Keresés

Részletes keresés

tweety83 Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6330

sziasztok!

Miért kell lebontani a mellékvonalo állomásépületeket amikor máshogy is lehetne hasznoítani..Például így:

http://mat53.mat.uni-miskolc.hu/progmat/index.php?oldal=szarvasko&tipus=c

 

 

Szerintem ez nagyon jó megoldás lenne, olcsó turistaszállás lehetne csinálni az ország több pontján, és még némi bevételt is hozna a konyhára :))

gazfickó Creative Commons License 2005.04.18 0 0 6329
Köszi, valószínűleg az lesz, ugyanis alulról csatlakozik hozzá egy kábel is. Beteszem a biztberes fórumba.
Előzmény: division by zero (6327)
István Gyuri Creative Commons License 2005.04.18 0 0 6328

vaskerék: Talán csapágypersely fedlapja?

Hmmm..... Integra felirattal?

Biztberes témában kellene keresgélni inkább :)

Előzmény: vaskerék (6326)
division by zero Creative Commons License 2005.04.18 0 0 6327
Ez valami biztber alkatrész "doboza", hogy pontosan mi van benne, azt majd egy szakértő kolléga megírja.
Előzmény: gazfickó (6323)
vaskerék Creative Commons License 2005.04.18 0 0 6326

Gazfickónak.

 

Talán csapágypersely fedlapja?

_nyunyuka Creative Commons License 2005.04.18 0 0 6325

Üdv!

 

Nem jött mail Tőled, az itteni címem él.

Előzmény: M40 120 (6320)
m61019andras Creative Commons License 2005.04.18 0 0 6324
Jó a kép, mert úgy néz ki mintha az utasok a Nohab mögött lévő kocsikba akarnának felszállni. :-))))) De ezek az idők sajnos már elmúltak.
Előzmény: smith (6319)
gazfickó Creative Commons License 2005.04.18 0 0 6323
Meg tudná mondani valaki, hogy mit ábrázol az alábbi kép?
köszönöm

Előzmény: gazfickó (6322)
gazfickó Creative Commons License 2005.04.18 0 0 6322
Meg tudná mondani valaki, hogy mit ábrázol az alábbi kép?
köszönöm
dunci70 Creative Commons License 2005.04.17 0 0 6321
Most találtam a 2003-as parlamenti hozzászólások között a következő képviselői kérdést és az arra adott választ. :

GUSZTOS PÉTER (SZDSZ): Köszönöm szépen. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Miniszter Úr! Államtitkár Úr! A MÁV nyár végi közlése szerint Balassagyarmat és Vésztõ térségében egyfajta kísérleti jelleggel regionális vasúthálózatot alakítana ki, az érintett nógrádi és békési önkormányzatokkal közösen. Az együttmûködés - újsághírek szerint - kétféleképpen valósulhatna meg.

Az elsõ variáció szerint az önkormányzatok csupán a menetrendet határoznák meg, de az üzemeltetés egyéb feladatait továbbra is a MÁV látná el. A másik elképzelhetõ megoldás értelmében viszont a regionális vasút mûködtetése az önkormányzatok szövetségeire hárulna. A helyi vezetõk véleménye szerint ugyan a feladat végrehajtása komoly erõfeszítéseket róna rájuk, többen elképzelhetõnek tartják, hogy jobban, gazdaságosabban ki tudják használni a regionális hálózatot, ráadásul közelebb tudják hozni azt a környék lakosságához, például a - nevezzük így - felhasználóbarát menetrend tekintetében.

Mindezek alapján a következõ kérdéseket szeretném feltenni az államtitkár úrnak: hol tartanak ezek a tárgyalások, illetve, nem hárul-e túl nagy teher az önkormányzatokra a vasúthálózat üzemeltetése miatt?
Elõre is köszönöm a válaszát.

