Olyan helyre kellett volna rakni, ahol csatolva, mozdony+3-4 kocsis szerelvényeket váltottak volna ki dombosabb terepen. Arra pont jók.
Bz +(1-2) pót helyett költséges. MD helyett kevés a férőhely csatolatlanul, duplán meg jóval költségesebb.
Most a 135-on járatják őket munkanap (H-Cs) általában szimplán, olyan vonatokban is ahol még az idei nem túl tökéletes menetrendben is még talán több utas van mint az ülőhelykapacitásuk. Aki meg sokáig áll, az átszáll vmi másra, aztán könnyes szemmel nyilatkozzák, hogy a "vissza"fejlesztések ellenére is csökken az utaslétszám.
Az azonban ne feledd el, hogy ezzel az erővel a mozdonyos vonatok korát is vissza lehetne sírni ugyanezen a vonalon, az sem olyan régen volt.
Vissza bizony. :-) Azt a 8-10 évvel ezelőtti állapotot. :-)
Akkoriban volt egy cikk vmelyik műszaki lapban amiben azt ecsetelték, hogy a mozdonyos vonatnál mennyivel olcsóbb, jobb lesz az MD-s dolog. Aztán kiderült olcsóbbnak sem igazán olcsóbb, jobbnak sem jobb, nem is kényelmesebb, csak lassabb és pályakímélőbb egy kicsit.
Egyébként a 125 vonalon pazarlás volt járatni az MD-ket, messze nem volt annyi utas, ahová ezek kellettek volna. Előttük a Bbmot és az M40 is 2 Bhv-vel járt arra még a cocializmusban is.
******
Kicsit át és újjáépítik a szerelvényeket és akkor 20 évig lessz mellékvonali motorvonatuk.
Csak nem lesz hozzá mellékvonal.
Most is a szentes-szegedi részen jelenleg csak a Mh-Bcs közé jók csatolatlanul esetleg Sznk-Kmt, máshová vagy kevés vagy sok. Még jó lenne Kfh-Khs közé drót alá.
Uzsgyi: Most ugye van kb. 20 működőképes, a többi kerítés Szentesen vagy a Nyugatinál.
Egy dolog, hogy miként néz ki (csúnya, na és?).
Ami már problémás: iszonyatos az utastere: kényelmetlen, szűk, kemény ülések (véleményem szerint a fapados Bz kényelmesebb, bár ott meg az ember lába nem fé el...); zajos (motorzaj); az átjáróajtók eleve elhibázottak (húzogathatjuk kedvünkre, szorul, nem zár rendesen); az ajtók nem nyílnak, a nyitás-zárás jelző idegesítő hangú; a kürt az utastér felett van elhelyezve, azaz jelzésnél a menetirány szerinti "első rész" élvezi a hangerőt; a budi megbízhatatlan (és valljuk be, a Dél-Alföld népeinek utazási kultúrája nem tud vele mit kezdeni, pl. öblítő funkció...); az egész jármű veszettül ráz és oldalirányban kileng; beázik, az eső/hólé a lámpabúrákból csöpög, szerencsétlenebb esetben nem csak a vezetőálláson.
Az utasokat nem érdekli, hogy motorikusan milyen a jármű, az sem érdekli őket, mennyi baj van az EVM-120-szal Sg-Rendező és Hmvh között, legfeljebb megijednek a gyorsféknél (mint ma a 7725 esetében Algyő előtt).
Azt is túlélik, hogy csúnyácska. De a felsoroltakat és az oldalazó üléseket (kedvenc a budival szembeni sor) nehezen tolerálják.
Plusz ugye az olyan húzásokat, mint ami a 7722-7714-7724-7734-7716 esetében vasárnap a "kissé erős" kategória: amikor az MD szűk volt, ezt a 130 férőhelyes istencsapását küldik - szólóban. Ma a 7714-et Algyőn láttam, végig álltak az utastérben is az utasok, valszeg azért, mert a MÁV ezzel is emlékezteti őket arra, hogy ezt a járművet metrógyár készítette.
Az a baj, hogy más nincs helyette. A tavalyi takarítás-elszámolás miatt (kevesebbet terveztek be a szentesi Bz-k takarítására, mint amennyi kellett volna, így októberre elfogyott a suska) ugye az ősztől rohamosan romlik a szentesi Bz-k állaga. Kosz bűz és mocsok jellemzi az összeset, tavaly ősz előtt azért a zömük rendben volt (kivéve azokat, amiket Sn kiadott Mezőhegyesnek, mert az meg a közös ló tipikus esete). Az utasok azokkal sem járnának jobban.
MD: lassan teljesen levitézlenek. nem is beszélve arról, hogy "úgyse hajtjuk már sokáig, minek foglalkozzunk vele!", plusz ugye takarítani se... Az utas velük sem jár már jobban.
