Ez csak a mellékvonali rész és a gépelési stb hibákat próbáltam javítani nem a felvetésre a mellékvonali 1435 mm en a 20 km/h ra válaszoltál! Erre várom a választ.
"volánnál 100km-ig 5 km-enként megy az övezetváltás, ellentétben a vasút 10 km-es lépcsőjével."
Sot, 100 km felett a vasut 20, a Volan 10 kilometerenkent valt. 300 felett a vasut mar 50, a Volan meg mindig 10.
"amennyivel olcsóbban KELL adnia a MÁV-nak a jegyet, annyivel legalább több "termelői" árkiegészítést kap."
Bizony, legalabb, sot: Kb 15%-kal olcsobb a vasuti jegy, mint a buszjegy, ugyanakkor az allamtol kapott termelesi artamogatas annyi, hogy gyakorlatilag megketszerezi a szemelyszallitasi dijbevetelt. (A fogyasztoi arkiegeszitessel felszorzottat!) Tehat a vasuti jegy tulajdonkeppen a buszjegy aranak joval tobb mint masfelszeresebe kerul. (115% versus 200%)
Vedd figyelembe azt is, hogy a volánnál 100km-ig 5 km-enként megy az övezetváltás, ellentétben a vasút 10 km-es lépcsőjével.
És továbbra se feledd, hogy amennyivel olcsóbban KELL adnia a MÁV-nak a jegyet, annyivel legalább több "termelői" árkiegészítést kap.
De előbb nézzél utána a tényeknek, olvass vissza sokat, próbálj meg nagyjából értelmes magyar mondatokban fogalmazni, mert egyébként nem sok mindenkitől fogsz válasz kapni a felvetéseidre. (Tőlem sem)
Kimásoltam a dijszabást nos VONATNÁL:10 km 97 Ft 9,7 FT/km
20 km re 170 Ft ami 8,5 Ft /km
50km nél 404 Ft ami 8,05 Ft kilométernként.
100 km 946 ami 9,46 kilométerenként
a Volánnal 10 km nél 133 Ft ami 13,3 FT/km
100 km nél 1210 Ft ami 12,1 Ft per kilométer
50 km is 12,1 hiszen 605 Ft opsztva 50 kilométrrel=12,1
Igy adódik hogy nem egyenletesen változik a dijszabás kivéve a Volánt láttuk előbb 50 és 100 is fajlagosan egyforma mig a Máv nál ez dráguló .
Elővárosi közl kapcsolódik ugyanis bagóért vuiszi a zsufolt vonatokat a Pest környékére a MÁV miközben a Volán többet kaszál a távolságnak megfelelő egyentetes dijszabás és az átjárhatóság KÖZÖS BÉRLET előfeltétele a HIVATÁSFORGALOMBAN a egyenlő pénzbe kerülő bérlet.
tulajdonképp azt nem értem hogyha a vasut 9,30 vagy 8 Ft viszi az utast a MÁV a volán meg 12 ért kilométerenként akkor Miért kell ezt a MÁV nak lenyelni?
traficc :
Aki a fenti mondat értelmét megfejti, kap egy hangszórót .
1./
Most akkor a MÁV hol 9,30-ért hol 8,00 Ft-ért viszi az utasait ?
2,,/
Ha szőke hölgy akkor 9,30 Ft.-/km, ha mélymagyar barna + kajla bajszú akkor meg 8 Ft.-/km ?????,
3./
Mit nyel le a MÁV ?
4./
Miért baj egy szolgáltatónak, ha konkurens szolgáltató drágábban szolgáltat ?
Komolyan gondolkozok azon, hogy nyitok egy-két új vasúti topikot:
-- egyet afféle "vasutas bilitopik"-ot, ahová a kétvágányúsítási, villamosítsunk mindent, mindehová Desiirót, meg 160-osítsunk, ezt-meg-azt kössük össze stb.stb ötletek számára (a "bilitopik" kifejezés közismert, és nem sértő a közlekedési topikok látogatói között:a Városi és Elővárosi Közlekedés topikból nőtt ki, hogy ne zavarja az ötletelést az ott folyó beszélgetést)
-- egy másikat pedig azoknak a vasútbarátoknak, akik csetelésre, magánbeszélgetésre használják a nagytopikot, ugyanis már olvasni sem lehet a sok hülyeség miatt.
Nézzél utána, hogy a MÁV mennyi "termelői" és "fogyasztói" árkiegészítést kap, illetve még ezek után is mennyi adósságát írta le az állam az elmúlt 10 évben.
ON
Ezzel együtt azt szoktam mondani, hogy nagyon sok (mellék)vonalon lehetne jobb menetrendet csinálni, de ezt erősen korlátozza az ún. MÁV-Állam szerződés is.
tulajdonképp azt nem értem hogyha a vasut 9,30 vagy 8 Ft viszi az utast a MÁV a volán meg 12 ért kilométerenként akkor Miért kell ezt a MÁV nak lenyelni?
Vgay a VOLÁN kapjon kevesebb árkiegészítést távolság alapján annyit mit a MÁv vagy a vasuti kedvezményes 5tarifáknál 67,5 90 50 stb kapja meg azt a pénz amiert a VOLÁN kap állambá tól
ez így lenne ferr!
