Nem tudjátok, hol lehet régi menetrendeket, vagy menetrend fénymásolatokat vásárolni? A Belgrád rakparti MÁV nosztalgia üzlet bezárt, pedig úgy hallottam, hogy ott lehetett. Ilyet szeretnék húsvétra ajándékozni.
Ha már közvetlen vonatok: Volt szerencsém utazni a 4-es vonalon, és tanulmányoztam a Volán menetrendket is. Bár van ahol erős a konkurrencia, de azért az a vonal többet érdemelne! Reggel két szerelvény pörög, napközben meg egy, és a legtöbb vissza van vágva Almásfüzítőnél, ahol nem állnak meg a gyorsvonatok. Ha bemennének Komáromig, akkor ott lenne átszállási lehetőség. (Győrbe is mehetne napi 2-3 sebesvonat.) Egy versenyképes menetrenddel sokkal több lenne az utas errefelé, még akkor is, ha sok viszonylatban a buszok a versenyképesebbek. Szerencsére azért jópár tehervonat is van errefelé. Bár sok az üres vágány. :( De gondolom, a Suzukis vonatokat is többé-kevbésbé errefelé mennek.
Szerintem még a topik megalakulása előtt (még 2001 tavaszán?) volt a szervezés, a Vasútőrben volt róla cikk. Akkor volt, amikor a 80-ason is elmosta a töltést a víz Kál-Kápolna után (a vicinális szakaszon is "ott ragadtak" ők is egy ideig).
Igen, vasútvonal volt..Asszem még a 80-as évek végén volt közvetlen vonat Kisterenye - Mátranovák, Homokterenye között... Aztán lerövidítették, Mátremindszent - Mátranovák, Homokterenye között. Asszem napi 2 vonat járt elég hülye időpontban, ráadásul ha be akartál jutni a Salgótarjánba akkor 2-szer kellett volna átszállni, így sokan a busz választották (mint sok már helyen) ezért megszünt.
Amúgy érthetetlen hogy miért nem fejlesztik már ki ezeet a gyors vasútikocsi-csatlakozókat.. Nyugaton sok helyen már egy gombnyomással szét lehet választani a szerelvényt, nem kell 10-15 percet állni amíg leválasszák. Ha itt is meg lenne oldva talán lehetne Salgótarján - Kisterenye - Mátramindszert (-Homokterenye illetve Kál kápolna felé menni) Talán közvetlen vonatok indításával sok vonalat meg lehene menteni.
Amúgy a vágányok asszem még megvannak arrafelé, úgy tudom hogy Homokterenyén valami vasúti dolgokat gyártó gyár működik (olyasmi mint a GANZ-MÁVAG) és elvileg teherforgalom még van...
Hasonló a helyzet a Mátra Hőerőműnél ahol személyforgalom ugyan nincs, de szerencsére elég jó a teherforgalom a vonalon...
Az 5-ös vonal e részén jelenleg van napi 5 pár személyvonat. Ide még minden gond nélkül befér min. 10 pár tehervonat Csémpuszta nélkül is. Amikor tavaly arra voltam az állomás többi vágánya, az átmenőn kívül használaton kívülinek tűnt. Van magasperon is. A vonal a jelenleginél nagyobb teherforgalmat is elbírna, csak sajnos nem mutatkozik rá igény. Tehát a jelenlegi forgalmi viszonyok között nem gond.
Nem neked szántam, én kérek elnézést!:-) Nem tudtam hogy melyik topikban vetődött fel, és megint előbb szóltam mint ahogy gondolkodtam. Az tény viszont, hogy 1990 után személyszállító vonat nem ment végig a vonalon.
A Tamási-Mezőhídvég szakaszon 1992 szeptember 27-étől óta szünetel a személyvonati forgalom. 1992 öszén még kiszolgálták Fürgedet (cukorrépa), majd 1995-96-ban még volt arra pft-s menet, de 1998-2000 között a pályát felszedték.
A 48-ason és a 49-esen teljes hosszban 1990 óta, Lepsény-Mezőhídvég között 1999 óta szünetel a forgalom. Tamási-Fürged egy virtuális vonal, a vonatpótlónak iszonyú kerülő lenne oda is bemenni. A 64-esen 1997 óta nincs forgalom, a Bátaszék-Palotabozsok szakaszon meg a Bz-mizéria óta.
Bravó! Ezzel szépen mellévonalasodni fog az 5-ös vonal is. Ha majd növekedne itt a forgalom, akkor nehezebb lesz a vonatkereszteket megszerkeszteni. :(
Ld. a 108-as vonalat is szépen megritkították a kitérőket. :(
Dehogy szünetel, van azon akár napi 30 utas is, a két pótlóbuszon.:-)) A 47a gyakorlatilag egyfajta választékbővítés volt, amikor bevezetté, így - ha gumikerekű vasúttal is - nőtt a "vonatok" száma. Oka kettős. Egyrészt lehet altatni az éjszakai szolgálatot, mivel nem kell az első Komlóról induló vonat szerelvényének menetrendszerinti-, vagy szerelvényvonatként végigmenni a vonalon hajnalban, másrészt pedig a keresztezési lehetőség hiánya miatt.
A 47a vonal a 47-es vasutvonal kinalatat bovito vonatpotlo buszokat tartalmazza, ezen a vonalon nem volt korabban sem vasut. A 47-es vonalon tovabbra is van szemelyszallitas.
Nekem is van egy nyílt kategóriás első helyem amit 3 alsós általános iskolás kislány ellenében értem el. A felnőtt kategóriában mindenki piát kapott az érem mellé. A nyíltba csak gyerekekekt vártak. Én Csokit kaptam.........
Mennyi Brutus van itt :) Bar en csak mostanaban kezdtem, es nem is vagyok tul aktiv, de azert a Lipica Opent mar megnyertem :) Na jo, Beginner kategoriaban indultam, de ez nincs a polora rairva :)