GAÁL GYULA gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Elnök Úr! Hölgyeim és Uraim! Tisztelt Képviselõ Úr! A vasút reformja kapcsán kétirányú feladatot kell megoldanunk: elõször is, a MÁV-ot versenyképessé kell tenni, és biztosítani kell egy liberalizált vasúthálózat esetén a fõvonalak esetében a versenyképességét más európai vasúti szolgáltatókkal szemben, másrészt megoldást kell találnunk arra is, hogy a mellékvonalakon egy profitorientált MÁV maradjon a szolgáltató, vagy pedig regionális, nonprofit vasúti társaságok lássák el ezt a szolgáltatást.

A mellékvonalak sajátos környezetben és feltételek mellett, nem piaci alapon és többnyire veszteségesen mûködnek. A 7800 kilométeres vasúti hálózat körülbelül 38 százalékát kitevõ, 3000 kilométer hosszúságú mellékvonalakon az összes személyforgalom 10 százaléka bonyolódik, az áruszállítás pedig elenyészõ mértékû. Mégsem az a szándékunk, hogy felszámoljuk ezeket a vonalakat, hanem szeretnénk a legjobb európai minták alapján, funkcióbõvüléssel megvalósítani ezeknek a fenntartását. Ennek a lényege, hogy egy korábbi, XIX. századi vasúti technológiához igazodó infrastrukturális létesítményrendszert úgy kell a helyi közösségeknek újra birtokba venni, hogy különbözõ szociális, állami, közösségi vagy helyi üzleti funkciókkal bõvítve tudják mûködtetni.

Úgy gondoljuk, hogy ez a páratlanul értékes vidéki hálózat a helyi területfejlesztés motorja is lehet, ha újraértelmezzük azt a nemzetintegráló szerepet, amelyet a reformkorban kivívott magának, nevezetesen, hogy ez volt a település kapuja. Ilyen vasúti regionális társaságokat tervezünk ott is megalakítani, amirõl a képviselõ úr beszélt.

Másrészt természetesen nem kívánjuk az önkormányzatok nyakába zúdítani ennek az anyagi terheit, hanem a különbözõ konstrukcióban a vasutat megilletõ támogatásokat - termelési támogatás, fogyasztóiár-kiegészítés, illetve pályázatok által elnyerhetõ pénzeket - az önkormányzatok pályázhatnák, akik mûködtetik ezeket a rendszereket, és mint megrendelõ (Az elnök a csengõ megkocogtatásával jelzi az idõkeret leteltét.) lépnének fel.

2003 őszén történt mindez, azóta a fejlemények egy MÁV kiadvány alapján:

Határozat a mellékvonali közlekedés EU-konform szervezeti és működési rendszerének kialakításáról.

- Az Igazgatóság felkéri a menedzsmentet, hogy dolgozza ki a két kísérleti térségi vasúti szervezet önálló társasággá alakításának feltételeit és hatásait.

Határidő: 2005. június 30.

- A térségi közlekedési feladatok ellátására FOGÉKONY ÖNKORMÁNYZATOKKAL folytasson az együttműködés előkészítésére irányuló tárgyalásokat, és alakítson ki olyan modellt, amely alapján adott esetben ténylegesen dönteni lehet a funkció átadásáról, az önkormányzat megrendelői pozícióba hozásáról, bizonyos feladatok és vagyontárgyak átadásáról. Tegyen javaslatot a MÁV rt.-én belüli mellékvonali személyszállítási üzletág kialakítására.

Felelős: Vezérigazgató

Határidő: 2005. December 31.

Szóval két év alatt idáig jutottak.
M40 120 Creative Commons License 2005.04.17 0 0 6320

Jó (sok volt). :-)

 

Egy levélbombát kaptál tőlem, ha nem, hova tudhatom küldeni ?

Előzmény: _nyunyuka (6315)
smith Creative Commons License 2005.04.17 0 0 6319
Vicinália...
csillag126 Creative Commons License 2005.04.17 0 0 6318
Ime egy másik "elásott": http://index.hu/politika/bulvar/oldsteampunk/
Előzmény: Dash 9 (6287)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.04.17 0 0 6317
Azért az 1ső és 5ik képeden örömmel tapasztatam, hogy milyen sokk vasútbarát utazgat, pl.Kiskőrösre. :-)
Előzmény: _nyunyuka (6315)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.17 0 0 6316

erre várom a váaszt 10 t vonal normálnyomközü még van?

