Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6238

Itt a szlovák menetrend és hálózati térkép PDF-formátumban!

Lehet tanulmányozni! Természetsen az módosítások aktualizálva vannak.

Nem kell vagdosni a fedvényeket, elég kinyomtatni a lapokat, és leragasztani a teljes oldalt.

 

http://www.zsr.sk/generate_page.php?page_id=134

 

Tisztelt MÁV-vezérkar itt a követendő példa!

 

Amúgy mennek erre Pozsony-Kassa vonatok, bár nem ez a főirány.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (6234)
v_peti Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6237

Ha ingavonat menne, akkor a körüljárás is megspórolható lenne. Nem tudom, hogy tótéknál ez mennyire jellemző.

Amúgy szerintem inkább mozdonyos vonat megy, mint Bz.

Az árra lennék kíváncsi, összehasonlítva a Salgótarján-Miskolc buszjegyével.

 

Előzmény: Törölt nick (6232)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6236
Bocsi, hogy bele, de ha Füleken nem körüljár hanem cserél?
Előzmény: Törölt nick (6232)
gumpy Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6235
Ha jól hallottam, akkor a tervezett vonatpár végig személy lenne.
Na itt kezdődnek a bajok...
Előzmény: István Gyuri (6233)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6234

a Bratislava - Kosice gyorsok mesze északra Zsolnán át közlekednek.

 

Itt a déli végeken nem hiszem, hogy végig kanyarogna egy ilyen hosszú útvonalú gyors.

Bár ??????

 

személy meg lehet Bz+Bzx+Bz szerelvény, Hatvantól Füleken át Miskolcig.

Előzmény: István Gyuri (6233)
István Gyuri Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6233

Nem vagyok ismerős arrafelé. A gyorsvonat (Bratislava-Kosice) gondolom mozdony vontatta, a helyi személyek inkább Bz-k. A gyorsvonati menetidőt gondolom a Bz nem tudná tartani,

Majd a nagyobb helyismerettel rendelkezők pontosítanak. Ha jól hallottam, akkor a tervezett vonatpár végig személy lenne.

Előzmény: Törölt nick (6232)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6232

a 115 km = 150 perc, az NEM rossz.

Sőt.

Jóóó.

 

Bz van. illetve a Hatvanból felmenő csörgő vagy búvár vontatta vonat mindjárt mehet is tovább.

 

Füleken azért körül kell járni.

 

a Fülek-Bánréve vonalon most (odaát) Bz-k járnak, vagy Búvárok ?

Előzmény: István Gyuri (6231)
István Gyuri Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6231
traficc: mennyi most a menetidő egy Salgótarján -Fülek-Bánréve-Miskolc vonalon ?

Hány km  ez ?

Salgótartján-Fülek 20 km

Fülek-Bánréve ~50 km

Bánréve-Miskolc 46km

szumma ~115km

Menetidő: 34+43 (személlyel 69) + 40 (személy 55), plusz Füleken irányváltás(?) és vám/útlevél-vizsgálatok(?).

Szóval : ~150-190 perc, jelenleg két pár közvetlen busszal 3:20, vonattal 2:50-4:00 óra az eljutási idő, tehát menetidőben még jó is lenne, menetjegynél "belföldi" díjszámítással úgyszintén OK lehet. Majd meglátjuk :)

Előzmény: Törölt nick (6230)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6230

mennyi most a menetidő egy Salgótarján -Fülek-Bánréve-Miskolc vonalon ?

Hány km  ez ?

Törölt nick Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6229

Legyen.

Sőt mindenhol ahol a sín megvan, legyen.

Sőt.

Legyen Bgyarmat-Litke -Losonc is.

 

Utána meg adják át a helyi regiónak.

Előzmény: István Gyuri (6228)
István Gyuri Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6228

v_peti: Jó lenne, ha tényleg így lenne.

Hát, akkor ünnepelj! :-)

Füleki informátorom szerint így lesz az új menetrendtől.

Előzmény: v_peti (6227)
v_peti Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6227

Az EU-s csatlakozást ezt a problémát is megoldotta, most már lehet egy ilyen Bz-s vonatpárt indítani. A nagy igényekre való tekintettel szerintem decembertől meg is fog indulni.

