GyöBzs: Ha és amennyiben elfeledjük a 142 jelenlegi menetrendjét, akkor nem lehetne-e a 71-eshez hasonló mondjuk óránkénti ütemet bevezetni?
Tudom, hogy rossz helyen vannak a kitérők, meg ilyesmi, de...
...ez szerintem csak az esetleges besűrítéseket akadályozza.
Hát, lehetnének egy kicsit jobb helye(ke)n (pl. a lenti megoldásnál Gyón mh-nél), de nézzünk egy megoldást Nyugati–Lajosmizse közé órás, ütemes menetrendhez:
Nyugatiból indulunk óra:55-kor (egész nap nem zavarunk senkit), első kereszt Kispesten óra:14/18-kor, utána Ócsa jönne 46/51-gyel (itt a jelenlegi 31 perc helyett 28 perces menetidő KELL), majd Dabas 15/16-kor, Lmizse érk. óra 44-kor. (itt szintén húzni kell a menetidőn 33 helyett 29 percre).
Mizséről indul kocsitakarítás utás óra:45-kor, Dabason X óra:14/18-kor, majd az ócsai "kávészünet" 42/47-kor, Kispesten vagyunk 15/16-kor, Nyugatiba érk. 37-kor (a jelenlegi 100-as menetrendjébe beilleszthető módon, Nyugatiban 18 perces fordulóval.
Ehhez 5 szerelvény kell, ahogyan jelenleg is. Plusz reggel egy kanyarra kell az északis orosz motor/Desiro/bobós menet Dabastól kb. 4:40-kor, pestsztimrei kereszttel. (odáig felmenne egy inga, ami vissza megy 5:44-re csonkamenetként Lajosra). Az első páratlan vonat (3:06-os mizsei indulással) vagy csak a Kökiig mehet, és onnan lehet egy korai páros vonat 5:10-kor, vagy a nyugatiig megy be és onnan S-menet Ócsáig, és onnan személyként mizsére...
Ez -szerintem- viszonylag kis költséggel bevezethető jelentős fejlesztést jelentene.
Egy minimál verzióba Dabas-BP között órás ütem, Dabas-Lajosmizse(-Kecsó) kétórás ütem, a csúcsban munkanap órás ütem (Mizséig).
A válaszoló is írja, hogy borzalmas a pálya. Valóban az. Ne várjunk tőle csodákat...de okosabb forgalomszervezéssel talán lehet valamit kezdeni... Gyuri, neked ebben van gyakorlatod :)
Köszi :) de szerintem Neked több tapasztalatod van.
Nekem Ócsán az volt a gondom (már amikor ott laktam), hogy a 7:22-es vonat után leghamarább 10:08-kor tudtam Bp-re jönni...no meg persze este sem kényeztettek el :)
Ha és amennyiben elfeledjük a 142 jelenlegi menetrendjét, akkor nem lehetne-e a 71-eshez hasonló mondjuk óránkénti ütemet bevezetni?
Tudom, hogy rossz helyen vannak a kitérők, meg ilyesmi, de...
...ez szerintem csak az esetleges besűrítéseket akadályozza.
A válaszoló is írja, hogy borzalmas a pálya. Valóban az. Ne várjunk tőle csodákat...de okosabb forgalomszervezéssel talán lehet valamit kezdeni... Gyuri, neked ebben van gyakorlatod :)
Koszi, de elolvastam a cikket, de Te a hozzaszolasombol talan nem azt szurted le, amit mondani akartam. Talan nem mondtam eleg vilagosan.
Szoval, a felujitas elott el kellene donteni, hogy vasutallomaskent lesz-e hasznositva az epulet, vagy nem. Ha nem, akkor nem kell bele holland penztar es egyebek... Remelem, igy mar ertheto.
En nem ragadnek le a csucsidei vonatok Nyugatiba kovetelesenel, menjen be az osszes, ami tud. Csucsban ugyis tenyleg nehez oket bevinni, ugyanakkor tobb egyeb vonat is van, amire at lehet szallni. Viszont a km-teljesitmeny az egyforman szamit csucsban es nem-csucsban. Szivesen elbeszelgetnek azzal az idiotaval, aki a km-csokkentest, kulonosen az ulohelykm-t eloirta.
tweety83: reggel Nyugatiba érkezne: 2849 valamint 2817-es vonat Délután Nyugatiból indulna: 2816, 2826, 2836, 2818
Ne feledd el, hogy ez a szerelvényforduló miatt azzal járna, hogy a vonatok "párja" is a Nyugatiból indulna, érkezne.
A 2836-ot pedig csak a 2813-ból lehet forgatni, itt viszont KöKi-n is csak 21 perc van fordulásra, tehát itt egyáltalán nem férne be a Nyugatis "betérő".
A 2816-2826-nál fordacserékkel megoldható a dolog, a többinél belefér a fordába (a vezénylést viszont újra kellene emiatt gondolni a 2816/2826 esetében.)
