Keresés

Részletes keresés

István Gyuri Creative Commons License 2005.04.22 0 0 6360

gumpy: És vajon mennyi megtakarítás lesz abból, hogy a csúcsidőn kívüli kapacitást csökkentik?
Áll majd a Bz, helyette bérelni kell buszt jópénzért.
A bér és üzemanyagmegtakarítás jórésze így szépen átvándorol a vállalkozók zsebébe.

Nem feltétlenül igaz. (Mint mindent ezt is lehet jól és rosszul csinálni)

A gyenge időszakban a Volán "örül", ha kap plusz fuvart, hogy az álló buszainak munkát adjon, és némi bevételt érjen el. Ilyenkor – pláne nagy "tételben" – kedvezményt lehet kapni, és nem kell a különjárati tarifát kifizetni.

A kimaradó holtidőszakban pedig ki lehet venni a vasúti szerelvényeket tisztításra, karbantartásra, szerelésre stb.

Ja, és persze a mv.k éjszakai ("inaktív") szolgálata megszűnne, a buszvezető meg megalszik otthon... Szóval ebben volna nemzetgazdasági szinten is megtakarítás, ha jól csinálják.

Előzmény: gumpy (6358)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.22 0 0 6359

Kialföld Volán-t jól ismerem.

Lesz@rja az utasait.

Nézd meg a Tápszentmiklósi vonalat pl.

17 buszjárat de Győrtől 12 km-re levő községekkel kezdve így van.

Pázmándfalu Táp Nyalka stb

Ezek közül a 13 as vonalalon egyedül  Tápszentmiklósnak van megállóhelye kinn a pusztában.

Néz meg Gicet kb 6 busz megy oda  Győrből horibilis a kilométer meg a bérletár.

Az egész megyében leszarják a vonalakat.

Nagyot csalódtam amikor Győr Sopron Megye közlekedését közelebbről is tanulmányoztam.

1987-88 között egy évig, másrészt tavaly 2004 04.15 től voltam ott többször is azon belül háromszor Győr-Kisbácsán voltam.

Itt tudni kell reggelente van 10 percenként busz.

Délután 15 percenként hazafelé ezt tetézi még egy probléma:

Gond az hogy egyszer CSUKLÓS egyszer SZÓLÓ ami Rába contact.

Mindez az is jelzi Kisalföld-nek tökmindegy hogy szóló vagy csuklós 110 embert akar ezen is meg azon is elszállítani.

Legfeljebb lemarad az utas, a sofőr meg balesetveszélyes helyzetekbe kerül.

 

Vissazkanyarodva a 11-esre:

Eddig átszállással oldották meg részben a 3 műszakos munkarendbe járást kiváltó autóbuszos közlekedést Bakonyszentlászlóra. Én Jártam 3 műszakba ugy 23.30 körül nehezére eseik a dolgozónak mégegyszer átszállni!

Az is érdemel figyelmet hogy Veszprémvarsányból kerülővel 42 km buszjeggyel lehet megtenni a 34 km-es vonat utat, hiszen a volán a betéréseket és a hosszabb útvonalat beleszámolja a kilométerbe bizonyos járatain.

 Gic Lázi Tápszentmiklós Bakonyszentlászló Veszprémvarsány közlekedését tanulmányoztam pár hónapja.

Mivel jártam is arrafelé noha onnan 280 km re lakom azért még lehet véleményem.

 

Alapvetően a vasút négyszer kevesebb energiát használ el mint egy közút mert kevesebb a gördülési ellenállása, ezért célszerü lenne ezt is figyelembe venni.

Másrészt az a h*lye a M*V nál aki kitalálta hogy Bakonyszentlászlóig/ tól és nem a teljes vonalon kell közlekedni a vonatoknak az is felelős mindezért hiszen vannak Veszprém-Győr utazások amire nem lehet használni a vonatokat hiszen csak 5 járatpár megy végig.

Én nagyon sokat utazom buszhiányos térségekben ahol a járatok rendszeresen késnek bármit megcsinálhazt a sofőr, azt is hogy nem ad jegyet, kihagy megállót települést vagy hogy 10 perccel előbb indul mint a menetrend.

