Ez azért nem lesz megvalósítható, mert az izsáki állomáson plakátokkal kampányoltak a lakosság körében, hogy beállítsanak-e még egy reggeli vonatot, de az izsákiak inkább a buszt választanák. Sajnos!!
Gondolkoztam egy kicsit a dolgon és arra gondolok, hogy lehet, hogy Véméndnél meg Nagypallnál nem tud felmenni a busz az épülethez, mert annyira meredek és rossz az út ill. nincs lehetőség manőverezni, megfordulni. Illetve Nagypall esetében ez biztosan így van, ugyanis a vonalbejáráskor láttam a helyszínt. Íme két kép ennek alátámasztására: (az elsőn jól látszódik az egykori megállóhely épületéhez felvezető út minősége, a második pedig jól érzékelteti, hogy milyen magasan van az állomás a közpotban lévő templomhoz képest, ahol a vonatpótló is megáll)
Az alábbi linken van néhány igen érdekes vasúti részvény.
http://www.axioart.com/itemimages/big/_52/Katalogusok/ert22.htm
(Az Index nem enged linkelni.)
A 49-esen van olyan állomás vagy megálló, mait csak hétvégén érint a vonatpótló (Fürged), valamint olyan településeken is megáll a busz, ahol nem volt vasúti megálló korábban.
Szerintem a 152-es esélye az lenne, ha a vonatok (ja, bocs, a Bz-k) nem Fülöpszállásig, hanem szabadszállásig közlekednének, ott lenne az átszállás a 150-es vonataira. Így pl. a gyorsokat sem kellene megállítani Fülöpön. A másik lehetőség a Kalocsa-Kiskőrös-fülöpi delta-Kecskemét vonat. Ez persze csak legalább 80 km/óra sebesség mellett működne. A nyomvonal mind a 152-n, mind a 153-an engedné a 80-at.
Amíg 40-nel vánszorognak a személyvonatok, addig az egészről nincs értelme tárgyalni.
Izsáki vonal megmenthető lenne ha végre HÉV-é minősítenék, és Izsák központjában építenének egy végállomást... Így a folyton zsúfolt Kecskemét - Izsák buszokról sok ember szállna át a kényelmesebb és gyorsabb vonatra.
"Ezzel az erővel akkor azt is meg lehetne csinálni, hogy Bátaszék és Palotabozsok közt megálljon a busz Dunaszekcsőn meg Báron is,"
Meg lehetne, csak előbb be kell tenni a vasúti díjszabásba Szekcsőt és Bárt, mint TM-et.:-))
Sok mindent lehetne - a józan ész is ezt diktálná - de előbb a játékszabályokat meg kell változtatni. A Volánnak pedig tökmindegy, hogy 0 vagy 50 utas utazik a vonatpótló buszon. (Sőt, pont az az érdeke, hogy lehetőleg egy sem, így a fix bevétel mellett a kocsit is kíméli.)
"az sem valószínű, hogy a Pannon Volán feljelenti a MÁV-ot, hogy a pannonos Credo nem az eredeti 64-es mezőnek megfelelően közlekedik.:-)))"
Ezzel az erővel akkor azt is meg lehetne csinálni, hogy Bátaszék és Palotabozsok közt megálljon a busz Dunaszekcsőn meg Báron is, sőt még egy mohácsi betérő is beférne, mielőtt elkanyarodik Somberek (remélem ez a falu tényleg arra van, most nincs előttem térkép. fejből írom a dolgokat; igaz, egy párszor már jártam arra :) és Palotabozsok felé... :-) Így lehetne szert tenni egy kis xtra bevételre... :-)))))
"Az erdősmecskei betérés már más lapra tartozik, mert valakinek finanszírozni kellene a többletkilométert."
De a többlet utas esetleg fedezhetné a többletköltséget. Vagy menjen be csak vasárnap, akkor úgysem érinti Volán járat Erdősmecskét...
Carpy: "Az ingazo az mindig ugyanakkor jar, es nem erdekli, hogy egyeb napszakban mikor megy vonat."
M40 120: "Ez erős tévedés. Egyedül az egymást váltó, több műszakban dolgozókra igaz, kb. 90 %-ra."
Szanom-banom, hogy figyelmen kivul hagytam, hogy amit irok, az csupan az erintettek 90%-ara igaz, igy a "majdnem" szocska kifelejtesevel eros tevedest kovettem el :)))))
A menetrend kialakitasarol folytatott velemeny-cseret erdeklodessel olvastam, de tovabbra is az a velemenyem, hogy a menetrendnek az igenyekhez kell igazodnia. Az igenyek pedig messze nem ugyanazok minden ketoraban.
Jo dolognak tartom a gabor144 altal emlitett osztrak modszert, miszerint reggel suritett, nem utemes, hanem pontosan az igenyek szerinti a menetrend, majd ezt kovetoen ritkabb, utemes a kozlekedes.
Ez egy kivalo kompromisszum. Viszont az itt emlitett 1-bz-porog elvvel nem igazan egyeztetheto ossze.
Elvileg valóban így van, de azért az idő szép lassan megoldja a dolgokat. Meg az sem valószínű, hogy a Pannon Volán feljelenti a MÁV-ot, hogy a pannonos Credo nem az eredeti 64-es mezőnek megfelelően közlekedik.:-)))
Az erdősmecskei betérés már más lapra tartozik, mert valakinek finanszírozni kellene a többletkilométert.