Melyik ujjamat harapjam? A vasútbarátok érzései ebből a szempontból nem lehetnek mérvadóak.
A dácsiákat sem véletlen hozták hidegen(nem volt bennük olaj, víz gázolaj),hetekbe tellett míg 1-1 beindult.Aztán ment egy hetet,és kampec.A motorblokkban benne maradt az öntvényhomok,A főtengely nem hogy taszította a fémreszeléket,de még a kulcscsomót is magához rántotta( jó nagydarab mágnes volt). Volt olyan román ga-
rancia szervizes szerelő aki a főtengelycsapágyat hántolóval illesztette a csaphoz.
Ennél rosszabb csak az lett volna, ha az eredeti terveknek megfelelően szét szórják
Pontosan! Ha 4-5 telephely lenne, mindegyik a másikra várna, hogy faragjon használható járművet ezekből a csodákból. Így Szentes (és a Nyugati motorszín) rá van kényszerülve, hogy kihozza belőle a legjobbat, mert nincs más.
Ugyanígy jó dolog, hogy a 13 Dezsőt egy helyre tették.
M41 2127, megértem a panaszod. Még emlékszel az MD-k "hőskorára" a 135-ösön, ami ugyan maguknak az MD-knek már nem "hőskor", csak egy utolsó nagy feladat volt (az aranykor az volt, mikor 121, 125, vonalakat is csinálták, meg Pécsre is el-elszaladtak gyorsvonatként).
Az azonban ne feledd el, hogy ezzel az erővel a mozdonyos vonatok korát is vissza lehetne sírni ugyanezen a vonalon, az sem olyan régen volt.
A hozzá nem értés, az teljes informáió hiány, az elvárható utána érdeklődés teljes hiánya..............eredményezett ....5 ..felejhető sort.
Az, hogy lusta vagy utána olvasni valaminek, amiről gondolataidat meg kívánod osztani velünk, az emberi dolog.
De, hogy már arra is lusta légy, hogy legalább a vasutas topikokban el vagy utána olvass az Usgyik beszerzési körülményeinek, - ha máe vasutas topicba írsz - az azért fölöttébb elgondolkodtató.
Az anya topikban és itt is sokan ( én nem) leírták anno az Usgyik beszerzésének körülményeit.
1. /
Nem vettük.
2./
Nincs választás, válogatás.
3./
adnak egy étlapot : tank, ágyú, repülő, teherautó, usgyi, fúrópajzs, metro szerelvény, stb.
4./
Nincs az étlapon : olaj, gáz, arany, gyémánt, érc,
5./
A magyarok, szabadon választanak MAGYAR kormányt már 15 éve. A szabadon, a magyarok által választott magyar kormány, nem vesz metrot az adósságból mert azt olyan városvezetés használná ki népszerűsítésére, melyet a magyarok által szabadon választott magyar kormány nem tart eléggé magyarnak.
A legszomorúbb az hogy az uzsgyik ugyebár drágábbak mint a Desiro-k....és mégis ezeket a sz@rokat kellett megvenniük a magyaroknak. Inkább vettek volna az államadóság terhére szergejeket, vagy metrószerelvényeket, nagyvasúti kocsikat vagy kamazokat vagy mittomén de jó drágán szart venni erre képesek a Magyarok :(( (esetleg miért nem az orosz államadóság terhére építettték fel a 4-es metrót??)
Kőbánya alsón is van jegykiadás...de szerintem nem ez lenne a megoldás.
Az esetleg elképzelhető, hogy mindenki vásárolhat bárhol, 75.000 helyen 20-30km-es keltezés nélküli jegyet, KM-es rendszerben (tehát a további útra szóló jegy pótdíj nélkül megváltható a jegyvizsgálótól). A vonatokra akár a BKV-nál selejtezett hagyományos lyukasztók is felszerelhetők, ebben az estben viszont a jegyvizsgáló kíméletlenül büntesse meg azt, akinek ez sincs, vagy nincsen érvényesítve. És nem sok forgalmi ténykedése van a jv-nek, ellenőrizze inkább négy-öt fős csapat a vonatot szúrópróbaszerűen.
Az elmúlt percekben összenéztem a Dabas - Bp eljutási lehetőségeket. A vonattal közel azonos eljutási idővel napi 37 közvetlen buszt választhatok, szemben a MÁV 17 vonatával. Ha csak a délelőttöt nézem, már akkor a 17. busz busz jön...és:
reggel 10 percenként jönnek a buszok, tehát ha elszunnyadok, ott a másik,
a busz Kőbánya-Kispest helyett Népligetbe visz, ami csak abban különbözik, hogy ott az 1-es villamos...de ez a csak, szerintem elég nagy dolog,
a buszon van világítás, fűtés és néhányon már légkondícionálás is...