 

Jó lenne, ha tényleg így lenne. Más kérdés az, hogy azok, akik  kedvezményes jegyre vagy ingyenes utazásra jogosultak (diák/nyugdíjas/közalkalmazott/MÁV-dolgozó), azoknak az ilyen alternatív útvonalak nem kifizetődőek.

 

Amúgy meg mivel minden ilyen vonat belföldi igényeket is ellát, ezért nem nem csak akkor lehetne indítani ilyen vonatokat, ha tele vannak nemzetközi vagy tranzitutasokkal.

 

Ott van pl. a Szombathely-Graz EUREGIO. A határon kevesen mennek át, de mindkét oldalon sok a belföldi utas, így a vonatok kihazsnáltságával nincs baj.

 

Más kérdés az, hogy egy Bánréve-Salgótarján vonat menetidőben csak sebesvonatként, és nem személyvonatként lenne versenyképes a buszokkal.

 

 

 

 

Előzmény: István Gyuri (6226)
István Gyuri Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6226

v_peti: De Ózdról Salgótarjánba el lehet jutni, csak nincs közvetlen vonat, és a csatlakozás sem biztos, hogy a legjobb. De az Ózd-Bánréve-Fülek-Salgótarján útirányon hamar oda lehetn érni. Sőt a vonatközlekedés is jó lehetne arrafelé, ha annakidején néhány nagyokos nem húzott be egy vonalat a térképre, amivel alaposan bekavart sok egyéb dolog mellett a vasútnak is. :(((((

Kedves Peti!

Az EU-s csatlakozást ezt a problémát is megoldotta, most már lehet egy ilyen Bz-s vonatpárt indítani. A nagy igényekre való tekintettel szerintem decembertől meg is fog indulni.

Előzmény: v_peti (6225)
v_peti Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6225

Miért nincs Ózd-Zabar-Salgótarján vonat ?

Hisz olyan jól mutatna a térképen ?

 

Miért nincs Ózd-Szilvásvárad vonal? Hiszen csak néhány kilométer az egész. Nem is értem... :)))

 

De Ózdról Salgótarjánba el lehet jutni, csak nincs közvetlen vonat, és a csatlakozás sem biztos, hogy a legjobb. De az Ózd-Bánréve-Fülek-Salgótarján útirányon hamar oda lehetn érni. Sőt a vonatközlekedés is jó lehetne arrafelé, ha annakidején néhány nagyokos nem húzott be egy vonalat a térképre, amivel alaposan bekavart sok egyéb dolog mellett a vasútnak is. :(((((

Ugyanez a helyzet a Balassagyarmat-Losonc-Fülek-Salgótarján vonallal is.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (6224)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6224

Mit szedtek fel ?

Mit zártak be ?

 

mégis írd már le, mert olyan de olyan kíváncsi vagyok, hogy a Pusztavám - Oroszlány összekötés mennyibe kerül ha holnap hozálátnak megcsinálni, és ki fog rajta utazni ?

 

Miért nincs Ózd-Zabar-Salgótarján vonat ?

Hisz olyan jól mutatna a térképen ?

 

a MÁV egy évre úgy 160 milliárd forintot kap az államtól, azaz Tőled meg tőlem.

ehhez jön a saját bevétele.

 

Évente talán 50 milliárdja van pályára.

A teljes 7800 km-re.

 

Jól van építsünk Pusztavám és oroszlány közé vasutat.

 

A Zalalövő-Bajánsenye 31 md-ba került ( 19 km ) 1997-es árakon., kisajátításokkal együtt.

Tehát km-ként 1.630.000.000 kemény magyar királyi forintért építettünk vasutat 1997-ben.

 

Vannak itt akik, arra felé laknak, majd elmondják Neked, hogy mire használjuk a pályát azóta..............:-(((

De van !

 

Az azóta eltelt 8 évet csak éves 5%-os inflációval számolva, ez ma 2,48 miliárd forintba kerülne kilóméterenként.

 

Azért a Pusztavám-Oroszlány szakasz kicsikét szegdeltebb terep mint az őrségi volt.

