Nekem a 2 bevált anno, de úgyis megérzed. Nekem is puhának tűnt a téli a nyári után, de nem volt az. Ha valóban puha, úgyis csikorogni fog, akkor meg esetleg nyomhatsz bele 2,1-et, de szerintem többet ne. (Gumira netán nincs ráírva valami, merthogy olyat is láttam már?)
No ma este kimentünk, kicsike emelőmmel megemeltük féloldalt a kocsit, és meglerestük azt a híres szuszogót! És ledöbbentünk! Valszeg az előző, és valszeg nem kicsit láma tulaj, egy facsavarral szépen becsavarozta a szuszogót! Báááááááááhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :( Milyen hihhetetlen emberek vannak. Bizonyára látta, hogy ott kicsit olajos a környék, és megillyedt, így belecsavart egy facsavart... No komment! Fél órát nevettünk, aztán fél órát sírtunk... No pénteken kiderül, hogy ez megoldja-e a problémát! :()
És így utólag belegondolva, valszeg a féltengely szimmeringek is emiatt mentek tönkre, mert a nyomás szétcsapta őket... :(
A '95. utáni modellekben a tompított, távolsági fényeket és az üzemanyagszivattyút relézve szerelték. De pl. egy Zetec 16V '95. előtti modellben is relé kapcsolja a szivattyút.
Pöttyel nagyobb a nyomatéka, városban kellemesebb, nem pörgős, 1500-2000rpm a váltáshatárok, emellett 5,2-6,6l/100km fogyi.
Most tartok 202ekm nél, amiből február óta 12ekm az enyém. Mindig elindult, sosem hagyott ott.
Mivel nincs elektromos motorvezérlése, nem nagyon számítanak a villanyhibák nekem, 2 volt: típushiba - indexeléskor refi is villan - ált. javítható, csomagtérlámpa automatán nem kapcsolt ki - takarítás, beállítás.
182 volt a maxom, 140-150 kellemesen(GPS mérés).
2.Tipp: ne vegyél katalizátorosat!
Alkatrész ár valóban kellemes, ellenben néhány dologból _muszály_ gyárit venni.
Hát igen a km az tuti nem annyi.Legalábbis 99 %.
A kollegámnak van egy 93-as Escort-ja,abban viszont tuti 63.000 km van.Na nem is ez a lényeg.Az övé is 60 lovas,de 1,3-as benzines.Ahhoz képest a dízel hogy megy ?
1. Motorikusan mennyire megbízható a dízel motor ? Hallottam,hogy elektromos hibák is elő szoktak fordulni,ez igaz ?
2. Autópályán mennyit lehet vele menni nyugodtan ? (amíg még nem sajnálja meg a kocsit az ember)
Gondolom az alkatrészárak nem vészesek,mivel elég sok ilyen Ford van,ezért is szeretnék valami ilyesmit.
Legutóbbi Budapestre érkezésemkor, mihelyt beértünk a városban, az első nagyobb piros lámpa utáni indulás során keserűen tapasztaltam, hogy amikor pl felpörgetem 3000-ig, és váltok, akkor a kumplung benyomásakor nem csökken le a fordulat, hanem ott játszadozik 1500-2500 között... :(
Minap kicsit türelmesebben kipróbálgatva: Megtaposom a pedált, felpörög 3000-ig, majd 2300-2700 környékén le-föl ingadozik a fordulat, ezt mindig pontosan 3x játsza el, és csak azután csökken le alapjáratira. Hidegen, melegen, benzinnel, gázzal is csinálja!
Ennek mi lehet az oka? Gázbovden/rugó nem akad. Lambdaszonda (vagy mi a szösz) nem lehet sztem... Valami levegőbeáramlási gond esetleg?
Sziasztok! Ha valakinek a hideg miatt indítási problémája van az olvassa el! Van egy 55Ah EN 540A-s Kiváló állapotú gondozásmentes, varázsszemes, ford-hoz való fordított polaritású, normál sarus EXCEID akkumulátorom, melyet zeneépítés miatt szedtem ki Kb. 1évet használt. Ezt szeretném eladni! Ár 6000Ft, mely a beszerelést és a régi akku ártalmatlanítását is tartalmazza! Valamint eladnék 1 garnitúra gyári ford MK3-4-es escorthoz való XR3i rugószettet színtén makulátlan állapotban 10e Ft-ért, és ugyancsak escorthoz (nem XR3i) Mk3-4 2db ajtóteleszkópot gyári FORD és igen erősek 2e Ft-ért. Érdeklődni: neerci84@freemail.hu vagy délutánonként a 06/70-618-2407-es számon! Köszi:Neerci!
Szerintem igen. Másnál is kellett volna problémának lennie, a másik, hogy még a csapatós kollégáknál sem történt ilyesmi, pedig ott aztán jár az olaj...
