A kötelezö forgalmas szerződéseknél,mint pl az enyém is BÁRMELY irányu adat és beszédforgalmra érvényes,benne foglalva a kapcsolási díjakat is.
Ez le is volt írva és többször rá is kérdeztem !
Ma (igaz, a megbeszélthez képest egy óra késéssel) megjelent nálam két szerelő, 20 perc alatt végeztek, az ISDN azonnal működőképes volt. Mivel ez a szakmám, a PC konfigurálása sem tartott 5 percnél tovább, azóta 6.9 .. 7.0 kB/s a folyamatos letöltési sebességem külföldről úgy, hogy közben a másik csatornán beszélgetek. (Egyébként a Datanet az ISP-m).
Jó pont a MATÁV-nak.
Kedves érdekeltek!
Az ISDN megrendelésekor az én leadandó vonalamról is levették szó nélkül a Mindenkinek csomagot. Erre a következő számlán jöttem rá. De a MATÁV RT vezérigazgatójának írt reklamáló levelem után korrekt módon rendezték. Jóváírták az összeget,továbbá átmenetileg visszarendezték a Mindenkinek csomagot.
Kellemesen csalódtam a Matáv-ban.:-)
Üdv: doky67
Fajo szivvel tudatom, hogy Straub Elek ur megkerdezesere ma nem kerulhetett sor, mert a sajtotajekoztato osszehivoinak legnagyobb meglepetesere nem jelent meg. Nem tudtak ugyanis arrol, hogy kulfoldre utazott, es a szervezok az o nevet is szerepeltettek a meghivoban. Sikerult viszont mas uton eljutni illetekeshez az ugyben, aki vegre nem a 1212 <-> uzletkoto pingpongmeccskent kezelte a dolgot, labdanak nezve az ugyfelet, hanem roppant udvariasan es segitokeszen kezebe vette a dolgokat. Ujsagiro kollegam elbabralt szerzodesevel kapcsolatban is kiderult, hogy nem csak az altala kert hivoszammennyisegben, a Siemens Profiset 51- nelkulisegben, es a meglevo kettos MATAVNet hozzaferesenek egyszeru, mezei csomagga lefokozasaban ludas valaki, hanem abban is, hogy a cserekent leadando vonalrol levettek a Mindenkinek kedvezmenyt, bar meg sehol az ISDN, viszont az ISDN-szerzodesben meg nem szerepeltettek.
A vegkifejletre visszaterek majd mindket elofizetessel kapcsolatban.
Kulon koszonom az Ugyfelszolgalatnak a gyors reagalast, es azt, hogy e-mailben elkuldtek a par hozzaszolassal lejjebb emlitett, szeptember 11-tol ervenyes akcio teljes, reszletes leirasat, a kapcsolodo lehetosegekevel egyutt.
Tehát:
Az akció a végleges formáját csak kb. másfél hete nyerte el, emiatt nincs a honlapon, és nincs
teljesen elkészítve az 1212 vru-jában.
Mégegyszer bocs:
HelpDesk
Az akció a végleges formáját csak kb. másfél hete nyerte el végleges formáját, emiatt nincs a honlapon, és az nincs teljesen elkészítve az 1212 vru-jában.
Kötelező fogyasztás nem tartozik a csomagokhoz.
A forgalmi kedvezmény tekintetében a legnagyobb változás, hogy a teljes beföldi forgalomra (azaz mobil/LTO irányokba is) érvényes, kivéve a 06/90-es és a világkártyás hívásokat. Hogy ez mit jelent? Elkezdesz beszélni (jó sokat), a forgalmad eléri a 8000-et, ott megáll a számláló, beindul egy másik, ami 2000-ig számol, és ha ezt elérte, az első számláló folytatódik tovább 8000-től.
