Én azóta félek a k. kerékcsavaroktól, amióta 1 nappal az érettségim előtt egy defekt miatt sorban téptük le 3 csavar fejét a kispolszkiról... Nekem tanulnom kellett, haverok kifúrták a csavarmaradványokat, új menet stb, majd feltették a pótkereket. A sors iróniája, hogy mégis gyalog mentem érettségizni, mert a koleszba menet a pótkerék is defektes lett...:o((
Jancsibácsi, tényleg a légkulcs a legjobb megoldás, de azért dorni+kalapács, esetleg kis csavaroldó után a megtoldott non_tesco_keresztkulcsnak is működnie kell... Én is jónéhány csavart beletörtem már ide-oda, de kerékcsavart még nem sikerált...
Egyébként a 20 éves berohadt VW Golf I 30-as féltengelyanyájának levételénél mi is karikába hajlítottunk egy 1/2" szárat. A 3/4-es toldatán pedig a 120 kilós nagybátyám ugrált, oszt meg se rezdült. Végül a CO-val vörösen izzóra történt melegítés után adta meg magát....
Macimedve hozzászólásán jót röhögtem, nekem is ott figyel a Bogár mellett egy ilyen műszer:-))
Na de komolyra fordítva a szót, ismeritek az Izeltas márkát? Én anno egy törött Beta 17-es csillagvillás helyett akartam egy másik Beta-t venni, de a szerszámboltos srác rábeszélt az Izi-re -legalább olyan jó mint a Beta csak még nincs neve. És bejött, a kidolgozás, minőség, tartosság -nagyon korrekt szerszámok a Beta-k árának feléért, negyedéért.
A racsnikról annyit, ha újat vesz valaki első dolga legyen, hogy szétszedi és bezsírozza, a gyárak (még a legnagyobbak is) szeretik elfelejteni. Nekem 1/2-es készletem kettő is van egy Proxxon és egy King Tony, a japó racsni messze brutálisabb megoldás mint a Proxxon, róla tényleg elhiszem, hogy örök darab. Bár a Proxxon crovák mutatósabbak. Na ennyit a nippon magasztalásról mert már zugolódik a lelkem amicaros fele.(persze ha itthon lehetne kapni Sk-t vagy Kobaltot:-))
Hogy én is kérdezzek a nyomatékkulcsok közt otthon van valaki, soron van egy beszerzése, de nem nagyon ismerem a témát, adjatok tanácsot.Köszi!
Ja az Izeltas török cég, de ez ne ijjesszen el senkit.
Nem felejtik el, direkt szállitják szárazon. Pl. Kamasa katalógusban külön felhivó szöveg van hogy néhány csepp finom olajat kell adni a racsnis szerkezetnek használat előtt!!
Macimedve hozzászólásán jót röhögtem, nekem is ott figyel a Bogár mellett egy ilyen műszer:-))
Na de komolyra fordítva a szót, ismeritek az Izeltas márkát? Én anno egy törött Beta 17-es csillagvillás helyett akartam egy másik Beta-t venni, de a szerszámboltos srác rábeszélt az Izi-re -legalább olyan jó mint a Beta csak még nincs neve. És bejött, a kidolgozás, minőség, tartosság -nagyon korrekt szerszámok a Beta-k árának feléért, negyedéért.
A racsnikról annyit ha újat vesz valaki első dolga legyen, hogy szétszedi és bezsírozza, a gyárak (még a legnagyobbak is) szeretik elfeljteni. Nekem 1/2-es készletem kettő is van egy Proxxon és egy King Tony, a japó racsni messze brutálisabb megoldás mint a Proxxon, róla tényleg elhiszem, hogy örök darab. Bár a Proxxon crovák mutatósabbak. Na ennyit a nippon magasztalásról mert már zugolódik a lelkem amicaros fele.
Ja az Izeltas török cég, de ez ne ijjeszen el senkit.
Torx készletet szeretnék venni(szeretne a fene, csak muszály :)), de nem csak a fejeket, hanem kompletten, fixen szerelve a csavarhúzónyélre. Hol tudnék ilyesmit beszerezni(III. XIII. VIII.)?
mondtam hogy ha odajössz akkor használhatod a qlcsot, de el nem lehet vinni tőlem ilyeneket, mert tudom hogy sosem kerülnek vissza...
Bár ezzel nem akarlak megsérteni lehet hogy nem vagy ilyen de ezt nem tudhatom :))
A Proxxon tényleg jó, nekem is az van, pár éve vettem, de még minden darabja ép..... Árban jóval a Beta meg a többi nagy alatt van, de szerintem a minősége hasonló....
Koltai Peti,
Minden rendes VW-snek a garázsában áll az alábbi szerszám: 1 db 30-as „CroVa” fej, piacon véve, kb. 300 Ft-ért. Erre ráhegesztve egy kb. 10 cm-es 1 zollos gázcső, (így még a legcombosabb könnyűfelnibe is be tudsz nyúlni) majd egy szintén egy zollos gázcső könyök, aztán kb. 1 m cső..... Amelyik tengelyanya ennek ellenáll, azt nem érdemes levenni:-))))))) Az egész kb. 400 Ft......
