Sziasztok újfent szeretném kérdezni senki nem tudja a választ hogy egyezik e az Aixam400 váltó felöli hátsó variátorja a 2009 modellű Aixammal ,aminek már van marás a csapágy helyének a szíjban és az első variátorja nem kúpos formájú hanem gömbölyű ?
NAGYON köszönöm érdemi válaszod! Nálam is gond van a jobb hátsóval! És szerintem én is ezt a 353-as lengés csillapítóját fogom alapnak venni. Magyarul vinném az ötleted. Még egy kérdés. Első lengés csillapító ? Aixam400-as a delikvens. Valami ötlet? Vettem használtat de bevallom. Szerintem 300 km-után közel akkora rakás kaka mint amit kivetettem belőle.
Hibátlanul működik évek óta. Se folyás se semmi egyéb. Bírnia kell, hiszen jóval nehezebb, komolyabb darab egy Wb. A hátulja magasabban van egy kicsivel Elmúlt a rossz úttartás, meg a kifelé sétálás a kanyarokban.
Egyszóval megéri foglalkozni a témával. Lehet másból is faragni,fő, hogy vastag falú legyen az edény, bírja a hegesztést.
Bár egyengettem a lécen, tehát a hossza megváltozott.
Szerintem ennek nincs túl nagy jelentősége . Az adagolólécre három dolog hat :
-- egyrészt az a pici húzórugó ami a két adagoló közé van beépítve . Ha a motor nem jár ( vagy csak az indítómotor forgatja ) akkor ütközésig elhúzza az adagolólécet és olyankor a befecskendező rendszer a maximális töltésen van . Ez a mennyiség nagyobb mint a padlógázas üzem , ez az indítóállás .
-- másrészt a regulátor . A vezérműtengelyre ( a felső bordáskerékbe ) röpsúlyok vannak építve , ha motor beindul ( az önindítózásnál magasabb fordulatszámot érzékelnek ) akkor már kilendülnek . Ha eléri az alapjárati fordulatszámot és a gázpedál alaphelyzetben van akkor az alapjárati fordulatszámnál a vezérlőlécet visszahúzza annyira , hogy a motor ne pörögjön az előírt érték ( 850-900 , már ha jól van beállítva ) fölé . Ha odataposunk neki akkor akkor egy rugón ( rugórendszeren ) keresztül meghúzzuk az adagolólécet és a motor fordulatszáma nőni fog . Nőni fog egészen addig amíg eléri a megengedett maximális fordulatszámot ahol a röpsúlyok már annyira kilendülnek , hogy a rugó ellenében is visszaveszik az adagolólécet .
-- harmadrészt a rugó , ami a gázpedál állását közvetíti az adagolóléc számára -- a működését már fentebb taglaltam .
A fentiekből kiderül , hogy a gázpedál állását közvetítő rugó a regulátor kilendülő súlyaival víz harcot és kettő eredőjéből áll össze a fordulatszám , de a beállított maximum felett már mindenképpen a regulátor a nyerő . A pici húzórugó szerepe és húzóereje minimális , a meccset a két nagy dönti el .
Ezekből szerintem az következik , hogy ha az egyengetés miatt változik a léc hossza akkor a két küzdő fél hamar utánaállítja .
Persze az alapjáratot be kell állítani amihez fordulatszámmérő kell(ene) .
Meg úgy egyébként : illő volna az értékeknek utánamérni és ha szükséges beállítani . Nálad különösen a hengerszinkron esetleges elállítódása aggasztó , de mindezekhez bizonyos eszközök kellenének amikkel gyanúm szerint nem rendelkezel . A szükséges szerszámok némelyike házilag előállítható .
Szia. A fórumon vissza olvasva Wartburg 353 lengés csillapítóval kísérleteztél. Gyorsan rákérdeznék,hogy milyen eredményt hozott a foglalkozás. Sima időpocsékolás vagy tartós kielégítő volt a foglalkozás?
