Keresés

Részletes keresés

amicus Creative Commons License 2005.02.01 0 0 5968

Várd a mailt, mindjárt megírom.

Előzmény: gmarc (5967)
gmarc Creative Commons License 2005.02.01 0 0 5967

amicus!

 

Akkor áll még a tavaszi Baranya-vicina-túra? Mert akkor szervezem.

Előzmény: amicus (5950)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.02.01 0 0 5966

Sziasztok!

 

A Komló by night után: Komló by snow :-))).

 

Carpy Creative Commons License 2005.02.01 0 0 5965
Jajj nekem... Amikor lattam, hogy Te vagy a hozzaszolo, mar tudtam, hogy a fejem le lesz it veve sebtiben :)

Azert mertem egy allomasrol irni, mert nem sok olyan elvetemultet tudok elkepzelni, aki az 1-es villamost a Fopalyaudvaron csatlakoztatna be a 135-osbe :-) Mar az Aradi Vertanuk tererol is gyorsabbnak tunik Hmvhely elerese Rokusi rakotessel, mint Nagyallomasival.
De inkabb ne is beszeljunk errol, nehogy valaki nagyon beleelje magat :)
Előzmény: DrTr (5964)
DrTr Creative Commons License 2005.02.01 0 0 5964

Csupan azert, mert az egyik allomasanal van lehetoseg villamosra valo atszallasra,

Heee...? EGY állomáson?? Na, gyere csak le Szegedre, kaphatsz tőlem egy kis városi vonalismeret órát! :-)))

 

De hogy komoly dolgokról is legyen szó: én el tudom képzelni az órás, ütemes közlekedést a 135-ösön, sőt, még a kútvölgyi megállást is beáldoznám, hiszen oda már jár busz is nem régóta.

Előzmény: Carpy (5963)
Carpy Creative Commons License 2005.02.01 0 0 5963
Mielott nagyon belemelegednenk...
Ez itt a vicinalis topic, ugyhogy a tyukbel, hernyo, madzag stb szavak szerintem offtopicok. Na jo, a madzag nem, egeszen addig, mig csaporudas sorompo rangatasara hasznaljak :)

A 135-os vonal Karlsruhei rendszerre alkalmatlan. Csupan azert, mert az egyik allomasanal van lehetoseg villamosra valo atszallasra, meg nem kell, sot, nem szabad Karlsruheban gondolkodni. Teljesen masok az adottsagok odaat.

Az egyoras utemet maximalisan tamogatom, es a vonal adottsagaihoz tokeletesen illeszkedonek tartom.

Nehezen hiszem, hogy Oroshaza boszme nagy allomasan ennyi vagany kellene. A 135-os szemelyforgalmara eleg 2, a tobbi 3 iranyra eleg egy-egy csonka, sot, nehany ev mulva mar az se biztos hogy szukseges, ezen felul mondjuk 2 tartalekvagany, es kesz. Eleg lenne a 135-os szemelyforgalomra kijelolt 2 vaganyan kiepiteni egy jobb bizbert, (Hmvhelyen is), es a technikai akadaly elharult az oras utemesseg elol.
konszolid Creative Commons License 2005.02.01 0 0 5962

...Nem lenne jobb Szeged-Hmv, (Székkutas-Hmv) ill. Oh-Bcs viszonylatokra ütemeztetni...? Szerintem rugalmasabban lehetne kezelni, mint a Bcs-Szeged viszonylatot, akár a jelenlegi állomási technológiák megtartása mellett is...

 

Nem hinném, hogy a Bcs-Szeged viszonylatban olyan sokan utaznának, de ennek biztosítására 4 pár gyors elegendő lenne...

 

...Jó az álmodozás...:))))

Előzmény: looksharp (5959)
v_peti Creative Commons License 2005.02.01 0 0 5961

Ezen a 25 km-es távon (közút) nem tud versenyezni a vasút a közúttal, még 120-as pályán sem, lévén hogy a helyi távolságok nagyok. Mondjuk egy Karlsruhe-típusú villamos működőképes lenne, de az iszonyatos költség.