Augusztus utolso heteben megkeresett egy MATAV-os uzletkoto, aki kozolte, hogy mivel 3 honapon at megfelelo volt a szamlank (atlagban 8000 folott), teljesitettuk a felteteleket, jogosultak vagyunk a Csak Onnek akcioban torteno reszvetelre. Augusztus 29-en az altala kuldott nyomtatvanyon faxon megrendeltuk az ISDN-t. Mivel egy ujsagiro kollegamnal, akik rajtam keresztul szerezett tudomast az akciorol, es nalam kesobb rendelte meg azt, mar mult het penteken jelentkezett a szerelo ISDN-ugyben - mas kerdes, hogy azota sem sikerult egyenesbe jonniuk, es a tegnap megkapott szerzodesen is zoldsegek szerepelnek nala -, elkezdtem utanaerdeklodni. Elso valasz: nem egyforman gyorsan dolgoznak mindenhol. Masodik valasz: nem ertik, ok rogzitettek. Lenyeg: tobbszori erdeklodesre is az volt a valasz,hogy nem kerult at a KTR-bol (ahova az uzletkoto rogziti a megrendelest) az OSS-be. Tegnap deltaji erdeklodesemre egy olyan zavaros valaszt kaptam, hogy allitolag szamlatartozas miatt nem megy. Januarig visszamenoleg ellenorizve az egymast koveto szamlakat kiderult, hogy az utalasunk es a szamlan szereplo "Befizetes datuma" rovat kozott 1-9 nap (januari a 9 nap) elteres szerepel. Mivel altalaban lejaratkor, vagy legkorabban 1-2 nappal elotte utalunk, ezert nem igazan ertem a dolgot. Avagy a konyveles lassusaga miatt bunhodjon az ugyfel? Kihangsulyozom, hogy minden esetben, mire a kovetkezo szamla keszult, nulla volt az egyenleg, tehat osszegszeru tartozas sehol sem mutatkozott. Az utalas OTP TeleBankon keresztul zajlott az elmult kb. 1 evben, korabban is OTP-s utalas volt, csak fioknal intezve. A terhelesek az utalast koveto nehany percben minden esetben jelentkeztek a banki egyenlegunkon.
Erre, es elozo hozzaszolasomra is varom a mielobbi valaszt a Tisztelt Ugyfelszolgalattol. A kerdeseket a ma 10 orai MATAVCOM sajtotajekoztato alkalmaval, amennyiben a meghivonak megfeleloen ott megjelenik, Straub Elek urnak is szandekomban all feltenni. Az o valaszarol itt fogok tudositani.
Egy dolog a soros port sebessége (115k) illetve egy másik dolog az átvitel sebesség. Egyrészt van egy csomó "technikai jellegű" beszélgetés a modem és a PC között (AT kódok), emellett időnként ismétel a modem, ha zajos a vonal stb. stb., tehát a soros port sebességének nagyobbnak kell lenni az átviteli sebességnél (most a tömörítést ne számoljuk, mert az viszont növekedést okoz, csak éppen nem a zip-eknél, jpg-knél, mp3 fileoknál :-), mert azok már egyébként is elég tömörek). Az átviteli sebesség függ az egyes láncszemek terheltségétől is, ha pl. a webszerver alul van méretezve, akkor cseszheted az ISDN modemed, 1-2 kB/s-nél jobbat nem fogsz tudni elérni. Egy harmadik fogalom a modulációs mód és a kapcsolódási sebesség (csak analóg modemeknél, amikor azt mondja, hogy ol CONNECTED 33600), ez a vonalminőségtől és a modemed típusától függ, és változhat menet közben is.
Egy példa: a külső 56k-s analóg modemed 115k-val kapcsolódik a PC-dhez (ennyit tud a szabvány soros port), közben felkapcsolódsz az ISP-hez 44000-rel, a letöltési sebességed meg csak 1-2kB másodpercenként, mert terhelt a szerver. Ez van, nem mindenről a MATÁV tehet.
A 128k-s ISDN-hez elvileg is kevés a 115k-s soros port, tehát csak akkor fog működni a dolog belső ISDN modem nélkül, ha egyrészt korszerű, nem gagyi (min. egy normális PII) alaplapod van, illetve rendelkezel olyan szoftverrel, ami a NEM SZABVÁNYOS baudrate értéket (ami 230k, azaz az eredeti duplája) be tudja kapcsolni.
