Nem vagyok ismerős arrafelé. A gyorsvonat (Bratislava-Kosice) gondolom mozdony vontatta, a helyi személyek inkább Bz-k. A gyorsvonati menetidőt gondolom a Bz nem tudná tartani,
Majd a nagyobb helyismerettel rendelkezők pontosítanak. Ha jól hallottam, akkor a tervezett vonatpár végig személy lenne.
Szóval : ~150-190 perc, jelenleg két pár közvetlen busszal 3:20, vonattal 2:50-4:00 óra az eljutási idő, tehát menetidőben még jó is lenne, menetjegynél "belföldi" díjszámítással úgyszintén OK lehet. Majd meglátjuk :)
Az EU-s csatlakozást ezt a problémát is megoldotta, most már lehet egy ilyen Bz-s vonatpárt indítani. A nagy igényekre való tekintettel szerintem decembertől meg is fog indulni.
Jó lenne, ha tényleg így lenne. Más kérdés az, hogy azok, akik kedvezményes jegyre vagy ingyenes utazásra jogosultak (diák/nyugdíjas/közalkalmazott/MÁV-dolgozó), azoknak az ilyen alternatív útvonalak nem kifizetődőek.
Amúgy meg mivel minden ilyen vonat belföldi igényeket is ellát, ezért nem nem csak akkor lehetne indítani ilyen vonatokat, ha tele vannak nemzetközi vagy tranzitutasokkal.
Ott van pl. a Szombathely-Graz EUREGIO. A határon kevesen mennek át, de mindkét oldalon sok a belföldi utas, így a vonatok kihazsnáltságával nincs baj.
Más kérdés az, hogy egy Bánréve-Salgótarján vonat menetidőben csak sebesvonatként, és nem személyvonatként lenne versenyképes a buszokkal.
v_peti: De Ózdról Salgótarjánba el lehet jutni, csak nincs közvetlen vonat, és a csatlakozás sem biztos, hogy a legjobb. De az Ózd-Bánréve-Fülek-Salgótarján útirányon hamar oda lehetn érni. Sőt a vonatközlekedés is jó lehetne arrafelé, ha annakidején néhány nagyokos nem húzott be egy vonalat a térképre, amivel alaposan bekavart sok egyéb dolog mellett a vasútnak is. :(((((
Kedves Peti!
Az EU-s csatlakozást ezt a problémát is megoldotta, most már lehet egy ilyen Bz-s vonatpárt indítani. A nagy igényekre való tekintettel szerintem decembertől meg is fog indulni.
Miért nincs Ózd-Szilvásvárad vonal? Hiszen csak néhány kilométer az egész. Nem is értem... :)))
De Ózdról Salgótarjánba el lehet jutni, csak nincs közvetlen vonat, és a csatlakozás sem biztos, hogy a legjobb. De az Ózd-Bánréve-Fülek-Salgótarján útirányon hamar oda lehetn érni. Sőt a vonatközlekedés is jó lehetne arrafelé, ha annakidején néhány nagyokos nem húzott be egy vonalat a térképre, amivel alaposan bekavart sok egyéb dolog mellett a vasútnak is. :(((((
Ugyanez a helyzet a Balassagyarmat-Losonc-Fülek-Salgótarján vonallal is.
mégis írd már le, mert olyan de olyan kíváncsi vagyok, hogy a Pusztavám - Oroszlány összekötés mennyibe kerül ha holnap hozálátnak megcsinálni, és ki fog rajta utazni ?
Miért nincs Ózd-Zabar-Salgótarján vonat ?
Hisz olyan jól mutatna a térképen ?
a MÁV egy évre úgy 160 milliárd forintot kap az államtól, azaz Tőled meg tőlem.
ehhez jön a saját bevétele.
Évente talán 50 milliárdja van pályára.
A teljes 7800 km-re.
Jól van építsünk Pusztavám és oroszlány közé vasutat.
A Zalalövő-Bajánsenye 31 md-ba került ( 19 km ) 1997-es árakon., kisajátításokkal együtt.
Tehát km-ként 1.630.000.000 kemény magyar királyi forintért építettünk vasutat 1997-ben.
Vannak itt akik, arra felé laknak, majd elmondják Neked, hogy mire használjuk a pályát azóta..............:-(((
De van !