 

Rókuson van vágánykapcsolat. Ki kell húzni a tyúkbelet. Népkerttől meg egy villamosvágányt építeni a központba. Nem egy olcsó mulatság, de jól jönne.

Vagy dízelvillamos (vagy inkább hibrid) is mehetne. (Kasselben lesz ilyen, mert az egyik vonalat nem gazdaságos villamosítani.)

 

Előzmény: looksharp (5959)
looksharp Creative Commons License 2005.02.01 0 0 5960

Ja, a 135-ös kersztjeit felcseréltem.

Ami páros órakor (páros óra 20 körül) indul Szegedről, az Vásárhely előtt taálkozik a Bc-ről páratlan óra 30 körül induló vonattal. Orosházán fordítva.

Kérdés, milyen menetrendet álmodnak nagyjaink a 100/140 és a 120-as vonalakra.

Előzmény: looksharp (5959)
looksharp Creative Commons License 2005.02.01 0 0 5959

Nem érsz vele semmit, mert a 31 km 2 megállással és Kakasszék kinyírásával is 29 perc. Plusz kitérőbe járatás, vagy onnan indulás, ami különösen Hódemzővásárhelyen gubancos az állomás aszimmetrikus szerkezete miatt. Magyarul cipőkanalas.

 

Az állomásokat tényleg át kellene építeni vágányhálózattal, mindennel. Azt nem tudom, hogy lehet-e vágányt spórolni, szerintem mindkét állomásról elhagyható lenne egy-egy vágány, de ezt valami szimulációval előtte le kellene futtatni... Mindkét állomásra emelt szigetperon kellen, állomásonként 2-2, pusz Oroshátán egy-egy csonka, amihez szintén kell peron.

Ugyanígy le kellene vezetni az ütemes egy órás menetrendet is.

Szűk szakaszok: Orosháza-Csorvás: kb. 15 km, most 40 perc a fordulóidő, 120-as pályán 20-22 perc (technológiai időkkel), ami akkor necces, ha Oh-n vannak a keresztek. A többi állomásköz megfelelő, ahol még érdemes a 2. vágányon gondolkozni, az a Kopáncs-Hódmezővásárhely szakasz, a 130-as vonatai miatt.

Ha ütemes a menetrend, akkor úgy képzelném el a dolgot, hogy érkezik Népkertre Szentesről a személy, továbbindul Hódmezővásárhelyre, a két állomás között találkozik a Békéscsaba-Szeged vonattal (Népkert átszállás). HÓdmezővásárhelyen kereszteik a páratlan 130-as vonattal, ami indul Népkert felé, Népkert és Hmvh jközött találkozik a 135-ös páros vonatával (Átszállás népkerten).

Magyarul: 130-130 x Hódmezővásárhelyen

130-135/135-130 x Népkert és Vásárhely között

135-135 x Kopáncs és Népkert között.

 

Ha nagyjából vázolni kellene a vonatközlekedést: kb. 100-120-as pályán:

Szegedről kb. órakor indulna vonat Békéscsabára, Békéscsabáról kb. óra 20-kor.

Keresztek Rendező/Rókus, Kopáncs és Hmvh között, Orosháza, Telekgerendás (?)

Ami Szegedől páros órakor idnul, az a Bc-ről  páros óra 30-kor induló vonatal Hmvh/Kopáncs között keresztezik, Itt lenne csoport csatlakozás a 130-as vonalra/ról. Ezek a vonatok Orosházán találkoznának a következő vonattal, ahol nem lenne csatlakozás

Orosházán a Szegedről páratlan órakor/Békéscsabáról páratlan óra 30-kor induló vonatoknak lenne csoport csatlakozásuk (a mellékvonalakra 2 órás ütemet tervezve).

Ezeknek a vonatoknak Hódmezővásárhelyen nem lenne a 2 órás ütemben közlekedő 130-as vonatokhoz csatlakozásuk (viszont az "ütemen kívüli" sűrítő járatokat ezekhez kell igazítani).

