Keresés

Részletes keresés

István Gyuri Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5877

GyöBzs: Ha és amennyiben elfeledjük a 142 jelenlegi menetrendjét, akkor nem lehetne-e a 71-eshez hasonló mondjuk óránkénti ütemet bevezetni?

Tudom, hogy rossz helyen vannak a kitérők, meg ilyesmi, de...

...ez szerintem csak az esetleges besűrítéseket akadályozza.

Hát, lehetnének egy kicsit jobb helye(ke)n (pl. a lenti megoldásnál Gyón mh-nél), de nézzünk egy megoldást Nyugati–Lajosmizse közé órás, ütemes menetrendhez:

Nyugatiból indulunk óra:55-kor (egész nap nem zavarunk senkit), első kereszt Kispesten óra:14/18-kor, utána Ócsa jönne 46/51-gyel (itt a jelenlegi 31 perc helyett 28 perces menetidő KELL), majd Dabas 15/16-kor, Lmizse érk. óra 44-kor. (itt szintén húzni kell a menetidőn 33 helyett 29 percre).

Mizséről indul kocsitakarítás utás óra:45-kor, Dabason X óra:14/18-kor, majd az ócsai "kávészünet" 42/47-kor, Kispesten vagyunk 15/16-kor, Nyugatiba érk. 37-kor (a jelenlegi 100-as menetrendjébe beilleszthető módon, Nyugatiban 18 perces fordulóval.

Ehhez 5 szerelvény kell, ahogyan jelenleg is. Plusz reggel egy kanyarra kell az északis orosz motor/Desiro/bobós menet Dabastól kb. 4:40-kor, pestsztimrei kereszttel. (odáig felmenne egy inga, ami vissza megy 5:44-re csonkamenetként Lajosra).  Az első páratlan vonat (3:06-os mizsei indulással) vagy csak a Kökiig mehet, és onnan lehet egy korai páros vonat 5:10-kor, vagy a nyugatiig megy be és onnan S-menet Ócsáig, és onnan személyként mizsére...

 

Ez -szerintem- viszonylag kis költséggel bevezethető jelentős fejlesztést jelentene.

Egy minimál verzióba Dabas-BP között órás ütem, Dabas-Lajosmizse(-Kecsó) kétórás ütem, a csúcsban munkanap órás ütem (Mizséig).

 

A válaszoló is írja, hogy borzalmas a pálya. Valóban az. Ne várjunk tőle csodákat...de okosabb forgalomszervezéssel talán lehet valamit kezdeni... Gyuri, neked ebben van gyakorlatod :)

Köszi :) de szerintem Neked több tapasztalatod van.

Előzmény: GyöBzs (5871)
mdbz Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5876
Ez igaz, csak meg akartam előzni, hogy közös barátunk megrójon azért mert nem látja az épületet a Bz-től!:-)
Előzmény: FOMA (5875)
FOMA Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5875
Előzmény: mdbz (5874)
mdbz Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5874

hogy lásd:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mdbz

Előzmény: Törölt nick (5865)
mdbz Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5873

"A 069 az utolsó telipiros Bz-k egyike volt."

 

Annál sokkal több volt!

Előzmény: FOMA (5863)
GyöBzs Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5872
Nekem Ócsán az volt a gondom (már amikor ott laktam), hogy a 7:22-es vonat után leghamarább 10:08-kor tudtam Bp-re jönni...no meg persze este sem kényeztettek el :)
Előzmény: GyöBzs (5871)
GyöBzs Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5871

Ha és amennyiben elfeledjük a 142 jelenlegi menetrendjét, akkor nem lehetne-e a 71-eshez hasonló mondjuk óránkénti ütemet bevezetni?

Tudom, hogy rossz helyen vannak a kitérők, meg ilyesmi, de...

...ez szerintem csak az esetleges besűrítéseket akadályozza.

