Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Évekkel ezelőtt meg azt pletykálták ,h az 1-est is ritkítani meg rövidíteni akarják, pedig ha vmi hát pont az nem lehet veszteséges, mikor majdnem az összes diák azzal jár. Eleve érinti a GAMF-ot a megyei kórházat, meg több középsulit is ( Lestár, Katona stb.) két kolit ( TK, HB). Ráadásul Homokbányánál szinte mindig van utas, mert kb. 500 kollégista lakik itt és mivel mindenkinek van bérlete busszal járnak, meg ugye HB eléggé kint van a város szélén innen csak az Auchan elérhető gyalog, minden máshoz busz kell. Eleve mikor felépült a koli akkor tárgyalt a HÖK a Volánnal, h vigyék ki a végállomást HB-ig és akkor mindenkinek vesznek bérletet. Előtte ha jól tudom csak a Lestárig járt, ill. az Auóscsárda elágazásig.
Ezek még csak pletykák, tervek, elképzelések. A 15-ös megállításáért meg írni kellene a kedves hetényi utazóközönségnek kollektíven egy levelet az önkormányzatnak, mert a Kunság Volán nem fogja magától megállítani ott a járatot.
(ui.: hivatkozási alapok többek között: nincs ellentét megállópár, növeli a menetidőt. Hozzáteszem, annyi jogalapjuk van, hogy ha a jelenlegi forgalmi helyzet mellett még 1 buszt megállítanak ott, akkor az megfoghatja a körforgalom felől érkező autókat)
A 22-essel nem mész hétvégén haza, mert az ugye 17.15-kor megy utoljára. Akkor már inkább a 21-1, de az meg olyan ortopéd időpontban megy, hogy a szegedi IC-vel el lehet érni, de a pestivel már nem. Tehát ez sem megoldás.
Jobb volna tehát egy olyan megjátszani, hogy hétvégén az 5-ös (gondolok itt vasárnap estére) így járna:
Szerintem az 5-ösnek ilyen menetrend kellene: m6.45 m7.15 i7.45 i13.45 m14.45 m16.45 ö18.20(ebben az esetben a 716-os és 37116-os vonatok bevárása kötelező lenne az állomás előtt). Na, ilyen menetrend mellett nehezen hiszem el, hogy veszteséges. Valóban problémás fenntartani reggel erre a járatra mégegy kocsit, de ezt a 3 járatot a távolsági simán megoldaná. Délután pedig már be lehet szőni ebbe-abba. Ennek a 31 járatnak heti 70.000-100.000 Ft körül mozog a költsége.
A 2,6,28-as járatok Katona József téri megállásának megszüntetését jó ütletnek tartom én is,természetesen kifelé!Bár szerintem lehetne egy megállót létrehozni valahol a Dobó körúton középtájon.Tudom,hogy közel lenne a KAPU-hoz,de így meg elég nagy távolság lesz a KAPU-Rávágy tér vonalon...Na mindegy. :)
Az 5-ös járat szerintem úgy lenne a legmegfelelőbb,ahogyan azt már korábban Te is írtad,hogy kifelé és befelé is álljon meg a Széchenyi téren,gondolom azért többen utaznának vele,például Bányaisok,kolisok,esetleg Áfeoszosok.
9,16 hoz nem tudok hozzászólni. :S :D
Na meg azért lehetett volna annyira ari a Volán,hogy esetleg a 15-t megállíthatná az Alföldinél majd,mert így nem tudok majd átszállni a Katona József téren a 20:15-ös 15-el a 20:45-ös 2-re! :D
Valóban mikor Jászosok voltunk mindig az 5-össel jártunk ki a vasút meg a buszpályaudvarhoz meg onnan a koliba. Azt nem kéne a Széchenyibeáthelyezni, ill. vasárnap biztosan nem főleg olyan 18-20 között amikor al egtöbb vonat és busz beér Kecsóra. Különben a Jászosok hogyan utaznak majd? A 22-essel kerülővel? Avagy 1-es a TK koliig ( Piaristák tere) majd onnan a Malom előtti buszpályaudvarról tovább?
Ma éppen elsétáltam egy lombos fa alatt, mikor madarak csicsergésére lettem figyelmes. Ezek a madarak azt dalolták, hogy járatváltoztatások szele fújdogál a kedvenc Volánunknál.
A tervek szerint a 2-es, 6-os és 28-as járatok a közeljövőben már nem keringőznek az Alföld áruház felé, hanem a Dobó körúton közlekedve az első megállójuk a Rávágy tér lesz. Kis utánaszámolással ez havi szinten súlyos százkilométerek megtakarítását jelentheti a Volánnak. Pirospont.
Szintén hallani olyasmiről, hogy az 5-ös járatot a Noszlopy Parkból áthelyezik a Széchenyi térre, és ezzel párhuzamosan hétvégén is közlekedni fog. Sajnos ez a megoldás már annyira nem üdvözítő, bár kétségkívül a Széchenyivárosba tartó utasok egy részének jobb lesz, a Máriavárosiak pedig hétvégén is visszakapják a csatlakozásukat. Kérdés, hogy ebben a konstrukcióban mennyire lesz kihasználva a járat (gyanítom, hogy ehelyett inkább egy új járatot kéne indítani, az 5-öst pedig meghagyni péntek-szombat-vasárnap este 6-8 körül induló ráhordójáratnak, amivel a kollegisták eljuthatnak a Jász utcai kolihoz, illetve onnan a Noszlopy Parkba).
A 9-16-os járatok összevonásáról is daloltak a liget dalos madarai, tehát lehet, hogy hétvégén ismét járni fog a 9-es (ez már egy jobb ötlet). Remélem ezzel párhuzamosan visszakapja a járat az este 7 utáni indulásait, vagyis 20.20 és 21.20-kor is fognak buszok közlekedni a Vacsiközből.