Ezeket miert nem lehet megtalalni a MATAV honlapjan? Vagy ha igen, akkor hova lettek eldugva? A 1212-n *118 utan lejovo fax (amire az akciot beharangozo bemondas hivatkozik) miert nem tartalmaz egy betut sem errol? (Hetfo ota megy a bemondas, kedden 23 ora tajban meg nem volt benne a faxban). Van-e ezekben a csomagokban kotelezo fogyasztas (mint volt pl. a 3000 Ft a 12500 forintos belepesi dijasban)? Hogyan ertendo a 8000 Ft forgalom/2000 Ft kedvezmeny viszonya bovebben kifejtve (a "maximum" mit takar? 8000-nel meg semmi, 10000-nel es afolott 2000?)
Macika,
úgy tudom, hogy ha Netmod van az NT-n, akkor meg kell lennie a 2 ISDN+2 analóg csatlakozónak is. Furcsa lenne olyan NT, amin pont ISDN kimenet nincs. :)
Különben ha ez a tesztoldal tényleg reális értékeket mér, akkor engem átlagon felüli extra sebességű ISDN-el áldott meg a sors. Én 64k-n nyomom, amire 7500 cps-es tipikus sebességet közöl, méréskor pedig 8100 cps-t mér. Többszöri ismétlés után is...
Különben tudja valaki, mi az cps, iletve mit jelent benne a "c"?
Hááááát, tudod, nem vagyok meggyőződve róla, hogy ha ISDN modemmel csatlakoznál, akkor nem menne rendesen 128 k-val.
Több helyről is hallottam, hogy a NetMod nem olyan jó, mint a Diva v. Fritz modem.
Meg az a másik, hogy míg az ISDN modem független a soros port (és tulajdonképpen a hardware config) minőségétől, addig a NetMod csak az újabb alaplapokkal tudja a 128.000 bps-t.
Szóval szerintem inkább arra kéne ösztönöznöd a Matávot, hogy adjanak a NetMod helyett egy olyan NT boxot, amelyikből lehet ISDN modemre csatlakozni, meg adjanak egy Eicon Diva-t is.
A következő E-mailt küldtem aug. 31-én a ,
,
E-mail címekre. Azóta sem egy válasz, sem egy telfon, sem egy "levagytoxarva, ha egyszer már bejöttetek a csőbe", semmi....
Tisztelt Matávnet!
2000. augusztus 03.-tól az ISDN2 siker csomagot, és a MatávNet +64 sávszélesség bővítést fizetem a
XXX XXXX(vezérszám) és a
XXX XXXX
telefonszámokra, a NetMod nevezetű soros port csatlakozás lehetőség használásával.
A 143-as számon kért vonalvizsgálat, illetve a 0680 420042 számon jelentkező munkatársukkal történő beszélgetés után sem haladja meg az átvitel sebessége a 80kbps-ot, ami ha a soros port 115Kbps sebességét vesszük limitnek, akkor is hihetetlenül alacsony.
A sebesség független az weblapok ill. szerverek hollététtől, mivel a
http://web.matavnet.hu/multiset/test/
oldal a matáv közvetlen szervere, és a sebesség itt sem haladja meg a 80kbps-t.
Ennek értelmében kérem a Matávnet +64 sávszélesség bővítés megszüntetését, és az eddig számlázásra került
6.314
+6.750
=13.064,-Ft
jóváírását, mivel az ígért 128kbps (115.200bps) sebességet nem tudja teljesíteni a rendszer.
A Matávnet korlátlan hozzáférést, melyet az ISDN2 siker csomag tartalmaz, a továbbiakban is fenn kívánom tartani.
Azt nagyon lyól teszed,ha megmarad a modemed!
Én a kilenc hónap alatt kb hatszor jártam úgy hogy totálisan meghalt az ISDN egy időre.
