hát mér nem vettünk inkább síneket az oroszoktól...azokban legalább még van anyag és nem 10 évente kell cserélgetni.... kíváncsi leszek én meddig bírják az UZSGYIK a magyar pályákat.
traficc :
Például olyan "bonyolult" okból, hogy a sínszálakat NEM adják államadósságért hnem csak pénzért.
Hol jártam ma, ha már ilyen népszerű lett a szülővárosom?
Megnéztem ezt az Uzsgyit közelről már végre. Nekem az első benyomásom, hogy próbáltak a ruszkik valamivel komolyabbat alkotni mit szoktak. Sok külföldi alkatrészt találtam. Közelebbről megnézve rögtön szembetünt a nagyolós heghesztés, a félrefúrt csavar, és az itt-ott már látható rozsdácska. Biztos hozzá van szokva a gyártó, hogy a gépeiket a föld alatt használják. :-)
Hoztam a formámat, mikor a rendkívül szimpatikus mondhatnám manöken alkatú és arcú bombázó kalauznéni megkérdezte, hogy miért készítek ennyi fényképet róla. Mondom, mert még eddig ezt a vonatot sosem láttam. (egyszer ugyanitt elsuhanni koromsötétbenen kívül) Ennyire tetszik? kérdezte. Ja, mondtam kis gondolkodási idő után. Ez az Usgyi, vagy Uzsgyi mondta. Már lassan elhiszem, hogy ennek ez az igazi neve. Ez az igazi neve vagy csak valami pusztametrós zsargon akar lenni?
Láttam rajta, hogy ő is egy másik bolygóról érkezőnek tart, már majdnem megkérdezte, hogy honnan jöttem, mikor indulni kellett és megnyomta a zöld ledekkel kirakott ajtózáró gombot és udvariasan elköszönt.
A válasz bennem maradt, pedig elő volt készítve. Most jöttem a Csillagból 15 évi fegyházzal a hátam mögött és ismerkedem a világgal...
Szerencsére ezt a kis geg-et kihagytam és azon tűnődtem, hogy legközelebb a kezébe nyomok egy ajánlószelvényt a mosolygós kaluz dicső cím elnyerésének érdekében, mert megérdemelte a pár perces beszélgetésünk alatt rám tett benyomása alapján.
Ezt az új INTERPICIT sem még láttam eddig sehol. Ez egy új Bz?
-- Kiskunfélegyháza - Szentes - Orosháza - Békéscsaba - Gyula
Napi 2 pár vonat (mondjuk Uzsgyival) már fel tudnánk venni a versenyt a közúttal szemben. sajna Orosháza megközelíthatősége eléggé kritikus, a buszok tömve vannak Kecskemét - Oh között míg vonattal külön kalandtúra eljutni a Kecskeméttől Orosházára/Gyulára.
Tisztelt Vasútbarátok!Régi vasúti térképek és fotók internetes lelőhelyeit keresem. (Fotókat elsősorban állomásépületekről és mozdonyokról) Aki ismer ilyen elérhetőségeket, kérem a fórumon jelezze azt. Lulu5.
A szentesi esetében megoldható a csonlkavágányos indítás-érkezés, dea 1255-ös vonatai ugya közvetlenként mennek. Anno egyébként két szigetperont terveztek Oh-ra, igaz, azokat 400 m hosszban... Az fölösleges.
Áruforgalom azért akad, az üveggyárnak van fel-és leadása, van gabona meg még pár dolog, de az igaz, hogy az 1960-as években tervezett 18 vágány felesleges, a mosatni 10 megfelelő. 1-2-vel csökkenthető is, akkor meg a peronok is elférnek.
Nincs rendező-szerűség, kocsitároló-vágányok vannak az állomás Csorvás felőli végénél, amiket egykoron az üveggyári fordák használtak. Azokat inkább fel kellene szedni. Vagy ott kellene kialakítani a réparakodót, ui az most az autóbuszállomás melletti placcon, az egykori malom-iparvágányon történik.