 

Szeged-Hódmezővásárhely:

Ezen a 25 km-es távon (közút) nem tud versenyezni a vasút a közúttal, még 120-as pályán sem, lévén hogy a helyi távolságok nagyok. Mondjuk egy Karlsruhe-típusú villamos működőképes lenne, de az iszonyatos költség. Ahol a vasút labdába tud még rúgni: Szeged-Orosháza, Szeged-Békéscsaba-Gyula és Orosháza-Békéscsaba-Gyula. Pl. nap 3-4 pár gyors Szeged és Gyula között, helyjegy nálkül. Kiszámoltam, 120-as pályán kb. 80 perc elég lenne, rókusi, népkerti, vásárhelyi, orosházi és csabai megállásokkal.

Vagy versenyképes lehet még a Szentes-Népkert-Szeged is. (Népkerti fordulással.)

 

Költségek. km-enként 150-250 millió Ft (gyakorlatilag végig új alépítményt kell készíteni), plusz állomási berendezések cseréje (Algyő kivételével), Tisza-híd megerősítése/cseréje (a mederszerkezet 40 éves). Peronok, útátjárók... 25 Mrd HUF körül lenne a végösszeg.

Sok? Kevés?

És a járművek? Én a felújított hernyókkal kibékülnék, a gyorsokba selyemhernyó... álmodozás.

Előzmény: István Gyuri (5954)
konszolid Creative Commons License 2005.02.01 0 0 5958

Régen jártam már arrafelé, mekkora Vásárhely és a Népkert közötti magas töltésen a lassújel? Még mindig 40-es?...Attól félek, hogy az a töltés sosem lesz rendberakva...:(

 

Él még a önműködő térközberendezés vagy szétszedték?

 

A 80 még tartható lenne, még úgy is, hogy a jelenlegi 48-as síneket össszehegesztik... (bírja, ameddig bírja alapon).

 

Egy-két macerás íven kívül, még sebességet is lehetne emelni.... 

 

 

Egyébként tényleg felesleges a mh.-eken a megállás eddig Fürjesen láttam utast, Csorvás-alsón szinte soha, Kopáncson csak a szolgálati kutyát....:)))

Előzmény: M40 120 (5957)
M40 120 Creative Commons License 2005.01.31 0 0 5957

Nem lenne értelme csak az új biztbert a jelenlegi lepukkant állomásokra beépíteni, akkor már mindkét állomást előtte át kellene építeni, a vágányszámot csökkenteni nem lehet Oh-n a forgalom miatt, pedig nem ártana pár szélesebb és magasabb peron sem. Erre meg a cég nem fog áldozni mostanában. Nem ártana az eredeti 80 kmh-s sebességet Bcs-Oh szakaszon visszaállítani. Tavaly komoly erőfeszítéssel 2,5 km-en sikerült. A Oh-Hvh sincs túl jó állapotban, a 80-as tempó, nem tudom meddig tartható még. Így lehetőség lenne a csúcsidei 30 perces követésre munkanapokon az Oh-Bcs szakaszon. Enélkül nem rúg labdába a vasút az adott szakaszon.

Bár legjobb lenne a csúcsidőben az egész vonalon így tenni. Csak Sg-Hvh között 60 pár Tv és 20 köröli Hm busz jár munkanaponta. Itt is kevés az órás ütem. A másik oldalon Oh-Csv és Bcs-Csv között is kb. 30 pár busz jár munkanap. Az órás ütemes közl. nem igazán versenyképes vele. Kellenének még új megállóhelyek a Bcs, (Csv), Oh, Hvh, Sg területén, mindenhol legalább 1. A fürjesi, csv alsói, oh tanyáki, kakasszéki, megállások elhagyhatók a kis forgalom miatt szvsz, a koppáncsi és a algyői is, de a kereszt miatt úgy is meg kellene állni. Ha ütemes menetrend lenne az IP közlekedtetni sem lenne értelme és nem is férne be.