Elég ha 10%-os "nehezedési" pótlékot számolsz a két terep különbözősége miatt.

 

 Bár lehet, hogy az ilyen fajta "engedékenységemért" még egy pft-s technikus is rám mordul.

Joggal.

Tehát legyen csak 2,72 milliárd Ft.- / km a tervezési költségünk 2006-ra.

OK ?

 

Ez ugye úgy 8 km-nyi hézag, ami most nincs meg.

Számoljunk 3 év építési időt.

Akkor ( továbbra is csak 5%-os inflációval számolva) úgy 3,15 milliárd Ft.-/km áron kijön a 8 km, azaz 8x3,15 = 25,26 md Ft.-ból összekötötük a kettőt, vagy 80 km/h vagy 100 km/h sebességgel járható, NEM villamosított, állomástávolságú közlekedésre alkalmas pályával.

 

Ez 31 db Taurus villamos mozdony ára.

Nem baj.

 

A pályánk megvan, kezdjük el használni.

Mire fogjuk használni ?

 

Kíváló útirány a Székesfehérvár- mór-Pusztavám - Oroszlány - Tatabánya vonatoknak.

 

Ezt ma buszok végzik, s az is elég.

Ma van 9 pár busz, azaz irányonként felkínálnak 9x45 ülőhelyet, naponta.

 

Az, hogy a Fehérvár-Móri buszok zsúfoltak nem ide tartozik, mert Fehérvár és Mór között ma is van bőven vonat, az utasok mégsem ezt választják, hanem szavaiddal élve inkább tolonganak a buszokon.

 

Visszatérve :

 

Tehát megcsináltuk 25 milliárdért azt a 8 km-t, de ha valami csoda folytán csak 20 milliárdért csináljuk meg, akkor is mit vagy kit szállítunk majd ott ?

 

 

- Neha pár thervonatot ?

- Naponta elpörög ott majd 6-9 pár Bz ?

- Ha baleset van az 1-es vagy 30-as vonalon akkor jó lesz kerülő iránynak ?

 

Hidd el jó lenne ha meglennne, de már a léte is sok gondot okozna.

 

Aki gazdag megteheti.

 

Érdeklődve várom véleményedet.

 

Előzmény: Törölt nick (6223)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6223

4 es 5 ös vonalak:

 

Én a 5 ös vonalon jártam elég jó állapőotban van a Bz száguld 80 al is.

Hangulatos régi jelzők meg ilyenek

Bodajk balinka Mór Pusztavám vonalak leágaznak 70 es évektől ezeken nincs személyforgalom.

Szerintem a Pusztavámit össze lehetett volna kötniOroszlánybánya végponttalakkor Mór Tbánya össze lett volna kötve.

a 5 ösön elvettek egy vonatot 13.-30 körül indult fehérvárrol.

Móri stb buszokon tolakodás fehérváron idősebbeket letapossák.

5 perc alatt kell felszállni ugy hogy még a tábla se stimmell a buszokon noi meg 1 kocsiállás 2 busz.

Én sajnálom az északi vonalakt a Kisternye Kál a Szilvásv Putnokit is

a 87 esen pl 20 30 mennek a vonatok.

Tesconál Egerben nem áll meg a vonat pl.

 

Szerintem megszüntetésre játszanak a MÁV nál mindent felszednek bezárnak amit lehet

 

Nos ennyit.

 

Üdv:

kemos@vipmail.hu

Szabi

Előzmény: v_peti (6200)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.26 0 0 6222

Hello

 

A közvetlen vonatok hiányoznak a Máv-nál ugy kellne menni mint a bszoknak viszonylatot város-város kombinációt annyit kellne tudni Mint a Volán.

Mellékvonalakon min 60 80 al kellne menni

Romhány Diósjenő Királd Putnok a 20 km/h sebességgel élenjár a száguldásban

 

na ennyit egyelőre üdv: kemos@vipmail.hu Szabi

v_peti Creative Commons License 2005.03.25 0 0 6221

Csúcsidőben biztosan nem. Ezért jó ötlet lenne az odáig közlekedő vonat. Vagy a jó csatalkozás Kertvárosban. De ez sincsen meg. Ráadásul a 4-esen ritka a vonatközlekedés, mint a fehér holló. :(

 

 

 

Előzmény: Krtek (6220)
Krtek Creative Commons License 2005.03.25 0 0 6220

Optimális esetben.

