Nézd meg a fényvezetőket! Most nincs előttem a modell rajza, de, ha az stimmel, akkor igen. (Már, ha fényvezetős a világítás a régi és az új verzióban is.)
Megfordítod, és a képen látható helyen elvágod a réz fóliát a NYÁK lemezen:
A képen látható pontokra pedig ráforrasztod a dekóder zöld (AUX1), és lila (AUX2) vezetékét.
Így a zárfények a két oldalon egymástól, és a világítástól is függetlenül lesznek kapcsolhatóak. A dekóder alap beállításában az F1 (zöld) és az F2 (lila) gombbal.
Egy tipp ZIMO dekóderekhez, hogy a zárfény kapcsolása csak egy funkció gombot foglaljon el:
CV35=12
CV36=0
CV127=1
CV128=2
Ezekkel a CV értékekkel a zárfények a világítástól függetlenül, az F1 funkcióval lesznek kapcsolhatóak, és a menetiránynak megfelelően váltanak is.
Köszönöm szépen! Időközben a hurokvágánynál lévő kitérőt egy kicsit előrébb tettem és kicseréltem egy íves változatra, hogy nagyobb legyen a hely. Ha jól tudom, csak olyan szerelvény hajthat a hurokba, amelyik rövidebb, mint maga a hurok.. Jól gondolom?
Nno, innen sajnos nem tudok e-mailt küldeni, és ide csak képet lehet feltölteni, a Wintrack fájlt nem.
Nem tudom, mennyire látszik a képen, de bejelöltem a szükséges szakaszolásokat a hurokvágányhoz. És jelöltem még rajta szakaszolásokat, a rejtett tároló állomáson az alagútban.
A hurokvágánynál mindkét sínszálat szigetelni kell!
Az alagútban én a rejtett állomás vágányait is szigetelném, de elég csak az egyik sínszálat. Ezt a két vágányszakaszt aztán foglaltságjelzőn keresztül táplálnám meg, mondjuk egy CSM120FA-n át, és ennek a modulnak a LED-jei jelezhetnék, hogy van ott vonat. Akár azt is meg lehet csinálni, hogy az oda bejáró vonat maga mögött automatikusan átállítsa a váltót a másik vágányra.
Ha visszaérek majd Pestre a műhelybe, akkor átküldöm a .tra fájlt.
A dim-et egy itt egy jumper leszedésével meg lehet oldani. Ha legközelebb pucolom majd a rejtett részt ahol a dekóderek is vannak, akkor leszedegetem majd :)
Hihi. :) Ezzel kapcsolatban már írtam itt régebben... 8 éve, hogy repül az idő. Nekem még mindig nincs terepasztalom, Te azóta a másodikkal is készen vagy. :)
Kicsit másképp közelítettem meg a témát annó, viszont ettől szép ez a modellezés.
Utána a PACO mellett döntöttem, mert azon bármit be tudok állítani, és csak annyi kimenetet használok fel rá amennyi kell. Igaz picit számolni kell a programozáshoz, de akár egy kézi vezérlőn is megoldható a felprogramozása. Továbbá beállítható az átmeneti dimm problémája is. Előbb lekapcsol az első, aztán fel a másik, nincs együtt világítás...
Ebben a mai videóban bemutatom nektek, hogy miként állítottam be a DigiTools DigiSignal M4-el vezérelt bejárati jelzőket a TrainController programban, hogy a MÁV szabványnak megfelelő jelzésképeket adják: https://youtu.be/B2VwTAnpPJE
Igen tudom, a dimmelés itt még be volt kapcsolva, azt majd leszedem, hogy még véletlenül se legyen olyan pillanat a jelzésképek váltása között, amikor egyszerre világítanak.
Akkor aktiválni kell a sima dekóderen a SUSI illesztőt. Komplikált lesz, mert valami CV800 értékeket kell macerálni. Sajnos ebben távolról nem tudok segíteni. Egyszerűbb lett volna egy sima hangos dekóderre cserélni, mondjuk egy ZIMO MX648P16-ra, akkor nem kellene kínlódni két elektronika összhangba hozásával.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy TT méretű talent 2 (PIKO) a hozzá vásárolt dekóderrel és hangmodullal. Minden szépen beépítve, az alap funkciók (világítás, mozgás) rendben, de hangot nem tudok kikaparni belőle. Van esetleg vmi ötlet, hogy mit nem konfiguráltam megfelelően vagy gyárilag van turpisság?
Az utólag lett módosítva az eredetihez képest. A fehér rész végig alagútban van, az az alapszint. Ehhez képest emelkedik minden. Az alapszinten a szürke részek nincsenek alagútban, a zöld az emelkedő a hegyi állomásra, ami a piros.
Az a középen induló fehér rész először átmegy a pirossal jelölt sínek felett, utána meg alattuk folytatódik. Nem lesz az túl meredek? Vagy a rajz nem jól jelöli?
Egy helyen kell szakaszolnod, a hurokvágányt. Az elég lesz a hurokmodulról egy helyen megtáplálni. A pálya többi részét szakaszolni nem kell (csak, ha azt szeretnéd, hogy a jelzők előtt magától fékezzen le és álljon meg a vonat, ha tilos), csak több ponton bekötni a sínjelet.
Van pár ötletem, ha már ennyire felbővült az eredeti tervem, a hétvégén rajzolok, és küldöm majd e-mailben!
Lehet, hogy csak én nem emlékeztem rá... pedig minden nap szoktam olvasni... a lényeg, hogy külön kell szigetelnem azokat a szakaszokat, amit külön csatlakoztatok?
Az alábbi pályatervet szeretném megcsinálni H0 méretben. Szerintetek szükségem lenne egy dcc boosterre a zavartalan működéshez, vagy elég hozzá az alap? Egy Trix Mobile Station2 + Märklin central van hozzá. Csak a gördülő állomány vezérlése menne erről a központról, a váltók, jelzők, stb... külön tápról mennének...