Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
A Citadell sem volt a legjobb konstrukció, de a Alfahulladéktól százszor jobb lett volna. (Mondjuk attól még valami fehérorosz MAZ csoda is jobb lett volna :D)
Egyszerű: Szerintem azért, mert a Vámospércsin konkrétan semmi értelme nincs, a jóval sűrűbben járó 25-ösök mellett. Az István út-Belváros kapcsolat nélkülözhetetlen, ezt tény. De ezt "letudva" miért ne mehetne a Csapó-Nyíl-Hadházi felé? Egyfelől az István út is többet ér a Csapó utcával, mint a Vámospércsivel, ahol kb. nincs semmi. A Nyíl utca forgalma is megélénkülhetne egy belvárossal kapcsolatot teremtő, normális viszonylattal. Továbbá, ha lenne a Zákány utca közelében (akár Sportuszoda néven) egy új megálló, amitől a Campus kb. 5 perc gyaloglásra lenne, az javíthatná az István út ellátottságát is. Plusz további előny, hogy az István út-Köztemető, és a Hadházi út-Belváros kapcsolat is javulna.
A Kéknyelű utcát én másképp oldanám meg: A 37-est a Kossuth-Piac utcákon vinném a Nagyállomásra (esetleg később a Széchenyi utca-Nyugati Kiskörút útvonalon, ha a Piac utca végig sétáló lesz), így a Vámospércsi út Belvárossal és Nagyállomással való összeköttetése egy járattal letudható lenne. Plusz indítanék egy 37A viszonylatot, ami a Kéknyelvű utcáig menne, ha van rá igény.
Igen, ez már az átvételkor zavaró volt. Megszüntették a 40-est, a 23-ast pedig úgy variálták át, hogy a Kassai útról elvettek egy utazási irányt. Már akkor azt mondtam, hogy a Sámsoniról nyugodtan térhetne az MGM irányába, majd vissza a Hadházin, azon az 5 percen nem múlik semmi.
A másik, hogy így egy újabb nagy ígéretet szegtek meg. 2003 körül szó volt róla, hogy az MGM előtti kereszteződéshez lámpát tesznek, többek közt azért, mert a Volán egyik viszonylatát meghosszabbítják a szervizúton. Nyílt titok, hogy a 23-asra gondoltak. A szervizút végén van egy szép hurok, kezdetben odáig közlekedett volna, később (egy kis aszfaltozás után) a Júlia-telepig.
Szerintem jó a mostani helyén; illetve nem, mert legalább a Kéknyelű utcáig kéne járjon, de Halápig is közlekedhetne.
Nekem az jutott eszembe még korábban, hogy a Tisza István - Antall József utcákon át össze lehetne vonni a 37-essel. Vincellér utca - István út - Hatvan utca - Tisza István utca - Antall József utca - Nagyállomás - Faraktár utca, stb. útvonalon. Az István útnak amúgy se ártana végre egy olyan viszonylat, amelyik mindkét irányban érinti a megállókat, és hétvégén is normálisan közlekedik.
Az elgondolásod remek. Viszont az a baj a Hadházi úttal, hogy teljesen át lettek szoktatva főleg a DKV miatt az autózásra, az idősebb generáció pedig nem megy ki sem a vizsgaközponthoz, sem a nyíregyháza utcához, hanem a Kemény Zsigmond utcához jár, és ott nyomorognak a 3-son és a 24-esen. Ameddig volt normális régi 23-as akkor arra felszálltak és el tudtak menni a Malomparki piacig és a Sparig, a DKV-nál azt nem fogták fel, hogy nem passzióból ment a 23-as az MGM bedöglése után is az MGM-ig hanem mert megnyílt a Malompark, később a Cora és szívesen vásároltak ott az emberek. + Halottak napján a Köztemetőig járt ergo, aki utálta a tumultust az akár Nagymacs/Kismacs felöl, akár a Böszörményiről (még nem volt DKV), Fürediről el tudott jutni a Köztemetőig, vagy normál esetben a Köztemető, Déli kapuig. A 23-asnak a bevásárló/ temetőjárat funkcióját nem látták meg.
A másik pedig ha már magyar buszt akartak az akkori városatyák, akkor ajánlottam volna nekik a Credo Citadell 12 és Citadell 19-et jobban néztek/néznek ki mint a cívis szólóroncsok.
Mindkét verzió esetén megszűnne a 3A, helyette 3-asokat indítanának, vagy ha van rá lehetőség, akkor sűríthetnék vele a többi trolit is. A Hadházi úton a másik oldalban is kiépülnének a megállók, a B verzió esetén a Péterfián is.
