Keresés

Részletes keresés

vargailles Creative Commons License 2008.12.23 0 0 9653
- De jó, hogy lassan megyek! - mondja a csiga.
- Miért? - kérdezik tőle.
- Mert rossz irányba.
vargailles Creative Commons License 2008.12.23 0 0 9652
Ennek a monológnak az az üzenete, hogy mi egy nagy rendszer részei vagyunk, s mindegy mit akarunk, tudomásul kell venni a dolgokat ... zajterhelés, autópályák, vasútfejlesztés, régi rossz döntések ... "nem a cinizmus, a szakmai válasz, amit ugye tudomásul kell venni azt hiszem mindenkinek" - valahogy így hangzott az egyik utolsó mondat ...
Előzmény: Árpi (9651)
Árpi Creative Commons License 2008.12.23 0 0 9651
Érdemes volt meghallgatni. Hogy egy országos szervezet vezető beosztású embere ekkorát nyaljon két mondattal az aktuális városvezetésnek, az szerintem tényleg csúcs! (Nem kell aggódni, meg fogja tenni ezt a következőnek is, majd amikor szintén az "előző városvezetésről" lesz szó. Nem az a bajom ezzel, hogy épp kit szól le, lekicsinylő mosollyal, hanem hogy ezzel Érdet, a város szólja le, azaz minket. Az üzenete ugyanis ennek az, hogy "Mit aggódtok, kis hülyék, úgy sem lesz hatása, bármit mondtok!") Ennél már csak az "szebb", hogy ugyanezekben a mondatokban lényegében azzal dicsekszik, hogy az M6-os autópályát úgy sikerült megépíteniük, hogy nem volt rajta forgalom...
Utána sok okos dolgot mond az úriember, kár volt ilyen felütéssel indítani.
De egy nagyon súlyos dolgot is említ. Az M0 déli szakaszának az építése gyakorlatilag Érdet fogja terhelni. (Egyértelmű: várhatóan sokan lesznek, akik az építkezés miatt bedugult M0 helyett Érden át mennek majd az M7-ről az M0 már megépült szakasza felé.) Mit tesz a városvezetés azért, hogy ez a forgalom ne a városon át menjen, hanem Érden kívül (mondjuk Érd és Tárnok között) bonyolódhasson? Mert a jó megoldás csak ez lenne.
Előzmény: Piros Hangszóró (9650)
Piros Hangszóró Creative Commons License 2008.12.23 0 0 9650
Még ennél is részletesebben beszél a fejelsztésekről a NIF Zrt vezérigazgatója.

Szó van az új M7 felhajtóról, M0-ról, vasútfejlesztésről. Érdemes meghallgatni.
Előzmény: Piros Hangszóró (9611)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.21 0 0 9649
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.21 0 0 9648

Az érdiek közlekedését is érinti a vasút pillanatnyi helyzete:

http://www.stop.hu/articles/article.php?id=428477

 

Érdemes a kommenteket is átfutni.

t.szaffi Creative Commons License 2008.12.20 0 0 9647

Maga a busz nagyon tetszett. :-) Fura lesz visszazökkenni a "régi kerékvágásba", hogy jönnek a szürke hétköznapok, mikor újból rá kell fanyalodni a Neoplan-okra. De a tegnapi és a mai S91-esezés kellemes emlék marad. :-)

 

Belső tér elrendezése, ülések kényelme, színek összhangja, minden nagyon tetszik. :-) Meg se nyekkent, mikor a "jó minőségű" Felső utcán haladtunk. Nem zörgött, semmi hangja nem volt. Csöndes kis jószág. Érd helyibe a nehezen megközelíthető helyekre csak ajánlani tudom.

 

Örültem, hogy közvetlenül, oldott hangulatban lehetett beszélgetni Adamis Gábor Úrral is, a busz "atyjával", valamint az Önkormányzat részéről azokkal, akik szeretnének javítani Érd közösségi közlekedésén.