 

A válaszoló is írja, hogy borzalmas a pálya. Valóban az. Ne várjunk tőle csodákat...de okosabb forgalomszervezéssel talán lehet valamit kezdeni... Gyuri, neked ebben van gyakorlatod :)

Előzmény: István Gyuri (5862)
Carpy Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5870
Koszi, de elolvastam a cikket, de Te a hozzaszolasombol talan nem azt szurted le, amit mondani akartam. Talan nem mondtam eleg vilagosan.

Szoval, a felujitas elott el kellene donteni, hogy vasutallomaskent lesz-e hasznositva az epulet, vagy nem. Ha nem, akkor nem kell bele holland penztar es egyebek...
Remelem, igy mar ertheto.
Előzmény: sínbohóc (5868)
Carpy Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5869
En nem ragadnek le a csucsidei vonatok Nyugatiba kovetelesenel, menjen be az osszes, ami tud. Csucsban ugyis tenyleg nehez oket bevinni, ugyanakkor tobb egyeb vonat is van, amire at lehet szallni.
Viszont a km-teljesitmeny az egyforman szamit csucsban es nem-csucsban.
Szivesen elbeszelgetnek azzal az idiotaval, aki a km-csokkentest, kulonosen az ulohelykm-t eloirta.
Előzmény: tweety83 (5861)
sínbohóc Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5868

Ha esetleg elolvasnád a cikket?

az önkormányzat részvételére pedig azért van szükség, mert helyileg védett műemlék épületről van szó.

Előzmény: Carpy (5867)
Carpy Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5867
Minek mar egy ilyen allomast felujitani?...
Előzmény: sínbohóc (5864)
sínbohóc Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5866

Nekem nincsen, valaki majd csak berak egyet.

Előzmény: Törölt nick (5865)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5865

fotó ?,

 

.......,hogy lássuk is amiről írnak.

Előzmény: sínbohóc (5864)
sínbohóc Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5864

Egy pozitív hozzáállású önkormányzat: Harkány

Sajnos eredmény nélkül :-((

FOMA Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5863
Fedvény: Bzmot 172 az ex-069, így nem volt szentesi motor, korábban is pécsi volt. (A 069 az utolsó telipiros Bz-k egyike volt.)
Előzmény: FOMA (5852)
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5862

tweety83: reggel Nyugatiba érkezne:
2849  valamint   2817-es vonat
Délután Nyugatiból indulna:
2816,  2826, 2836, 2818  

Ne feledd el, hogy ez a szerelvényforduló miatt azzal járna, hogy a vonatok "párja" is a Nyugatiból indulna, érkezne.

A 2836-ot pedig csak a 2813-ból lehet forgatni, itt viszont KöKi-n is csak 21 perc van  fordulásra, tehát itt egyáltalán nem férne be a Nyugatis "betérő".

A 2816-2826-nál fordacserékkel megoldható a dolog, a többinél belefér a fordába (a vezénylést viszont újra kellene emiatt gondolni a 2816/2826 esetében.)

 

No, most nézzük a 100-as vonallal történő összepasszításának lehetőségét:

Páratlan vonatok:

A 2849-est 6:40-kor lehetne tovább küldeni Nyugati felé, ez viszont azt jelentené, hogy KöKitől 6:25-től kezdve 6:50-ig 5 percenként mennének befelé a vonatok, tehát erősen zavarérzékeny lenne a vonal (vegyük figyelembe a további 100-as felújításokat is!)

A 2817-est (érk. 7:11), csak kb. 10 perc várakozás után lehetne továbbküldeni, nem látom értelmét (a jelenlegi menetrendi struktúra mellett).

 

Páros vonatok:

2816, az IC706 előtt ki kellene küldeni, tehát kb. 9 percet állna KöKin, megint megkérdőjelezhető a hasznossága.

2826 munkanapokon befér várakozás nélkül a rendszerbe.  (ehhez a 2825-nek is a Nyugatiba be kell mennie, tehát 15:40-től 16:25-ig foglalna el egy vágányt a "ceglédi" oldalán a pályaudvaron, ami eléggé tele van, de elvileg belefér.)

