folyamatosan világít, szerintem nem kellene neki. Valami hard reset ötlet? (Nyilván a resetet és az eraset már próbáltam.) Új a board.
Egyetértek. Nincs értelme ilyet építeni, egyszerűbb és olcsóbb készen venni egy eszközt.
Tanulni viszont sokat lehet belőle. Akkor vágj csak bele, ha szeretnél megtanulni C nyelven mikrokontrollert programozni. Szerintem itt számíthatsz segítségre.
Hozzátennék még két dolgot:
1. Apránként, mindent egyesével kipróbálva haladj.
2. Tokozás, kábelezés. Egy motoron nagyon fontos a mechanikai stabilitás, különben széthullik az eszköz. Tapasztalatból mondom. :-)
1. szép kihívás. nagyon sokat fogsz vele tanulni. ha az a cél hogy megtanuld a programozást meg az arduinót, akkor hajrá!!! ha az a cél hogy legyen egy egyedi műszered, akkor iszonyat időpazarlás. ha azt az időt a mcdonaldsban ledolgoznád, szuper gps-t vehetnél.
2. az ilyen háttérvilágításos kijelzők napsütésben abszolút olvashatatlanok.
Nem igazán értek a mikrovezérlőkhöz, a programozásukhoz meg pláne nem, de szeretnék építeni egy digitális műszeregységet egy motorra.
Arduino Uno véleményem szerint elég lenne a vezérléshez, elvégre van elég kimenete és nem kellene bonyolult dolgokat csinálnia(na és nem utolsó sorban van egy ilyenem).
Szóval a segítségeteket szeretném kérni, egyenlőre csak elméleti szinten, aztán ha szerintetek jó a gondolatmenetem akkor felkeresek egy ismerőst aki ért a programozáshoz és össze tud nekem hozni valamit :)
Aztán lenne még rákötve egy darab HALL szenzor és és két darab hőszenzor(LM19C). A képernyőre a hall szenzor adatai alapján kellene kiírnia a sebességet valamint egy össz kilométert(amit akkor is tudnia kellene tárolni ha áramtalanítva van az egész motor) és egy nullázható kilométert. Valamint a két hőmérsékleti értéket.
Az egészhez 2 nyomógomb és egy kapcsoló(jumper), a kapcsolóval lehetne kapcsolni a beállító és a normál üzem között, beállító üzemben a hall szenzor által mért sebességet és a két hőszenzor által mért értéket kellene tudni kalibrálni.
És persze a kijelzőnek(meg úgy az egész rendszernek) alap helyzetbe kell állnia ha nem kap egy jelet( egy relét is kapcsolna a gyújtás, a relével meg kapna feszültséget valamelyik bemenet)
Azt hiszem ennyi, szóval mit gondoltok erről a tervről? Mennyire lehet működőképes?
Valamint szerintetek melyik kijelző lenne jobb?
Bármiféle javaslatot, tanácsot szívesen veszek ha hasznomra válhat.
Én decemberben őrjöngtem, mert a win8.1 lecserélte a touchpad drivert, és a 15 éve megszokott lefelé húzom és lefelé mozog az tartalom helyett fordítva működött. Kétszer visszaállítást kértem előző állapotra, utána meg kitiltottam a touchpad frissítését.
Ez már nem az első eset. Amikor két éve ezt művelte az FTDI, akkor a saját cuccaik is kifagytak, volt nem kis őrjöngés miatta pár helyen.....
Egyébként ez nem biztos hogy megoldás. Megértem a céget, de egyre nagyobb és nagyobb erőforrásokat kell majd beleölnie ebbe, ami egy idő után hatalmas energiafelemésztő.... Mert mindig lesz új megoldás...
A garázsvásár nekem a "nem kell, csak a helyet és a forrásokat foglalja" jelentéssel bír. Nem akarok rendszert csinálni belőle, van pár kacatom túlrendelés okán, amik két éve nagyjából érintetlenül hevernek a fiókban/dobozokban.