 

Viszont egy negatívumot is szeretnék csöndben megjegyezni: a menetrend nem volt túl jól kiszámolva - persze a kaotikus érdi közlekedést figyelembevéve szinte lehetetlen feladatra vállalkozik bárki, aki ilyenre adja a fejét. A Bem téri utolsó indulás (ma 14.15) vagy elmaradt, vagy nagyon elcsúszott, de mindenesetre 13.48-14.45 között nem járt ott a kicsike. :-( Többen is vártuk. Volt olyan is, aki hamarabb elkéredzkedett más településről a munkahelyéről, és jött tömegközlekedve Érdig, hogy kipróbálhassa. Nem jött össze. :-( De szerencsére nem volt az a nagyon hideg, nem esett az eső. :-)

 

Kép(ek) majd holnap.

Előzmény: vargailles (9645)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.20 0 0 9646
A példádat nem ismerem, bár a hangolás egy kényes kérdéskör. Elvileg mindent mindennel hangolni kéne, de a gyakorlatban ez lehetetlen. Pláne egy zavarérzékeny járat esetén.

Igazából a közös elővárosi cég gondolatát sokan feszegetik a VEÉK topicon. Én úgy gondolom, hogy egy ilyen rendszer akkor tud igazán hatékonyan működni, ha ehhez kapcsolódik a (fő)városi közlekedés is (cégen belül).
A széttagoltság szerintem nem lesz nagyobb, mint most. Sőt, a cégek közötti kommunikáció, a rendszer optimalizálása könnyebb, nem törekszik mindenki egy saját gazdasági optimumra, ha közös kalapba dolgoznak.
Nem mindegy, hogy azonos viszonylaton a két vagy három közlekedési mód egymással konkurál vagy kiegészítik egymást.

Az, hogy a külső helyi közlekedés is ebbe a rendszerbe legyen integrálva szerintem adja magát. Főleg akkor, ha sikerülne egy egységes járműparkot kialakítani.
Előzmény: vargailles (9643)
vargailles Creative Commons License 2008.12.20 0 0 9645
Sajnos nem tudtam a kisbusz próbajáratát igénybe venni (hiába no, ez az ünnepi készülődés ...). Valaki a jelenlévők között tudna egy rövid beszámolót adni?
Árpi Creative Commons License 2008.12.20 0 0 9644
Olyanfajta "szétszedést" még lehet indokolni, hogy "úton megy - sínen megy". De hogy "itt jár - ott jár" az szerintem marhaság, annak nem gazdaságossági, hanem politikai oka van. Mert ha az agglomerációt és a fővárost egy közlekedési vállalt látná el busszal, az normális viszonyok között biztosan gazdaságosabb lenne, mint 2-3-akárhány külön-külön. Na de hol vannak itt normális viszonyok? Sajnos itt rendszeres, hogy előbb-utóbb a közös lónak vízműves lesz a háta... (És ez az oka, hogy nálunk az állam vagy város, vagy bármi, amelyet választott képviselők vezetnek, csak rossz gazda lehet a végén.) Ettől kezdve bármilyen irányú átszervezésről legyen is szó, nem csoda, ha sokakban merül fel, hogy ez is csak az átszervezést végzőknek lesz jó.
Előzmény: vargailles (9643)
vargailles Creative Commons License 2008.12.20 0 0 9643
Pontosan az általad írt várandó előnyök miatt vannak kétségeim. Ha egy cégen belül nem lehet megoldani, hogy a HÉV és a 103-as busz (amelyik hétvégén egyaránt 30 percenként jár) azonos időben legyen a Vágóhídon, ezzel biztosítva a normális közösségi közlekedést a dél-budai térség és a csepeli települések között, akkor mit várunk el majd egy szétaprózott vállalatcsoporttól? Kevés dologban szoktam Demszkyvel és csapatával egyet érteni, de a BKV járatok agglomerációs települések általi részfinanszírozásában és/vagy az állam támogatásában (mert távolsági közlekedés) látnám a jövőt. A 3-as busz igenis kijöhetne Érdre (mert pl az megáll a Camponánál, ahol mozi van), netán a 72-es busz is (ami szintén kistérségi és kereskedelmi célokat szolgálna) a fentiek finanszírozásával. Ezt egy új cég jobban megoldaná, mint a meglévők? Kétlem. Szándék továbbra sincs, viszont az átszervezésekkel jól keresnek egyesek.

Az érdi helyi közlekedést az önkormányzatnak kell tudnia megoldani. Ha nem boldogul a Volánnal, akkor válthat szolgáltatót. BKV, Fejér Volán, Gipsz Jakab Bt. ... mindegy is. A szolgáltatás minősége, a csatlakozás biztosítása a cél, s minél rövidebb határidejű szerződéssel, hogy nehogy megint az legyen, hogy 2075-ig koncesszióba van adva, ezért nem lehet szolgáltatót váltani.

