Keresés

Részletes keresés

Econell99 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 9603

A Citadell sem volt a legjobb konstrukció, de a Alfahulladéktól százszor jobb lett volna. (Mondjuk attól még valami fehérorosz MAZ csoda is jobb lett volna :D)

Előzmény: Caf 518 (9599)
Econell99 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 9602

Miért feltétlen a 45-ösnek kell arra menni? :)


Egyszerű: Szerintem azért, mert a Vámospércsin konkrétan semmi értelme nincs, a jóval sűrűbben járó 25-ösök mellett. Az István út-Belváros kapcsolat nélkülözhetetlen, ezt tény. De ezt "letudva" miért ne mehetne a Csapó-Nyíl-Hadházi felé? Egyfelől az István út is többet ér a Csapó utcával, mint a Vámospércsivel, ahol kb. nincs semmi. A Nyíl utca forgalma is megélénkülhetne egy belvárossal kapcsolatot teremtő, normális viszonylattal. Továbbá, ha lenne a Zákány utca közelében (akár Sportuszoda néven) egy új megálló, amitől a Campus kb. 5 perc gyaloglásra lenne, az javíthatná az István út ellátottságát is. Plusz további előny, hogy az István út-Köztemető, és a Hadházi út-Belváros kapcsolat is javulna.

A Kéknyelű utcát én másképp oldanám meg: A 37-est a Kossuth-Piac utcákon vinném a Nagyállomásra (esetleg később a Széchenyi utca-Nyugati Kiskörút útvonalon, ha a Piac utca végig sétáló lesz), így a Vámospércsi út Belvárossal és Nagyállomással való összeköttetése egy járattal letudható lenne. Plusz indítanék egy 37A viszonylatot, ami a Kéknyelvű utcáig menne, ha van rá igény.

Előzmény: marky-511 (9600)
marky-511 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 9601

Igen, ez már az átvételkor zavaró volt. Megszüntették a 40-est, a 23-ast pedig úgy variálták át, hogy a Kassai útról elvettek egy utazási irányt. Már akkor azt mondtam, hogy a Sámsoniról nyugodtan térhetne az MGM irányába, majd vissza a Hadházin, azon az 5 percen nem múlik semmi.

 

A másik, hogy így egy újabb nagy ígéretet szegtek meg. 2003 körül szó volt róla, hogy az MGM előtti kereszteződéshez lámpát tesznek, többek közt azért, mert a Volán egyik viszonylatát meghosszabbítják a szervizúton. Nyílt titok, hogy a 23-asra gondoltak. A szervizút végén van egy szép hurok, kezdetben odáig közlekedett volna, később (egy kis aszfaltozás után) a Júlia-telepig.

Előzmény: Caf 518 (9599)
marky-511 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 9600

Miért feltétlen a 45-ösnek kell arra menni? :)

 

Szerintem jó a mostani helyén; illetve nem, mert legalább a Kéknyelű utcáig kéne járjon, de Halápig is közlekedhetne.

 

Nekem az jutott eszembe még korábban, hogy a Tisza István - Antall József utcákon át össze lehetne vonni a 37-essel. Vincellér utca - István út - Hatvan utca - Tisza István utca - Antall József utca - Nagyállomás - Faraktár utca, stb. útvonalon. Az István útnak amúgy se ártana végre egy olyan viszonylat, amelyik mindkét irányban érinti a megállókat, és hétvégén is normálisan közlekedik.

Előzmény: Econell99 (9598)
Caf 518 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 9599

Az elgondolásod remek. Viszont az a baj a Hadházi úttal, hogy teljesen át lettek szoktatva főleg a DKV miatt az autózásra, az idősebb generáció pedig nem megy ki sem a vizsgaközponthoz, sem a nyíregyháza utcához, hanem a Kemény Zsigmond utcához jár, és ott nyomorognak a 3-son és a 24-esen. Ameddig volt normális régi 23-as akkor arra felszálltak és el tudtak menni a Malomparki piacig és a Sparig, a DKV-nál azt nem fogták fel, hogy nem passzióból ment a 23-as az MGM bedöglése után is az MGM-ig hanem mert megnyílt a Malompark, később a Cora és szívesen vásároltak ott az emberek. + Halottak napján a Köztemetőig járt ergo, aki utálta a tumultust az akár Nagymacs/Kismacs felöl, akár a Böszörményiről (még nem volt DKV), Fürediről el tudott jutni a Köztemetőig, vagy normál esetben a Köztemető, Déli kapuig. A 23-asnak a bevásárló/ temetőjárat funkcióját nem látták meg. 

 

A másik pedig ha már magyar buszt akartak az akkori városatyák, akkor ajánlottam volna nekik a Credo Citadell 12 és Citadell 19-et jobban néztek/néznek ki mint a cívis szólóroncsok. 

