A nógrádi térség rugós váltós állmásai a MEFI feltételeknek sem felelnek meg, mert a pályatelefon sincs kiépítve. És még egy sor MEFI-s előírás sántikál errefelé...
Szokolya volt körzetben az első rugós váltós állomás, ami eredetileg sem ellenőrző jelzőkkel épült, hanem a korábbi nem biztosított jellege maradt meg, akkor még nem létezett MEFI, MERÁFI megoldás, ezért lett és maradt ilyen.
Nos, tehát MEFI van, rádió így nincs. Pontosan nem is igazi MEFI. Nem ellenőrző jelzők vannak, hanem nem biztosított fényjelzők, előjelző nélkül, csak fékút eleje jelző van. Az érkező vonat vonatvezetője (vagy vonali tolatásvezetője, vagy vezető jegyvizsgálója, vagy nem tudom most hogy hívják:-)) leszáll, visszajelentést ad, engedélyt kér, bejáratot állít a szembe jövő vonatnak, ha van, ha nincs, akkor abból az irányból, ahonnan a következő vonat érkezni fog. Ha közben változik a helyzet, akkor nem tudom, hogy veszik vissza a jelzőt. Szóval elég buta megoldás. Nem tudom miért nem lehetett volna a jól bevált MEFI rendszert alkalmazni.
A vonalon egyébként Nagyorosziban, illetve a kiágazó romhányi vonalon Rétságon "sima" MEFI van, bejárati ellenőrző jelzőkkel, illetve mindkét állomáson az egyik oldalon van állomási sorompó, így van kijárati ellenőrző jelző is.
Rádió tudtommal csak Zeg-Rédics között van. Máshova szerintem azért nem telepítettek, mert a MERÁFI vonalon a vonal teljes hosszán biztosítani kell a rádiókapcsolatot, így ennek kiépítése jóval drágább, meg így lehet egy-két állomás kimazsolázni (erre jó példa a nógrádi régió).
Nem KÖFI van, hanem MEFI. Rugós váltók is ezért vannak. A KÖFInél központból állítják a váltókat, itt meg nem állítja senki a váltókat, állnak azok maguktól a vonat alatt. Kijárati jelzők most nincsenek, tudomásom szerint ez előtt sem voltak. A MEFI előtt egyszerű kulcsazonosító berendezés volt, nem biztosított jelzőkkel.
Szerintem eleg lett volna 1 bakter is, hiszen itt aztan tenyleg ervenyes az a mondas, hogy a sorompo felesleges, hiszen ha nem jon vonat, akkor minek is van, ha meg jon, akkor ugyis elzarja az utat :) Szoval talan eleg lett volna, ha csak a vonattal szembejovo forgalmat allitjak meg, a tobbit megallitja maga a vonat, amint ragurul a hidra. Mar csak arra kellett volna figyelni, hogy ahogy a vonat besorol a kozuti jarmuvek koze, helyes iranyba indexeljen :)
1930-tól 2000-ig, 70 év alatt a fejlesztés az volt, hogy egy bakter helyett kettő teljesített szolgálatot, az is csak a '80-as évek közepétől, és kiemelt állami nagyberuházásként a MÁV beszerzett még egy szolgálati biciklit.
Az utolsó időkben tudomásom szerint mindkét végén volt őrszolgálat, így a híd közepén találkozó két bakter játszotta le a dolgot. Azt is kevesen tudják erről a hídról, hogy tkp. félbemaradt, a déli oldalán készült volna a másik közúti pálya.
A Dunaföldvári hídon pont azért szűnt meg a vasúti forgalom, amit írtál.
Mert nem volt rajta érdemleges vasúti forgalom már vagy 40 éve.
Évente 1-2 atomvonat, az "átkos"-ban évente kb. 50 katona vonat,
Néha egy-egy menetrendi időszakra egy-egy Bz pörgött át, pár ráérősebb, nem sietős árút vivő tehervonat, és az üzemi menetek.
A híd az eredeti tervekkel ellentétben, közös vasúti-közúti pályásként épült meg 1930 körül.
Jó szolgálatot tett a háborús vasúti szállítások során ill. kb. 1980-ig az egyik fő katona vonat útvonal volt az ország két része között.
Mivel a két oldalán lévő vasútvonalakról (42 és 151) elég bonyolult át- és eljutni a két "cél" középső városba ( Székesfehérvár és Szolnok) így ésszerű forgalom nem volt rajta.
Próbálkozások voltak, majd sorban elhaltak.
A közúti forgalmat nagyban akadályozta, hogy a híd zárása igencsak az 1910-es éveket idézte.
Jött a vonat.
