Keresés

Részletes keresés

m61019andras Creative Commons License 2005.03.23 0 0 6208
Próbáld meg a Nyugatiban a Nosztalgia boltban.
Előzmény: Adalbrecht (6207)
Adalbrecht Creative Commons License 2005.03.23 0 0 6207
Sziasztok!

Nem tudjátok, hol lehet régi menetrendeket, vagy menetrend fénymásolatokat vásárolni? A Belgrád rakparti MÁV nosztalgia üzlet bezárt, pedig úgy hallottam, hogy ott lehetett. Ilyet szeretnék húsvétra ajándékozni.
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.03.23 0 0 6206
Na, hogy lezárjuk ezt a vitát, javaslom, hogy szervezzük + újra! Én már jelenkezem is!
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.23 0 0 6205

Régebben beszéltem erről Vaskalappal, ő 1999-et mondott.

Előzmény: István Gyuri (6199)
v_peti Creative Commons License 2005.03.23 0 0 6204

Nekem is úgy rémlik, hogy volt erről szó az anyatopickban.

 

Előzmény: Törölt nick (6203)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.23 0 0 6203

Szerintem még a topik megalakulása előtt (még 2001 tavaszán?) volt a szervezés, a Vasútőrben ...............

 

 

 

traficc :

..............:-))))))))

 

A topic alakult 1999 nyarán.

a szervezés volt 2001 tavaszán...

 

tehát a szervezés a topic alakulása ELŐTT volt??????????

 

 

u.i.: a vasútmániás topicról  írtam, vagy nem ?

Előzmény: István Gyuri (6199)
division by zero Creative Commons License 2005.03.23 0 0 6202
Azt sajnos még a topicos idők elött szervezték, így nagyon sokan, pl én is csak utólag hallottunk a dologról :-(
Előzmény: Törölt nick (6198)
division by zero Creative Commons License 2005.03.23 0 0 6201
Teherforgalom azért nincs, mert a MÁV közölte, hogy a gyár vegye át az egész vonalat iparvágánynak, a gyár meg erre beintett...
Előzmény: tweety83 (6197)
v_peti Creative Commons License 2005.03.23 0 0 6200

Ha már közvetlen vonatok: Volt szerencsém utazni a 4-es vonalon, és tanulmányoztam a Volán menetrendket is. Bár van ahol erős a konkurrencia, de azért az a vonal többet érdemelne! Reggel két szerelvény pörög, napközben meg egy, és a legtöbb vissza van vágva Almásfüzítőnél, ahol nem állnak meg a gyorsvonatok. Ha bemennének Komáromig, akkor ott lenne átszállási lehetőség. (Győrbe is mehetne napi 2-3 sebesvonat.) Egy versenyképes menetrenddel sokkal több lenne az utas errefelé, még akkor is, ha sok viszonylatban a buszok a versenyképesebbek. Szerencsére azért jópár tehervonat is van errefelé. Bár sok az üres vágány. :( De gondolom, a Suzukis vonatokat is többé-kevbésbé errefelé mennek.

 

István Gyuri Creative Commons License 2005.03.23 0 0 6199
Szerintem még a topik megalakulása előtt (még 2001 tavaszán?) volt a szervezés, a Vasútőrben volt róla cikk. Akkor volt, amikor a 80-ason is elmosta a töltést a víz Kál-Kápolna után (a vicinális szakaszon is "ott ragadtak" ők is egy ideig).
Előzmény: Törölt nick (6198)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.23 0 0 6198

Pár éve, na-a-agy felhajtás közepette a vasútmániások különvonattal bejárták azt a vonalat.

Az anyatopicon szervezték, voltak vagy 150-en ott, a topicról.

Vaskalap volt a fő kulminátor.

Előzmény: tweety83 (6197)
tweety83 Creative Commons License 2005.03.23 0 0 6197

Igen, vasútvonal volt..Asszem még a 80-as évek végén volt közvetlen vonat Kisterenye - Mátranovák, Homokterenye között... Aztán lerövidítették, Mátremindszent - Mátranovák, Homokterenye között. Asszem napi 2 vonat járt elég hülye időpontban, ráadásul ha be akartál jutni a Salgótarjánba akkor 2-szer kellett volna átszállni, így sokan a busz választották (mint sok már helyen) ezért megszünt.


Amúgy érthetetlen hogy miért nem fejlesztik már ki ezeet a gyors vasútikocsi-csatlakozókat.. Nyugaton sok helyen már egy gombnyomással szét lehet választani a szerelvényt, nem kell 10-15 percet állni amíg leválasszák.
Ha itt is meg lenne oldva talán lehetne Salgótarján - Kisterenye - Mátramindszert  (-Homokterenye illetve Kál kápolna felé menni)  Talán közvetlen vonatok indításával sok vonalat meg lehene menteni.

 

Amúgy a vágányok asszem még megvannak arrafelé, úgy tudom hogy Homokterenyén valami vasúti dolgokat gyártó gyár működik (olyasmi mint a GANZ-MÁVAG) és elvileg teherforgalom még van...

Hasonló a helyzet a Mátra Hőerőműnél ahol személyforgalom ugyan nincs, de szerencsére elég jó a teherforgalom a vonalon...