Azt is figyelembe kell venni, hogy a csuklósok szinte mindig közlekednek, sokkal kevesebb van pihenőn, mint amennyi szóló. Én se mondom, hogy jó minőségűek a csuklósok, de ha azokat is az Alfa rakta volna össze, már lenne köztük olyan, ami nem tudna rendszeresen közlekedni.
A 34-es tényleg kérdéses lett volna. Legfeljebb arra U12 ment volna.
Vagy U18. A csuklós könnyebben forgolódik mint a 15 méteres.
Bár azon csodálkozom, hogy vagy 2-3 midit nem vettek volna.
Szerintem is jól jött volna, volt is a több Volánnak midibusza korábban is. Ahogy Caf 518 már írta, kitétel volt a maximum 3 típus. Bár én ezt anno úgy értelmeztem, hogy 3 márka lehet, márkán belül pedig több típus. Logikusabb lett volna, pont a szolgáltatóváltás előtt kezdett a HV is modernizálni, és több márkájú buszt vettek. Kockázatos egyfajta gyártótól vásárolni szvsz, de nem vagyok szakember.
Szerintetek van arra esély, hogy a következő pályázaton a Volánt hozzák ki nyertesnek, mint a DKV alvállalkozója, látván a jelenlegi nehézségeket?
Szerintem már nincs. Az ITK belevág a buszgyártásba, nem fogják ezek után száműzni őket.
Egyébként azt sem értem, hogy az Inter-Tan-Ker miért nem Solaris busszal pályázott?
Mert "magyar" busz kellett nekik. Pech, hogy pont az Alfabuszt választották. Pedig nyilvánvaló, hogy egyes külföldi buszok olcsóbbak és megbízhatóbbak is lettek volna. De lett volna olyan magyar cég is, amelyik jobban rakja össze ezeket a "Volvókat". A csuklósokat tudtommal lengyelek rakták össze, és érződik is a különbség a szólókhoz képest.
A 34-es tényleg kérdéses lett volna. Legfeljebb arra U12 ment volna.
Te jó ég, belegondolva, hogy a Volán mennyivel jobb szolgáltatást nyújtana a Solarisokkal! Bár azon csodálkozom, hogy vagy 2-3 midit nem vettek volna. De mindegy is, mert ennyi busz mellé nem is lett volna rá szükség. Szerintetek van arra esély, hogy a következő pályázaton a Volánt hozzák ki nyertesnek, mint a DKV alvállalkozója, látván a jelenlegi nehézségeket? Bár attól félek, hogy az új miskolci központú ÉMKK se lenne sokkal jobb. Az is felháborító, amit ők művelnek a 3 megye állományával.
Egyébként azt sem értem, hogy az Inter-Tan-Ker miért nem Solaris busszal pályázott? Minőségben egyértelműen jobb lett volna, plusz a Solaris trolikkal egész egységes lett volna az összkép.
Azért azt megnéztem volna, 34-esen hogy forgolódik egy U15 :D
A DLV-ITK duó is azt ígérte, hogy a 2-es átadása után a "fehér foltok" ellátását fogják biztosítani a felszabadult buszok. Csak azt nem mondták, hogy Pesten.
Debrecennek még mindig vannak olyan külső városrészei, ahol nincs (helyi) tömegközlekedés. Pl. Szikigyakor, Dombostanya, Apafa, Husztikert. Nekik helyközi bérlet kell, miközben a városban laknak. Előbb ezeket a problémákat kellett volna megoldani.
A 80-as években pl. a 25-ös Szikigyakorig közlekedett.
Igen 160 busz volt a palyazatukba. Mivel kriterium volt hogy max 3 tipus lehetett, ezert ezt ok maximalisan ki is hasznaltak Solaris Urbino 12, 15, 18.
100 csuklós 50 szóló es 10 db 15 meteres, utobbiakat a jozsaiakra szantak. Es fejlesztesben gondolkodtak volna a 2es villamos atadasa utan.
Ráadásul ők a váltás előtt is jobb pályázattal álltak elő mint az ITK. Több buszuk lett volna, 40-nél jóval több csuklóssal, és 15 méteres buszai is lettek volna (Solarisok). Ha korábban kezdenek el modernizálni (új járművek, utastájékoztatás), talán szolgáltatóváltás se kellett volna.
Az egy álom lenne ha visszakerülne a régi szolgáltatóhoz a tömegközlekedés átvehetné a trolikat és a villamosokat is, lehet nem lenne ekkora balfaszkodás
Végül a DKV miért is nem rendelt több csuklóst ? Miért kellett nekik 100 szóló ? Illetve büszkeségből nem adták bérbe mondjuk akármelyik másik megyeszékhelynek mondjuk a szólók felét és cserélték ki volna csuklósra őket ?