Előzmény: Econell99 (9598)
Econell99 Creative Commons License 2017.04.01 0 1 9598

Gondolkodtam milyen lehetséges új útvonalat lehetne találni a 45-ösnek. Szerintetek lenne értelme:

A verzió:
Vincellér utca-István út-Kishegyesi út-Segner tér-Nyugati utca-Széchenyi utca-Kossuth utca-Burgundia utca-Csapó utca-Nyíl utca-Hadházi út-Benczúr Gyula utca-Köztemető, főkapu

B verzió:

Vincellér utca-István út-Segner tér-Nyugati utca-Széchenyi utca-Kossuth utca-Burgundia utca-Rákóczi utca-Péterfia utca-Bem tér-Hadházi út-Benczúr Gyula utca-Köztemető-főkapu

Mindkét verzió esetén megszűnne a 3A, helyette 3-asokat indítanának, vagy ha van rá lehetőség, akkor sűríthetnék vele a többi trolit is.
A Hadházi úton a másik oldalban is kiépülnének a megállók, a B verzió esetén a Péterfián is.

Sajnos a B verzióra kicsi esély a villamos miatt.

marky-511 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 9597

Azt is figyelembe kell venni, hogy a csuklósok szinte mindig közlekednek, sokkal kevesebb van pihenőn, mint amennyi szóló. Én se mondom, hogy jó minőségűek a csuklósok, de ha azokat is az Alfa rakta volna össze, már lenne köztük olyan, ami nem tudna rendszeresen közlekedni.

Előzmény: Econell99 (9596)
Econell99 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 9596

Szerintem a lengyel gyártású csuklósok minősége is pocsék. Igaz a szólók rosszabbak.

Előzmény: marky-511 (9595)
marky-511 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 9595

A 34-es tényleg kérdéses lett volna. Legfeljebb arra U12 ment volna.

Vagy U18. A csuklós könnyebben forgolódik mint a 15 méteres.

 

Bár azon csodálkozom, hogy vagy 2-3 midit nem vettek volna.

Szerintem is jól jött volna, volt is a több Volánnak midibusza korábban is. Ahogy Caf 518 már írta, kitétel volt a maximum 3 típus. Bár én ezt anno úgy értelmeztem, hogy 3 márka lehet, márkán belül pedig több típus. Logikusabb lett volna, pont a szolgáltatóváltás előtt kezdett a HV is modernizálni, és több márkájú buszt vettek. Kockázatos egyfajta gyártótól vásárolni szvsz, de nem vagyok szakember.

 

Szerintetek van arra esély, hogy a következő pályázaton a Volánt hozzák ki nyertesnek, mint a DKV alvállalkozója, látván a jelenlegi nehézségeket?

Szerintem már nincs. Az ITK belevág a buszgyártásba, nem fogják ezek után száműzni őket.

 

Egyébként azt sem értem, hogy az Inter-Tan-Ker miért nem Solaris busszal pályázott?

Mert "magyar" busz kellett nekik. Pech, hogy pont az Alfabuszt választották. Pedig nyilvánvaló, hogy egyes külföldi buszok olcsóbbak és megbízhatóbbak is lettek volna. De lett volna olyan magyar cég is, amelyik jobban rakja össze ezeket a "Volvókat". A csuklósokat tudtommal lengyelek rakták össze, és érződik is a különbség a szólókhoz képest.

Előzmény: Econell99 (9594)
Econell99 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 9594

A 34-es tényleg kérdéses lett volna. Legfeljebb arra U12 ment volna.

Te jó ég, belegondolva, hogy a Volán mennyivel jobb szolgáltatást nyújtana a Solarisokkal!
Bár azon csodálkozom, hogy vagy 2-3 midit nem vettek volna. De mindegy is, mert ennyi busz mellé nem is lett volna rá szükség.
Szerintetek van arra esély, hogy a következő pályázaton a Volánt hozzák ki nyertesnek, mint a DKV alvállalkozója, látván a jelenlegi nehézségeket?
Bár attól félek, hogy az új miskolci központú ÉMKK se lenne sokkal jobb. Az is felháborító, amit ők művelnek a 3 megye állományával.

Egyébként azt sem értem, hogy az Inter-Tan-Ker miért nem Solaris busszal pályázott? Minőségben egyértelműen jobb lett volna, plusz a Solaris trolikkal egész egységes lett volna az összkép. 

Előzmény: marky-511 (9593)
marky-511 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 9593

Azért azt megnéztem volna, 34-esen hogy forgolódik egy U15 :D

 

A DLV-ITK duó is azt ígérte, hogy a 2-es átadása után a "fehér foltok" ellátását fogják biztosítani a felszabadult buszok. Csak azt nem mondták, hogy Pesten.

