Egyszerűen szétbsz az ideg, mert sehol nem találok. Néztem már UNIX-nál, Bárdinál, Lángnál, Hegyaljánál, Meteornál, NIPPARTS katalógusom is van, de egyiknél sem találtam. Úgy néz ki, nekem is cserélni kell, mert megint disznókodik.
Nos, ha én indulnék neki, akkor biztosan egy olajcserével kezdeném, hiszen idő közben könnyen letelne az a 10e km. Ha kell, levegőszűrőt is cserélnék, meg benzinszűrőt is. Aztán megnézetném a fékbetéteket, hogy mennyire kopottak.
Gyertyákat is kicserélném. Hűtőrendszer tömítettségét megnézném, nincs-e valahol egy túl rozsdás bilincs, ami útközben esetleg elpattanhatna. Benzincsöveknél ugyanezt. Megnézném a váltó- és a szervoolajszintet is (gondolom szervokormányos :) ). Az olyan apróságokról, mint izzókészlet, pumpa, emelő, kerékkulcs, meg egy-két alapvető szerszám (csillagcsavarhúzó, 10, 12, 14, 17, 19-es kulcs + egy kombinált fogó) már nem is beszélve. Izzókból kettőt is vinnék.
És a leglényegesebb, hogy legyen egy jó pótkerék, lehetőleg ne 14 éves, mert az már túl öreg és esetleg eldurranhat.
Ezek apró dolgok és nem is az a baj, hogy odakint nem lehet elintézni, de sok időt meg lehet takarítani velük, ha az ember felkészül, ráadásul nyugtatólag hat a hosszú út alatt, hogy nagy meglepetés nem érhet minket. :)))
Ezen a fórumon is megkérdezem, bár tudom, hogy itt elfogultak vannak (mint én:-)):
Szóval nyáron tervezek egy Bp-Lisszabon utat, kisebb kitérőkkel, kb. 6500 km bruttó. Van egy 14 éves 190-ekm-t futott 626-osom (2.0i) Bele merjek vágni ezzel, (persze, miazhogynagyonis!), de mit nézessek meg rajta tuttira, hogy ne a kies spanyol sivatagban rohadjak le vele ?
Nekem meg azér fogyaszt relatíva keveset, mert szinte csak hosszab távon használatos.-) Illetve most legtöbbet a garázsba pihen. úgy egy hónapja tankoltam 5 ezerért, de még van benzin bőven...
Na meg azért is fogyaszt sokat, mert én mindkét gépemet kizárólag városban, azon belül is Demszkygrád-ban használom, ahol még a vidéki nagyvárosokat is messze megelőzően horrorosak a dugók! Mostanában a Xedos 6-tal járok melóba, és 12,4 körül jön ki százra. Ez szerintem egy 2.0V6 motortól, full városban, automata váltóval nem olyan rossz...
Az 1.8-as 323F is országúton 9 körül kijön nekem, egyértelműen csak a város a problémás.
Azon a véleményen vagyok, hogy az ilyen zárt gondozásmentes akksikat, aminél nem tudsz a cellájához férni (kupak/csavar) el kell felejteni, desztvíz vagy esetleg savpótlást nem tudsz rajta csinálni.
Magyar akksim volt, Szászakku nevű. 3 hónap híján 11 azaz tizenegy évig bírta. Tavaly decemberben ment tönkre végleg, a töltés sem segített rajta, így hát nagy tisztelettel kiszereltem és térdre borultam előtte, bár az utóbbi fél évben gyakran kellett tölteni. Jászakku nevűt vettem 10500 Ft-ért (láttam interneten ugyanezt olcsóbbért is) állítólag ugyanaz a gyártója mint a Szászakkunak, csak olyat hiába kerestem, nem találtam. Bosch akksival már egy jópáran megszívták. Ja és nekem is 55 Ah-ás volt a régi is meg a mostani is a 2000cm3-es motorhoz. Ajánlani nem ajánlok semmit, mert felelősséggel jár :) csak elmondtam a véleményem és tapasztalatom.
Milyet ajánlasz? Nem ismerem az akkukat, azt sem tudom melyik magyar. 55Ah-s totál zárt gondozásmentes Bosch-t kapnék 14ezerért. Mit ajánlasz heylette?
Ismerem a crx-et, egy csoprttársam azzal járt suliba anno... Tudom, hogy hogy megy. Az övé tiszta új gép volt. 1,6-os, az erősebbik fajta. 230-al simán ment.-)
Szal az 1,5-ös BA nem egészen az a kategória.-)
Mint írtam, nekem nem rossz, de a tieddel biztos van valami, mert nem véletlen fogyaszt 10 l-t minimum. Lehet elektronyos problema is, amit írtál az elég gáz.