Összeraktam a kis lécet ezúttal beakasztva, kis tekerés után be is indult, jár alapjáraton, de ahogy nagyobb gázt adok, fuldoklik és nagyon füstöl. Megnéztem,ha szemben állunk a kocsival, akkor minkét kis lemezke teljesen jobbra van tolva, tehát a léc a legkevesebbet húzza a befecskendezők kis karját, no de ez eddig is így volt és ment szépen. Bár egyengettem a lécen, tehát a hossza megváltozott. Azt nem értem, hogy mitől ment 50 kilométert szépen aztán egyszer csak megint elment az egyik henger. Eddig csak benzines autóm volt, és olyan, mintha az egyik gyertyapipát lehúznád arról. Nekem az alapjárat sem tetszik, mintha kopogna a motor, bár sosem volt halk. A füst attól van a motortérben, hogy befújtam az anyákat csavarlazítóval.
Ilyen a Ligier BeSun hátsó futóműve, kicsit komolyabbnak tűnik mint a mopedautókban szokásos csatolt lengőkaros megoldás. A rugó brutálisan erős, nem tudom mekkora terhelésre tervezték, de 100 kg akkuval, és két személlyel is pattogott, ezért kicseréltem egy Stella hátsó rugójára.
A jövő héten jönnek meg a Nissan Leaf akkucellák, de nem bírtam addig várni, beraktam 4 rossz ólom aksit a Ligiet Be Sun-ba. Kicsit mindig félelmetes egy ismeretlen, ki tudja milyen állapotú elektromos autó felélesztése, de ezúttal minden flottul ment. A kocsi jól gyorsul, az órája szerint 50 km/h a max sebessége. A motorfék érdekesen működik, ha lelépek a gázpedálról, 1 másodpercig nem csinál semmit, aztán fokozatosan erősödik a motorfék, amíg meg nem áll a kocsi. A fogyasztás kicsit soknak tűnik, max sebességnél 90-100 A áram felvételt mértem, de majd az új aksival megnézem a hatótávot, az a lényeg, az áram úgy is szinte ingyen van.
Szerintem az egyik hengerbe ömlött a gázolaj,mert már indításnál vastag fekete füst van, plusz megjelent a kipufogónál valami folyás.eddig a másik henger ment úgy-ahogy,de már nem indul az sem. Azt láttam a Lombardini pdf-ben hogy azt a két kis csavart nem kell kilazítani, de az egyik mintha laza lett volna. Holnap megpróbálom összerakni egyelőre csak ezt a rudat.
Annak a vezérlőléc villának be kéne passzolnia a regulátorvilla csapjába -- amint azt jól sejted . Ha nincs benne az életveszélyes állapot a motorra nézve , mert alaphelyzetben az a pici kis rugó a vezérlőlécet maximális ( még a padlógáznál is nagyobb ) befecskendezésre állítja az indításhoz . Amikor beröffen a technika akkor a regulátor kilendülő röpsúlyai villámgyorsan visszahúzzák a vezérlőlécet az alapjáratra . Ha nem tudja vissza szabályozni akkor a motor pillanatok alatt szétpörögheti magát , mert a megengedett maximális 3800 fölé mehet : határ a csillagos ég és a hajtókarszakadás ...
Azt 2x2 kis imbuszcsavart ami az üzemanyagot bevezető csőrendszert tartja kitekerheted , akkor a csőrendszert felemelve láthatóvá válik az üzemanyag útja az adagolóba és a visszavezetett ( résolajjal kiegészült ) gázolja is . Itt csak a tömítőgyűrűkre kell esetleg figyelni .
Az adagoló kihúzásához célszerű leszerelni a vezérlőlécet -- ami nálad kiakadt . Ez utóbbi úgyis valami beavatkozásra ( kiegyengetésre ) szorul . Viszont a leszerelésekor nagyon kell figyelni nehogy elállítsd a hengerszinkront . A vezérlőlécen 4 pici kis imbuszcsavar van , ebből kettő a hengerszinkront tarja , nem szabad hozzájuk nyúlni : azt a kettőt ( a külsők ) amelyik egyben forgáspont is kihajthatod de mellette levő két belsőhöz ne nyúlj .