"Mi a véleményetek az új volvók hátsó ajtajáról? mert a 337-nek erős problémái kezdenek lenni, napról napra szarabbul nyílik. Jól látom, hogy tiltja az elektronika, hogy mozgásban kinyíljon az ajtaja?"
Az 1-es vonalon ( Kmét) járnak néha olyan régi buszok, h csak na. Van amelyik úgy nyikorgott meg zörgött, h azt hittük menten szétesik apró darabokra. Viszont manapság azért már jönnek új és jobb buszok is Homokbányára. Vannak ezek a kényelmes alacsonypadlósak, vizuális utastájékoztatóval ( ami néha azért működik is, de láttam már bootolás közben is, innen tudom, h Linux fut rajtuk), meg hangos utastéjkoztatás is van.
089 kérdéses, mert úgy fél éve volt több hétig felújításon, néhány kárpitot kicseréltek benne, új csavarokkal rakták össze a belsejét, ha jól emlékszem, nem hiszem hogy ehhez a részéhez hozzá fognak nyúlni mostanában. De ilyen alapvető problémái vannak, mint pl hogy nem merek beülni jobb előre, mert elkap a félelem a kormány félkörös holtjátékának látványától. Amúgy kedvelem a járművet, még csak 1x robbant le alattam, akkor váltóhiba miatt. Amúgy érdekes, de úgy 15000km-t buszoztam eddig, és ezalatt 4 robbant le alattam, külön fura hogy egyik sem iskolába menet. Ez azt hiszem, hogy valami jel: Robbant már le alattam a KXW-337 mikor 15000km volt benne, BOP-329, BPF-089, meg még egy újabb távolsági ikarus, hirtelen nem tudom melyik, mátrából jöttem volna haza. Vicces volt még egy másik volán contactja ami minden kanyarban és megállóban lefulladt:D Mi a véleményetek az új volvók hátsó ajtajáról? mert a 337-nek erős problémái kezdenek lenni, napról napra szarabbul nyílik. Jól látom, hogy tiltja az elektronika, hogy mozgásban kinyíljon az ajtaja?
Hello. Most olvasom csak hogy mennyire megszállottan figyelitek a buszokat! Az lenne a kérdésem, hogy esetleg konkrét buszokról tudtok információkat? A BOP-329 érdekelne leginkább, hogy mikor került Jakabszállásra, esetleg merre járt előtte, ilyesmi. Másik kérdés lenne ezzel a géppel kapcsolatba, hogy szegény 26 éves, hirtelen nem tudom, hogy 1 vagy 2millió 600000km van benne, gyalázatos műszaki állapotban van sztem. Mikor várható a leállítása? Ne értsetek félre, nem azt mondom, hogy szeretném, ha meghalna, de ez a konkrét példány borzalmas. Amúgy én is elképedtem a BPF-088 felújításán, hihetetlen jó lett (más kérdés, hogy utána rögtön elromlott az ajtónyitó elektronika, és nekem kellett kézzel nyitogatnom pár megállón át:) remélem, hogy a 089 is hasonló javításon esik túl, nagyon örülnék neki:D
Na megvolt a betervezett buszozás egy része. A kécskei fordákból válogattam, viszont szerencsétlenségemre(?) mindhárom esetben ugyanaz a kocsi volt ugyanazzal a sofőrrel. Így nem sikerült kipróbálni sem az AAK-735-öt, sem a JZY-065-öt, se az EIB-384-et. Viszont a JGA-341-gyel majdnem 230-km.-t sikerült utazni.
Első nap: 12.35-kor Tiszaugra, 14.15-kor Nyárlőrincre. Második nap helyijáratozás(52.5 km) Tiszakécskén. Harmadik nap(ma): 13.20-kor Szentkirály, Kossuth Tsz.-be.
A sofőr biztosan hülyének nézett :D
Amúgy a 2. és a 3. napon Bélamajor is velem tartott. Kíváncsi leszek, ha Tiszaalpárra, Új Élet Tsz-be, Csólyosi útra megyek, akkor is ez a kocsi lesz? :-)
Nem mondod komolyan?Viccelsz?:D Akkor biza néha látni fogom a kicsikét!Kerekegyházáról melyik gép kerül ki?Vagy nem értem,eggyel több gép fog oda tartozni?
hm... gondolom, ehhez nem kicsit kell túllépni a megengedett sebességet, még ha sok megállót kihagy is. valszleg kevésbé lenne poénos a dolog, ha pl. egyszer megsérülne valaki ... :-|
Forma1-es sofőr. :))) Jöhet nyugodtan akármelyik éjszakai 1-esre a kollégisták díjazzék az ilyesmit. Volt mikor 4-5 perc alatt beértünk a belvárosba, mert a sofőr nagyon nyomta neki és ugye ilyenkor már kevés felszálló van ,ezért sok megállót kihagyott. Homokbánya-Alföld 4-5 perc alatt pedig nagyon király.
ha ráismertek, szóljatok már annak a vékony testalkatú, őszes hajú kollégának, aki ma a C/7-essel járt (vagyis inkább száguldozott), hogy Kkemét útjai nem a Hungaroring. kb. 70-nel repeszt, a kanyarokat ugyanennyivel veszi be, a népek alig bírnak a lábukon megállni, a Mezei u.-nagy körút kereszteződésben majdem belerohant valamibe, majd a vállam jött ki, hogy ne essek seggre. csak azt nem értem, hogy késhetett du. 4-kor 10 percet, ha folyamatosan így tép...
És az állitásod is megdöl. Ha csak magyar munkaerő lenne benne, akkor Credo gyártmányú motor lenne benne, ami magyar fejlesztés és magar gyártású :)))))