No, most nézzük a 100-as vonallal történő összepasszításának lehetőségét:
Páratlan vonatok:
A 2849-est 6:40-kor lehetne tovább küldeni Nyugati felé, ez viszont azt jelentené, hogy KöKitől 6:25-től kezdve 6:50-ig 5 percenként mennének befelé a vonatok, tehát erősen zavarérzékeny lenne a vonal (vegyük figyelembe a további 100-as felújításokat is!)
A 2817-est (érk. 7:11), csak kb. 10 perc várakozás után lehetne továbbküldeni, nem látom értelmét (a jelenlegi menetrendi struktúra mellett).
Páros vonatok:
2816, az IC706 előtt ki kellene küldeni, tehát kb. 9 percet állna KöKin, megint megkérdőjelezhető a hasznossága.
2826 munkanapokon befér várakozás nélkül a rendszerbe. (ehhez a 2825-nek is a Nyugatiba be kell mennie, tehát 15:40-től 16:25-ig foglalna el egy vágányt a "ceglédi" oldalán a pályaudvaron, ami eléggé tele van, de elvileg belefér.)
2836, ugye szerelvény- és gépforduló miatt nem lehetséges
2818, 18:40-es indulással a nyári hétvégeket kivéve befér (16906 miatt).
Szóval a 2826-os "látom" esélyét egyedül a Nyugatiból indítani (a 2818 már elég kései indulás), de ehhez szerintem a vezénylésbe is bele kell nyúlni (jelenleg a 2825 már a 2816-ba tud fordulni).
Ja, és továbbra se feledjük a MÁV-Állam szerződést, amely a vonatkm és az ülőhelykm-csökkentéseket (szerintem teljesen botor módon) előírja...
A felújítást követően csökken a vonatok menetideje, illetve lehetőség lesz az ütemes elővárosi közlekedés bevezetésére.
Ez viszont így, ebben a formában... Órás ütemes menetrend bevezetésére különösebb felújítás nélkül is van lehetőség. De ez megint teljesítménynövekedéssel jár együtt, amit a jelenlegi megkötöttségek nem tesznek lehetővé :-/
Rendszeresen utazom Ócsa - Budapest között. Az idei menetrnedváltástól azt reméltem hogy logikusan, az utasok igényéhez alkalmazkodva fognak közlekedni a vonatok. Sajnos a mai napig nem értem, hogy mi az akadálya annak, hogy a reggeli valamint a délutáni csúcsforgalomban a vonatok miért csak Köbánya-Kispestig, és miért nem a BP. Nyugati Pályaudvarig közlekednek?
Kérésünket eddig olyan indokokkal utasították el, hogy a Nyugati pályaudvar befogadóképessége, zsúfoltsága nem teszi lehetővé a Lajosmizse felől érkező szerelvények fogadását. Namost kb. 1 éve az INTERCITY vonatokat átcsoportosították a Nyugatiból a Keletibe, így érthetetlen hogy a felszabadult helyekre a miért nem lehet a reggeli valamint a délutáni csúscforgalomban a NYUGATI PÁLYAUDVARIG beközlekedtetni az alábbi vonatokat:
(142-es menetrendi mező) reggel Nyugatiba érkezne: 2849 valamint 2817-es vonat
Szerintem ésszerűség és az utasok igényei megkívánnák ezt a könnyebbséget. Reggel valamint délután a 3-as metró igen zsúfolt, tömeg, levegőtlenség és üllőhelyhiány van, számos kollégám használná a vonatot a Nyugatitól, ha a MÁV is partner lenne ebben... Sajnos jelenleg ezen a vonal mentén élők eléggé hátrányos helyzetben vannak: - Budapestre csak ez a vonal nem megy be központi pályaudvarra - Ezeken a vonalakon rendkívül koszos, lerobbant, régi szerelvények közlekednek - A vonatok más elővárosi vonatokhoz igen képest ritkán és lassan közlekednek. (pl: Monorról ugyanannyi pénzért sokkal több, kényelmesebb és gyorsabb vonattal utazhatnék mint ócsáról....ráadásul aza Nyugatiban tenne le, nem a Város szélén)
Végül mégegy dolog:
Ha a vonatok bemennének a Nyugatiig, akkor esetleg nem 40, hanem 50 km-es havijegyet venne XY dolgozónak a cége, mert tovább tud a vonattal utazni a munkahelye felé. Ez némi többletbevételt is jelentene a MÁV nak. Válaszukat várom, ha levelem rossz helyre ment volna kérem továbbítsák az illetékeseknek. Üdvözlettel: K.Zoltán és az Ócsai ingázók. ----------------------------------------------------------------
VÁLASZ:
Tisztelt Utasunk!
A lajosmizsei vonallal kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom.
A lajosmizsei vonatok Kőbánya-Kispest állomásig történő közlekedtetését az indokolja, hogy az utasokat a tömegközlekedési pontig "vigyük" el. Sajnos az IC vonatok elterelésével egy időben valóban szabadult fel pályakapacitás, azonban ez nem a reggeli csúcsidőszakban van, így a vonatok Nyugati pu.-ig történő továbbközlekedtetése igen bonyolult.