"Én sem értem, hogy miért kell ragaszkodni minden áron a közvetlenül a vasútállomás előtt megállni a pótlóbusszal"
Volt már ez a téma korábban is ezen a topicon, akkor valaki felvilágosított, hogy nem olyan egyszerű ez a dolog, ugyanis a vonatot köti az állomás és megállóhelykiosztás, azaz csak annyi helyen állhat meg, ahol a vonat is megállt. A másik probléma az, hogy ezeknek a vonatpótló buszoknak asszem nincs ugyanolyan közúthasználati joguk/engedélyük mint a volánnak. Ezért van az, hogy Erdősmecske és Feked esetében is a régi vasútállomásépület mellett áll meg a busz és nem meg be a bekötőúton a zsákfaluba. Én jártam már Erdősmecsén úgyhogy tudom, hogy ez milyen messze van a falutól, majdnem 4 km-re; szerencsére Feked esetében nem ilyen durva a távolság.
Mondjuk azt nem értem, hogyha Véméndnél ("Véménd italbolt") és Nagypallnál ("Nagypall községháza") meg tudták oldani, hogy a busz ne menjen fel az állomáshoz, hanem a falu főutcáján, a központban álljon meg, akkor Palotabozsoknál miért mennek fel még minig a buszok az állomáshoz... Egyelőre még az idei menetrendben is "Palotabozsok vasútállomás" van a menetrendben...
Köszi, de a kép az Öcsém tudását dícséri. Azt lenne jó tudni, hogy itt mikor cseréltél le az alakjelzőket? Megkérdezem az erre szakosodott topicon, hátha tudnak segíteni. És ha még egy képük is lenne róla...
ez a 49-esen is így van.vagyis hogy már nem jár ki a pótlóbusz a volt vasútállomásokhoz vagy megállóhelyekhez.Enying és Tamási az egyedüli kivételek.Mezőhídvég omladozó állomásépületéhez sem megy ki a busz hanem megáll Mezőkomáromban ill. Szabadhídvégen.hasonló a helyzet Kabókán és Felsőnyéken is.
Ha valaki figyelmesen tanulmányozza a vonatpótló autóbusz-menetrendeket, akkor láthatja, hogy azok nem mindig ragaszkodnak a vasútállomáshoz. Még az ideiglenes pótlások sem. Főleg akkor, ha az állomás nehezen megközelíthető. Így valószínűleg előbb-utóbb egyszerűsítenek. Véménden is a kocsma előtt áll meg a busz. (Véménd italbolt.) Nem tudom, hogy az milyen messze esik az állomástól.
Teljesen jó ez a kép. Így tetszik ahogy van. Különösképpen a dülöngélő telefonoszlopok tetszenek. Így az igazi Vicinális. Érdekes az elektromos jelző és a múlt századot idéző telefonrendszer kontrasztja.
Köszi a képet!
M41 2127:
Én sem értem, hogy miért kell ragaszkodni minden áron a közvetlenül a vasútállomás előtt megállni a pótlóbusszal. Tudjuk, hogy sok az előnytelen helyen levő állomás, ha már a vonat nem jár akkor miért kell elmenni oda.
Tradícióra vagy a kommunikáció a még működő állomás közöttre gondolok, vagy csak, hogy tudjuk, hogy ez mégsem a Volán. :-)
Még gyermekkoromban de szép is volt a 98-as vonal Göncön mind a két oldalon telefonoszlopok, sok-sok dróttal, valamint a 90-es vonalon, na meg Mezőcsát felé is, de most már csak az egyik oldalon van vezeték, de az csak 2 X 2 vezetékes vasúti telefon, a másik oldalon elbontották.
"Nállam egy mellékvonal csak akkor mellékvonal, ha telefonoszlopok is vannak a vasút mellett. Szerencsére a modern technika nem öli meg ezeket, mert a 87-esen is szépen megvannak Putnokig a telefonoszlopok, csak itt már optikai kábel van rajta:-)))"
Igazad van, a mellékvonal akkor az igazi, ha telefonoszlopok vannak mellette és ha az egész felépítmény olyan kis gyengécske. És ha még nő a fű a két sínszál között, akkor az igazi.
Ez az izsáki 152-es nagyon szép kis vonal. Sajnos egyre kisebb a kihasználtsága és nagyon félek, hogy nehogy egyszer pálcát törjenek felette.
Ugyanez egy "kicsivel" később, néhány hónappal a Bz-k leállítása után (2003 tavaszán). Ekkor még nem lehetett tudni (max. sejteni), hogy többet már nem is áll vissza a Bz forgalom Bátaszék és Palotabozsok között... (mintha most lett volna; és már el is telt 2 év...) Az első képen a vonal középső szakaszán közlekedő Palotabozsok-Pécsvárad vonatpótló autóbusz vár indulásra az állomás előtt.
(Mellesleg egy elég durva emelkedővel lehet feljutni a falu főutcájáról az állomáshoz, úgyhogy szerencsésebb lenne, ha mondjuk a főutcán (pl. a templomnál) állna meg ez a járat...)