Keresés

Részletes keresés

_nyunyuka Creative Commons License 2005.04.12 0 0 6299

Pl. itt (a 2. vágányról már csak a Rába-Balaton, a 4.-ről meg egy MDmot hiányzik, Btx-szel :-)))):

Előzmény: FOMA (6298)
FOMA Creative Commons License 2005.04.12 0 0 6298
_nyunyuka!

Hun vannak a mai fotók a 47-esről?:-))
abdhulbin Creative Commons License 2005.04.12 0 0 6297
abdhulbin Creative Commons License 2005.04.12 0 0 6296

Nyáron eljössz erre?

10 kor indul a vonat, és a pályán/mentén legyalogolunk, és képeket gyártunk. Ezek a végállomáson készültek.

Előzmény: Dash 9 (6295)
Dash 9 Creative Commons License 2005.04.11 0 0 6295

Sziasztok!

 

M40 és Vasútgépész topicban találsz infót és lépet is.

Előzmény: tweety83 (6294)
tweety83 Creative Commons License 2005.04.11 0 0 6294
Sziasztok!

Nem tudjátok véletlen milyen mozdony gyullagdt ki hétvégén Aszód - B.gyarmat között?  Esetleg képet tudtok felrakni?


GyöBzs Creative Commons License 2005.04.10 0 0 6293

"Ez így tulajdonképpen nem igaz."

 

A Kisterenye - Kál-Kápolna vonal környékén üzemanyagtárolás folyt a hegyek gyomrában, meg lőszergyártás a másik oldalon...

Előzmény: tweety83 (6286)
scsabi Creative Commons License 2005.04.08 0 0 6292
Hümm...

Még hány topicban fogsz idétni a Békés-megyei Nemzethalálból?
Előzmény: dunci70 (6291)
dunci70 Creative Commons License 2005.04.08 0 0 6291
Még egy cikk a Békés Megyei hírlapból

Tóth Imre: milliárdosok irányítják a kormányt
Vasútvonalak: Ne adja át a MÁV




— Magyarország miniszterelnökének 2004-ben bevallása szerint naponta 275 ezer forint volt a nettó jövedelme. Tavaly a bruttó átlagbér 146 ezer forint volt, Békés megyében 114 ezer, melynek 60 százalékát lakásüzemeltetésre fordították az emberek — mondta el tegnapi, gyulai sajtótájékoztatóján Tóth Imre országgyűlési képviselő (Fidesz). A gazdák nem kapták meg a nemzeti földalapú támogatást, emelték az üzemanyag- és gyógyszerárakat. Az ország uniós, s világelső a csődarányban. Eközben a kormányt milliárdosok irányítják.

Mint fogalmazott, az állami tulajdonban lévő MÁV vezetése parlamenti bizottság elé vitte, hogy 3 év alatt 11 ezer dolgozójától szeretne megválni, s fejlesztésre szoruló vasútvonalait az egyébként is forráshiányos önkormányzatoknak adná át. Az elképzelést, melyhez meg kellene változtatni az önkormányzati törvényt, a Fidesz–
MPSZ nem támogatja.
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.08 0 0 6290

Őszintén remélem Csontos úr engedélyt kért és kapott a nyilatkozatra különben......

 

A MÁV Rt nem kíván vasúti pályát megsszüntetni? Persze hogy nem mert a MÁV Rt is csak használja azt. Ha az állam fenntartja akkor a MÁV és bárki aki fizet érte mehet rajta.

Csontos úr biztos, hogy úgy nyilatkozott, hogy a Pályavasút=MÁV Rt? Meglepő volna. Azt inkább el tudom képzelni, hogy a Pályavasút nem tervezi a vonalak bezárását. Választások előtt miért is tervezné?

A Szesza meg majd eldönti, hogy mi az amit szerinte megéri közlekedtetni és mi az amit nem. Ebbe meg Csontos úr vezette csapatnak nincsen beleszólása. Mert ha igen akkor baj van. ugyanis két cégről van szó. Szerintem.....

Előzmény: dunci70 (6288)
István Gyuri Creative Commons License 2005.04.08 0 0 6289

Nézd, szerintem a választásokig radikális lépés nem várható.

