Keresés

Részletes keresés

M41 2127 Creative Commons License 2005.01.18 0 0 5847
Nekem meg ideje lenne már befejezni a vonalbejárást! :-))))
Előzmény: division by zero (5845)
M41 2127 Creative Commons License 2005.01.18 0 0 5846

Szia!

 

Én is csak ismételni tudom magam: dobj egy mailt a papdib@freemail.hu címre és megbeszéljük!

Előzmény: konszolid (5830)
division by zero Creative Commons License 2005.01.18 0 0 5845
ideje lenne megismételni :-)
Előzmény: V42 515 (5844)
V42 515 Creative Commons License 2005.01.18 0 0 5844
1999. szept 12.... Emlékszel még?
Előzmény: division by zero (5843)
division by zero Creative Commons License 2005.01.18 0 0 5843
Gyakran kell mozogni arra :-)
Előzmény: FOMA (5842)
FOMA Creative Commons License 2005.01.18 0 0 5842
(Még) nem. Heveder, csavar már volt. Elfogás is volt, de sajnos védtelen a pálya, lehetetlen folyamatosan figyelemmel kísérni az állapotát.
Előzmény: kopaszhaj (5841)
kopaszhaj Creative Commons License 2005.01.18 0 0 5841
Sínlopás volt már a vonalon?
Előzmény: FOMA (5839)
Hentes2 Creative Commons License 2005.01.17 0 0 5840

És mostanában is lesz mozgás? Én is úgy mozognák már. :-)

Előzmény: sínbohóc (5833)
FOMA Creative Commons License 2005.01.17 0 0 5839
Ki tudja.:-)
Lehet, hogy 2007-től ott is nyitva lesz a pálya, az utasigényekhez meg amúgy is elég a drezina.:-))
Előzmény: sínbohóc (5838)
sínbohóc Creative Commons License 2005.01.17 0 0 5838
Ezt azért nem tartom valószinűnek :-))
Előzmény: czzf50 (5837)
czzf50 Creative Commons License 2005.01.17 0 0 5837
Miattatok tartják karban a bátaszéki bejárati jelzöt? :-))))
Előzmény: sínbohóc (5835)
gmarc Creative Commons License 2005.01.17 0 0 5836
Ez jó hír.:-)
Előzmény: sínbohóc (5835)
sínbohóc Creative Commons License 2005.01.17 0 0 5835
Ott sokkal gyakrabban van.
Előzmény: division by zero (5834)
division by zero Creative Commons License 2005.01.17 0 0 5834
És mi a helyzet a Pécsvárad-Palotabozsok szakasszal? :-)
Előzmény: sínbohóc (5833)
sínbohóc Creative Commons License 2005.01.17 0 0 5833
De mozgás azért időnként van :-)))
Előzmény: FOMA (5832)
FOMA Creative Commons License 2005.01.17 0 0 5832
Vonatforgalom nincs.
Előzmény: gmarc (5831)
gmarc Creative Commons License 2005.01.17 0 0 5831
Van most valamiféle teherforgalom vagy egyáltalán valami mozgás a 64-es Bátaszék-Palotabozsok szakaszán?
konszolid Creative Commons License 2005.01.17 0 0 5830
M41 2127! ....A múltkori kérdésem/kérésem még mindig áll: hogy tudok hozzájutni a 125-ös képeihez...???
Előzmény: M41 2127 (5803)
M40 120 Creative Commons License 2005.01.16 0 0 5829

 

Az ingazo az mindig ugyanakkor jar, es nem erdekli, hogy egyeb napszakban mikor megy vonat. Az legyen neki PONT JO, amivel o jar. Ha a szabadnapjan utazik, akkor kellhet neki maskor is a vonat, de ezt ne eroltessuk, ugyis berlettel teszi, semmi extra gempa nincs belole.
Es mondom, ha ketorankent porogsz, akkor vagy befele, vagy kifele jo az ingazonak a menetrend. Mig a busz, vagy a szemelyauto ki-be jol van idozitve.
Csak kiegészítésnek szántam az 5726-hoz.

 

 

 mertekuk elhanyagolhato... igencsak kisebbseg.

Ez szvsz a tévedés.

Nálunk, "környékünkön", az ismerősöknél és gondolom más "versenyszféra" cégnél is, sajnos mindennapos, az egyműszakosok nagy része vagy így dolgozik/zott vagy sehogy. Papíron 8, valójában 9 ó feletti munka/bennlét. De mivel a munka befejezése így is délután történik, csak nem 2-kor hanem utána (3-4-5). A tömeg/helyközi közlekedés viszonylag sűrű 40-60-90 perces délután, így nagy gondot nem okoz, megvárják a következőt a munkahelyen.