Olyankor maradt a lyól bevát modem.
A Fórum nekem a másik szobában lévő 14.4-es modemmel is csak annyira gyors, mint az 56 Kással. Erről ezúttal nem a MATÁV tehet. De más portáloknál is megesik, hogy semmi különbség nincs a két modem között.
Üdvözlök Mindekit!
Mai nappal lett ISDN-em.
Index ugyanolyan xar lassú mint volt. /leggyengébb láncszem a saját szervere/
Megtartottam az analógot is vésztartaléknak.
Majd mekklátjuk a számlán!?
wizes WG.
Egy másik Topicban egyszer már írtam társaságunkkal kapcsolatos ISDN kalamajkáról, kopizom az akkoriakat:
Valamennyi tényszerű adatot szeretnék hozzátenni a témához.
A cég, ahol én felelek a kommunikációért elhatározta, hogy az szerte az országban és Budapesten több tucat telephelyén ISDN2-ket telepít. Bevallom ezen a ponton bizakodtam utoljára, ami eztán jött...
A cégről tudni kell, hogy a MATÁV kiemelt ügyfele. Tavaly december közepén rendeltük meg a több tucat ISDN2-t. Ma, április elején a felével vannak készen. Nem is tudom minek örüljek inkább, annak, hogy ennyi megvan, vagy hogy a többi még nincs meg. Van olyan vidéki telephelyünk, ahol majd' két hét kínszenvedés után egyelőre visszaálltunk jólbevált régi analóg vonalainkra. Az előforduló problémák a következők voltak:
1., A szerelők minden előzetes egyeztetés nélkül estek be, munkalapot írtak, de példányt nem hagytak belőle. Semmiféle doksit nem hagytak a helyszínen. Sem a nevük, sem a számuk, semmi.
2., A kérésünk az volt, hogy úgy építsék ki a vonalakat, hogy mind az ISDN, mind a régi analóg vonal aljzata maradjon meg, hogy át lehessen dugni ha gond van. Ez 2 azaz kettő helyen ment. Eddig. Az analógot felszámolták. Milyen alapon?
2., a két vonal közül az egyikre érkező hívás időnként (véletlenszerűen) a másikon landolt (nem a foglaltság függvényébe). Hibabejelentő válasza: az NT+ felprogramozása az ügyfél feladata a felszereléskor otthagyott dokumentáció alapján. Így. Lásd 1., pont a doksiról. Küldjön doksit - mondtam - Nem tud. Ráadásul egy nőce közvetítette a főnöke szavait, mondtam neki hadd beszéljek én az emberrel, válasz: azt nem lehet.
3., Minden este 6-kor megdöglött a vonal. Megmagyarázták ilyen-olyan központi hibákkal, adtak számot meg nevet kit kell ilyenkor felhívni, majd ő minden este kiblokkolja a vonalat. Komolyan! 7 napból 4-szer a számot nem vette fel senki, a maradék napokon a szerelő nagyon kedves volt és valóban kiblokkolta a vonalat.
Kihívtam a szerelőket és visszaállítattam az analóg vonalakat.
és még csak a felénél járunk...
Korán van még a MATÁVnak ehhez az ISDN-hez, rengeteget kellene még tanulnia a technikáról és az emberekről... Ez az én véleményem.
Ezt tehát áprilisban írtam. Most szeptember van és a megrendelt vonalak negyede még mindig nincs felszerelve. Olyannyira, hogy híre-hamva sincs, még annyi sem, hogy nem vállalják, vagy 2 év múlva lesz, vagy valami.
Rendkívűl rosszak a tapasztalataim, de valami borzalmasan rosszak. Jelenleg nagy tehetetlenségemben elhatároztam, hogy kéthetente küldök információkérő faxot az ÜK-nak, később esetleg sűrítem. Már kettőt elküldtem (egy hónap!), udvariasat, de határozottat. Semmi válasz. Kiemelt ügyfélként ügyfélmenedzserem is van, de hasztalan, tehetetlen, vagy annak látszik, nem tudom.