Pénteken megnézzük aezt a szuszogót, szerzek egy pumpát, és megfujjuk (szervizesek mondták). Ha nem lesz eredményes, akkor hétvégén otthon, vidéken imbuszcsavar kicsavar, és ami kijön kijön...
A gyári mennyiséget nem tudom mennyi. Esetleg ha tudnál szolgálni infóval, megköszönném. De tutira csurig van olajjal sztem...
Előzőleg a féltengelyszimmeröng az egyik engedett, és amikor a szerelő megjavította, azt mondta ugy tünt, mintha nem is folyt volna el semmi... Lehet dugignyomták olajjal?
Talán a legjobb lenne leereszteni az olajat, és a gyári mennyiséget visszatölteni. Szellőztetőt mindenképpen csekkolnám. Majd írd meg lécci, hogy sikerült!
Valszeg külföldről behozott darab, mint az enyém is. Nincs abban semmi rossz, de biztos vagyok benne, hogy az a 140.000 kilómter az 240.000! Az enyémben is annyi van, és 1992-es! Mármint a mutató ha jól sejtem nálad is csak 5 számjegyű, mint nálam is!
A korrózióval egyetértek, mint általában egy 13-14 éves fordnál lenni szokott... Nekem 65.000 Ft-ba került, a kaszniztatás. És akkor vidéken csináltattam, aprópénzért! :)
A másik dolog, hogy ha még nem volt Escortod vagy Orionod, hogy vigyázz a huplikkal, bukkanókkal, mert nagyon lenn van az alja, és odacsapja magát a kicsit nagyobb hupliknál a kaszni. :(
Az a jó! Az enyémben nincs, de még a kapcsolási rajzon sem nem van (magyarul:sincsen (kínaiul: sin chen) :)!
Néhány ismerős már relére kötötte, nekik müxik.
Amit én tapasztaltam: a direkt kapcsolás miatt leolvadt a távolsági kábel borítása, így az index kapcsolásakor rövidzár alakult ki. Mondjuk mechanikusan is eléggé kopott... tovább nem jutottam a detektálásban. :(
Pedig két helyen is van rajta, mint kiderült. Egyik a váltó legmagasabb pontján, a másik pedig az ötödik sebességfokozat körül, a bal oldali kerék felől belesve látszik, ugyan még nem volt időm megnézni, mert este érek haza mindig. :(
Elméletileg ha nyomás keletkezik a váltóban az olajmelegedés miatt, és ugye a levegő melegszik, akkor annak valahol ki kellene távoznia. S a mi elgondolásunk szerint, mivel esetlegesen be van dugulva, ezért ott jön ahol tud, azaz a sebességbovdennél, és hozza szépen magával az olajat is...
További kutakodás eredménye, hogy állítólag van egy imbuszcsavar a váltón, valahol oldalt. Ha az olajszint olyan nagy, hogy efelett van, akkor a fogaskerékspirál beleér, és ezért is felhozhatja az olajat. Ha nincs felette az olajszint, akkor nyomás... :S
Tömítés tudtunkkal nincs az új spirálházban, megnézte az öregem. Persze MIndenki azt mondja, hogy nem kellene feljönni az olajnak, és minden bizonnyal nem sebességmérőhöz tartozó alkatrész hibája okozza a jelenséget... :(
A típushiba stimmel, én idén tavasszal vettem új bajuszkapcsolót. De relé kapcsolja a refit és a fénykürtöt is. Ez biztos. Legalábbis az én hullaszállítómban így van.
Gyakorló 1.8D tulaj vagyok. Amit nagyon fontos figyelembe venned, hogy elég-e a 60ló (turbóval 90, de azt később gyártották). Nekem gyanúsabb az a 140ekm!
Jó: keveset fogyaszt, alkatrész dögivel, egyszerű felépítésű (mint fél faék :)
Rossz:Nem megy, drága a biztosítás, orrnehéz, korrózió
Tipp: Bosch adagolósat válassz, ne Lucas/CAV/Rotodiesel-t
Ford vásárlásán töröm a fejem.Anyagi forrásaim szűkösek és elég sokan megyek,ezért valami régire gondoltam.Pontosabban valami öregebb dízelre.Olyan 90-92 körülieket nézgetek,tudnátok erről a típusról valamit mondani.Jót és rosszat is szívesen olvasnék.
Használtautón van most egy,amit meg szeretnék nézni,de kicsit gyanús ez a rendszám.
Még sosem hallottam erről a váltó levegőztetőről, de érdemes megnézni. Szerintem boltban meg kéne nézni, hogy egy új spirálházban van-e tömítés, esetleg nem megfelelő sűrűségű az olaj.