Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.08.24 0 0 22734
Az önazonossága a bűnbeesés révén mindenkinek elveszett. Jézus ezt jött visszaadni az embernek. És nem csak Pálnak.
Előzmény: balivi (22732)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.24 0 0 22733
Lehet, de ez nem lényeges. Ez max. a teológusok számára lehet egy érdekesség.
Előzmény: balivi (22727)
balivi Creative Commons License 2019.08.24 0 0 22732
Hát már akinek elveszett (mármint az önazonossága;-). Sztem Pálnak pl elveszett:-). János evangéliuma azoknak íródott, akik még nem vesztették el, vagy azoknak, akik elvesztették, de vissza akarják szerezni. A hit fogalma sem egységes egyébként. Kètféle hitdefiníció létezik: a pálos és a johannita.
Előzmény: Törölt nick (22730)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.24 0 0 22731
Más helyeken viszont mond vagy mondhatott olyat, amit egyes helyeken nem mondott. Két Jézus pedig nincs. Jézus van és a tanítás van.
Előzmény: balivi (22728)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.24 0 0 22730
Igen, a hit, vagy az igazsághoz való hűség nagyon fontos az evangéliumok szerint. Viszont az a teológiai (felekezeti) szőrszálhasogatás, ami Jézus személye körül évszázadok óta zajlik, voltaképpen elhanyagolható is volna. Jézus ugyanis nem azért jött, hogy az ő személyét - vagy a Szentháromságot - boncolgassák, hanem azért, hogy nyilvánvalóvá tegye számunkra azt, ami elveszett: az önazonosságunkat. Lényegében ez az evangélium jelentése és végső tanulsága, aminek fényében a Szentháromság körüli polémiák reménytelenül elenyésznek. Mit jelent ez a történet síkjára vetítve? Azt jelenti, hogy nem értettük meg az örömhírt. Helyette semmiségeken vitatkozunk. Aztán csodálkozunk, hogy a mennyek országa még mindig nem jött el, noha közel van?
Előzmény: balivi (22726)
balivi Creative Commons License 2019.08.24 0 0 22729
Elfogadhatatlan érv, (már hallom is;-), hogy a biblia egységessége miatt bizony hogy mondott olyat Márk Jézus Krisztusa, amit a János leír, csakhát azt János őrizte meg, de lényegében mindegy is hiszen a biblia önmaga tolmácsa. Nem igaz.
Előzmény: balivi (22728)
balivi Creative Commons License 2019.08.24 0 0 22728
Nem, a félreértés akkor támad, amikor összemossuk a szinoptikus Jézus mondásait a János evangélium Jézusának mondásaival. A Márk evangéliumában szereplő Jézus nem mond ilyeneket.
Előzmény: Törölt nick (22725)
balivi Creative Commons License 2019.08.24 0 0 22727
Tehát mégegyszer, mert nem lehet elégszer elmondani. Márk, Jézus Krisztus evangéliumát írja meg, Pál teológiáját fejti ki. Hogy ki is ez a Jézus Krisztus, azt segít megérteni a HNM- modelll, amit közzétettem már itt.
Előzmény: Törölt nick (22724)
balivi Creative Commons License 2019.08.24 0 0 22726
Igen ez így van, a szentháromság dogmája későbbi fejlemény, a korai keresztények nem vallották ezt. Amit viszont érdemes figyelembe venni, hogy Márk Jézus Krisztus evangéliumát írta meg egy nagyon különös stílusban és szerkesztési elv mentén (erről írtam korábban). Márk tehát nem Jézus az emberfia evangéliumát írta meg. (Sztem az emberfia egy szimbólum, mégpedig a szellemi izrael képviselője.) Ezt a különbséget, tehát a szerzői szándékot nagyon fontos érteni, mert így lehet azonosítani a főszereplőt. Nem lehet eljutni a hithez/be (a láthatatlanhoz), csak hitből. A Márk evangéliumában szereplő Jézus sosem tagadja le, hogy ő isten fia azok előtt, akik felismerik benne az isten fiát (a nem láthatót). A baj csak az, hogy ezt mindösszesen kétféle "lény" teszi meg a teljes evangéliumban: a démonk, és a római százados. Mindenki más messiásként (krisztusként) azonosítja. Amikor Péter ragaszkodik ahhoz, hogy Jézus a krisztus, akkor Jézus sátánnak nevezi Pétert. Miért? Mert Péter hite nincs rendben, Péter még nem jutott el a hitből (a láthatóból, ez megvan neki) a hithez (a láthatatlanhoz). Péter még nem érti a Fiúság igazi természetét, még nincs a hitben.
Előzmény: Törölt nick (22724)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.24 0 0 22725
Azt mondja, hogy egyedül az Atya jó. De mondja azt is, hogy> én és az Atya egyek vagyunk. A félreértés akkor támad, amikor valaki az Atyát nem ismeri, és az Őt illető tulajdonságokkal, illetve minőséggel a fiakat s a lányokat ruházza fel. Az ilyesmi ugyanis öndicséretnek minősül, ami nem jó.
Előzmény: kitadimanta (22719)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.24 0 0 22724
Egyedül csak az Atya jó. Igen. Tudni érdemes, hogy Jézus, mint> Emberfia tekintett elsősorban magára. Mégis voltak, akik isteni attribútumokat tulajdonítottak neki akkoriban és öntudatlanul is. Jézus ezekre kérdezett rá és ezzel a mondatával világosan visszautasította ezeket a "rágalmakat". Ugyanakkor pedig: "mindannyian istenek vagytok a Legfelsőbb fiai és lányai". De, aki valóban Isten az - végtelen alázatában - erről tökéletesen megfeledkezik. Jézusról pedig tudjuk, hogy alázatban nem szenvedett hiányt. Hogy egyesek szemében szálka volt? Ez annyit jelez, hogy kortársai között elég kirívó, extravagáns jelenségnek számíthatott...
Előzmény: balivi (22706)
kitadimanta Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22723