 

valoban tudhatjak az egesz napi menetrendet

Tudják is, ha nem ütemes azt is. :-)

 

Ne pofozzuk. 

Inkább "pofozzuk" a maszek vicinálist és menetrendjét... :-)

 

Előzmény: Carpy (5828)
Carpy Creative Commons License 2005.01.16 0 0 5828
Nezd, elkezdhetjuk pofozni a dolgot, de nem erdemes. Amit itt felsoroltal, azok a "szabalyt erosito kivetelek", melyekkel en is tisztaban vagyok. Es mint ilyenek, tomegkozlekedest rajuk alapozni nem lehet, mertekuk elhanyagolhato. Akik olyan kivetelesek, hogy bizonytalan munkaidoben dolgoznak, azok valoban tudhatjak az egesz napi menetrendet, de ez igencsak kisebbseg.
Előzmény: M40 120 (5818)
v_peti Creative Commons License 2005.01.16 0 0 5827

Közlekedési szövetség: Ha az nem is, de a közös bérlet talán meglesz. (BKV bérlet 10% kedvezménnyel, ha MÁV (Volán) bérletem van illetve BKV bérlet 10% felárért érvényes a MÁV-vonalain is. (A Volán-én is?)

Mivel 2006-ban választás lesz, és Gabikának inog a széke, ezért erre most van némi esély...

 

Előzmény: István Gyuri (5823)
v_peti Creative Commons License 2005.01.16 0 0 5826

Mérlegelni kell: a távolsági utasok+valamennyi helyi forgalom több bevételt hoz-e, mint a minimális távolsági utas+több helyi forgalom.

Pár éve egy Zeg-Nkanizsa személyvonatot korábbi időpontban indítottak, hogy legyen csatlakozása a Nkanizsa-Bp gyorsvonathoz. Nyertek pár embert, de elbukták a hivatásforgalmat, akik jóval többen voltak. :(

 

Előzmény: István Gyuri (5823)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.16 0 0 5825
"Azonban tény, hogy félóra alatt nem lehet megfordulni, sajna ennek sem számoltam utána.

Jajj, most már fél órás fordulóidőről álmodol? Idáig azt hittem egy irányban szeretnél 30 perces menetidőt... "

 

Majd egyszer talán azt írom le amit gondolok. Nem csak körülbelül fogalmazok..........

;-))))))))))))))))))

 

Előzmény: István Gyuri (5823)
Krtek Creative Commons License 2005.01.16 0 0 5824

"80 felett nem lehet sima andráskereszttel útátjáró"

 

Ha van, az nagy baj?

Sok mindentől függ az útátjárók biztosítási módja: keresztező közút, rálátási háromszög megléte, stb.

 

Majd Vendégsínt meghívom ide vendégségbe, Ő jobban ért ehhez.

Előzmény: István Gyuri (5823)
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.16 0 0 5823

gabor144:  Reggel, amikor a legtöbben, szinte ugyanakkor indulnak el minden nap, tényleg nem annyira fontos, mert azt a max. 2-3 indulást, amely szóbajöhet, nem nehéz megjegyezni. És reggel nagyobb szükség is van az ütemességtől való eltérésre a rövididejű csúcsok miatt.

Egyetértünk. A 70-esen is így van a reggeli csúcsban, ott 20 percenként van gyorsított Szobról és 20 percenként helyi váci személyvonat.

 

Ha egy kisebb városról van szó (pl. Pápa), ahol jól definiálható időpontokra koncentrálódik a hazautazási igény, ott valóban nem kell eröltetni az ütemességet.

Nem akarom erőltetni. Ez csak egy lehetőség, és leginkább a távolsági/átszálló utasoknak lenne jó. De az is igaz, hogy a kétóránként egy vonat nem lehet alternatívája a félóránként menő busznak... Ha egy Bz pörög, akkor is jó 1,5 óra telik el két járat között. Mikorra lehetne belőni ezt a két érkezést Pápára? 5:30 és 7:10, de ekkor máris buktuk a Szany felől Csornán keresztül Győrbe menő forgalmat...

Mérlegelni kell: a távolsági utasok+valamennyi helyi forgalom több bevételt hoz-e, mint a minimális távolsági utas+több helyi forgalom.

