A B. Függelék B/9. számú melléklete a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez)1288
A motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok tömegére és méreteire vonatkozó követelmények
II. Rész
Követelmények
4.4. Két-, három- vagy négykerekű járművek számára engedélyezhető a gyártó által megadott olyan teher vontatása, amely nem haladja meg a jármű üres tömegének az 50%-át.
Sziasztok Aixam400 mopedautómon váltó oldali variátor tönkre ment ,ajánlottak nekem egy bontottat 2010 Aixamból , biztosan csere szabatos ?? Azt mondták az első variátor és a szíj nem mert az már más ,belül a csapágy helye ki van vágva a szijból ,a váltó variátor viszont ugyan az ?! köszönöm a segitséget előre is
Azt nem tudom, mert ki volt esve az égő belőle. Egyszer nagy kínlódások közepette vissza tettem, de nem sokkal később ismét kiesett. Azt így most nem tudom kipróbálni. Ismét bebújást meg nem akarok csinálni, mert eléggé kényelmetlen, ahogy a küszöb nyomja az oldalamat, meg a derekamat.
Napokban megjelent egy vezeték vége csúszósaruval a műszerfal alól. Befeküdtem és kerestem, hogy honnét csúszhatott le. De nem találtam a helyét. Működik minden. Ez a vezeték olyan, mintha felesleges lenne. A szivargyújtótól induló, piros vezeték. Ezért arra gondolok, hogy olyan valaminek lehet a vezetéke, aminek akkor is kell áram, mikor nincs gyújtáson. Végül arra a következtetésre jutottam, hogy nem-e az elektromos zárnak a vezetéke lehet. Mert azt az én autómból, valaki valamikor kiszerelte. Szerintetek lehet, hogy jó a következtetésem?
2012-ben még úgy tudom 4 kW volt a megengedett névleges teljesítmény, de az ugye elég képlékeny fogalom.
Ha a motor méretét nézem, akkor az kb egy 4 kW-os ipari motorhoz hasonlít, de abból 10-12kW-ot simán ki lehet hozni, úgy, hogy még csak nem is melegszik.
Szerintem a fordulatszám, és ezáltal a sebesség van szoftveresen korlátozva, az elektromos autóknál ezt könnyen meg lehet csinálni.
A vezérlő 48V/275A, ha ezeket összeszorozzuk, akkor 13kW-ot kapunk. Egy narancssárga BOOST gomb van a műszerfalon, majd keresek egy user manualt, hogy az mire is jó. :)
A 12V-os akku teljesen le volt merülve, valószínűleg kuka, de azért megpróbálom feltölteni. Tettem be egy kis akkut, a műszefal életre kelt, a világítás, szellőzés, fűtés működik, csak a duda rossz.
A meghajtó akkut kiszedték, de amúgy sem akartam ólom aksikat, befér viszont 28 db Nissan Leaf cella az ülések alá, azzal 100 km felett kellene lennie a hatótávnak, de majd látjuk mennyit fogyaszt. Elég magas, a légellenállása nagy lehet.
A hajtás rendkívül egyszerű, egy ac motor van összeépítve a hajtóművel, ebben a csapágyakon kívül nincs más kopó alkatrész. Curtis vezérlő van benne, ami legendásan megbízható, és van hozzá programozónk, ami még jól jöhet, ha le van korlátozva a sebesség 45 km/h-ra. A Stellában sokkal kisebb motor van, éz az id simán megy 50-et. Óra szerint 55-öt is :)
Ami meglepett, hogy hátul kettős keresztlengőkaros futómű van, mint egy sportkocsiban. A rugózás nagyon kemény, de most hiányzik kb. 200 kg akku a kocsiból. Viszont a lítium akku csak 100 kg lesz, a fagyi hűtő 50 kg, +20 liter víz, meg a fagyi jön még hozzá, lehet pattogni fog ezeken a rossz utakon.
Sikerült kiszabadítani a farancia karanténból a Ligier BeSunt, ma hoztam haza. Tudtam hogy csak 8500 km van benne, de azt nem gondtam, hogy olyan mintha új lenne. Ilyen szép állapotú mopedautóm még sosem volt, már csak azért kell imádkozni, hogy az elektromos rendszere is rendben legyen.
"...Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos, március 12-t követően lejáró okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényes. " nem év végéig. azt tessék érteni amit a fenti mondat jelent: vészhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényes. nem év végéig!