2836, ugye szerelvény- és gépforduló miatt nem lehetséges

2818, 18:40-es indulással a nyári hétvégeket kivéve befér (16906 miatt).

 

Szóval a 2826-os "látom" esélyét egyedül a Nyugatiból indítani (a 2818 már elég kései indulás), de ehhez szerintem a vezénylésbe is bele kell nyúlni (jelenleg a 2825 már a 2816-ba tud fordulni).

Ja, és továbbra se feledjük a MÁV-Állam szerződést, amely a vonatkm és az ülőhelykm-csökkentéseket (szerintem teljesen botor módon) előírja...

 

A felújítást követően csökken a vonatok menetideje, illetve lehetőség lesz az ütemes elővárosi közlekedés bevezetésére.

Ez viszont így, ebben a formában... Órás ütemes menetrend bevezetésére különösebb felújítás nélkül is van lehetőség. De ez megint teljesítménynövekedéssel jár együtt, amit a jelenlegi megkötöttségek nem tesznek lehetővé :-/

Előzmény: tweety83 (5861)
tweety83 Creative Commons License 2005.01.24 0 0 5861

142-es vonal:

Tisztlet MÁV!

Rendszeresen utazom Ócsa - Budapest között. Az idei
menetrnedváltástól azt reméltem hogy logikusan, az utasok igényéhez
alkalmazkodva fognak közlekedni a vonatok.
Sajnos a mai napig nem értem, hogy mi az akadálya annak, hogy a
reggeli valamint a délutáni csúcsforgalomban a vonatok miért csak
Köbánya-Kispestig, és miért nem a BP. Nyugati Pályaudvarig
közlekednek?

Kérésünket eddig olyan indokokkal utasították el, hogy a Nyugati
pályaudvar befogadóképessége, zsúfoltsága nem teszi lehetővé a
Lajosmizse felől érkező szerelvények fogadását.  Namost kb. 1 éve az
INTERCITY vonatokat átcsoportosították a Nyugatiból a Keletibe, így
érthetetlen hogy a felszabadult helyekre a miért nem lehet a reggeli
valamint a délutáni csúscforgalomban a NYUGATI PÁLYAUDVARIG 
beközlekedtetni az alábbi vonatokat:

(142-es menetrendi mező)
reggel Nyugatiba érkezne:
2849  valamint   2817-es vonat

Délután Nyugatiból indulna:
2816,  2826, 2836, 2818  

Szerintem ésszerűség és az utasok igényei megkívánnák ezt a
könnyebbséget. Reggel valamint délután a 3-as metró igen zsúfolt,
tömeg, levegőtlenség és üllőhelyhiány van, számos kollégám használná
a vonatot a Nyugatitól, ha a MÁV is partner lenne ebben...
Sajnos jelenleg ezen a vonal mentén élők eléggé hátrányos helyzetben
vannak:
-  Budapestre csak ez a vonal nem megy be központi pályaudvarra
-  Ezeken a vonalakon rendkívül koszos, lerobbant, régi szerelvények
közlekednek
-  A vonatok más elővárosi vonatokhoz igen képest ritkán és lassan
közlekednek.  (pl: Monorról ugyanannyi pénzért sokkal több,
kényelmesebb és gyorsabb vonattal utazhatnék mint
ócsáról....ráadásul aza Nyugatiban tenne le, nem a Város szélén)

Végül mégegy dolog:

Ha a vonatok bemennének a Nyugatiig, akkor esetleg nem 40, hanem
50 km-es havijegyet venne XY dolgozónak a  cége, mert tovább tud a
vonattal utazni a munkahelye felé. Ez  némi többletbevételt is jelentene
a MÁV nak.
Válaszukat várom, ha levelem rossz helyre ment volna kérem
továbbítsák az illetékeseknek. Üdvözlettel: K.Zoltán és az Ócsai
ingázók.
----------------------------------------------------------------

 

VÁLASZ:

Tisztelt Utasunk!