 

Titibi: Sőt mi lenne ha megkeresném már most az önkormányzatokat, hogy partnerek lennének-e abban

Ha nem kell hozzá pénzt adniuk, akkor sok mindenben partnerek. Viszont nem tudom, hogy van-e erre lehetőséged, mint MÁV-dolgozó.

 

A 13-ason nem két órás ütemben gondolkoztam. Az azért bonyolultabb vonal mint a 14-es. Most elárulom azt a vonalat nem is gondoltam végig.

És azóta gondolkodtál rajta? Milyen menetrendet tudsz rá csinálni, ha nem akarsz vonali szolgálatot az elágazó állomásokon kívül? Hidd el, hogy a menetrend az alapja az egésznek...

 

Óriási tévedésben vagy soha nem épül be a fordába a karbantartási ciklus.

Nem a napi/heti fordában szeretném látni a karbantartás beépítését, hanem abban, hogy a Xezer km, illetve Yhónap utáni Z napig tartó karbantartás tervszerűen történjen, és legyen akkor egy másik eszköz, ami "helyettesíti".

 

Rutintalan vagy hogyne lehetne. Mondjuk csak hajnalban fordul egyet meg késő este, nappal máris rendelkezésre áll. Tessék 0,6 Bz tartalékolva!!!!!!!

Nem értettél meg. A tartalék eszközt be lehet vetni.

Ha hajnalban minden eszközöd pörög, akkor hiába áll napközben a "0,6" Bz-d tartalékban, hiába ez 0 Bz tartalékot jelent. Ha pedig ez a hajnali/késő esti kanyar egy másik Bz fordájába is beépíthető lenne, akkor pedig 1 Bz tartalékod van.

0,6 Bz tartalékod nem lehet.

(Az analóg példa a Gratis Kft. Zeg-BP között járó emeletes buszai. napi 1 kanyarjuk van reggel fel, du. le, de ehhez nyilván kell 2 busz, nem elég "0,6 busz" tartaléknak)

 

Szóval, lehet, hogy lennék oly tökös legény, hogy a saját pályámon, többet engedélyeznék mint most a pályamester aki azért tartja alacsonyan a sebességet mert azt reméli kap pénzt a javításra.

A saját pályádon sem csinálhatsz azt, amit akarsz! Ugyanazok a szabályok vonatkoznának Rád is. Pályasebességet nem emelhetsz az íróasztal mögül: közlekedési főfelügyeleti engedély nélkül nem száguldozhatsz (bizt.ber és egyéb kérdések: 80 felett nem lehet sima andráskereszttel útátjáró, a többi behatási pontok stb.stb.)

 

Azonban tény, hogy félóra alatt nem lehet megfordulni, sajna ennek sem számoltam utána.

Jajj, most már fél órás fordulóidőről álmodol? Idáig azt hittem egy irányban szeretnél 30 perces menetidőt...

 

tweety83: Izsáki vonal megmenthető lenne ha végre HÉV-é minősítenék, és Izsák központjában építenének egy végállomást... Így a folyton zsúfolt Kecskemét - Izsák buszokról sok ember szállna át a kényelmesebb és gyorsabb vonatra.

Jajj, álmodunk meg csúsztatunk már megint...

 

Miért kényelmetlenebb egy átlag utas számára egy (túl)zsúfolt busz, mint egy (túl)zsúfolt Bz? Miért lenne gyorsabb a Bz?

Ha HÉV-vé minősítjük, azzal együtt már nem 40-nel lehet döngetni? Izsákra hol vinnéd be a központba a vasutat? (Pláne menniért...)

És a reggel 10-15 percenként járó buszok utasaid, hogy rakod fel a -jelenlegi keresztezési helyek mellett- a legjobb esetben is csak (ellenvonat nélkül, állomásközi követéssel 25-)40-45 percenként közlekedtethető Bz+2 mellékre? Amire egyébként fel sem férnének a reggeli utasok, ha mind át lenne terelve...

És biztos, hogy minden utas örülne annak, ha Kecskeméten újra buszra kell ülni, hogy eljusson oda, ahová eddig a közvetlen busszal is elmehetett...

 

looksharp: Szerintem a 152-es esélye az lenne, ha a vonatok (ja, bocs, a Bz-k) nem Fülöpszállásig, hanem szabadszállásig közlekednének, ott lenne az átszállás a 150-es vonataira. Így pl. a gyorsokat sem kellene megállítani Fülöpön. A másik lehetőség a Kalocsa-Kiskőrös-fülöpi delta-Kecskemét vonat.