Ha a 142-es vonalon utasokat szeretne nyerni a vasút, akkor nem konkurrálva kellene nyomulni. Mondjuk Gyáltól egyértelműnek tűnik számomra, hogy a BKV-val valamennyire összehangolt közlekedési rendszert alakítsanak ki. Ha a vasút (és ez nem biztos, hogy egyértelműen a MÁV...) felismerné, hogy reggelente innen további 15 ezer embert tudok elvinni, ha normális lesz a pálya, meg tiszták a vonatok, meg ilyesmi, akkor nem kellene sokáig gondolkodni, hogy mivel utazzanak a polgárok.
Azt mondanám, hogy ekkor viszont az államnak is ki kellene állnia a vasút és a közlekedési normális munkamegosztás mellett.
jó alternatíva lenne néhány zónázó sebesvonat
Én ebben nem vagyok biztos. Ha még zónázó vonatokkal is bombázzuk a pályát, akkor az tuti, hogy nemcsak Gyált és Inárcsot kell rendbeszedni...
Ha már Gyál:
ha hozzányúlnék a pályához, én ezt az állomást (pardon, mrh-t...) egy kicsit a kezdőpont felé tolnám, kb. a mostani fedezőjelzőhöz. Lehet, hogy jobban a központban lennék...
Ez a rész szvsz. csak a szerelvény közlekedés miatt maradt meg. Ha Pest adná rá a szerelvényt (esetleg HÉV lenne) már lehet zsákvonal lenne.
Kár lenne felszámoln, amikor egy normális pályasebesség mellett egérút lenne Kecskemét-Szeged felé. Főleg akkor, ha a KöKi és Lajosmizse között rendberakják és lehet majd 100-zal is repeszteni, Lajosmizse után meg olyan 60-asra megcsinálnák.
El nem hiszem, hogy ne lenne rajta több utas, mint a jelenlegi rendszerben.
A KSH adatai szerint a legtöbb település a vonal mellett Kecskeméthez vagy Lajosmizséhez tartozik. Tehát ez a szakasz HÉV jellegű.
Ha Lajosmizsről vagy a közbeeső településrészekről busszal jóval előnyösebb is eljutni, attól még Bp felé jó alternatíva lenne néhány zónázó sebesvonat, ha rendberaknák a pályát. Kecskeméttől Lajosmizséig a fontosabb helyeken állna meg, Lajosmizsétől Dabasig mindenhol, onnan meg szintén a forgalmasabb állomásokon vagy megállókban. Persze, ezekből nem lehetne túl sokat alkalmazni, csak akkor, ha néhány új kitérő épülne a vonalon.
Talán annyi lenne az értelme, hogy a leakadt motorvonat, mehetne vissza Pest felé pl. reggel, így abba az irányba 40 + 20 perc köröli követéssel lenne sűrűbb követésű ütemesjellegű menetrend. Hogy lenne-e rá igény, és Ócsa-Mizse felé elég lenne-e egy egység nem tudom. Ellenkező irányban már nem biztos, hogy működne a összecsatolás úgy mint a szétcsat.. Pl. délután sűrűbb követés kifelé, Ócsa összezár, és együtt vissza Pestre.
Lajosmizse - Kecskemét között több van?
Ez a rész szvsz. csak a szerelvény közlekedés miatt maradt meg. Ha Pest adná rá a szerelvényt (esetleg HÉV lenne) már lehet zsákvonal lenne.
A használt felépítményi anyagok szokvényosan 100 km/h sebességig építhetők be (a het nem keverendő az end-el). Tehát legfeljebb 100-al mehetsz rajtuk (általában), vagy kevesebbel, állapottól függően.
Az ilyen anyagoknak van egy profiladó eljárása, ami egyrészről elég drága dolog, másrészt nem biztos, hogy annyival jobb is...
Biztos vagy abban, hogy a beépített anyagok alkalmasak 100 km/h-ra. Én szakemberi elmondásból tudom, hogy csoda egyátalán az is, hogy ezek az anyagok mindenféle javítás nélkül visszakerültek a vasúti felépítmények csatasorába!!! Egyébként M40 120 írta meg (asszem), hogy miért pont a vonal alsó részébe lett beépítve!
Pedig ennek a Süttő-Esztergom próbálkozásnak szerintem lenne esélye. A 10-es úton reggelente Solymártól már csak araszolni lehet. Aki Süttőről, illetve arról a vonalról jár be Pestre, vonzó alternatíva lehet egy ilyen közvetlen járat, kultúrált motorvonattal.
"10 perc technológiai idő" meg "kézi állítású váltó"... nem kétlem, hogy igazad van, de azért mégiscsak 2005-öt írunk :-(