Kösz a választ, ilyesmire számítottam sajna. 2-3 kilóból akkor inkább veszek egy 1.6-os 1es CRX-et :))) Kedden viszem a Mesterhez a gépet motordiagra, mert rángat és 10 alatti fogyit sehogy nem bírtam még kihozni belőle. Remélem valami olyasmit javít majd rajta, ami dob a teljesítményen is érezhetően, mert valami nem kóser most az tuti. Néha azt vizionálom be, hogy talán nem megy az egyik henger, mert alig gyorsul a kocsi (monnyuk azt hozzátenném, hogy egy 2gen, 136 lovas CRX-ről váltottam és lehetséges, hogy túl nagy nyomot hagyott bennem az, hogy ha annak odaléptem akkor nem volt ellenfelem, max a 200+ ló feletti tízmillás gépek).
Más: Akkuból Bosh Asia Silver jó neki? A mostani nagyon ratyi állapotban van, ha leengedek egy ablakot, elhalványul a fényszóróm, sőt, ha fényszórót kapcsolok a műszerfal és a cdjátszó fénye felére csökken. Ez sem jó így biztosan... :D
Rumkola: Én a BA 1,5-ös mociból kihoztm némi többletet.
Egy vagon pénz ment rá. Eredmény: Kicsit jobban megy, de nem lényegesen.
Nekem volt direktszűrő, aztán sport betétszűrő, utána kipufogó tuning, abból több féle verzijó. Most már van négyleömlő, a teljes rendszer nem gyári már. Próbáltam tuning-lambda szondát is.
A kipufogóval mellé nyúlhatsz. Én vettem pl egy sportdobot hátra, ami nemhogy növelte a teljesítményt, hanem visszafogta. Most hátul Supersprint dob van, asszem 52 ezer HUF volt.( De szép hangja van és nem fog vissza.
Így gyorsul 10,0 körül 0-100-at, megy 190 fölött valamivel. chip nem létezik hozzá, csak az epromot tudják átírni, vagy egyéb elektronikus befolyást végezni. Abba nem mentem bele.
A tuning lambda szonda hülyeségnek hangzik, de kicsit nyomatékosabb lett a motor tőle. Pl 160-nál emelkedőn még gyorsul.... Az kb nyit befolyásolhat, mit ha chip lenne. max 5%kb Nem mérettem teljesítményt, de sztem most 100-105 LE körül lehet.
tuti 200 ezer felett költöttem már ezekre. Nálam nem volt nagy gond leírtuk a cégnek túlnyomó részét. Sajátba nem érte volna meg rákölteni, inkább nagyobb motoros mazda a jobb megoldás. Az 1,8-as csak Amay kollégának fogyaszt tudtommal sokat, mert neki automata váltója van.-)))
Az én fogyim: múltkor néztem 200 km-re hajszál 14 l benya fogyott 120-140-es tempóval, nagyon kevés városi közlekedéssel. 9 l fölé csa tisztán városi használatban megy. Pörgetős városi lehet akár 12-14 l is, de szerencsére mindig van hosszú táv is.-)))
Szóval gondolkodhatsz-)
n gondolkodtam egyéb dolgokon is, pl vezérműtengely csere, hengerfej síkolás, ilyesmi, de pl vez tengelyt(eket, mert kettő van) nem kapni hozzá. Találomra kísérletezés céljából meg nem nyúlatok bele senkivel.
Nekem végülis így bejön, nem szégyenülök meg az egynégyes, egyhatos gépektől leginkább csak az egyhatos hondák mennek el előlem.
De azt is tudd, hogy pl az én kis átalakításaimmal is méginkább igaz, hogy 3000 alatti fordulatnál nem érdemes padlógázt nyomni. Nálam még jobban érződik, hogy ha sportolni akarok csak négyezertől szabad fölfelé. És bírja a motror. Csak meg kell tanulni vezetni.
Az 1.5 BA (és BAF) motor tényleg viszonylag gyenge a kaszni súlyához képest, fegyelmezett köznapi közlekedéshez elég. Van még 1.8-as is, (pl. nekem), az kellemes, de sokat eszik a tudásához képest. Illetve van még a 2.0 V6, de alacsony fordulatokon az is nyomatékszegény a V6 felépítés miatt (legalábbis a Xedos 6-osomban is ilyen blokk van, és annál ezt tapasztaltam).
Egyszóval valamit valamiért, olcsón szuperül menő keveset fogyasztó motort nehéz találni. De ez nem csak a Mazdára igaz... :)
323F BA 1.5 -höz létezik valamilyen lóerőnövelő okosság? Chiptuning? Vagy max. kipuf és légszűrőcsere van? Mennyit dob az ilyesmi? Kevésnek érzem a mocit a gép méretéhez, olyan lomhácska. 3000 alatt semmi erő nincs benne.
Nem értelek! Mér lenne ezen sok munka?????Hisz ha megakarod csinálni egy motorháztető két fényszoró(indexek megvannak) egy hütő és maximum egy lökös kéne rá, de azt még meglehet hegeszteni mert nemolyan vészes!A felnik meg a gyári aluk amin semmi hiba nincs, annyi hogy koszosak, sztem 100× jobbanm néz ki mint a vasfelni!!!
OK, most már látom. :-( Sajna ezzel még sok munka lenne, ezért engem köszi, nem érdekel. A felnik sem tetszenek nekem, maradok a régieknél. Egyenlőre. Azért a képeket köszi.