De a 10-es úton is? Csúcsidőben? Biztos ez?

Előzmény: v_peti (6216)
István Gyuri Creative Commons License 2005.03.24 0 0 6219

Amit leirtal az nem zonazo menetrend, hanem gyorsitott vonatokkal torteno operalas. Egy vaganyon, terkozok nelkul nem is lesz zonazas, de talan nem is szukseges.

Sutto: az idei tervezetben volt ra probalkozas, de tobb ok miatt nem valosult meg.

Előzmény: tweety83 (6217)
Mad Scientist Creative Commons License 2005.03.24 0 0 6218

 A vágányokat hatalmas gaz fedi. Egy darabig az út a sinek mellett megy, tiszta gaz a pálya. Tavaly augusztusban is játam arra, csak nem mentem ki az állomásra és már akkor is tiszta gaz volt a pálya. Szerintem évek óta nem járták...

 

Itt olvastam, hogy 1-2 éve megpróbálták, de az akácfák már járhatatlanul benőtték.

Előzmény: karako-hid (6212)
tweety83 Creative Commons License 2005.03.24 0 0 6217

Ja azt még nem mondtam hogy zónázás is kellene ehhez...
Bár az már nagyon csak a jövő hogy a 2-esen zónázás legyen...
De végülis a főbb helyek ezek lennének:

Bp. Nyugati 

Újpest 

Aquincum 

Pilisvörösvár 
(Pázmáneum - egyeztetve a főiskolával hogy mely vonatok álljanak meg ott)

Piliscsaba
innen már személyként menne Esztergomba vagy Süttőre..
Így azért picit húzhatnánk a menetidőn...bár egy kissé helyre kéne pofozni a pályát is. Ne hiszem hogy túl jó ötlet ilyen baromi drága Siemens motorvonatokat ráarakni ilyen minősíthetetlenül sz@r pályára. Nem hiszem hogy ilyenre lettek tervezve..
(Olyan ez mint a Volvó buszokat rárakni a Thököly útra...egy ideig megy aztán sokkal hamarabb leamortizálódik mintha a pályát/utat normálisan megcsinálták volna és utána tennék rá az új járműveket)
Dehát van itt pént mindenre, meg sok logika a MÁV-nál.
------------------------------------

Bár szívem szerint én HÉv-et csinálnék Esztergomig / Süttőig.
Gyakori követés, pontos kényelmes és talán a HÉV-esek jobban karban tartanák a pályát mint a MÁV.... Csak a tarifarendszerükkel nem vagyok megelégedve.
(Szóval szentendrére miért kerül majdnem dupla annyiba egy diák/nyugdíjas HÉV jegy mint egy diák / nyugdíjas buszjegy..és miért nincs rajta 67,5%-os. )   

Asszem elkanyarodtunk picit..

Hajtányozás lesz valamerre Húsvét környékén? Most kéne mennünk amíg nincs begazosodva a pálya!!!!!!!!!!!

Előzmény: v_peti (6216)
v_peti Creative Commons License 2005.03.24 0 0 6216

Rákerestem: Ha azonnal van csatlakozás, akkor is két óra a menetidő, míg a busznak csak másfél. Ráadásul a vonattal ez 72 km, míg busszal csak ca. 60. :(

 

 

Előzmény: tweety83 (6214)
v_peti Creative Commons License 2005.03.24 0 0 6215

Teherforgalom azért nincs, mert a MÁV közölte, hogy a gyár vegye át az egész vonalat iparvágánynak, a gyár meg erre beintett...

 

Ügyes... De jogos? Van egyáltalán olyan joga a MÁV-nak, hogy önkényesen átminősítsen iparvágánnyá egy közforgalmú vasútvonalat?