- A hídbakter vette az adást amikor a vonat beérkezett vagy Soltra vagy Dunaföldvárra. ( 1 perc)
- Lezárta a nála lévő sorompót evvel lezárta az egyik irányt, mondjuk Dunaföldvárról Solt felé. ( kb. 3-4 perc)
- Felült a szolgálati kerékpárra és átbringázott a túl oldalra, szemből persze még jöttek az autók. ( kb. 10 perc)
- odaért és ott is lezárta (letekerte) a sorompót. ( kb. 2-3 perc)
- Jelentette az egészet telefobnon ( kb. 1 perc)
- Dunaföldvár kijáratot adott ( kb. 2 perc)
- A vonat elindult és áthaladt ( kb. 8 perc)
Ez ugye edig 27 perc + majdnem ugyan ennyi vissza felé is.
Egyetlen vonat áthaladása - bakter fürgeségi együtthatótól függően - 30-40 percig tartott.
Közben az autó sor Solt felé kiért az 51-es útig , pedig az 3 km-re van, Dunaföldváron meg teljesen leállította, megbénította a város életét.
Szinte gondoltam, hogy az iksz az két vonal találkozóját jelenti. Ezt le is írtam, csak mikor küldtem volna el a hozzászólásomat lefagyott a gépem és így újra kellett írnom melybe már nem írtam bele a tippemet.
Carpy:
Csak próbáltam optimistán hozzáálni a kérdéshez.
Smith:
Épp kérdezni akartam, hogy miért szűnt meg a Dunaföldvári hídon a vasútforgalom?
Hozzáteszem nem hiányzik, mert míg volt akkor renszeresek voltak a dugók. Gondolom ez is közrejátszott, hogy majd tíz év hanyagolás után felszedték 2 éve.
Tamási nekem is ment volna. Talán, hogy mindkettő kép télen készült. :-)
Jár a hangszóró! ;-) Az első kép bal szélén látszik egy picit, ahogyan a régi vasúti híd helyére építették az elkerülő út hídját, a másodikon pedig oda értünk vissza, ahonnan tegnap Hentes2 képével elindultunk.
"Ezenkívül biztos nem voltak drágák, vagy kedvező konstrukciókkal jutottunk hozzájuk. "
Haaat, nem nyert. 1 Uzsgyi tobbe kerult, mint 1 Desiro, pedig ferohelyre kb. ugyanott vannak. Megis eg es fold a kulonbseg a ketto kozott. (Pedig nem vagyok egy Desiro-rajongo)
Raadasul az oroszok adossagat sem 1 az 1-ben csokkentettek, hanem 3-szorosan.
Igy egy Uzsgyi tobb mint 3-szor annyiba kerult, mint egy Desiro. Plusz a masfel milliardos csuszopenz a szerzodessel kapcsolatban, amirol tovabbra se lehet hallani.
Szoval, valakiknek biztosan kedvezo volt a konstrukcio, de ezek nem a magyar adofizetok voltak.
Hentes2: Nekem ne írjatok ilyen kódokat mert én egy képzetlen vasútbarát vagyok és nem értem mit jelent.
Gondolom Smith arra gondolt, hogy a 151-es vasútvonal és az 52-es főútvonal kereszteződése van a képen. (Mellesleg szerintem is Solt kezdőpont felőli vége van a fotón.)
Nekem ne írjatok ilyen kódokat mert én egy képzetlen vasútbarát vagyok és nem értem mit jelent. Vonalszámot is csak a negyvenkilencesét ismerem.
Traffic:
Belátom, hogy nagyon amatőr hibát vétettem, legközelebb letakargatom a számokat a vonatokról. :-)
Csak neked egy másik rejtvény: Minek a részlete ez?
Róna:
Nos ez a tábla a fellépő lépcső oldalára van fúrva. Igazából az ütötte meg a szemem, hogy a gyártási év 2003 azaz kicsit több mint egy éves.
Nekem 3-4 évesnek tűnt a gép, bár lehet csak a koszossága miatt. Jó megértem, hogy mínusz 10 fokban nem jó poén vonatot mosni, de ez a kosz egy-két hónapos lehetett. És hol vannak már a muslincák?!
Nem is ez ütötte meg a szemem a legjobban -az évjárat tudtának birtokában- hanem a kis rozsdafoltok. Egy évesen már rohad?
Jó nem is fikázom tovább ettől eltekintve biztos jók lesznek egy darabig és átmenetileg megoldják a vicinális vonalakon a közlekedést. Ezenkívül biztos nem voltak drágák, vagy kedvező konstrukciókkal jutottunk hozzájuk. Ami valjuk be most nem jött rosszul.
Nullával való osztás: :-)
Sajnos a kalauznéniről nem készült kép, pedig én is bánom!