Ahogy gondolod...

Előzmény: Törölt nick (22721)
kitadimanta Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22722

"A Bibliából idéztem brosúraízű dolgokat?"

Egyik ámulatból a másikba esek... Egy szóval sem mondtam ilyet...

Te tényleg ennyire nem érted a leírtakat? Olvasd el amit írtam:

"Egy szóval sem mondtam, hogy brosúrából idéztél, csak azt, hogy az érvelésed tipikusan brosúraízű, mert nem veszel tudomást más, ellentmondó versekről. Pontosan úgy, ahogy a brosúrák sem."

 

"Szeretnéd, hogy idecitáljam az összes — Biblián kívüli irodalmakat, amikre hivatkozni szokásod?"

Tedd meg légy szíves. De csak a 22654-től.

 

Előzmény: Törölt nick (22720)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22721

Oké. Komolyan sajnálom, de nem szeretném a továbbiakban folytatni veled a beszélgetést a Bibliáról.

Elnézést kérek minden eddigi estleges túlkapásaim miatt, Kitadimanta!

Előzmény: kitadimanta (22719)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22720

A Bibliából idéztem brosúraízű dolgokat? - ez komoly?  :)

 

Nézzük:

 

"Szeretnéd, hogy idecitáljam az összes — Biblián kívüli irodalmakat, amikre hivatkozni szokásod?"
- ezt én kérdeztem tőled, ugye?

"Nem szükséges, nálam is megvannak..."
- ezt mintha te válaszoltad volna.

Előzmény: kitadimanta (22718)
kitadimanta Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22719

"- Tessék: Miért mondod, hogy én vagyok az Isten, aki egyedüli jó? - nehéz így, vagy lehetetlen, vagy kizárt?"

Ezt honnan vetted? Te egyszerűen nem érted a szöveget, azt az egyetlen sort, ami a vers:

"Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak egy, az Isten."

Itt Jézus azért méltatlankodik, mert Őt jónak nevezi egy ember. Eddig megvan?

Ezután jelenti ki, hogy csak az Isten a Jó. Nem Ő, hanem Isten. Ez is megvan?

Mi következik ebből?

Az, hogy Jézus nem Isten, mert az Isten + Ő (Jézus) = 2, és kettejük közül csak egyikük a jó.

Előzmény: Törölt nick (22714)
kitadimanta Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22718

"Még ennyit: kizárólag a Bibliából idéztem, Kitadimanta. Mutassad be az általam idézett brosúrákat, de addig ne vádaskodj, oké?"

Egy szóval sem mondtam, hogy brosúrából idéztél, csak azt, hogy az érvelésed tipikusan brosúraízű, mert nem veszel tudomást más, ellentmondó versekről. Pontosan úgy, ahogy a brosúrák sem.

 

"Én nem idézek brosúrákból, míg te: igen és igen és igen!"

Ezt viszont visszautasítom, mert egyszerűen nem igaz!

Előzmény: Törölt nick (22710)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22717

Hát az biztos nincs odaírva, hogy Jézus mondá: "nem én vagyok az Isten".

Ha meg az nincs, akkor minek fordítja bárki ilyesmire?

Előzmény: balivi (22715)
balivi Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22716
Ez már egy (félre)értelmezése a szövegnek.
Előzmény: Törölt nick (22714)
balivi Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22715
"Miért mondod, hogy én vagyok az Isten, aki egyedüli jó? "

Was???? Nem kizárt, mert szerinted így van, amúgy meg igen, kizárt szerintem, bár nem bagyok görög szakértő. Sztem a nyelvtan nem engedi meg ezt. Egész egyszerűen nem ez van odaírva.
Előzmény: Törölt nick (22714)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22714

"Ő pedig monda néki: Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak egy, az Isten."

- Tessék: Miért mondod, hogy én vagyok az Isten, aki egyedüli jó? - nehéz így, vagy lehetetlen, vagy kizárt?