 

Amúgy abszurd a dolog, mert így elkergeti az ügyfeleit a MÁV. :(((

 

 

Előzmény: division by zero (6201)
tweety83 Creative Commons License 2005.03.24 0 0 6214
Ja, most látom hogy előttem írt a menetrendes srác....
Akkor én megkérdezem tőle hogy hol találom azt az oldalt ahol fenn van aza  régi menetrendkönyve??

MÁS:

a 4-es vonalra már nyújtottam be én is javaslatot a MÁV-nan.

Gondoltam az új szupermotorvonatok megérkezésével lesz változás a vonalon..Én így gondoltam volna:

Bp Nyugati - Dorog...ott (ha normálisan meg lenne csinálva a vonatok szétkapcsolását segítő berendezés akkor egy gombnyomásra szétválna a két Desiro, az első kocsi menne Süttőig - esetleg Almásfüzítőig  A hátsó meg menne Esztergomba.  (Dorogon lenne csatlakozás az Esztergom felől érkező vonatra, itt lehetne átszállni Az Esztergomiaknak Süttő felé.)  Persze ez nem minden vonatnál lenne így lényegében reggel Pest felé délutáni csúcsban meg a Pestről jövő minden második vonatnál lenne ez a szétkapcsolásos dolog. Szerintem jobb lenne a kihasználtság, hisz a Süttő Budapest volánbusz igencsak tömve szokott lenni...
Előzmény: v_peti (6200)
tweety83 Creative Commons License 2005.03.24 0 0 6213

Hát van a kisvasútas forumban valami Karakó-híd nevű srác aki felrakta a tar.hu oldalra az 50-es évek menetrendkönyvét.. Talán ott tedd fel ezt a kérdést vagy keres rá valahogy a kep.tar.hu-n erre a karako-híd nicknévre vagy oldalra.
(esetleg olvasd végig a fórumot pár hónappal ezelőttiektről mert ott hírdette hogy akit érdekel nézze meg az oldalát. Nekem nagyon tetszett..az tény, és ha megoldható lenne a tár-oldalon akkor én is belinkeltetném...

Na aztán ha megtaláltad utána már csak ki kell nyomtatgatnod egy jó lézer nyomtatóval és sokkal szebb mintha a fénymásoltat vásároltad volna..

Előzmény: Adalbrecht (6207)
karako-hid Creative Commons License 2005.03.24 0 0 6212
Március 13-án jártam Mátranovák-Homokterenye állomáson, forgalomnak nyoma sincs. Kis 3 vágányos állomás volt, a végén eg yiparvágánnyal a Bombardier telepére (hogy régen mi volt a neve, nem tudom). Az állomás bejárati és előjelzője még megvan (fényjelzők) és egy csapórudas sorompó is. A vágányokat hatalmas gaz fedi. Egy darabig az út a sinek mellett megy, tiszta gaz a pálya. Tavaly augusztusban is játam arra, csak nem mentem ki az állomásra és már akkor is tiszta gaz volt a pálya. Szerintem évek óta nem járták...
Előzmény: tweety83 (6197)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.24 0 0 6211

Ne legyen 'má ennyire komoly.

 

Alkalmazza :............:-))))

Előzmény: István Gyuri (6210)
István Gyuri Creative Commons License 2005.03.23 0 0 6210
traficc: A topic alakult 1999 nyarán.

a szervezés volt 2001 tavaszán...

BOCSÁNAT mindenkitől, félig hülyeséget írtam, tehát a topik megalakulásának tavaszán (azaz 1999-ben) volt a kirándulás.

Előzmény: Törölt nick (6203)
division by zero Creative Commons License 2005.03.23 0 0 6209
Akkor pontosítsunk:
1999. július 9-11-én volt az I. Országos Vasútbarát Találkozó Mátranovákon, vasútbarát különvonattal, ill. a talákozó ideje alatt "menetrendszerinti" Bz közlekedéssel, amit a Ganz gyár szponzorált.

Amikor erről 99 augusztusában hallottam, reménykedtem, hogy lesz II. találkozó, amin már én is ott lehetek... de úgy tünik ez volt az első és utolsó ilyen rendezvény :-(((

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!