Tóth Imre: milliárdosok irányítják a kormányt Vasútvonalak: Ne adja át a MÁV
— Magyarország miniszterelnökének 2004-ben bevallása szerint naponta 275 ezer forint volt a nettó jövedelme. Tavaly a bruttó átlagbér 146 ezer forint volt, Békés megyében 114 ezer, melynek 60 százalékát lakásüzemeltetésre fordították az emberek — mondta el tegnapi, gyulai sajtótájékoztatóján Tóth Imre országgyűlési képviselő (Fidesz). A gazdák nem kapták meg a nemzeti földalapú támogatást, emelték az üzemanyag- és gyógyszerárakat. Az ország uniós, s világelső a csődarányban. Eközben a kormányt milliárdosok irányítják.
Mint fogalmazott, az állami tulajdonban lévő MÁV vezetése parlamenti bizottság elé vitte, hogy 3 év alatt 11 ezer dolgozójától szeretne megválni, s fejlesztésre szoruló vasútvonalait az egyébként is forráshiányos önkormányzatoknak adná át. Az elképzelést, melyhez meg kellene változtatni az önkormányzati törvényt, a Fidesz– MPSZ nem támogatja.
Őszintén remélem Csontos úr engedélyt kért és kapott a nyilatkozatra különben......
A MÁV Rt nem kíván vasúti pályát megsszüntetni? Persze hogy nem mert a MÁV Rt is csak használja azt. Ha az állam fenntartja akkor a MÁV és bárki aki fizet érte mehet rajta.
Csontos úr biztos, hogy úgy nyilatkozott, hogy a Pályavasút=MÁV Rt? Meglepő volna. Azt inkább el tudom képzelni, hogy a Pályavasút nem tervezi a vonalak bezárását. Választások előtt miért is tervezné?
A Szesza meg majd eldönti, hogy mi az amit szerinte megéri közlekedtetni és mi az amit nem. Ebbe meg Csontos úr vezette csapatnak nincsen beleszólása. Mert ha igen akkor baj van. ugyanis két cégről van szó. Szerintem.....
Nézd, szerintem a választásokig radikális lépés nem várható.
Abból pedig, hogy a forgalmi főnök beszélt az esetleges csökkentésről, arra gondolok, hogy szolgálat-szüneteltetést akarnak, és ezzel együtt elbocsátást (bérmegtakarítást).
Maradnak a vasúti pályák Az önkormányzatok nem vállalhatják a veszteséget Magyari Barna
A MÁV Rt. egyetlen kilométer vasúti pályát sem kíván megszüntetni. Ezt Csontos Endre, a MÁV Rt. forgalmi igazgatója jelentette be Budapesten, a Vasutas Települések Szövetsége (VTSZ) közgyűlésén.
A Vasutas Települések Szövetségének jelenleg 144 hazai település (közülük 17 Békés megyei) a tagja, s 1999 óta vésztői irányítással működik. Országos elnöke Kaszai János, Vésztő polgármestere, titkára Balog Imre, a település jegyzője, gazdasági vezetője Pákozdi Gáborné pénzügyi irodavezető.
Csontos Endre megemlítette: mindenhol arra törekednek, hogy a veszteség minél kevesebb legyen. Elképzelhető, hogy a jövőben egyes szakaszokon csak a zsúfoltabb reggeli és délutáni vonatok közlekednek. A gyengébb utaslétszámmal bíró vonatok helyett autóbuszok beindítását tervezi a társaság. Tavaly két regionális vasutat — Vésztőn és Balassagyarmaton —hozott létre a MÁV. A jövőben több ilyet térségi vasutat kívánnak létesíteni, melyek működtetését az önkormányzatoknak adnák.
Kaszai János mindezzel kapcsolatban megemlítette: mindenekelőtt tisztázni kell az önkormányzatok szerepét. Az önkormányzatok ma nincsenek olyan helyzetben, hogy többletkiadással plusz feladatot vállaljanak. A térségi vasutak kiadásait bizonyára lehet csökkenteni, de az önkormányzatok képtelenek pénzt adni a költségvetésből a vasút működéséhez.
A két regionális vasút tavalyi mérlege Megnevezés Bevétel Veszteség Összes kiadás Körös-vidéki Regionális Vasút, Vésztő 440 millió Ft 940 millió Ft 1380 millió Ft
Nógrád-vidéki Regionális Vasút, Balassagyarmat 365 millió Ft 1370 millió Ft 1735 millió Ft
Európai uniós támogatás kellene
— Mindannyian az Európai Uniótól várjuk a pénzt, de a térségi vasutat sehol sem jegyzik Európában. Ezért kételkedünk abban, hogy kaphatunk-e uniós pénzt a vasútjainkra. Csak Vésztő térségében 4 milliárd az összeg, amelyet vasútfejlesztésre kellene fordítanunk. Az európai képviselőknek el kellene érniük, hogy vasútfejlesztésre is írjanak ki pályázatokat. Jelenleg csak az úgynevezett korridorok fejlesztését támogatja az EU, pedig a korridorokon túl is van élet — hangoztatta Kaszai János.