Előzmény: István Gyuri (5954)
Carpy Creative Commons License 2005.01.31 0 0 5956
Nezd mar, hat nem ugyanarra gondolunk a Mesterrel? :)))))
Előzmény: István Gyuri (5954)
Carpy Creative Commons License 2005.01.31 0 0 5955
Az Oh es Hmvhely allomasi keresztek technologiai idejenek csokkenteseben latom a megoldast. Vajon mibe kerulne ez?
En is ugy terveztem ide az orankenti utemet, hogy a varosokban legyenek a keresztek, hiszen csak igy van ertelme, es elegge adja magat a dolog, ettol az aprosagtol eltekintve...
Előzmény: looksharp (5953)
István Gyuri Creative Commons License 2005.01.31 0 0 5954

looksharp: Hogy a 135-ösön ütemes menetrend legyen: tessék csinálni oda 120-as pályát villamosítva... Oh-Csorvás és Kopáncs-Hódmezővásárhely között két vágánnyal. Onnantól kezdve megoldható a dolog. Sokba kerülne, az biztos.

És nem lenne olcsóbb "csak" a biztbert rendbe rakni a két kritikus helyen?

Ha 120-as pálya lenne, biztos, hogy az általad leírt két szakasz lenne a kritikus, ahová két vágány kell?

Egyébként pedig Kakasszék mh.-t szerintem érdemes "beáldozni" egy órás ütemért, tehát ott lehet nyerni egy kis időt. De valóban ez a legkritikusabb szakasza a rendszernek....

Előzmény: looksharp (5953)
looksharp Creative Commons License 2005.01.31 0 0 5953

A 135-ös vonal jelenleg alkalmatlan az 1 órás ütemes menetrendre! A szűk keresztmetszet a Hódmezővásárhely - Orosháza 31 km-es szakasz, ahol a tiszta menetidő 25 perc, a pélya 80-as, és van 2 állomás meg egy megállóhely. Mind Orosházán mind pedig Hódmezővásárhelyen kulcsörgzítős biztosítóberendezés van helyszíni állítású váltókkal, ami azt jelenti, hogy Hódmezővásárhelyen 3-5 perc, Orosházán pedig 3-3 perc a vágányút-beállítási technológiai idő állomásfejenként. Így ezek miatt borul az ütem. Ha meg nem ezeken az állomásokon vannak a keresztek, hanem máshol, akkor meg megette a fene az egészet (átszállások).

A leglogikusabba az órás ütemre a Rókus-Hmvh-Oh-Telekgerendás keresztezési rendszer. Az első három állomáson nagyon nagy időveszteség egy kereszt, Telekgerendás kifejezettenn császár az SH-val és az 5 perces keresztezési idővel.

 

A másik lehetőség a Rendező - Kopáncs - Székkutas - Csorvás, ezeken a helyeken könnyebb keresztet csinálni, de így a 2 elágazó állomás van agyonvágva, mert egyik irányból mindig 30-35 perces átszállási idők lennének a mellékvonalakra, másrészt itt is vannak cipőkanalas szakaszok (Kopáncs - Székkutas 26 km, benne 40-es és 60-as lassújelekkel. Népkerti, Vásárhelyi és Kútvölgyi megállásokkal a menetidő 29 perc.

 

Próbáloztam már vele én is, eléggé nehéz ügy, a 2 órás ütem is nehezen oldaható meg a rókusi magas technológiai idő miatt, de még valahogy elmegy, a csúcsidőszakban sűrítő járatok meg beleférnek valahogy- sánta ütemben -, csak félő, hogy úgy járnak, mint tavaly a 7716, hogy állt Algyőn, állt Kopéncson, állt Váráhelyen, állt Székkutason és Orosházán, összesen 40 percet... Ráadásul a 130-asra is nagyon oda kell figyelni, mert - valamilyen ok miatt - a Szegedti Területi Személyszállítási Központnak nagyon fontos lett, hogy nagyon jó átszállások legyenek Szentes és Kunszentmárton felől Hódemzővásárhelyi Népkerten (ugyanakkor a 125-ös csatlakozásait meg gyakorlatilag leamortizálták).