Ha kicsavarod azt 2x2 nagy anyát ami porlasztót tartja a helyén akkor az adagoló elvileg fölfelé kihúzható -- lenne . Egyrészt általában szorul , másrészt az adagolót működtető bütyköstengely himbája elő van feszítve , a himba egy harang alakú alkatrészen keresztül tolja az adagolót , a kis harangocskát pedig egy kontraanyával lezárt csavar nyomkodja . Ez a másik védett beállítás , mert ez a kontraanyás szerkezet állítja be a befecskendezés időpontját . A kiszerelésre több lehetőség van . Egyrészt kiszerelheted az egész himbatengelyt egyben , akkor nem állítódik el . Másrészt meg lehet lazítani kontraanyát és gondosan megszámolni a csavar fordulatait , majd összeszereléskor PONTOSAN UGYANABBA a pozícióba visszaállítani . Értelemszerűen hengerenként . Előfordulhat , hogy úgy is kilehet rángatni a porlasztót , hogy helyén hagyod a lökőrudat , de szerintem ez nagyon nehézkes lesz , főleg összeszereléskor .
Nyilván ennek a molyolásnak akkor van értelme , ha beállított-beszinkronizált motort szedünk szét -- de a fentebb sorolt csavarok eltekergetésével borítékolni lehet az üzemképtelenséget .
Bár szerintem nálad nem biztos , hogy indokolt a porlasztócsúcsok kibányászása . Ha mégis kihúznád őket akkor illene új tömítéseket tenni bele . Egyrészt van egy szimpla rézkarika-szerű valami , illetve az ún. tűzkarika , ez egy vékony , hullámos lyukas rézgarasra hasonlít -- ezt egy kampós dróttal tudod kipecázni a furat aljából .
A múltkori füstölés, gyengeség megszűnt az üzemanyag cső cseréjével, ment is kb. 50 km-t baj nélkül. Tegnap elindultam és az utca végén legyengült. Egy henger megy és füstöl.
Egyelőre csak a szelepfedelet vettem le, hogy kitisztítsam az üzemanyag járatokat. Az első kérdés az lenne, hogyha leveszem az adagolókat/porlasztókat, van-e alatta valami rugó, valami ami leeshet, elgurulhat stb. ? Mennyire kell vigyázni? A négy kis imbusz csavart már kilazítottam, van még a négy anya és ennyi?
A másik a gázkar. Ha megnyomom a gázt, nem történik semmi a hengerfejben. Hogyan működik ez? Sajnos elég rejtett helyen van, nehéz átlátni. Van ez a rúd a végén egy villával, és van egy csap, ami kicsit megmozdul a gázkarral. Na most ezeknek nem kéne összekapcsolódva lenniük? Csak simán a villán kívül volt a csap.
Még világos volt, mikor kimentem és a csikktartót kiemeltem. Ott rá láttam a belsővilágításra. Három vezetéket látok, ami csatlakozik hozzá. A csatlakozóra csak oldalról lehet rálátni. Így nem tudom, hogy van-e még csatlakozóhely.
Talán 2011-ben történt , hogy Bakaliból hazafelé jövet 3 trájk jött szembe , és mindegyik egy-egy lakókocsit vonszolt maga után -- sajnos lefényképezni nem volt időm . Kvadot még nem láttam így , igaz nem is járok olyan forgalmas helyeken . Kétkerekű motorkerékpár mögött is láttam utánfutót . A lakókocsis trájkokon persze nem magyar rendszám volt . Ilyenkor mindig eljátszom a gondolattal , hogy mekkora riadalamt keltene a vizsgaállomáson az ilyenféle szerelvény honosítása . Mert ugye az Uniós dolgaink miatt abban a formában kéne forgalomba helyezniük , ahogy kintről jött .
A jogszabályt mindenesetre azért tűztem be , hogy jelezzem : jogi akadálya nincs a mopedautós utánfutónak . Gondolom a Ligier is legálisan élte az életét Ausztriában ezzel a vonóhoroggal . Ilyen vonógömböt itt a helyi motorosboltban is árulnak .
A B. Függelék B/9. számú melléklete a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez)1288
A motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok tömegére és méreteire vonatkozó követelmények
II. Rész
Követelmények
4.4. Két-, három- vagy négykerekű járművek számára engedélyezhető a gyártó által megadott olyan teher vontatása, amely nem haladja meg a jármű üres tömegének az 50%-át.