 

VPE szerint igen.

 

Fő sor- szám Al sor- szám Szakasz eleje Szakasz vége Vágányok száma Engedélyezett tengely-terhelés (t) Engedélyezett folyóméter-terhelés (t) Vonalosztály Engedélyezett sebesség (km/h) Legnagyobb vonathossz (m) Villamosított Vonal-irányítás típusa Vonali rádió Vonatbefolyásolás A vonal szakaszokra bontása Megjegyzés

22   Körmend Zalalövő egy 10,0 5,0 A 50 250 nem felügyelt nem nem    

_nyunyuka Creative Commons License 2005.04.16 0 0 6315
uhi Creative Commons License 2005.04.16 0 0 6314
Az első is köves volt? Nem tudod, hová viszik ezt a sok követ?
Előzmény: FOMA (6313)
FOMA Creative Commons License 2005.04.16 0 0 6313
Kb. 4 év után először fordult elő, hogy egy nap alatt két terhesvonat indult Komlóról.

A másodikat sikerült felvenni.
FOMA Creative Commons License 2005.04.14 0 0 6312
Ha +bocsátasz, akkor most nem fejteném ki ötvenedszer, a 47-es vonalról szvsz százas nagyságrendben találsz ezen a topicon hozzászólást. A sajátjaim egy részét kilistáztam, de még így sem teljes, ezeket érdemes +nézned, és természetesen a hozzá kapcsolódóakat:

2253, 2299, 2307, 2310, 2311, 2350, 2360, 2362, 2363, 2365, 2725, 2795, 2806, 2807, 3209, 3210, 3211, 6068, 6070, 6072, 6076, 6078, 6081, 6082, 6088, 6089, 6091, 6104, 6105, 6109, 6110, 6184
Előzmény: Törölt nick (6311)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.14 0 0 6311

Komlón nem jártam nem tudom előnyös vagy hátrányos lenne mindez!

Légyszi magyarázd meg!

Előzmény: FOMA (6306)
abdhulbin Creative Commons License 2005.04.14 0 0 6310
Nagybörzsöny - Kisírtás - Nagyírtás
Előzmény: Dash 9 (6303)
talpfaszámláló Creative Commons License 2005.04.13 0 0 6309

Idén nyártól zakatol a nosztalgiavonat
Harkány:

 

http://www.dunantulinaplo.hu/index.php?apps=cikk&d=2005-04-13&r=1&c=395967

 

:-(

Dash 9 Creative Commons License 2005.04.13 0 0 6308
Nekem nincs.
Előzmény: Törölt nick (6305)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.13 0 0 6307
bumm
FOMA Creative Commons License 2005.04.13 0 0 6306
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.13 0 0 6305

Kinek van Szolgálati menetrendkönyve a 80-as évekből?

 

Tudná fénymásoltatni kölcsönözni?

Előzmény: Dash 9 (6304)
Dash 9 Creative Commons License 2005.04.13 0 0 6304

"Amúgy pedig hol is van ez?"

 

 

Így hó nélkül egészen megtévesztő a nagybörzsönyi kv.

Előzmény: Dash 9 (6303)
Dash 9 Creative Commons License 2005.04.13 0 0 6303

Sziasztok!

 

"Nyáron eljössz erre?"

 

El hát!! De mikor is pontosan? Amúgy pedig hol is van ez?

 

Lehet mailban is.

Előzmény: abdhulbin (6296)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.04.13 0 0 6301
Most nem, de korábban már végigvideóztam a Godisa-Komló szakaszt.
Előzmény: M40 120 (6300)
M40 120 Creative Commons License 2005.04.12 0 0 6300
Nem videóztatok véletlenül itt ? 
Előzmény: _nyunyuka (6299)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!