A lajosmizsei vonallal kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom.

A lajosmizsei vonatok Kőbánya-Kispest állomásig történő közlekedtetését az indokolja, hogy az utasokat a tömegközlekedési pontig "vigyük" el. Sajnos az IC vonatok elterelésével egy időben valóban szabadult fel pályakapacitás, azonban ez nem a reggeli csúcsidőszakban van, így a vonatok Nyugati pu.-ig történő továbbközlekedtetése igen bonyolult.

Ami az eljutási időt illeti azzal kapcsolatban osztom az Ön nézetét, a vonatok valóban igen lassan közlekednek a 142 sz. vonalon. Természetesen ez a pálya jelenlegi állapotából adódik, és ezen változtatni kívánunk. Már elkészültek a tervek a fejlesztéssel kapcsolatban, azonban a rekonstrukció előre láthatólag csak 2007-ben fog kezdődni. A felújítást követően csökken a vonatok menetideje, illetve lehetőség lesz az ütemes elővárosi közlekedés bevezetésére.

A vonatok állapota szintén ismert előttünk. Sajnos a legnagyobb erőfeszítéseink ellenére is folyamatosak a rongálások, lopások. Ezen hiányosságokat lehetetlen pótolni, így a rongálások kárát a jóérzésű utasaink látják.

A befejező bekezdésében említett hosszabb távolságú bérletváltással kapcsolatban szeretném megjegyezni, hogy ez még valóban így igaz, azonban szeptembertől a BKSZ megalakulását követően a kombinált bérlet váltása esetén az utasoknak elég lesz (bizonyos esetekben) a közigazgatási határig megváltani a vasúti havijegyet.

Összességében megköszönöm munkánkat segítő szándékú észrevételeit. Javaslatait - a lehetőségeink keretén belül - megvizsgáljuk, és felhasználjuk a következő menetrendi időszak tervezésénél.

_nyunyuka Creative Commons License 2005.01.23 0 0 5860
Sétálj vissza egy kicsit a topikon, idénre már be van tervezve egy Pécs környéki mega-vonatozás :-))). Ez a vonal is benne lesz.
Előzmény: m61019andras (5856)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.01.23 0 0 5859

Üdv!

 

Freeweb megemberelte magát, nézhető az album :-))).

Előzmény: FOMA (5854)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.23 0 0 5858
az átpántolás is igazi 50 évvel ezelőtti hangulatot hordoz.
Előzmény: Lulu5 (5857)
Lulu5 Creative Commons License 2005.01.23 0 0 5857
Vicinális csendélet. Figyeljétek meg a bútorzatot. Ma még egyes állomásokon ilyenek találhatóak.Forgalmi iroda-2004 MÁV
m61019andras Creative Commons License 2005.01.23 0 0 5856
Na ez lehet még igazi hangulatos mellékvonal. A képek önmagukért beszélnek. Egyszer mindenképp el fogok látogatni ide.
Előzmény: FOMA (5854)
Carpy Creative Commons License 2005.01.23 0 0 5855
Pontosan. Es - tobbek kozott - ez az oka annak, hogy mig a reggeli csucs eros, koncentralt es rovid, a delutani laposabb, szethuzodott, es hosszabb.
Ezert szivas a reggeli csucs kapacitasszempontbol.
Előzmény: István Gyuri (5853)
FOMA Creative Commons License 2005.01.23 0 0 5854
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.23 0 0 5853

Carpy: Ezt tudja mashol is, mert nem mindig siet haza amugy sem.

Én úgy fogalmaznám ezt meg, hogy minden nap van X ember – egy-egy vonalon utazók közül –, akinek túlóráznia kell, ügyet kell intéznie, könyvesboltba megy stb. és emiatt az egyes buszokon átlagosan ugyanannyian (==> tervezhetően) utaznak.