Eredetileg a 2-esnek is szántak egy kiágazást a Kartács utcánál, pont azért, hogy a Vasúttal össze lehessen kötni. Emellett az 1-est se lenne bonyolult összekötni a Gyógyfürdő és a TEVA közt, az ottani iparvágány is a Józsa felé közlekedő vasúti pályához csatlakozik.
Megoldható lenne mindkettő, de nem hiszem, hogy áldozni akarnának erre, az 1-2-es viszonylatok menetrendjébe eléggé bekavarna.
Azért "kolonc" Józsa, mert a kevés jármű (pláne csuklós) szám emiatt mutatkozik meg a legjobban. Ha még lenne egy 28-as, vagy hasonló viszonylat, a józsaiak is közlekedhetnének úgy, hogy ne töltsenek be kettős szerepet.
A legnagyobb baj az, hogy még mindig a farok csóválja a kutyát, Józsa olyan a DKV-nak mint a DKV az embereknek kolonc a nyakán. Ezzel meg lehetne oldani a problémákat, és a csuklósokat se pazarolnák ezekre a vonalakra.
Vagy csinalni kellene egy villamost a jozsa parkig az mehetne a nagyallomasig, vagy vegig a boszormenyin es mester utcan fordulna be vagy mar a doberdonal bekapcsolodna a 2es vonalaba. a jozsa parkhoz meg midi buszok hordanak ra az embereket
Én úgy oldanám meg Józsát, hogy az Agrár után a Bolyai utcán keresztül az Egyetem sugárútra vezetném, majd teljes hosszában a Nyugati Kiskörúton vinném a Nagyállomásra. Így pótolná a 14-est, az Egyetem sugárút ellátása is jelentősen javulna, továbbá a villamossal se lenne olyan nagy "párhuzamosság", mert az Egyetem sugárúton most is van közlekedés. Cserébe lehetne kicsit ritkítani a 10-esen (de igazából elférne ennyi kapacitás az Egyetem sugárúton), bár a 13-as Nagyállomásról indulása ezt is pótolná. Ja, és a 10-est ebben az esetben a Rákóczi utca - Burgundia utca - Klaipedia utca - Sumen utca - Vígkedvű Mihály utca - Nagyállomás útvonalon vinném, el kellene oda is egy jó ellátást biztosító járat, a 10-es tökéletes lenne a feladatra.
A 33-ason is változtatnék: Nagyállomás - Nyugati Kiskörút - Hatvan utca - Segner tér - Pesti utca - Böszörményi út - Balmazújvárosi út - tovább változatlan
Itt nem lenne zavaró a "párhuzamosság", mert úgy is ritkán jár (bár mint korábban is írtam, eléggé ráférne a sűrítés)
Ezzel megoldással a Kertváros megállót kivéve az összes Böszörményi úti megállónak lenne kapcsolata a Nagyállomással.
Tudom. Azért írtam, hogy óvatosan, mert eddig szinte minden változtatás kiverte a biztosítékot. Itt mutatkozik meg legjobban a csuklós hiány. Volt már erről szó, de a 28-as funkcióját is pótolnia kéne, de nem tudja, mert emiatt Józsán lesz rossz a követés. Ha Józsához igazítjuk az indulási időket, a Böszörményin borul a követés.
Megoldhatatlannak tűnő probléma. Egy Doberdóig történő visszavágás után lincselés lenne, egy Nagyállomásig való meghosszabbításba nem mennének bele.
A 25/25Y az elején ugyanúgy szólókkal közlekedett. Én is akkor szoktam le a tömegközlekedésről. A Kishegyesi úton kaptam munkát, a Kossuth felől nem volt olyan viszonylat, amivel 7:30-ra úgy értem volna be, hogy ne kelljen fél órával korábban indulnom, hogy felférjek. Sőt, az autó még gazdaságosabb is volt. Szomorú.
Ha valóban a Volán menetrendjét vették volna át, ahogy az akkori polgármester mondta, akkor a 27-es is pótolva lett volna. A 25/25Y jóval ritkábban közlekedett már akkor is a belváros és a Vincellér között. Konkrétan 7 helyett 15 percenként. Ráadásul szólóval. Tehát nem nyújtott alternatívát.
Józsával csak óvatosan :D
Ha méltó utóda lett volna a 28-asnak, nem lenne probléma. A Dobozi lakótelepi viszonylatváltást ki kellett volna hagyni, vagy nem hurokban kellett volna arra közlekedni. Úgy ért is volna valamit az összevonás, nem flangáltak volna 35S-esek.