 

Hogy a 135-ösön ütemes menetrend legyen: tessék csinálni oda 120-as pályát villamosítva... Oh-Csorvás és Kopáncs-Hódmezővásárhely között két vágánnyal. Onnantól kezdve megoldható a dolog. Sokba kerülne, az biztos.

Előzmény: amicus (5948)
M41 2127 Creative Commons License 2005.01.31 0 0 5952
Te hová raknál új megállókat a 135-ösön?
Előzmény: M40 120 (5949)
tweety83 Creative Commons License 2005.01.31 0 0 5951
B@zzeg, hát mér nem vettünk inkább síneket  az oroszoktól...azokban legalább még van anyag és nem 10 évente kell cserélgetni.... kíváncsi leszek én meddig bírják az UZSGYIK a magyar pályákat...
Előzmény: Törölt nick (5926)
amicus Creative Commons License 2005.01.31 0 0 5950

Még én is csináltam ilyet, csak velem nem konzultálsz. :-)

 

Konzultálok én, ezen ne múljon :-)

Az én témába vágó bilim Félegyházán van, várnod kell rá egy hetet, de akkor szívesen megkeresem neked.

 

Hacsak az Usgyik nem szeretnének egy lényegesen utasbarátabb menetrend alá dolgozni a 154-esen, egye fene, akkor a 155-147 útvonalon járhatnának haza...

Itt ilyenben nem gondolkodnak, hogy utasbarátabb menetrend.

 

Ülőhelykm-be szintén beleférne, mert MD helyett lenne...

 

Ott nem tudom mekkora az utasforgalom.

 

Töpörített MD-re való, általában.

Előzmény: M40 120 (5949)
M40 120 Creative Commons License 2005.01.31 0 0 5949

Két munkát tudok az Usgyiknak ajánlani:

1. 130 felső része, 145, 146, 147 (Fh-Sn),...

A 146 Kszm-Kfh, 147-re, Bz+Bzx helyett szvsz pazarlás.

Még a 121 vonal Bcs-Mh szakaszra elég szerintem, csak hát ugye Bz helyett... .

 

2. a 135-ösön egy óránkénti ütemes menetrendet csinálni, akkor tán elég lenne a szóló Usgyi is. Mivel pedig az MD-nél kevesebb férőhely, lehetne az ülőhelykm-rel is bűvészkedni.

Csúcsidőben inkább 30 perces kellene/jó lenne, ha már versenyképes alternatívát akarunk, új megállóhelyek sem ártanának akkor már.

Csak erre alkalmatlan a vonal jelenlegi állapotában.

Most is Szegedről du. kb. óránként indulnak 13.00, 14.05, 15.20, ezeknél még talán kevés a szimpla, ha ütemes ha nem.

Viszont az óránkénti vagy sűrűbb ütemes menetrend miatt át kellene alakítani/igazítani, a 120, 121, 125, 130, 140, 145, 146, 147, stb. vonal mentrendi struktúráját is. Bár lehet az idő megoldja az átalakítás nagy részét.

 

Egyébként nem vagyok egyedül ezzel az ötletemmel (...)

Tudom. Még én is csináltam ilyet, csak velem nem konzultálsz. :-)

 

Különben is, a 150-esre hogy a túróba jutnának el a szegedi kocsik...

Pár kék kocsis forda mardhat, a kocsik miatt. :-)

 

Hacsak az Usgyik nem szeretnének egy lényegesen utasbarátabb menetrend alá dolgozni a 154-esen, egye fene, akkor a 155-147 útvonalon járhatnának haza...

Itt ilyenben nem gondolkodnak, hogy utasbarátabb menetrend.

Ott nem tudom mekkora az utasforgalom.

Részemről nincs akadálya. :-)

 

(Tévedhetek.)

Előzmény: amicus (5948)
amicus Creative Commons License 2005.01.30 0 0 5948

vagy kevés vagy sok

 

Hát igen, ezt én is elismerem.

Két munkát tudok az Usgyiknak ajánlani:

1. 130 felső része, 145, 146, 147 (Fh-Sn), de ezeken a vonalakon aztán mindent.