Az elővárosi (inkább így: agglomerációs térségi) közlekedés más kérdés, azt vagy az állam, vagy az érintett önkormányzatok szövetségben szervezhetnék.
Előzmény: Roger Preed (9638)
Laci-62 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 9642
Sőt, Felsőnél is hasonló.
Előzmény: Fricy (9640)
Fricy Creative Commons License 2008.12.20 0 0 9641
Tegnap reggel láttam, mikor jött a 6-os úton a városba. De megörökíteni nem volt alkalmam.
Előzmény: gunji jackdaw (9639)
Fricy Creative Commons License 2008.12.20 0 0 9640
Ilyen aluljáró van Monoron és Győrben is.
Előzmény: Báxli (9626)
gunji jackdaw Creative Commons License 2008.12.20 0 0 9639
Valakinek sikerült megörökítenie a picibuszt? :-)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.20 0 0 9638
Volánoknál szerintem a regionális szint a jövő. Most irreálisan sok

Budapest esetén az elővárosi céget nem tartom elképzelhetetlennek, de az 5-6 milliárd Ft spórolást kicsit merésznek tartom. A körvetkező területeken teljesítene jobban egy agglomerációs vállalat:
- Megszűnnének az egymásra mutogatások, hogy az kinek a feladata (pl HÉV)
- Összehangolná a helyi, helyközi buszokat és a vasutat, a menetrendek kisebb holtidővel igazodnának egymáshoz
- Ha meglenne a pénzügyi fedezet egységesíteni lehetne a buszparkot (ugyanaz a jámrűcsalád 5-8 kivitelben)
- Be lehetne vezetni egy zónás rendszert, ami nem ragaszkodik a városhatárokhoz

De érdekes kérdéseket is felvet.
A Volán pl az érdi kistérségben is nem csak helyközi, hanem helyi közlekedést is biztosít. Ezek is átkerülnének a közös cégbe?
Mi van azokkal a viszonylatokkal, ami más busz esetén távolságinak minősül, vasúton meg előváros? (Székesfehérvár, Dunaújváros)
Vasúton hogy alakulnának
Előzmény: vargailles (9636)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 9637

Ma volt szerncsém látogatást tenni az érdi piac parkolójában. Nem mazochizmusból. Ami állapotok ott uralkodnak, az kicsiben jellemzi a települést.

Mert fizetni azt kell. De legalább tömeg, összevisszaság és sár, meg dagonya. Már az odavezető úton a padkán állnak tömegével, a tiltó tábla ellenére. A valaha volt füvet széttúrva. Járda nincs. A látogatók hömpölyögnek az autók közt, árusokat kell kerülgetni az úttesten. Megértem, hogy "kistermelők" (???) vagy mi, de ez igencsak egy Albániáról szóló útifilmre emlékeztet ami ott van.

További jó álmodozást a virtuális busz és elővárosi világban.

vargailles Creative Commons License 2008.12.20 0 0 9636
Persze sok hasonló hírt hallottunk már, s a mostaninak sem hiszek többet, mint ami az előzőekből megvalósult, de azért érdemes talán elmerengeni a tagnapi híren: az elővárosi közlekedésre egy új céget hoznának létre, amiből pl. a BKV-ból a HÉVeket és a közighatárokat átlépő vonalakat apportálnák. Vajon a Volán és a MÁV elővárosi járatait is hasonlóan beletennék? Állítólag 4-5 milliárd forint spórolható meg így. Biztosan? Azzal, hogy létrehoznak egy új céget és átszerveznek, attól olcsóbb lesz? Nem csak a BKV-nak? Az adófizetőknek is? Miért hiszem azt, hogy a 3-as busz kihozatala Érdre az akár lehetne jó megoldás is, mindegy, hogy BKV, Volán, vagy AKV? Nem inkább csak az elszámolást kéne világossá tenni éls egy jó menetrendet, járatkialakítást csinálni? A Megyehatárokon átlépő járatoknál pl az a szokás, hogy az egyik buszt az egyik, a másik buszt a másik volántársaság adja ... pl Dunaújváros - Bp viszonylatban a 8-as Volán, a 9-es Fejérvolán ... vagy azt is megéljük majd, hogy a megyei volántársaságok is vegyesvállalatokat hoznak létre ... netán minden vonalra önálló cégeket ... tényleg ez lenne a jövő?
utkocsi Creative Commons License 2008.12.20 0 0 9635

Háború előtt pedig a Hév járt volna Ófaluig.Nyomvonala most is látszik a telek kiosztásokon.