Ezt mondjuk egy kiadós zápor is fel tudja borítani (nem marad bent a városban, hanem amint lehet rohan haza).

Előzmény: Carpy (5851)
FOMA Creative Commons License 2005.01.23 0 0 5852
Tegnap DrTr-rel tettünk egy kanyart Pécs-Középrigóc-Sellye-Villány-Pécs útvonalon. Mivel szombaton nagyon ritkán szoktam dolgozni, ezért kicsit +lepett, hogy 8915 közel teltházas volt, amit az utascserék után is tartott Középrigócig. Onnan a 38114-essel mentünk tovább, ami az ex-szentesi Bzmot 172 volt. Hat utas volt rajtunk kívül, amiből 2 maradt Sellyéig. Ketten Zádorban, ketten Bogdásán szálltak le. A jv. elmondása szerint 7köznaponként akár a duplájára is nőhet ez a hatalmas utastömeg,, pénteken és vasárnap pedig természetesen zsúfolásig telik a motor, és álló utasokkal érkezik Sellyére. Drávafokon 8 Eas kocsi állt részben már rakottan. Az mrh.-n látott jelekből ítélve a rakodás folyamatos lehet, amit később a vezér úr is +erősített. Fát Sellyén is rakodnak, illetve rendszeresen érkezik Slovnaftos tartálykocsi, amit ott fejtenek le.

Sellyén csaknem megtelt a Bz az átszállások után, viszont innen kezdve inkább csak leszálló volt, Kémest leszámítva, ahol négyen szálltak fel. harkányban elég élénk élet volt az állomáson, köszönhetően a tavaly újra kinyitott restinek. Vajszlón, Harkányban és Siklóson ismét láthatóak voltak a teherforgalom jelei, azonban Nagyharsányban már erősen kezdi a gaz benőni a két éve nem használt bányavágányt, így a korábban nagyforgalmú állomáson most a tárolt szerelvények bontják a vicinálishangulatot.

Villányban M47 1304 személyében előfogatot kapott a Mohácsról érkező Bzmot, amely lezárt mellékkel érkezett. Villányban a jv. bölcs előreláétásasal kinyitotta, Villánykövesden pedig meg is telt a motor is, a mellék is.
Carpy Creative Commons License 2005.01.23 0 0 5851
"Nálunk, "környékünkön", az ismerősöknél és gondolom más "versenyszféra" cégnél is, sajnos mindennapos, az egyműszakosok nagy része vagy így dolgozik/zott vagy sehogy. Papíron 8, valójában 9 ó feletti munka/bennlét. De mivel a munka befejezése így is délután történik, csak nem 2-kor hanem utána (3-4-5)."

Jo. Akkor a "kornyeketeken" az ingazo tudja, hogy mikor van jarata 2 es 6 kozott. Ezt tudja mashol is, mert nem mindig siet haza amugy sem. A lenyegen ez vajmi keveset valtoztat: a munkanapi, napkozbeni menetrend nem erinti az ingazot, mert olyankor o ugyis dolgozik.
Előzmény: M40 120 (5829)
Lulu5 Creative Commons License 2005.01.23 0 0 5850

Találós kérdés következik.

 

Melyik vicinálison készültek az alábbi, sajnos a való világot, a MÁV jelenlegi jellemző állapotát bemutató fotók?

MÁV Megállóhely 2004
m61019andras Creative Commons License 2005.01.23 0 0 5849
Örülök,hogy végre személyesen is megismerhettelek! :-))))))))))))
Előzmény: _nyunyuka (5848)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.01.22 0 0 5848

Sziasztok!

 

Egy kis versenyzés a Bz-vel, pár mai fotó a 151-ről.

 

 

Dunaegyháza ex-mh, nyíltvonali fotóApostagDunavecseSzalxentmártonAz állomásépület

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!