Az azóta eltelt 8 évet csak éves 5%-os inflációval számolva, ez ma 2,48 miliárd forintba kerülne kilóméterenként.
Azért a Pusztavám-Oroszlány szakasz kicsikét szegdeltebb terep mint az őrségi volt.
Elég ha 10%-os "nehezedési" pótlékot számolsz a két terep különbözősége miatt.
Bár lehet, hogy az ilyen fajta "engedékenységemért" még egy pft-s technikus is rám mordul.
Joggal.
Tehát legyen csak 2,72 milliárd Ft.- / km a tervezési költségünk 2006-ra.
OK ?
Ez ugye úgy 8 km-nyi hézag, ami most nincs meg.
Számoljunk 3 év építési időt.
Akkor ( továbbra is csak 5%-os inflációval számolva) úgy 3,15 milliárd Ft.-/km áron kijön a 8 km, azaz 8x3,15 = 25,26 md Ft.-ból összekötötük a kettőt, vagy 80 km/h vagy 100 km/h sebességgel járható, NEM villamosított, állomástávolságú közlekedésre alkalmas pályával.
Ez 31 db Taurus villamos mozdony ára.
Nem baj.
A pályánk megvan, kezdjük el használni.
Mire fogjuk használni ?
Kíváló útirány a Székesfehérvár- mór-Pusztavám - Oroszlány - Tatabánya vonatoknak.
Ezt ma buszok végzik, s az is elég.
Ma van 9 pár busz, azaz irányonként felkínálnak 9x45 ülőhelyet, naponta.
Az, hogy a Fehérvár-Móri buszok zsúfoltak nem ide tartozik, mert Fehérvár és Mór között ma is van bőven vonat, az utasok mégsem ezt választják, hanem szavaiddal élve inkább tolonganak a buszokon.
Visszatérve :
Tehát megcsináltuk 25 milliárdért azt a 8 km-t, de ha valami csoda folytán csak 20 milliárdért csináljuk meg, akkor is mit vagy kit szállítunk majd ott ?
- Neha pár thervonatot ?
- Naponta elpörög ott majd 6-9 pár Bz ?
- Ha baleset van az 1-es vagy 30-as vonalon akkor jó lesz kerülő iránynak ?
Hidd el jó lenne ha meglennne, de már a léte is sok gondot okozna.
Csúcsidőben biztosan nem. Ezért jó ötlet lenne az odáig közlekedő vonat. Vagy a jó csatalkozás Kertvárosban. De ez sincsen meg. Ráadásul a 4-esen ritka a vonatközlekedés, mint a fehér holló. :(
Amit leirtal az nem zonazo menetrend, hanem gyorsitott vonatokkal torteno operalas. Egy vaganyon, terkozok nelkul nem is lesz zonazas, de talan nem is szukseges.
Sutto: az idei tervezetben volt ra probalkozas, de tobb ok miatt nem valosult meg.
A vágányokat hatalmas gaz fedi. Egy darabig az út a sinek mellett megy, tiszta gaz a pálya. Tavaly augusztusban is játam arra, csak nem mentem ki az állomásra és már akkor is tiszta gaz volt a pálya. Szerintem évek óta nem járták...
Itt olvastam, hogy 1-2 éve megpróbálták, de az akácfák már járhatatlanul benőtték.
Ja azt még nem mondtam hogy zónázás is kellene ehhez... Bár az már nagyon csak a jövő hogy a 2-esen zónázás legyen... De végülis a főbb helyek ezek lennének:
Bp. Nyugati
Újpest
Aquincum
Pilisvörösvár (Pázmáneum - egyeztetve a főiskolával hogy mely vonatok álljanak meg ott)
Piliscsaba innen már személyként menne Esztergomba vagy Süttőre.. Így azért picit húzhatnánk a menetidőn...bár egy kissé helyre kéne pofozni a pályát is. Ne hiszem hogy túl jó ötlet ilyen baromi drága Siemens motorvonatokat ráarakni ilyen minősíthetetlenül sz@r pályára. Nem hiszem hogy ilyenre lettek tervezve.. (Olyan ez mint a Volvó buszokat rárakni a Thököly útra...egy ideig megy aztán sokkal hamarabb leamortizálódik mintha a pályát/utat normálisan megcsinálták volna és utána tennék rá az új járműveket) Dehát van itt pént mindenre, meg sok logika a MÁV-nál. ------------------------------------
Bár szívem szerint én HÉv-et csinálnék Esztergomig / Süttőig. Gyakori követés, pontos kényelmes és talán a HÉV-esek jobban karban tartanák a pályát mint a MÁV.... Csak a tarifarendszerükkel nem vagyok megelégedve. (Szóval szentendrére miért kerül majdnem dupla annyiba egy diák/nyugdíjas HÉV jegy mint egy diák / nyugdíjas buszjegy..és miért nincs rajta 67,5%-os. )
Asszem elkanyarodtunk picit..