 

Debrecennek még mindig vannak olyan külső városrészei, ahol nincs (helyi) tömegközlekedés. Pl. Szikigyakor, Dombostanya, Apafa, Husztikert. Nekik helyközi bérlet kell, miközben a városban laknak. Előbb ezeket a problémákat kellett volna megoldani.

A 80-as években pl. a 25-ös Szikigyakorig közlekedett.

Előzmény: Caf 518 (9591)
Econell99 Creative Commons License 2017.04.01 0 0 9592

Jó is lett volna.

Előzmény: Caf 518 (9591)
Caf 518 Creative Commons License 2017.04.01 0 1 9591

Igen 160 busz volt a palyazatukba. Mivel kriterium volt hogy max 3 tipus lehetett, ezert ezt ok maximalisan ki is hasznaltak Solaris Urbino 12, 15, 18. 

100 csuklós 50 szóló es 10 db 15 meteres, utobbiakat a jozsaiakra szantak. Es fejlesztesben gondolkodtak volna a 2es villamos atadasa utan.

Jaratsurites uj vonalak stb. 

Előzmény: marky-511 (9590)
marky-511 Creative Commons License 2017.03.31 0 0 9590

Nem nagyon találom a régi cikkeket, csak annyit, hogy érvénytelenítették a szerződést.

Olyasmire emlékszem, hogy 150 vagy 160 buszuk lett volna.

Előzmény: Econell99 (9589)
Econell99 Creative Commons License 2017.03.31 0 0 9589

Erről tudnál írni részletesebben. Pontosan milyen volt anno a Volán pályázata?

Előzmény: marky-511 (9588)
marky-511 Creative Commons License 2017.03.30 0 0 9588

Ráadásul ők a váltás előtt is jobb pályázattal álltak elő mint az ITK. Több buszuk lett volna, 40-nél jóval több csuklóssal, és 15 méteres buszai is lettek volna (Solarisok). Ha korábban kezdenek el modernizálni (új járművek, utastájékoztatás), talán szolgáltatóváltás se kellett volna.

Előzmény: Caf 518 (9586)
Econell99 Creative Commons License 2017.03.30 0 0 9587

Jelenleg a miskolci vezetőségű ÉMKK se lenne a legjobb választás.

Előzmény: Caf 518 (9586)
Caf 518 Creative Commons License 2017.03.30 0 0 9586

Az egy álom lenne ha visszakerülne a régi szolgáltatóhoz a tömegközlekedés átvehetné a trolikat és a villamosokat is, lehet nem lenne ekkora balfaszkodás 

Előzmény: marky-511 (9585)
marky-511 Creative Commons License 2017.03.30 0 0 9585

Még van 4 év a szerződés lejártáig. Addig az is lehet, hogy lerohad 1-2 csuklós, és még jobban érződni fog ez a probléma.

Előzmény: Econell99 (9584)
Econell99 Creative Commons License 2017.03.30 0 0 9584

Dehogy fogják. Legalábbis a jelenlegi döntéshozókkal biztos, hogy nem.

Előzmény: marky-511 (9583)
marky-511 Creative Commons License 2017.03.30 0 0 9583

Elvileg azért, mert már az elején úgy kalkuláltak, mintha már átadták volna a 2-es villamost. Meg azzal, hogy az utasszám folyamatosan csökkenni fog.

2-es villamos már van, de még így is kevés a csuklós. Talán a következő szerződést átgondolják majd.

Előzmény: Caf 518 (9582)
Caf 518 Creative Commons License 2017.03.30 0 0 9582

Végül a DKV miért is nem rendelt több csuklóst ? Miért kellett nekik 100 szóló ? Illetve büszkeségből nem adták bérbe mondjuk akármelyik másik megyeszékhelynek mondjuk a szólók felét és cserélték ki volna csuklósra őket ? 

Előzmény: marky-511 (9581)
marky-511 Creative Commons License 2017.03.30 0 0 9581

Eredetileg  a 2-esnek is szántak egy kiágazást a Kartács utcánál, pont azért, hogy a Vasúttal össze lehessen kötni. Emellett az 1-est se lenne bonyolult összekötni a Gyógyfürdő és a TEVA közt, az ottani iparvágány is a Józsa felé közlekedő vasúti pályához csatlakozik.

 

Megoldható lenne mindkettő, de nem hiszem, hogy áldozni akarnának erre, az 1-2-es viszonylatok menetrendjébe eléggé bekavarna.