A hoszú csövet lehet rövidebbre is csinálni (kb. 30 cm elég) aztán a végébe dugni a nagypájszert, ha kell......
Öregebbeknek ugyanez a kulcs megvan 36-os fejjel is (Bogár rulez!)
A komplett készletekben általában a hajtószár és a könyök szokott eltörni, vagy a négylapú csatlakozás elcsavarodni. A gázcsöves konstrukcióban ilyenek nincsenek.....
Janibacsi
Légkulcs biztosan segít.... Ha nincs, akkor próbáld meg a letörött fejű keresztkulcsot rátenni a csavarfejre és a nagykalapáccsal jó isteneseket ráütni a csavar tengelyének irányába. Rárakhatsz bármilyen öreg dugókulcsot is, lényeg hogy ne verd agyon közvetlenül a csavarfejet. Aztán próbáld meg egy másik keresztkulccsal levenni...
Jó ötlet ez a topic.
Nekem dugóskulcsból a Proxon-t ajánlották, elég jó az ár/érték aránya.
Jókat hallani még a Tengtools-ról is.
A Betáról viszont mondják, hogy nem olyan nagy szám(mint az ára), viszont van rá garancia.
Nekem hamarosan esedékes lesz egy nagyobb(kézi)szerszámkészlet beszerzése. Dugós kulcs kb 4-26mm, csillag-villáskulcsok, mindebből metrikus és colos(kellett nekem angol autó), csavarhúzók stb.
Tényleg jó ötlet a topic. Én most szedem darabjaira az autóm.
Az én közelemben nemigen van jó szerszámüzlet, így a múltkor a torxokat például a Praktikerben vettem. Egyébként beválltak, a padlólemezt is felszakítottam vele a biztonsági övekkel együtt, de ez már másik történet...
Ja, kedden sürgösen kellett csökulcsot vennem. Beszaladtam az Auchan-be, mert az volt nyitva. Vettem kulcsokat. Két csavart tudtam kitekerni vele a lökhárítóból, aztán szétment. Biliacél. Igaz, a 26 éve becsavart csavarok már eléggé ragaszkodnak a helyükhöz...
Következő a probléma: utcán állt egy kocsi 2 évet. Le kéne venni a hátsó kereket a fékdobról. 17-es fejű csavar tartja(4db). Keresztkulcs nem jáccik, mert sikeresen kettétörtem(!) rajta úgy, hogy a csavar meg se nyekkent... Viszont nem is akarom letépni a fejét(mármint a csavarnak), tehát az erősebb kulcs+2m-es cső nem megoldás. Ki mit csinálna?? Elvileg a fékdobot kerékkel együtt le birom venni, igy "hátulról" is hozzá lehet férni a csavarokhoz.
Jó ötlet a topic és nekem is ereszt a kroko, de általában eszembe jut pumpálni rajta, mielőtt a féktárcsa leérne a földre... :)
Kérdésem: nagy szükségem lenne rugófeszítő szerszámra McPherson gólyaláb szétszereléséhez. Eddig 1 helyen láttam ilyesmit, kicsit sokalltam az árát, 20-25k között volt valahol 1 pár. Szóval tud valaki ennél olcsóbban? Használt is érdekel, ha valaki megunta esetleg a sajátját. Végső esetben kölcsön is jó lenne...
"hol lehet kapni jó krokodilt, olyat ami egy darabig örökös, mert amiket idáig vettem azok még arra sem jók hogy lenyúzva cipöt készitsenek belőle... "
Én is vettem már párat, hasonlók a tapasztalataim... :(
Az utosó a gyáli piacról származik, Kinzo márkájú, olyan 4500-5500 forint között adják.
Esetleg Bajza utca 56, Kamasa-tools.
Gondolom drágább,
de nekem ott még nem volt garanciális problémám...
spec célszerszámokat hol lehet venni?
Mire gondolsz?
co mérőhöz hozzá lehet jutni megfizethető áron?
Csak CO-t akarsz mérni?
Garázsipari cégeknél. Gondolom a használt is jó. Néha ki lehet fogni olyat, ami nem OMH (Országos Mérésügyi Hivatal) hitelesíthető. A nagyobb cégek általában csak hitelesíthetőkkel foglalkoznak, abból a legolcsóbb talán az amerikai AutoSense? olyan 110-130.000 forint körül. Az már tud HC-t is, meg ha jól emlékszem O2-t és lambdát...
Esetleg a Fehárvári úton az Andor utca után (kifele menve bal oldalon) van egy vállalkozók parkja nevű komplexum, azon belül hátul van egy cég, csak a nevét nem tudom... Ott nézd meg, vagy legalább ők tudnak valamit mondani...
Esetleg felszámolásból Elkont, az olyan 30 körül van. Én anno szereztem új garanciális Elkont, megkérdezem, hogy van-e még...
Nullázzon már valaki egy embereset, de csak egy ilyen DSM-es dumáljon bele, mert ha Őt megkérdezzük biztosan azt fogja mondani, hogy DSM-hez nem is kell szerszám, tehát ahhoz 0 szerszám is elég... :)))