Segítségre lenne szükségem. Találtam a netten egy megírt programot, segítségre lenne szükségem a megértésében. Öt érték merésére képes: Irms, Vrms, realPower, apparentPower és powerFactor. Összesen két "érzékelő" szükséges a megépítéséré: egy ACS721-es az áramerősség merésére, és egy 220Vac/6Vac trafó a feszültség méréshez. Szóval a Irms, Vrms illetve az apparentPower (U*I) mérése nagyjából érthető. Viszont azt, hogy hogyan számolja ki a realPowert illetve powerFactor-t fogalmam sincs. Valaki tudna nekem segíteni a program megértésében? Itt a kód: https://www.dropbox.com/s/k13oop71nozjagu/EmonLib.cpp?dl=0 Fontos lenne... Nagyon szépen köszönöm!
Igen ám... A kínai cuccokkal sűrűn van feliratozási gond, ezért érdemes előbb mérni és/vagy ellenőrizni a dolgot. Nekem hőmérséklet szenzor volt rosszul (két lábat fordítva) feliratozva. GND-t szakadásmérővel nézz össze (ezért is kell egy alap multiméter).
Hát az én kis kínai MEGA boardomon fordítva van feliratozva a TX1 és RX1 port.
Nálam TX1 19 port RX1 18 port...
Furcsa volt hogy sok helyen ezt fordítva láttam a doksikban, de gondoltam ez úgy is kínai lehet hogy egyszerűbb volt a nyák tervezése....
Hát nem, csak megcserélték a feliratokat...
Szerintem ez lehetett a bibi...
Viszont 3 GND portot látok a MEGA-n itt eddig a digit sor végén levő GND-t használtam, de most átdugtam a POWER sorban levőre...
Bár ez elvileg nem lehet gond, mert a GND az elvileg mindenhol GND, de ezek után gondoltam ezt is leírom, ha valakinek hasonló gondjai vannak akkor nehogy ilyesmi legyen...
Szóval még 1x köszi mindenkinek, fent vagyok a hálómon....
> Az lenne a kérdésem, hogy ha az arduino-s kódban végig Serial hívások vannak akkor az UART0 és a MEGA TX0-ra és RX0-ra kötöm az ESP-t?
Nem.
Látható, hogy a Serial0-ra debug üzeneteket küld: Serial.println("WiFi shield not present");
Az ATmega2560 UART0-ja az USB illesztő (ATmega16u2) soros portjára van kötve, azon keresztül pedig a számítógéped virtuális soros portjára.
Van egy WiFi nevű objektumod. Nem ismerem a wifi könyvtárat, amit használsz. Vagy a létrehozásakor, a konstruktorának adod át paraméterben valamelyik Serial objektumot, vagy fixen bele van kódolva, esetleg #define utasítással kell meghatározni. Nem tudom, olvasd el a használt wifi könyvtár leírását, vagy nézz bele a forrásába!
Betöltöttem az Arduino default mintái közül a ScanNetworks-ot.
Ha MEGA 2560-al szeretném összekötni az ESP8266-omat, akkor mint ahogy már eddig kitárgyaltuk
1., "A CH_PD lábat és a RESET lábat inkább egy 10 kOhm ellenálláson át szokás Vcc-re húzni. A GPIO_0 és GPIO_2 szintén legyen 10 k-val Vcc-re húzva. Azt mondják, jót tesz a stabilitásnak, ha ezek nem lebegnek."
2., Külső táp (3.3V!) mert ezek az USB TTL-ek nem bírják kiszolgálni az ESP8266 áramfelvételét, vagy ha mégis instabil lehet (lesz) tőle.
3., ESP8266 RX -> Arduino TX0
ESP8266 TX -> Arduino RX0
Az lenne a kérdésem, hogy ha az arduino-s kódban végig Serial hívások vannak akkor az UART0 és a MEGA TX0-ra és RX0-ra kötöm az ESP-t?
A kód eleje:
#include <SPI.h> #include <WiFi.h>
void setup() { //Initialize serial and wait for port to open: Serial.begin(57600); while (!Serial) { ; // wait for serial port to connect. Needed for Leonardo only }
// check for the presence of the shield: if (WiFi.status() == WL_NO_SHIELD) { Serial.println("WiFi shield not present"); // don't continue: while (true); }
String fv = WiFi.firmwareVersion(); if ( fv != "1.1.0" ) Serial.println("Please upgrade the firmware");