A GYSEV-nem a magsperon miatt megritkítot vágányhálózatán a megnövekedett forgalom (IC-csatolások) miatt ugyancsak bűvészkednie kell. Egyszer sikerült is rátolniuk a Bz-t az IC-re... Állítólag 20m-t ment előre, mivel már nem volt befékezve. Éppen indult volna.
Na, talaltam jobbat, igaz, ez meg kisebb forgalmu, mint Oroshaza :) Igazi mellekvonal. Bingo-Ochiai allomas, az erdo kozepen, de 3-as elagazas. Gyakorlatilag egy atmeno fovaganybol, es ket csonkabol all, legalabbis ennyi latszott ki a hobol. :) Es bizony ennyin is le lehet bonyolitani egy 3-as vonatcsatlakozast.
Persze csak motorvonatokal. Na de Oroshazan is elsosorban azok jarnak. Meg persze tehervonatok - de azoknak, ha bonyolult muveleteket kell veluk vegezni, emlekeim szerint van egy kulon rendezo-szeruseg az uveggyar fele.
Haaat, eleg off, mert nemhogy nem vicinalis, hanem a vilag legforgalmasabb tavolsagi vasutvonala, de most hirtelen csak ezt talaltam. Nem is nagyon jol szemlelteti a helytakakarekos vaganyhalozatot, de most nincs jobb, mert kilatotoronyt csak itt talaltam :)
Szoval ez Hamamatsu varosanak fopalyaudvara, ahol egymas mellett van a shinkansen es a hagyomanyos Tokaiodo vonal allomasa, feluton Tokio es Oszaka kozott. A shinkansen allomas 4 vaganyos, de csak a ket szelsonek van peronja, a masik 2 vagany az athaladoke. Mar ez is onmagaban eleg takarekos... de ez megse vetheto ossze Oroshazaval :)
A sima Tokaido vonal allomasa 5 vaganyos, ebbol 2 a delnyugatra meno, ketto az eszakkeletre meno vonatoke. Sot, az elso a Nagoya felol erkezoke, a 2. a Tokio fele induloke, a 3. a Tokio felol erkezoke, a 4. a Nagoya fele induloke, altalaban. Az 5-odik nem tudom mire jo, mert az athalado tehervonatok altalaban a peronos vaganyok mellett haladnak el. Meg nem lattam hasznalatban. A negy vagany is csak azert kell, mert Hamamatsu egyfajta hatarpont, innen delnyugatra nagyobb a forgalom, igy jellemzoen hosszabb vonatok jarnak. Keves az athalado vonat, a varost atutazo utasoknak at kell szallni a peron tuloldalan allo vonatba. Szoval valami olyasmi, amilyennek a Nepstadion metroallomast terveztek anno. Elvileg ugye az itt visszafordulgato vonatoknak mindig ki kellene huzni, es beallni a helyes iranynak megfelelo vaganyra, de van, hogy eleve arra erkeznek. (altalaban akkor, ha nincs egy percen belul csatlakozasuk. Ha van, akkor a csatlakozo vonat melle erkeznek.)
A jelenlegi pályaviszonyok mellett mi lenne, ha a keresztek, Tg, Oh, Kútvölgy, Algyő lennének az 1 órás ütemesnél. Oh és Kútvölgy között kicsit rövidebb az idő, de ohi keresztnél 6-7 perc várakozással, meg lenne az egy óra. Így Szg-Hvh között nem lenne esély betétjáratra, Oh-Bcs és vissza között 2 óránként lehetne betétjárat is csorvási, telekgerendási kereszttel. Viszont a vh-i 4 + elúszna. Népkerten lehetne Szentes felé/felől csatlakozás mindszenti kereszttel. A Szg Makó Szg normális átszállás is elveszne.
Azt hiszem, latnod kellene egyes - Oroshazanal sokszor nagyobb - japan varosok vasuti palyaudvaranak vaganyrajzat. 4 vaganyon lebonyolitanak akkora forgalmat, mint amit az egesz Del-Alfold...
Meg hogy 5 iranynak 5 vagany,... es persze tobbszaz meter hosszban, mert ugy szep a BZ....
Haaat, ez is csak a MAV-nal (es tarsainal) letezik.