Erre nem tudom a választ, viszont az eldugott gőzösök rejtélye megoldódni látszik.
Uraim, ezek Istvántelken lettek elásva! Az idő vasfoga kezdi őket előhozni. A víz lemossa róluk a talajt így az egyik vezetőállásának a teteje már kilátszik!
Pár éve mentem Kál-kápolnáról Recskre és valahol ott Tarnaszentmária térségében bal oldalra volt 2 kiágazó vágány (egymástól kb. 1,5 -2 km-re) ami bement oda a bozótosba. Régi, rozsdás vágányok voltak ezek, de asszem talán még a váltó is meg volt, és tökölődtem hogy merre is mehet... (úgy hallottam hogy valahol Magyarországon van egy hegy amelynek gyomrába háború esetén egy egész hosszú vasúti szerelvény be bír menni, mert oda mentenék ki ezeket a nagy fejeseket.) Aztán ott tökölődtem hogy talán ezek a vágányok lehetnek, de ugyanakkor rájöttem hogy mégsem lehetnek ezek mert azt ugyebár karbantartották volna, nem lett volna ilyen gazos. Szóval ott arra valóban van 2 leágazás, dehogy hova vezet arra felfelé meghogy hány km hosszú arról fogalmam sincs :((
Nem csalódtam most sem az igényes munkádban amit az oldaladon találok!
Nagyon tetszik az izgalamas időnként humoros szakmaisággal tarkított leírásaid!
El kezdtem letöltögetni őket néhány hónappal ezelőtt, de nem győzöm őket magamévá tenni egy egyszerű falusi ISDN vonallal. Két okból: 1. Olyan termékeny vagy, hogy azt nem győzöm downloadolni. 2. képek mérete és az Internet ákszesszem nem vannak egymással beszélő viszonyban. Viszont gagyi mérteben nem kellenek a képek.
Nem é lenne lehetőség arra, hogy kaphatnék egy dedikált CD-t a komplett honlap anyagával? Soxor tankönyvként olvasom, mert mindig olyan helyeken jársz ahova én is el akarok menni, és így utólag áll módomban személyesen is megnéznem a látottakat. Cserébe én is adnék egy példányt a magaméból. Én is ugyanazt fényképezem soxor csak más időben és más szemszögből. Összehasonlításképpen érdekes lehet a fél - egy évvel utánnad készült képek.
Nem akarok hülyét csinálni magamból, hogy itt polírozom az anyagodat, de mindenképpen dicséretet érdemel.
Hogy legyen kis fikázás is, nekem is gondjaim vannak az indexképek meg nem jelenésével, szerencsére sokadik F5 után azért mégiscsak lejönnek.
A honlap friss anyagai nem jelennek meg a képek kicsiben mint a többi korábbi al oldaladon pl a 2004 anyagokhoz képest Mátramindszentnél 530 Kbit/seccel is sokáig szedi le a képeket és csak vissza lehet belőle lépni nem sorba görgetni. egyik képről a másikra Szerintem nagyok a képek meg nincs miniatürizálva a friss aloldal
..."bejárat nem a Fillér u felöl van" Ez biztos?? Emlékezetem szerint az Ezredes u. sarka után 1 vaskapu, bent + a vaslépcső. Csak a nyitvatartás... (talán csütörtökön müxik jól)
eger26:Amugy a LIszkói fegyvergyári iparvágány a Verpelét elnevezésü 1:1000 Poto térképen nem volt rajta irtam is a HM térképesztnek reflexből nem volt benne hadiüzemi vonal /84 esből ágazik kiTarnaszentmária-Kőkútpuszta között/ 2005 ös uj kiadásban!
A Kartográfiáson rajta van, de: múlt héten utaztam végig a 84-esen, külön figyeltem a liszkói vonalra. Tszentmária után, Kőkútpuszta előtt (kb a térkép által jelölt helynél) előjelző és főjelző csonkok (árbócok), majd a másik irányból is, közte egy elkanyarodó töltésszerű kiemelkedés, szvsz ez volt a vonal. Váltó nem volt a 84-es vonal vágányában a két megálló között. Ezekszerint megszünt (felbontották), akkor meg jogos, hogy nincs rajta.
OFF Ezeket a térképeket merre lehet beszerezni? ON
------
Kicsit korábban volt szó Mátranovák-Homokterenyéről. Múlt hét pénteki állapot: Mnovák állomás (épület is!) és a Homokterenye nevű falu(rész?) széléig a pálya jó állapotban, de Mmindszent és Homokterenye közt sínszálak kifordítva, csavarlazító kulimászban tocsogó rögzítések... Nem sokáig lesz az még ott.(Képes riport hétvége felé a honlapomon)
Amugy a LIszkói fegyvergyári iparvágány a Verpelét elnevezésü 1:1000 Poto térképen nem volt rajta irtam is a HM térképesztnek reflexből nem volt benne hadiüzemi vonal /84 esből ágazik kiTarnaszentmária-Kőkútpuszta között/ 2005 ös uj kiadásban!