Volt szerencsém a Trafic-ok szülőszobájában Sandouville-ben járni prototípus építés miatt tavaly decemberben mert alkatrészeket szállítunk be Fehérvárról (légkondi csövek). Tuti hogy alig van változás rengeteg dologban mert az operátor a 20. autónál úgy szerelt mindent mintha világ életében ezt csinálta volna...
Köszi! Egy kinti totálost sikerült megvennem, abból építettük át a motort és a tartozékait! Bal első negyedet kellett cserélnünk, érdekes, hogy szinte minden 2. helyen ahol kérdeztem, volt ezüst színben is több alkatrésszel egyetemben. Nagy szerencsém volt azzal az autóval amiből kimentettük a motort, nem sokkal kevesebbért adtam el a motor nélküli többi részét mint amennyiért megvettem. Az a baj, hogy ez csak félsiker. Nagyon sok dolgot nem tudtam beszerezni csak gyári újban. Hátsó kieg. fűtés ellenállása, amit itt az oldalon is kerestem régebben, 35e helyett 27ezerért sikerült megvennem. Elég horror az összeg ha megnézed miről van szó. Sok árat megkérdeztem a márkakereskedésben és arra jutottam, hogy érdemesebb Opel alkatrészt venni mint Renault-t. Egy bal oldali küszöbbelépő műa. a Renault-nál 105e Ft!!! (szerintem elnézték de nem firtattam) míg ugyanaz Opelnél 27e. Hat személyes teher annak is van vizsgáztatva de már személynek alakítottam ki, hogy bármikor kilenc személyesre tudjam vizsgáztatni a reg.adó vagy ami szükséges hozzá, befizetése után. Övek, hátsó üléssor felfogatása, gumiszőnyeg, tetőkárpit stb. Az hátsó-oldalsó üvegeket nem szereltetném bele mivel ritkán használom kilencesként és nem is kötelező a személyesítéshez. Gazdagon felszerelt az autó, hátsó klíma, kieg. fűtés, tempomat, bár ez még nem működik, KC remélem megoldja! Igazából többe van mint amennyiért most megtudnám venni a szabadpiacon, viszont annyiért most nem adnám el!:) Eléggé megnöveli az értékét, hogy bár 2002-es évjáratú az autó, hivatalos motorcserével, KPM vizsgával az erősebbik 2.0 dci lett. Nem is kellett hozzá túl sok csak egy átalakítási engedély, számlák és egy hivatalos beszerelési igazolás egy autószerelő műhelyből. Még a ráncfelvarrás is benne van a forgalmiban. Ilyen dupla tolóajtós gazdagon felszerelt Viva volt az álmom, igaz, hogy másfél évig készült, még most sem teljes a kép, de nagyon szeretem, remélem sokáig fog szolgálni! Szóval kókuszdióhéjban ennyit!:)
Saját tapasztalatból irtam a gumirol.Velem mind a két eset megtörtént.Árut szállitok 9 személyes szgk-val.A KPM-es ugy elküldött szigoritott vizsgára mint a pinty és még kaptam egy felszolitólevelet,ha nem viszem 4-héten belül el 1,2 millio Ft a büntetés.A rendőrség meg elvette a forgalmit csak egy rokon(rendőr) mielőtt leadták volna vissza szerezte,némi ellenszolgáltatásért.Nem a rokonnak kellett fizetni.
Itt (SK) a forgalmiban van két gumiméret, aztán, ha nem azzal mész műszaki vizsgára, akkor vagy pénzbe kerül, vagy kell szabályos méretű gumit tenni a kocsira. Nekem sincsen szabályos nyári (215 széles az enyém), ezért mászaki vizsgára mindig a télivel megyek, az 195-ös. A másik forgalmiban lévő a 205-ös. Persze a rendőr is megbüntet, ha akar, ha nem olyan gumi van a kocsin.
Hűűű de sok a negatív kisugárzás...a KPM nem ezekre van úgymond "szakosodva", legalábbis még sosem intettek ki egyikkel sem. Nem beszélve a rendőrökről, sosem nézték sem Pesten sem vidéken pedig jó néhányszor igazoltattak már. Persze nyilván igazat adok neked, nem szabályos. Habár nincs benne a forgalmiban, hogy csak C-s gumival lehet használni az autót, de ehhez nem (sem) értek. Majdnem laikusként, gondolom a C-s jelzés a teherbírásra vonatkozik. Azt tudom mondani neked, hogy telepakolva kaptam már defektet és elmentem vele a gumisig simán, nagyon erős az oldalfala a defekttűrőnek. Sajnos nem tudom megállni, hogy ne tegyem fel rá mert nekem nagyon tetszik így! :) Ha majd egyszer megb@sznak érte (2007-től még nem sikerült senkinek e miatt) majd átgondolom az életemet.
Nem "C" gumit csak addig használ az ember amig belenem fut egy "KPM"-es ellenőrzésbe.Rögtön küldik szigoritott műszaki vizsgára.De ezt egy rendőr is megteszi csak az a forgalmit is elveszi.
Szerintem érdemes betartani a gyár által előírtakat, mondom ezt úgy, hogy már a 4. Vivaro/Traficon használom nyáron a lenti képen látható felnit a gumival ami nem C-s. Szinte mindenféle terhelést kapott de még soha nem volt semmi bajom vele hacsak az nem, hogy jobban érzem az út egyenetlenségeit és kicsit zajosabb is. Konkrétan szart sem ér, na de a látvány kárpótol! :)