 

Azért "kolonc" Józsa, mert a kevés jármű (pláne csuklós) szám emiatt mutatkozik meg a legjobban. Ha még lenne egy 28-as, vagy hasonló viszonylat, a józsaiak is közlekedhetnének úgy, hogy ne töltsenek be kettős szerepet.

Előzmény: Caf 518 (9578)
Caf 518 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 9580

A legnagyobb baj az, hogy még mindig a farok csóválja a kutyát, Józsa olyan a DKV-nak mint a DKV az embereknek kolonc a nyakán. Ezzel meg lehetne oldani a problémákat, és a csuklósokat se pazarolnák ezekre a vonalakra. 

Előzmény: Econell99 (9579)
Econell99 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 9579

Nem lenne rossz egyáltalán, bár erősen kétlem, hogy belemennének.

Előzmény: Caf 518 (9578)
Caf 518 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 9578

Vagy csinalni kellene egy villamost a jozsa parkig az mehetne a nagyallomasig, vagy vegig a boszormenyin es mester utcan fordulna be vagy mar a doberdonal bekapcsolodna a 2es vonalaba. a jozsa parkhoz meg midi buszok hordanak ra az embereket 

Előzmény: Econell99 (9577)
Econell99 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 9577

Én úgy oldanám meg Józsát, hogy az Agrár után a Bolyai utcán keresztül az Egyetem sugárútra vezetném, majd teljes hosszában a Nyugati Kiskörúton vinném a Nagyállomásra. Így pótolná a 14-est, az Egyetem sugárút ellátása is jelentősen javulna, továbbá a villamossal se lenne olyan nagy "párhuzamosság", mert az Egyetem sugárúton most is van közlekedés. Cserébe lehetne kicsit ritkítani a 10-esen (de igazából elférne ennyi kapacitás az Egyetem sugárúton), bár a 13-as Nagyállomásról indulása ezt is pótolná. Ja, és a 10-est ebben az esetben a Rákóczi utca - Burgundia utca - Klaipedia utca - Sumen utca - Vígkedvű Mihály utca - Nagyállomás útvonalon vinném, el kellene oda is egy jó ellátást biztosító járat, a 10-es tökéletes lenne a feladatra.

A 33-ason is változtatnék:
Nagyállomás - Nyugati Kiskörút - Hatvan utca - Segner tér - Pesti utca - Böszörményi út - Balmazújvárosi út - tovább változatlan

Itt nem lenne zavaró a "párhuzamosság", mert úgy is ritkán jár (bár mint korábban is írtam, eléggé ráférne a sűrítés)

 

Ezzel megoldással a Kertváros megállót kivéve az összes Böszörményi úti megállónak lenne kapcsolata a Nagyállomással.

Előzmény: marky-511 (9576)
marky-511 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 9576

Tudom. Azért írtam, hogy óvatosan, mert eddig szinte minden változtatás kiverte a biztosítékot. Itt mutatkozik meg legjobban a csuklós hiány. Volt már erről szó, de a 28-as funkcióját is pótolnia kéne, de nem tudja, mert emiatt Józsán lesz rossz a követés. Ha Józsához igazítjuk az indulási időket, a Böszörményin borul a követés.

 

Megoldhatatlannak tűnő probléma. Egy Doberdóig történő visszavágás után lincselés lenne, egy Nagyállomásig való meghosszabbításba nem mennének bele.

Előzmény: Econell99 (9575)
Econell99 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 9575

Pedig igaz, hogy gyakran nincs kihasználva a csuklós busz Józsa felé.

Előzmény: marky-511 (9574)
marky-511 Creative Commons License 2017.03.28 0 0 9574

A 25/25Y az elején ugyanúgy szólókkal közlekedett. Én is akkor szoktam le a tömegközlekedésről. A Kishegyesi úton kaptam munkát, a Kossuth felől nem volt olyan viszonylat, amivel 7:30-ra úgy értem volna be, hogy ne kelljen fél órával korábban indulnom, hogy felférjek. Sőt, az autó még gazdaságosabb is volt. Szomorú.

 

Ha valóban a Volán menetrendjét vették volna át, ahogy az akkori polgármester mondta, akkor a 27-es is pótolva lett volna. A 25/25Y jóval ritkábban közlekedett már akkor is a belváros és a Vincellér között. Konkrétan 7 helyett 15 percenként. Ráadásul szólóval. Tehát nem nyújtott alternatívát.

 

Józsával csak óvatosan :D

 

Ha méltó utóda lett volna a 28-asnak, nem lenne probléma. A Dobozi lakótelepi viszonylatváltást ki kellett volna hagyni, vagy nem hurokban kellett volna arra közlekedni. Úgy ért is volna valamit az összevonás, nem flangáltak volna 35S-esek. 

Előzmény: Caf 518 (9573)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!