Abból pedig, hogy a forgalmi főnök beszélt az esetleges csökkentésről, arra gondolok, hogy szolgálat-szüneteltetést akarnak, és ezzel együtt elbocsátást (bérmegtakarítást).

Előzmény: dunci70 (6288)
dunci70 Creative Commons License 2005.04.08 0 0 6288
A Békés Megyei Hírlap mai cikke:

Maradnak a vasúti pályák
Az önkormányzatok nem vállalhatják a veszteséget
Magyari Barna


A MÁV Rt. egyetlen kilométer vasúti pályát sem kíván megszüntetni. Ezt Csontos Endre, a MÁV Rt. forgalmi igazgatója jelentette be Budapesten, a Vasutas Települések Szövetsége (VTSZ) közgyűlésén.

A Vasutas Települések Szövetségének jelenleg 144 hazai település (közülük 17 Békés megyei) a tagja, s 1999 óta vésztői irányítással működik. Országos elnöke Kaszai János, Vésztő polgármestere, titkára Balog Imre, a település jegyzője, gazdasági vezetője Pákozdi Gáborné pénzügyi irodavezető.

Csontos Endre megemlítette: mindenhol arra törekednek, hogy a veszteség minél kevesebb legyen. Elképzelhető, hogy a jövőben egyes szakaszokon csak a zsúfoltabb reggeli és délutáni vonatok közlekednek. A gyengébb utaslétszámmal bíró vonatok helyett autóbuszok beindítását tervezi a társaság. Tavaly két regionális vasutat — Vésztőn és Balassagyarmaton —hozott létre a MÁV. A jövőben több ilyet térségi vasutat kívánnak létesíteni, melyek működtetését az önkormányzatoknak adnák.

Kaszai János mindezzel kapcsolatban megemlítette: mindenekelőtt tisztázni kell az önkormányzatok szerepét. Az önkormányzatok ma nincsenek olyan helyzetben, hogy többletkiadással plusz feladatot vállaljanak. A térségi vasutak kiadásait bizonyára lehet csökkenteni, de az önkormányzatok képtelenek pénzt adni a költségvetésből a vasút működéséhez.


A két regionális vasút tavalyi mérlege
Megnevezés Bevétel Veszteség Összes kiadás
Körös-vidéki Regionális Vasút, Vésztő
440 millió Ft 940 millió Ft 1380 millió Ft

Nógrád-vidéki Regionális Vasút, Balassagyarmat
365 millió Ft 1370 millió Ft 1735 millió Ft

Európai uniós támogatás kellene

— Mindannyian az Európai Uniótól várjuk a pénzt, de a térségi vasutat sehol sem jegyzik Európában. Ezért kételkedünk abban, hogy kaphatunk-e uniós pénzt a vasútjainkra. Csak Vésztő térségében 4 milliárd az összeg, amelyet vasútfejlesztésre kellene fordítanunk. Az európai képviselőknek el kellene érniük, hogy vasútfejlesztésre is írjanak ki pályázatokat. Jelenleg csak az úgynevezett korridorok fejlesztését támogatja az EU, pedig a korridorokon túl is van élet — hangoztatta Kaszai János.
Dash 9 Creative Commons License 2005.04.04 0 0 6287

Sziasztok!

 

Erre nem tudom a választ, viszont az eldugott gőzösök rejtélye megoldódni látszik.

 

Uraim, ezek Istvántelken lettek elásva! Az idő vasfoga kezdi őket előhozni. A víz lemossa róluk a talajt így az egyik vezetőállásának a teteje már kilátszik!

 

 

Bocsi :-)))

Előzmény: tweety83 (6286)
tweety83 Creative Commons License 2005.04.04 0 0 6286
Sziasztok!