Volán 90 67.,5 fajlagosan többet kap mint a MÁV!
Ez valahol a MÁV veszteségeként könyvelődik le.
Arra kényszerizteném a Volánt hogy pl a 118 Ft fehérvári buszjegyhez ne kapjon extra kb 240 árkieget hanem érje be a MÁv kb 160 árkiegjével majd akkor is bőszen furikázna vagy fizettesse meg az utassal! ne 118 hanem 198 legyen és akkor is tolongjon a sok egymászt taposó uats a VOLÁN pályaudvarokn és embertene körülnmények között szálljon fel le.
Ez szinte egészében szamárság. Nem ártana utánanézni mielőtt ilyet leírunk.
1. a vasutmegszüntetés a 60 a években a belső szálítási vasutak ill keskenyomtávúak megszüntetésével kezdődött.
2. autóforgalom túl nagy kényszerrel lehetne csak visszaterelni az embereket. Pl egy autóban két embernek kell ülnie Németo ban különben extraadó!
2. Kamionforgalom tönkreteszi az utakat összetörik a meggyürődik a burkolat.
ezt is kifizteti valaki 1 kátyúzás 2. tönkrement autó megcsinálása.
3.Fővonalra csak tranzit avgy terminálos forgalom kerülne ha nem lennének alsóbbrendü vonalak.
Az hogy az őrségi vonal 31Mdr én 17 et olvastam! ráadásul 2 km völgyhid +200 es ill lét alagút nem két fillér!
ezt is kalkuláld be.
4., Gond az EU csak a IV V korridorra ad lovét mert kereskedelempolitikát ez segíti.
Mór nos 6 db vonat jár egyet megszüntettek 2004 dec 12 én ugyhogy az nem sok.
Oroszlányi vonal is kihasználatlan ezért mivel van Pusztavámig pálya ezért klehett volna összeépíteni Pusztavámot Oroszlánnyal.
Zsákvonalnak sok esélyíe nincs sajna.
5 Elővárosi:
tulajdonképp azt nem értem hogyha a vasut 9,30 vagy 8 Ft viszi az utast a MÁV a volán meg 12 ért kilométerenként akkor Miért kell ezt a MÁV nak lenyelni?
Vgay a VOLÁN kapjon kevesebb árkiegészítést távolság alapján annyit mit a MÁv vagy a vasuti kedvezményes 5tarifáknál 67,5 90 50 stb kapja meg azt a pénz amiert a VOLÁN kap állambá tól
ez így lenne ferr!
Volán 90 67.,5 fajlagosan többet kap mint a MÁV!
Ez valahol a MÁV veszteségeként könyvelődik le.
Arra kényszerizteném a Volánt hogy pl a 118 Ft fehérvári buszjegyhez ne kapjon extra kb 240 árkieget hanem érje be a MÁv kb 160 árkiegjével majd akkor is bőszen furikázna vagy fizettesse meg az utassal! ne 118 hanem 198 legyen és akkor is tolongjon a sok egymászt taposó uats a VOLÁN pályaudvarokn és embertene körülnmények között szálljon fel le.
Volt már ilyen : bp-Dorog-Komárom-Komárno-Dunaszerdahely-Pozsony
Emlékszem rá, de ez sima nemzetközi vonat volt, és nem folyosóvonat jellegű. Jelenleg meg személyvonat sem megy át Komáromnál. :( Pedig a sör is olcsóbb odaát. :)
Ha pedig nem kerül túl sokba, miért ne tegyük meg ?
Hatvanból így is úgy is felesz a fene pár vonatot Fülekig , vagy Losoncig.
Esetleg ma még csak somoskőig, hát akkor menjen az a három-négy Bhv fülekig a csörgővel. Ott a másik végére ráakad egy búvár és elviszi Bánrévéig. ott ismét csörgő és be vele Miskolcra.
De lehet ez végig búvár is.
mindegy.
Akik arra laknak ezután két külön belföldi vonatknt fogják használni, de évente pár fő átmegy majd, és PR oldalon viszont nagyon jól eladható a dolog.
Volt már ilyen : bp-Dorog-Komárom-Komárno-Dunaszerdahely-Pozsony
a Bratislava - Kosice gyorsok mesze északra Zsolnán át közlekednek.
Itt a déli végeken nem hiszem, hogy végig kanyarogna egy ilyen hosszú útvonalú gyors.
Bár ??????
Hát lehet, hogy ezt Brüsszelben így gondolják, de attól még nem igaz.
Bizony végigkanyarog, sőt nem is egy gyorsvonatpár jár!
Sőt, távolságban még rövidebb is: 442 km 6:48, míg a fővonalon:461 km 6:24, ami ha belevesszük, hogy még gépcsere is van, szerintem egyáltalán nem rossz menetidő.
István Gyuri
A gyorsvonat (Bratislava-Kosice) gondolom mozdony vontatta, a helyi személyek inkább Bz-k. A gyorsvonati menetidőt gondolom a Bz nem tudná tartani,
Pontosan. A gyorsvonatit tényleg nem, a leggyorsabb személyvonat 1:01 alatt megy el Lénártfalváig, a gyorsnak erre 45 perc kell.