 

 

 

 

Ez tutira komoly tőled?

Ha ezt te tényleg így gondolod elfogulatlan értelmezésnek (ahogy írtad az előbb), akkor megígérem, hogy nem vitázom veled a továbbiakban erről. Becsszó.  :)

 

 

Előzmény: kitadimanta (22711)
kitadimanta Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22713

"Igen, lehetséges, sokfelől érte őket hatás."

Hiszen legalább két meghatározó kultúra találkozásánál éltek.

Előzmény: balivi (22708)
kitadimanta Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22712

"Az utolsó idezetet sztem félreértetted."

Dehogy értettem félre! Csak a bűnre koncentráltam. Bocs'

 

"Én nem azt mondtam, hogy Pál szerint nincs szükség áldozatra, hanem azt, hogy az első teremtéstörténet szerint nincs szükség áldozatra."

Így van, ezért is helyeseltem!

 

"Pál a fiú halálát áldozatnak fogja fel (pészah) és a krisztus vérét pedig engesztelő áldozatnak."

Nicsak, a végére mindenben egyetértünk?!

Érdekesen alakul a beszélgetésünk...

Előzmény: balivi (22707)
kitadimanta Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22711

"— na most akkor szerinted ebben a versben mikor mondja magáról Jézus, hogy Ő nem Isten?"

Nem látod?

"Ő pedig monda néki: Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak egy, az Isten."

Azaz: én sem lehetek jó, mert csak az Isten lehet jó. Más szóval: nem vagyok Isten. - Mondta Jézus...

Előzmény: Törölt nick (22705)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22710

Még ennyit: kizárólag a Bibliából idéztem, Kitadimanta. Mutassad be az általam idézett brosúrákat, de addig ne vádaskodj, oké?

Ha meg neked egy visszatérő álmod az, hogy én vagyok, aki brosúrákból sorakoztat fel idézeteket, akkor felejtsük el a beszélgetés folytatását, amíg meg nem nyugszol.

Én nem idézek brosúrákból, míg te: igen és igen és igen!

Ha nem érted ezt meg, akkor sincsen baj.

Előzmény: kitadimanta (22704)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22709

tagadja, vagy legalábbis úgy tűnik, hogy nem engedi magát jónak nevezni

 

- Ezt nem olvastad, hanem csak kikövetkeztetted magadnak, ugye? (Biztosan ugye, mert nem olvashattad)

 

Sem nem tagadja, sem nem nem engedi magát jónak nevezni, hanem megkérdezte, hogy miért mondta!

 

 

(javíts ott, ahol kell, de azért gondold át előbb, oké?)

Előzmény: balivi (22706)
balivi Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22708
Igen, lehetséges, sokfelől érte őket hatás.
Előzmény: kitadimanta (22703)
balivi Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22707
Az utolsó idezetet sztem félreértetted. Én nem azt mondtam, hogy Pál szerint nincs szükség áldozatra, hanem azt, hogy az első teremtéstörténet szerint nincs szükség áldozatra. Pál a fiú halálát áldozatnak fogja fel (pészah) és a krisztus vérét pedig engesztelő áldozatnak.

Továbbra sem ertek egyet a páli és a márki tanítás egymással szembe állításával. Sztem tévedsz abban, hogy Jézusról formálták Pál alakját (inkább fordítva), éppen ezért Jézus sem az első teremtéstörténet mellett tesz voksot (hiszen pálos teológiát felt ki Márk) de te ehhez mit tegyünk, ragaszkodsz.
Előzmény: kitadimanta (22702)
balivi Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22706
"na most akkor szerinted ebben a versben mikor mondja magáról Jézus, hogy Ő nem Isten?"

Ezt így nem mondja, de amit mond, abból következik. Ha ugyanis egyedül csak Isten jó, Jézus pedig tagadja, vagy legalábbis úgy tűnik, hogy nem engedi magát jónak nevezni, akkor ebböl az következik, hogy ő nem isten.
Előzmény: Törölt nick (22705)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.23 0 0 22705
"Mint említettem, Jézus nem volt Isten. Ezt maga Jézus mondja:
Mt19:17. "Ő pedig monda néki: Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak egy, az Isten."
— na most akkor szerinted ebben a versben mikor mondja magáról Jézus, hogy Ő nem Isten?

Ha te majd egyszer megkérdezed tőlem, hogy miért gondolom rólad, hogy te ostoba vagy - amikor csak Kitadimanta az ostoba egyedül, akkor ezzel azt jelented ki, hogy te nem vagy Kitadimanta? Nem, barátom: ezzel csupán arra kérdeznél rá, hogy miért gondoltam rólad, hogy ostoba vagy (már ha ezt magyarul értelmezzük).
— Oké, már elmúlt a kíváncsiságom. Válasz sem fontos.
Elnézést!
Előzmény: kitadimanta (22704)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!