Pár éve mentem Kál-kápolnáról Recskre és valahol ott Tarnaszentmária térségében bal oldalra volt 2 kiágazó vágány (egymástól kb. 1,5 -2 km-re) ami bement oda a bozótosba. Régi, rozsdás vágányok voltak ezek, de asszem talán még a váltó is meg volt, és tökölődtem hogy merre is mehet... (úgy hallottam hogy valahol Magyarországon van egy hegy amelynek gyomrába háború esetén egy egész hosszú vasúti szerelvény be bír menni, mert oda mentenék ki ezeket a nagy fejeseket.)
Aztán ott tökölődtem hogy talán ezek a vágányok lehetnek, de ugyanakkor rájöttem hogy mégsem lehetnek ezek mert azt ugyebár karbantartották volna, nem lett volna ilyen gazos.  Szóval ott arra valóban van 2 leágazás, dehogy hova vezet arra felfelé meghogy hány km hosszú arról fogalmam sincs :(( 
Előzmény: utn (6281)
Hentes2 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 6285
formájában, bocs. Fog ez menni! :-)
Előzmény: Hentes2 (6284)
Hentes2 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 6284

Testvéroldalon látom elmagyaráztad az oldalad elérhetőségének hátterét.

ÍGy már világos a kisebb bug a rendszerben.

Helyesbítenék a cd-vel kapcsolatban, hogy akkor nem e lehetne e DVD-re? :-)

1.5 GB cucc az már nem rossz!

Nekem még csak 637 Mega van vasutas témában képek formályában.

Üdv: Hentes.

Hentes2 Creative Commons License 2005.04.02 0 0 6283

Szia UTN!

Nem csalódtam most sem az igényes munkádban amit az oldaladon találok!

Nagyon tetszik az izgalamas időnként humoros szakmaisággal tarkított leírásaid!

El kezdtem letöltögetni őket néhány hónappal ezelőtt, de nem győzöm őket magamévá tenni egy egyszerű falusi ISDN vonallal. Két okból: 1. Olyan termékeny vagy, hogy azt nem győzöm downloadolni. 2. képek mérete és az Internet ákszesszem nem vannak egymással beszélő viszonyban. Viszont gagyi mérteben nem kellenek a képek.

Nem é lenne lehetőség arra, hogy kaphatnék egy dedikált CD-t a komplett honlap anyagával? Soxor tankönyvként olvasom, mert mindig olyan helyeken jársz ahova én is el akarok menni, és így utólag áll módomban személyesen is megnéznem a látottakat. Cserébe én is adnék egy példányt a magaméból. Én is ugyanazt fényképezem soxor csak más időben és más szemszögből. Összehasonlításképpen érdekes lehet a fél - egy évvel utánnad készült képek.

Nem akarok hülyét csinálni magamból, hogy itt polírozom az anyagodat, de mindenképpen dicséretet érdemel.

 

Hogy legyen kis fikázás is, nekem is gondjaim vannak az indexképek meg nem jelenésével, szerencsére sokadik F5 után azért mégiscsak lejönnek.

 

Üdvözlet: Hentes

Előzmény: utn (6281)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.02 0 0 6282

Szia utn!

 

 

A honlap friss anyagai nem jelennek meg a képek kicsiben mint a többi korábbi al oldaladon pl a 2004 anyagokhoz képest Mátramindszentnél 530 Kbit/seccel is sokáig szedi le a képeket és csak vissza lehet belőle lépni nem sorba görgetni. egyik képről a másikra  Szerintem nagyok a képek meg nincs miniatürizálva a friss aloldal

 

Üdv: Szabi

 

Előzmény: utn (6281)
utn Creative Commons License 2005.04.02 0 0 6281
Üdv!

A beígért képes riport a 83-as vonalról felkerült a honlapomra, elérhető itt!

Emellett még egyvalami frisset ajánlanék az honlapomról: Hangulatjelentés Mátramindszentről - avagy csöndes kis állomás érdekességgel.

Jó nézelődést!

utn

OFF
Köszönöm mindegyikőtöknek a térképboltos segítséget, jövő héten valszeg tiszteletemet teszen ott, csak barátságos legyen az őr...
Előzmény: utn (6273)
Hentes2 Creative Commons License 2005.04.02 0 0 6280

OFF - OFF - OFF - OFF

Nekem most nem jut eszembe, hogy nálunk is több épült volna két év alatt.

ON - ON - ON - ON

Üdv: Hentes

Előzmény: gw (6279)
gw Creative Commons License 2005.04.01 0 0 6279

ez itt tökéletesen OFFtopik, mert ez odaát fővonal extra, de:

 

Modernizácia.