Hajtányozás lesz valamerre Húsvét környékén? Most kéne mennünk amíg nincs begazosodva a pálya!!!!!!!!!!!
Rákerestem: Ha azonnal van csatlakozás, akkor is két óra a menetidő, míg a busznak csak másfél. Ráadásul a vonattal ez 72 km, míg busszal csak ca. 60. :(
Ja, most látom hogy előttem írt a menetrendes srác.... Akkor én megkérdezem tőle hogy hol találom azt az oldalt ahol fenn van aza régi menetrendkönyve??
MÁS:
a 4-es vonalra már nyújtottam be én is javaslatot a MÁV-nan.
Gondoltam az új szupermotorvonatok megérkezésével lesz változás a vonalon..Én így gondoltam volna:
Bp Nyugati - Dorog...ott (ha normálisan meg lenne csinálva a vonatok szétkapcsolását segítő berendezés akkor egy gombnyomásra szétválna a két Desiro, az első kocsi menne Süttőig - esetleg Almásfüzítőig A hátsó meg menne Esztergomba. (Dorogon lenne csatlakozás az Esztergom felől érkező vonatra, itt lehetne átszállni Az Esztergomiaknak Süttő felé.) Persze ez nem minden vonatnál lenne így lényegében reggel Pest felé délutáni csúcsban meg a Pestről jövő minden második vonatnál lenne ez a szétkapcsolásos dolog. Szerintem jobb lenne a kihasználtság, hisz a Süttő Budapest volánbusz igencsak tömve szokott lenni...
Hát van a kisvasútas forumban valami Karakó-híd nevű srác aki felrakta a tar.hu oldalra az 50-es évek menetrendkönyvét.. Talán ott tedd fel ezt a kérdést vagy keres rá valahogy a kep.tar.hu-n erre a karako-híd nicknévre vagy oldalra. (esetleg olvasd végig a fórumot pár hónappal ezelőttiektről mert ott hírdette hogy akit érdekel nézze meg az oldalát. Nekem nagyon tetszett..az tény, és ha megoldható lenne a tár-oldalon akkor én is belinkeltetném...
Na aztán ha megtaláltad utána már csak ki kell nyomtatgatnod egy jó lézer nyomtatóval és sokkal szebb mintha a fénymásoltat vásároltad volna..
Március 13-án jártam Mátranovák-Homokterenye állomáson, forgalomnak nyoma sincs. Kis 3 vágányos állomás volt, a végén eg yiparvágánnyal a Bombardier telepére (hogy régen mi volt a neve, nem tudom).
Az állomás bejárati és előjelzője még megvan (fényjelzők) és egy csapórudas sorompó is. A vágányokat hatalmas gaz fedi. Egy darabig az út a sinek mellett megy, tiszta gaz a pálya. Tavaly augusztusban is játam arra, csak nem mentem ki az állomásra és már akkor is tiszta gaz volt a pálya. Szerintem évek óta nem járták...
Akkor pontosítsunk: 1999. július 9-11-én volt az I. Országos Vasútbarát Találkozó Mátranovákon, vasútbarát különvonattal, ill. a talákozó ideje alatt "menetrendszerinti" Bz közlekedéssel, amit a Ganz gyár szponzorált.
Amikor erről 99 augusztusában hallottam, reménykedtem, hogy lesz II. találkozó, amin már én is ott lehetek... de úgy tünik ez volt az első és utolsó ilyen rendezvény :-(((