A harmadik eset, ami eszembe jutott, amikor a minap a 152-őn vonatoztam, és beszélgettem a vasutasokkal, hogy Kalocsa-Fülöp (ir.vált)-Izsák vonalon járnánk, ezzel a "fővonalon" a sebesvonatoknak nem kellene megállni Fülöp és Kiskőrös között, és a Bz lenne a csatlakozó/leosztó vonat.

Fülöpszállás forgalma -tapasztalataim szerint- Szabadszállással nagyjából azonos, nem hinném, hogy ki kellene hagyni a gyors (sebes) megállásai közül...

 

M40 120: Az a gond, hogy az 1 műszakban, 6-14-ig, a 7-15-ig, a 8-16-ig ... és a rugalmas munkaidőben dolgozókat és a diákokat, elvileg bármelyik nap benn marasztalhatják, a főnökeik/tanáraik, egy kis repetára, bizonyos határokon belül.

Igen, a 10 százalékukat. De a menetrendet, a sűrítést nem hozzájuk kell igazítani. Ha tömeges lenne az ilyen "extra munkaidő", akkor a buszok menetrendje már igazodott volna hozzá. Erről viszont Carpy tudna :-))

 

v_peti: Ha közös bérlet, rövidebb menetidő, és napi 8-10 vonatpár lenne, akkor lennének esélyei a vonatnak is.

Mennyi is lenne ennek a költségigénye? Az "átlag" bejárós utasokat pedig nem érdekli, hogy egész nap összesen mennyi vonat van, neki az a lényeg, hogy 6-ra, 7-re vagy 8-ra be tudjon menni a város valamelyik részébe dolgozni, és ehhez kell a  10-15 percenkénti követési időköz (is).

 

Hentes2: Most hallottam, hogy Budapesten hamarosan lesz ilyen. BKVMÁVHÉV így egyben egységáron.

Lesz. Jövőre. Mindig jövőre :))

Egyébként lehet, hogy most a politika a sarkára áll, és tényleg lesz valamiféle tarifaközösség, de ez még nagyon messze áll a közlekedési szövetségektől.

Előzmény: gabor144 (5770)
v_peti Creative Commons License 2005.01.16 0 0 5822

Én is hallottam. Már legalább 10 éve beszélnek erről. Csak most több konkértum is lehangzott. Pl. árak.

 

Előzmény: Hentes2 (5821)
Hentes2 Creative Commons License 2005.01.15 0 0 5821

Most hallottam, hogy Budapesten hamarosan lesz ilyen. BKVMÁVHÉV így egyben egységáron.

Bye: Hentes.

Előzmény: v_peti (5820)
v_peti Creative Commons License 2005.01.15 0 0 5820

Ha Volán bérletem van, akkor kénytelen vagyok buszozni, ha MÁV-os, akkor meg vonatozni. Mikor lesz már végre valahol Magyarországon közös bérlet???

 

 

 

Előzmény: v_peti (5819)
v_peti Creative Commons License 2005.01.15 0 0 5819

A 3 (4) vonat nem igazán lehet versenyképes a 29 buszjárattal. Ráadásul a busz 45 perclatt odaér, míg a vonatnak egy óra kell.

Ha közös bérlet, rövidebb menetidő, és napi 8-10 vonatpár lenne, akkor lennének esélyei a vonatnak is.

 

Előzmény: m61019andras (5815)
M40 120 Creative Commons License 2005.01.14 0 0 5818

Szanom-banom, hogy figyelmen kivul hagytam, hogy amit irok, az csupan az erintettek 90%-ara igaz, igy a "majdnem" szocska kifelejtesevel eros tevedest kovettem el :)))))

Ha csak ennyi lett volna a hiba nem írtam volna az "erős" szócskát. :-)

Az a gond, hogy az 1 műszakban, 6-14-ig, a 7-15-ig, a 8-16-ig ... és a rugalmas munkaidőben dolgozókat és a diákokat, elvileg bármelyik nap benn marasztalhatják, a főnökeik/tanáraik, egy kis repetára, bizonyos határokon belül. A 2 és 3 műszakban dolgozókra igaz csak, hogy mindig ugyanakkor kezdenek és végeznek mert ők egymásól veszik át a stafétát, kivéve a délelőttös műszak után, amikor esetleg őket is oktathatják stb..

A 2-3 műszakban dolgozók pedig erősen nem a többséget képviselik. Tehát ők azok akik elvileg mindig ugyanakkor tudnak utazni.

Előzmény: Carpy (5801)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!