A Sárd u.-i hid sem lett alkalmas túlsúlyos járművek átengedésére.

Előzmény: tutus1 (9634)
tutus1 Creative Commons License 2008.12.19 0 0 9634
Megjegyzés a 2.É/D járat útvonalához: anno, még a 70-es években az volt a terv, hogy a 3-as busz (most 33) a Sárd utcán a Köröndig jönne. Ez később még H.B. polgármestersége idején az úttest kiszélesítésével, a nagyfeszültségű vezeték föld alá helyezésével, és új híd építésével is elképzelés volt. Ebből csak a híd valósult meg. Miért írom le ezt most? Mert a tervben a járat, azon a Budafoki úton menne, amelyen jelenleg is van buszközlekedés. A Sárd utca - Duna utca útvonalon kiszolgálhatna egy nagyobb közösséget is. Ez persze részemről is, csak egy laikus ötlete.
Előzmény: BringasLevy (9624)
ilona45 Creative Commons License 2008.12.19 0 0 9633

A 6. ponthoz a következőket fűzném: a Fuvaros helyett a Földművesen mehetne a busz, a Sóskútin fordulhatna meg a Vihorlát utca környékén.
Előzmény: BringasLevy (9624)
vz55 Creative Commons License 2008.12.19 0 0 9632
Bocs. Nem a MÁVTI tervezte, hanem az UVATERV. (mármint az érdit)
Előzmény: vargailles (9628)
Roger Preed Creative Commons License 2008.12.19 0 0 9631
Tévedsz, 8 méterenként egy pillér. Nem is kéne vesződni Bős, az a négy híd megoldaná a Duna szabályozását... :)
Előzmény: Árpi (9629)
otterlo Creative Commons License 2008.12.19 0 0 9630
Csak a vasútiak alatt! :)
Előzmény: Árpi (9629)
Árpi Creative Commons License 2008.12.19 0 0 9629
Ja. A Dunát is minden híd alatt 8 méteresre kell szűkíteni ugye...
Előzmény: vargailles (9628)
vargailles Creative Commons License 2008.12.19 0 0 9628
Nálunk valamiért a két sáv feletti fesztávoktól rettegnek a mávos tervezők ... legalábbis pár egyeztetésen, ahol volt szerencsém hasonló megoldásokat kérni, ott mindig elmondták, hogy már ez a két sáv is nagy fesztáv ... nem fér el mellette más ... de nehezen látom be, hogy tényleg így lenne. Mert ezek szerint a Hungária krt aluljárója világraszóló bravúr lenne ...
Előzmény: Báxli (9626)
utkocsi Creative Commons License 2008.12.19 0 0 9627
Régen is vizsgáltattuk egy körfogalom kialakítását egy buszpár beállításával a közbentes volán járatok tehermentesítésére.Az üzemeltetésre még jelentkező is volt.
Előzmény: BringasLevy (9624)
Báxli Creative Commons License 2008.12.19 0 0 9626

  Egy aluljáró osztrák módra Linzből. Elfér benne két autó, a "felső szinten" kerékpárút és járda.

És nem kell lift, lépcső, valószínűleg olcsób is.

vz55 Creative Commons License 2008.12.19 0 0 9625
Megjártam tegnap a fővárost. Kerékpárral gyorsabb lett volna.
Mivel a Máv-osok sztrájkoltak, gondoltam a Volán sűriti a járatait.
Hát nem. Pl. a központban a 8.05-ös kimaradt.
sziasztok.
BringasLevy Creative Commons License 2008.12.19 0 0 9624
Már régen várok erre... :-)

Nem tudom illik-e ilyet, de közzé teszem a magam ötleteit. (laikusként)

Mindehhez, némi egyébként is indokolt új út(ca) megépítése. De érzésem szerint nagyban javulhatna a város buszok általi ellátottsága. Ötletemben a mai helyközi járatok megmaradtak, de gyorsított járatként -csak a „tömegközlekedési csomópontokban” állnának meg. A köztes megállók, megmaradnak a helyi járatoknak.
Pirossal jelöltem a legnagyobb várható forgalmú járatokat. Kékkel a gyűjtő járatokat, zöld színnel pedig az időszakos (piaci) járatot.