 

2. a 135-ösön egy óránkénti ütemes menetrendet csinálni, akkor tán elég lenne a szóló Usgyi is. Mivel pedig az MD-nél kevesebb férőhely, lehetne az ülőhelykm-rel is bűvészkedni. Egyébként nem vagyok egyedül ezzel az ötletemmel (...)

 

Még jó lenne Kfh-Khs közé drót alá.

 

Vond vissza!!! :-)

Mint félegyházi érzelmi okokból visszautasítom az ötletet!

Különben is, a 150-esre hogy a túróba jutnának el a szegedi kocsik... (nem mintha normális dolog lenne, hogy Szeged adja őket, na de mindegy)

 

Hacsak...

Hacsak az Usgyik nem szeretnének egy lényegesen utasbarátabb menetrend alá dolgozni a 154-esen, egye fene, akkor a 155-147 útvonalon járhatnának haza... Na, milyen ötlet?

Előzmény: M40 120 (5937)
nyomdász Creative Commons License 2005.01.30 0 0 5947

Szerintem az alagútból nincs mit ellopni. A vonatvásárlásnál meg jó drágán lehet szakérteni. Jut is, marad is.

Szerintem.

Előzmény: tweety83 (5925)
Csupa fül vagyok Creative Commons License 2005.01.29 0 0 5946
...dr.Benczédiné ha beszéllni kezdene...

Úgy járna, mint a MÁVINFORM...
Előzmény: Törölt nick (5944)
Krtek Creative Commons License 2005.01.29 0 0 5945

Csupa fül vagyok.........:.........."..........Keressük is őket nagy erőkkel............"

 

Ennek csak örülni kell ám!

Káyhámba válogattam gyújtósnak való nem féyes papírokat az eddigi vasutas dolgaim közül, amikor kezembe került egy 2000-ből származó MÁV propagandaanyag, alján az akkor épp aktuális szlogennel:

 

"MÁV - A VASÚT FIGYEL ÖNRE!"

 

Végre van valami, amit BETARTANAK, nemcsak hangzatos puffogtatás! :-((

Előzmény: Törölt nick (5944)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.29 0 0 5944

........traficc :....:........Az anya topikban és itt is sokan ( én nem) leírták anno az Usgyik beszerzésének körülményeit.

Csupa fül vagyok.........:.........."..........Keressük is őket nagy erőkkel............"

 

traficc : ...........Bár az ez ügyben eltűnt 1500 milió forintot keresnétek legalább kicsi - de okos - erőkkel............dr.Benczédiné ha beszéllni kezdene...........:-((((................Sokan izzadnának egy darabig, Ő pedig hirtelen de gyorlefolyású betegségben.............:-(((

Előzmény: Csupa fül vagyok (5936)
ZE Creative Commons License 2005.01.29 0 0 5943
Nem találja valaki a sokmilliós tanulmányt? A billegő iratszekrény lába alatt nézte már valaki? :-))
Előzmény: Törölt nick (5941)
looksharp Creative Commons License 2005.01.29 0 0 5942
Nem. A névleges pályasebesség 80 km/óra, a menetrendi sebesség is ennyi. Az igaz, hogy elvileg 100 km/órára lett tervezve a vonalszakasz, de alépítményi hiányosságok miatt végül is 80 km/órára engedélyeztették az átépítés után.
Előzmény: M40 120 (5939)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.28 0 0 5941
Ja, a sokmilliós tanulmányt is kerestétek, csak nem találjátok, mi. Ilyenekre van pénz, tudjuk.
Előzmény: Csupa fül vagyok (5936)
m61019andras Creative Commons License 2005.01.28 0 0 5940

" a többi kerítés Szentesen vagy a Nyugatinál"

 

Elég drága kerítés!:-)

Előzmény: looksharp (5935)
M40 120 Creative Commons License 2005.01.28 0 0 5939
Naív kérdés, a 63-41 mentrendszerint 100 kmh-val jár Rókus és Népkert között ?
Előzmény: looksharp (5935)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!