Egyszerűen nem megy a fejembe, hogyan működhet ez ebben a formában. Akkora fekete lyuk innen, az ügyfél felől nézvést az Önök cége, hogy az ember 1szerűen nem tud hova menni, mindenhol mindenki mást mond, esetleg szimplán nem tudja. Nekem meg verik a fejemet a külföldi főnökeim, akik azt hiszik hazudok, amikor azt állítom, hogy egy ISDN nálunk 9 hónap alatt nem építhető fel vagy utasítható el. Ez komoly.
Minden 15.000 Ft-os meglévő havi forgalmú ügyfeleinket természetesen nem kerestük fel
automatikusan, csak azokat akik MINDEN feltételnek eleget tesznek.
Mivel Önröl nem volt semmi információm igy nem irhadtam, hogy természetesen fel fogják
keresni Önt telefonon ill. levélben. Azért, hogy az információ ne szüljön félreértéseket, irtam
Önnek, hogy a legcélszerübb, ha megirja nekünk (a többi ügyfelünk is) az ügyfélszámát és mi
utánanézünk, hogy eleget tesz-e a feltételeknek (melyeket a kollegám Önnel telefonon közölt).
Remélem ISDN vonalának minőségével meg lesz (van) elégedve.
A "Csak Önnek" ISDN akciónkat kifejezetten célzott ügyfélkörnek indítottuk.
Azon ügyfelek, melyek a megadott feltételeknek eleget tettek, levélben kaptak
értesítést az akcióról, további teendőkről.
Szeretném felhívni a figyelmét, hogy nem volt elég feltétel a 15.000 ill. a 8.000 Ft-os
meglévő havi forgalom megléte. A feltételek összetettek voltak és az ügyfeleknek küldött
értesítő tartalmazta azokat.
A 8.000 Ft-os feltétel módosítást azért tettük, hogy minél több ügyfelünk igénybe vehesse
szolgáltatásunkat.
Tehát a meglévő forgalom szükséges de nem elegendő feltétele volt az akcióban való
részvételhez. További feltételek voltak például:
- meglévő műszaki háttér
- az elöfizetönek nem lehetett díjtartozása
A MATÁV Rt. célja a minél nagyobb (elégedett) ügyfélkör kialakítása ill, ennek megtartása.
Azt hiszem ideje egy kicsit felfrissíteni a témát: Hétfőtől megszűnt az ISDN "Kihívás akció".
Nézzük, mi lett helyette:
1. 1 db Simens Profiset 30/51+ ISDN2 csatlakozás standard csomaggal (tehát nincs analóg kimenet)
- egyszeri átalakítási díj: 19.900 Ft
- havidíj: 4500Ft
- maximum 2000 Ft kedvezmény a 8000 Ft belföldi forgalom után havonta
2. 2 db Simens Profiset 30/51+ ISDN2 csatlakozás standard csomaggal (még mindig nincs analóg kimenet)
- egyszeri átalakítási díj: 29.900 Ft
- havidíj: 4500Ft
- maximum 2000 Ft kedvezmény a 8000 Ft belföldi forgalom után havonta
3. ISDNNet csatlakozás profi csomaggal (mostmár van)
- egyszeri átalakítási díj: 19.900 Ft
- havidíj: 4850Ft
- maximum 2000 Ft kedvezmény a 8000 Ft belföldi forgalom után havonta
4. 1 db Simens Profiset 30/51+ ISDNNet csatlakozás profi csomaggal
- egyszeri átalakítási díj: 29.900 Ft
- havidíj: 4850Ft
- maximum 2000 Ft kedvezmény a 8000 Ft belföldi forgalom után havonta
A 3-4-es ajánlathoz opcionálisan kedvezményes MATÁVNet előfizetés (64kb/sec) választható 4750 ft-ért.
Új ISDN megrendelése esetén az egyszeri díj 30000 Ft-tal drágább az átalakításnál.
Egyenlőre ennyi.
Kíváncsian várom a visszajelzéseket...