1.É/D járat. A Tesco -tol indulna, át a város központon, az új aluljárón, menne Parkváros felé a Riminyáki úton, majd tovább az Iparos úton. Onnan kellene egy új út szakasz a Törökbálinti Cora bevásárló központhoz. (Ügyesen lobbizva, talán finanszírozná is a kereskedelmi park, vagy az üzletei a beruházást.) Majd ugyan ezen az úton vissza
2.É/D járat. A Cinointól indulna, egy szakaszon a 3-as BKV buszokkal, de ott a budafoki úton Érd felé kanyarodna (itt a csomópont átépítése szükséges) majd keresztül a belvároson és az új aluljárón, majd a Bethlen Gábor u. Kossuth L. u, Szent István, Lőcsei úton jutna a Bem térre. Ugyan ezen az úton vissza.
3.É/D járat. A Minarettől indulna, át a belvároson, Budai, majd Balatoni úton, aztán a diósdi útról elérné a Csaba utcát. Innen a mai Ürmös utcai busz vonalán érné el a Bem teret. Ugyan ezen az úton menne vissza.
4.K/NY járat. A tárnoki vasút állomástól indulva, keresztül menne Tárnokon, Majd az megépítendő Tárnoki úton jutna be Érdre. Végig menne a Tárnoki úton, majd a Völgy utcán át jutna Diósdra, a község központjába. Ugyan ezen az úton menne vissza.
5.K/NY járat. A tárnoki vasút állomásról indulva, a Rákóczi Ferenc utcán hagyná el a községet. Érdre a Vadlúd utcán érne be, majd a Kossuth L. úton menne a Bethlen Gábor utcán, Diósdi, majd Balatoni úton jutna Diósd központjába. Ugyan ezen az úton menne vissza.
6.Kisebb forgalmú (gyűjtő) járat. A Késmárki utcából menne a Lőcsei útra, majd a Daróczi, Alsóerdősór utcán át érné el a Szövő utcát. Átmenne az autópálya felett és az Kövező u, Burkoló u, Fuvaros u. Sóskúti úton át jutna a Bem térre. Ugyan ezen az úton menne vissza.
7.Kisebb forgalmú (gyűjtő) járat. A tárnoki vasút állomásról indulva a tárnoki igények szerinti útvonalon hagyná el a községet. Érdet a Zámori úton érné el, majd a Fehérvári úton és Budai úton át menne a keresztül a város központon. A Tesco -nál volna a végállomás. Ugyan ezen az úton menne vissza.
8.Kisebb forgalmú (gyűjtő) járat. Érd Nagy állomástól indulva, a Fácán köz, Szajkó utca érintésével jutna a Fehérvári útra. Onnan az Ercsi úton, Karolina úton, Alsó utcán, Edit utcán át jutna ki a Budai útra és menne a Tesco -hoz. Ugyan ezen az úton menne vissza.
9.Kisebb forgalmú (gyűjtő) járat. Érd Nagy állomástól indulva, a Jegyző utcán menne az Ercsi úton, Karolina úton, Alsó utcán, Edit utcán át jutna ki a Budai útra. Onnan az új aluljárón át a Diósdi, Csaba, Tárnoki út érintésével jutna a Késmárki utcában lévő végállomásához. Ugyan ezen az úton vissza.
10.Időszakos járat. A Tesco -tol indulva menne a budai úton, a Felső úton és érkezne a az érdi piac végállomásra. Ugyanezen az úton menne vissza.

A 7-es, 8-as, 9-es buszok indítását időben eltolva, egyenletesen kellene kialakítani. (Pl óránként indítva, 20 percenként járna busz a köztes szakaszokon)
A pirossal jelzett vonalakon, szerintem kb óránkénti rendszerességgel éjszakai járat is közlekedhetne.

De mint írtam, nem vagyok a téma szakértője és egy ideje már nem is érden lakom. Csak szeretek álmodozni. De talán ötletet, vagy vita alapot, tudtam adni...


Előzmény: Piros Hangszóró (9617)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!