Előzmény: M41 2202 (6190)
smith Creative Commons License 2005.03.20 0 0 6196
Bz-kígyó Bzmot-Bzx-BDzx-IP-IP(utóbbi kettő lezárva) összeállításban:
M40 120 Creative Commons License 2005.03.17 0 0 6195
Az 5-ös vonal e részén jelenleg van napi 5 pár személyvonat. Ide még minden gond nélkül befér min. 10 pár tehervonat Csémpuszta nélkül is. Amikor tavaly arra voltam az állomás többi vágánya, az átmenőn kívül használaton kívülinek tűnt. Van magasperon is. A vonal a jelenleginél nagyobb teherforgalmat is elbírna, csak sajnos nem mutatkozik rá igény. Tehát a jelenlegi forgalmi viszonyok között nem gond.
Előzmény: v_peti (6186)
gmarc Creative Commons License 2005.03.16 0 0 6194
Nem neked szántam, én kérek elnézést!:-) Nem tudtam hogy melyik topikban vetődött fel, és megint előbb szóltam mint ahogy gondolkodtam. Az tény viszont, hogy 1990 után személyszállító vonat nem ment végig a vonalon.
Előzmény: looksharp (6192)
division by zero Creative Commons License 2005.03.16 0 0 6193
Igen.
Előzmény: M41 2202 (6190)
looksharp Creative Commons License 2005.03.16 0 0 6192

Ott is így írtam. Hozzászólásodban a szakasz lezárásának dátuma nem stimmelt. Elnézésed kérem.

 

Előzmény: gmarc (6191)
gmarc Creative Commons License 2005.03.16 0 0 6191
A 4495. számú hozzászólásodban az általam a 49-esről feltett kérdésre kimerítő választ adtál, javaslom annak megtekintését.
Előzmény: looksharp (6189)
M41 2202 Creative Commons License 2005.03.16 0 0 6190
A 83-as a Kisterenye - Mátranovák vasútvonal volt?
Előzmény: division by zero (6188)
looksharp Creative Commons License 2005.03.16 0 0 6189
A Tamási-Mezőhídvég szakaszon 1992 szeptember 27-étől óta szünetel a személyvonati forgalom. 1992 öszén még kiszolgálták Fürgedet (cukorrépa), majd 1995-96-ban még volt arra pft-s menet, de 1998-2000 között a pályát felszedték.
Előzmény: gmarc (6187)
division by zero Creative Commons License 2005.03.16 0 0 6188
És a 83-ason mióta szünetel?
gmarc Creative Commons License 2005.03.16 0 0 6187
A 48-ason és a 49-esen teljes hosszban 1990 óta, Lepsény-Mezőhídvég között 1999 óta szünetel a forgalom. Tamási-Fürged egy virtuális vonal, a vonatpótlónak iszonyú kerülő lenne oda is bemenni. A 64-esen 1997 óta nincs forgalom, a Bátaszék-Palotabozsok szakaszon meg a Bz-mizéria óta.
Előzmény: M41 2202 (6182)
v_peti Creative Commons License 2005.03.16 0 0 6186

Bravó! Ezzel szépen mellévonalasodni fog az 5-ös vonal is. Ha majd növekedne itt a forgalom, akkor nehezebb lesz a vonatkereszteket megszerkeszteni. :(

Ld. a 108-as vonalat is szépen megritkították a kitérőket. :(

 

Előzmény: korpi41 (6174)
orangutan Creative Commons License 2005.03.15 0 0 6185

Mennyi Brutus van itt :)

Végülis annak is ma van az évfordulója, hogy ő beleírta magát a történelemkönyvekbe:)

 

Előzmény: Carpy (6179)
FOMA Creative Commons License 2005.03.15 0 0 6184
"mióta szünetel a személyszállítás:

47a Komló - Sásd"

Dehogy szünetel, van azon akár napi 30 utas is, a két pótlóbuszon.:-)) A 47a gyakorlatilag egyfajta választékbővítés volt, amikor bevezetté, így - ha gumikerekű vasúttal is - nőtt a "vonatok" száma. Oka kettős. Egyrészt lehet altatni az éjszakai szolgálatot, mivel nem kell az első Komlóról induló vonat szerelvényének menetrendszerinti-, vagy szerelvényvonatként végigmenni a vonalon hajnalban, másrészt pedig a keresztezési lehetőség hiánya miatt.
Előzmény: M41 2202 (6182)
Carpy Creative Commons License 2005.03.15 0 0 6183
A 47a vonal a 47-es vasutvonal kinalatat bovito vonatpotlo buszokat tartalmazza, ezen a vonalon nem volt korabban sem vasut. A 47-es vonalon tovabbra is van szemelyszallitas.
Előzmény: M41 2202 (6182)
M41 2202 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 6182

Azt szeretném megtudni, hogy a következő vasútvonalakon mióta szünetel a személyszállítás:

 

47a    Komló - Sásd

48      Pincehely - Tamási

49      Dombóvár - Lepsény

49a    Tamási - Fürged

64      Pécsvárad - Bátaszék

 

valamint, mikor számolták fel a Kaposvár - Szigetvár vasútvonalat.

 

Mivel indokolták annak idején ezeket a döntéseket?

Carpy Creative Commons License 2005.03.15 0 0 6181
OFF:
Nekem ennel azert kemenyebb dolgom volt: elso nap meg csak harmadik voltam, de a masodikra felkuzdottem magam. :)
Előzmény: Törölt nick (6180)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.15 0 0 6180
Nekem is van egy nyílt kategóriás első helyem amit 3 alsós általános iskolás kislány ellenében értem el. A felnőtt kategóriában mindenki piát kapott az érem mellé. A nyíltba csak gyerekekekt vártak. Én Csokit kaptam.........
Előzmény: Carpy (6179)
Carpy Creative Commons License 2005.03.15 0 0 6179
Mennyi Brutus van itt :)
Bar en csak mostanaban kezdtem, es nem is vagyok tul aktiv, de azert a Lipica Opent mar megnyertem :)
Na jo, Beginner kategoriaban indultam, de ez nincs a polora rairva :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!