 

Egyébként meg ők vettek példát rólunk, most ők is építik a "gyors"vasutat, két év alatt majdnem elkészült 30 km belőle.

ON

Előzmény: Törölt nick (6278)
csillag126 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 6277
>Emlékezetem szerint az Ezredes u. sarka után 1 vaskapu, bent + a vaslépcső. Múlt héten voltam, így van.
Előzmény: Sinbiciklis (6276)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.03.31 0 0 6276
..."bejárat nem a Fillér u felöl van"
Ez biztos?? Emlékezetem szerint az Ezredes u. sarka után 1 vaskapu, bent + a vaslépcső. Csak a nyitvatartás... (talán csütörtökön müxik jól)
Előzmény: Törölt nick (6275)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.30 0 0 6275

utn:

"Ezeket a térképeket merre lehet beszerezni?
ON "

 

Bp Fillér u 14 Moszkva tér közelében de a Szilágyi E fasor felől is meg lehet közeliteni bejárat az nem a Fillér u felől van.

Őr van mivel ez Honvédségi Ingatlan, de a boltba egy vaslépcsőn kell felmenni.

 

Előzmény: utn (6273)
utn Creative Commons License 2005.03.30 0 0 6274
Az illusztráció meg lemaradt...Szal 83-as vonal:
Előzmény: utn (6273)
utn Creative Commons License 2005.03.30 0 0 6273
eger26:Amugy a LIszkói fegyvergyári iparvágány a Verpelét elnevezésü 1:1000 Poto térképen nem volt rajta irtam is a HM térképesztnek reflexből nem volt benne hadiüzemi vonal /84 esből ágazik kiTarnaszentmária-Kőkútpuszta között/ 2005 ös uj kiadásban!

A Kartográfiáson rajta van, de: múlt héten utaztam végig a 84-esen, külön figyeltem a liszkói vonalra. Tszentmária után, Kőkútpuszta előtt (kb a térkép által jelölt helynél) előjelző és főjelző csonkok (árbócok), majd a másik irányból is, közte egy elkanyarodó töltésszerű kiemelkedés, szvsz ez volt a vonal. Váltó nem volt a 84-es vonal vágányában a két megálló között. Ezekszerint megszünt (felbontották), akkor meg jogos, hogy nincs rajta.

OFF
Ezeket a térképeket merre lehet beszerezni?
ON

------

Kicsit korábban volt szó Mátranovák-Homokterenyéről. Múlt hét pénteki állapot: Mnovák állomás (épület is!) és a Homokterenye nevű falu(rész?) széléig a pálya jó állapotban, de Mmindszent és Homokterenye közt sínszálak kifordítva, csavarlazító kulimászban tocsogó rögzítések... Nem sokáig lesz az még ott.(Képes riport hétvége felé a honlapomon)

Üdv, utn
Előzmény: Törölt nick (6269)
v_peti Creative Commons License 2005.03.29 0 0 6272

Pont arra céloztam, hogy nem a két város közti utazásra, hanem hosszabb távra kellenek a határátmenős vonatok.

 

Előzmény: DJ. Bakter (6271)
DJ. Bakter Creative Commons License 2005.03.29 0 0 6271

v_peti "személyvonat sem megy át Komáromnál. Pedig a sör is olcsóbb odaát. :)"

 

Csak az a kár, hogy Révkomárom belváros majdhogynem közelebb van Komárom állomáshoz, mint Révkomárom állomáshoz....

Előzmény: v_peti (6244)
Carpy Creative Commons License 2005.03.28 0 0 6270
Kerlek szepen, hogy gondolataid tagolasara hasznalj irasjeleket, pl. vesszot.
Előzmény: Törölt nick (6269)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.28 0 0 6269

v_peti Nekem is megvan ez aPark kiadós térképem!

 

HM Tóth Ágoston készíttte.

Amugy a LIszkói fegyvergyári iparvágány a Verpelét elnevezésü 1:1000 Poto térképen nem volt rajta irtam is a HM térképesztnek reflexből nem volt benne  hadiüzemi vonal /84 esből ágazik kiTarnaszentmária-Kőkútpuszta között/ 2005 ös uj kiadásban!

Előzmény: v_peti (6171)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!