Ami az eljutási időt illeti azzal kapcsolatban osztom az Ön nézetét, a vonatok valóban igen lassan közlekednek a 142 sz. vonalon. Természetesen ez a pálya jelenlegi állapotából adódik, és ezen változtatni kívánunk. Már elkészültek a tervek a fejlesztéssel kapcsolatban, azonban a rekonstrukció előre láthatólag csak 2007-ben fog kezdődni. A felújítást követően csökken a vonatok menetideje, illetve lehetőség lesz az ütemes elővárosi közlekedés bevezetésére.
A vonatok állapota szintén ismert előttünk. Sajnos a legnagyobb erőfeszítéseink ellenére is folyamatosak a rongálások, lopások. Ezen hiányosságokat lehetetlen pótolni, így a rongálások kárát a jóérzésű utasaink látják.
A befejező bekezdésében említett hosszabb távolságú bérletváltással kapcsolatban szeretném megjegyezni, hogy ez még valóban így igaz, azonban szeptembertől a BKSZ megalakulását követően a kombinált bérlet váltása esetén az utasoknak elég lesz (bizonyos esetekben) a közigazgatási határig megváltani a vasúti havijegyet.
Összességében megköszönöm munkánkat segítő szándékú észrevételeit. Javaslatait - a lehetőségeink keretén belül - megvizsgáljuk, és felhasználjuk a következő menetrendi időszak tervezésénél.
Pontosan. Es - tobbek kozott - ez az oka annak, hogy mig a reggeli csucs eros, koncentralt es rovid, a delutani laposabb, szethuzodott, es hosszabb.
Ezert szivas a reggeli csucs kapacitasszempontbol.
Carpy: Ezt tudja mashol is, mert nem mindig siet haza amugy sem.
Én úgy fogalmaznám ezt meg, hogy minden nap van X ember – egy-egy vonalon utazók közül –, akinek túlóráznia kell, ügyet kell intéznie, könyvesboltba megy stb. és emiatt az egyes buszokon átlagosan ugyanannyian (==> tervezhetően) utaznak.
Ezt mondjuk egy kiadós zápor is fel tudja borítani (nem marad bent a városban, hanem amint lehet rohan haza).
Tegnap DrTr-rel tettünk egy kanyart Pécs-Középrigóc-Sellye-Villány-Pécs útvonalon. Mivel szombaton nagyon ritkán szoktam dolgozni, ezért kicsit +lepett, hogy 8915 közel teltházas volt, amit az utascserék után is tartott Középrigócig. Onnan a 38114-essel mentünk tovább, ami az ex-szentesi Bzmot 172 volt. Hat utas volt rajtunk kívül, amiből 2 maradt Sellyéig. Ketten Zádorban, ketten Bogdásán szálltak le. A jv. elmondása szerint 7köznaponként akár a duplájára is nőhet ez a hatalmas utastömeg,, pénteken és vasárnap pedig természetesen zsúfolásig telik a motor, és álló utasokkal érkezik Sellyére. Drávafokon 8 Eas kocsi állt részben már rakottan. Az mrh.-n látott jelekből ítélve a rakodás folyamatos lehet, amit később a vezér úr is +erősített. Fát Sellyén is rakodnak, illetve rendszeresen érkezik Slovnaftos tartálykocsi, amit ott fejtenek le.
Sellyén csaknem megtelt a Bz az átszállások után, viszont innen kezdve inkább csak leszálló volt, Kémest leszámítva, ahol négyen szálltak fel. harkányban elég élénk élet volt az állomáson, köszönhetően a tavaly újra kinyitott restinek. Vajszlón, Harkányban és Siklóson ismét láthatóak voltak a teherforgalom jelei, azonban Nagyharsányban már erősen kezdi a gaz benőni a két éve nem használt bányavágányt, így a korábban nagyforgalmú állomáson most a tárolt szerelvények bontják a vicinálishangulatot.
Villányban M47 1304 személyében előfogatot kapott a Mohácsról érkező Bzmot, amely lezárt mellékkel érkezett. Villányban a jv. bölcs előreláétásasal kinyitotta, Villánykövesden pedig meg is telt a motor is, a mellék is.
"Nálunk, "környékünkön", az ismerősöknél és gondolom más "versenyszféra" cégnél is, sajnos mindennapos, az egyműszakosok nagy része vagy így dolgozik/zott vagy sehogy. Papíron 8, valójában 9 ó feletti munka/bennlét. De mivel a munka befejezése így is délután történik, csak nem 2-kor hanem utána (3-4-5)."
Jo. Akkor a "kornyeketeken" az ingazo tudja, hogy mikor van jarata 2 es 6 kozott. Ezt tudja mashol is, mert nem mindig siet haza amugy sem. A lenyegen ez vajmi keveset valtoztat: a munkanapi, napkozbeni menetrend nem erinti az ingazot, mert olyankor o ugyis dolgozik.