Szűk levegőtlen járatokon én közel 1500-3000 km között utazok hetente!!!!!

Nem vic a cégem ezért fizet ugyanis cégeket keresek fel egymástól igen távoli helyeken.

 

Buszsofőrökről:

 

Volt olyan eset hogy édesapám szerződéses munkásbuszon járt, de egyszer igénybe kellett vennie a polgári helyközi járatot.

A sofőr nem adott jegyet.

Látja ám hogy a következő megállóban száll fel egy ellenőr, édesapám jelzett a hátsó ajtón, és leszállt.

Ez a védekezés a védtelen utasoknak. Ugyanis ha vita lett volna a sok éve volánnál dolgozó sofőrnek hisznek, aki zsebre dolgozik /poén az hogy ez a sofőr egy rövid ideig ellenőr is volt/

Ez a véleményem a buszokról. Legyen az bármilyen pótló nyavalya a végén ez lesz belőle. Volán meg a buszok már vizsgáztak sokszor nincs mellékhelység szük hely levegőtlen nyavalya az egész. Az utak forgalma állaga romlik a dugókban nő az eljutási menetidő.

 

Mellékvonalakra a 24/72 es megoldás a jó lásd Kál-Kápolna 84 es vonal!!!

ott egyelőre megmaradt Verpelét Recsk

Mátraderecske mh

Mátraballa

Mátramindszent.

Lehet a megoldás a szóló BZ is vagy az hogy lekapcsolnak a szerelvényből kocsikat a kevesebb utasú szakaszokon.

gumpy Creative Commons License 2005.04.22 0 0 6358
És vajon mennyi megtakarítás lesz abból, hogy a csúcsidőn kívüli kapacitást csökkentik?
Áll majd a Bz, helyette bérelni kell buszt jópénzért.
A bér és üzemanyagmegtakarítás jórésze így szépen átvándorol a vállalkozók zsebébe.
Előzmény: István Gyuri (6356)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.04.22 0 0 6357
Köszi az infót, egész szép kis csapat szerveződik már hetek óta :-))))).
Előzmény: róna (6352)
István Gyuri Creative Commons License 2005.04.22 0 0 6356

Medgyasszay Lászlónak szól a reagálás...

 

Ez a leépítés az állomásokon dolgozók munkahelyének megszűnésével járhat.

Igen, ez is a cél. Mi a probléma? (az más kérdés, hogy lehet ésszerűtlenül is csinálni a szolgálatszüneteltetést...)

 

a megélhetésüket veszélyezteti, ha a több műszakban dolgozók nem tudnak a munkahelyükre eljutni.

Kedves képviselő úr! Tanuljon meg olvasni! Az eljutás biztosítva lenni, csak gumikerekű járgánnyal... Ha pedig környezetvédelmi vagy más oka van a tiltakozásnak, akkor tessék szíves arról beszélni!

 

A vonatszám csökkentése miatt az emberek kényszerűségből átszoknak a buszokra

Amíg nincs tarifaközösség, addig nem... A vonatpótló buszra csak a vonatbérlet lesz jó... Vagy talán attól fél, hogy a Bz-knél jobban fogják szeretni a buszokat? Akkor pedig tessék azt mondani!

Előzmény: g8-s15 (6355)
g8-s15 Creative Commons License 2005.04.22 0 0 6355
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.20 0 0 6354
Volt a delta tuti csak 1973-es Autóatlasz RÉPCELAK kistérképén!
Előzmény: gmarc (6351)
mezenguz Creative Commons License 2005.04.20 0 0 6353
Helló!


..ja-ja, szegény megboldogult atyámék festették le a sorompót barnára, hogy fának tűnjön a fém, no meg két traktor kellett, hogy a film végén nagy nehezen összedőljön a ház, mert egy nem bírta lebontani, hja, akkor még anyagból építkezett a MÁV...
Előzmény: smith (6345)
róna Creative Commons License 2005.04.20 0 0 6352
gmarc Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6351

Tudom, hogy Répceszemere, én vagyok a képen:-)))

 

Deltáról nem tudok, szerintem nem volt.

Előzmény: Törölt nick (6350)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6350

Gmarc!

Répceszemere a nyaraló!

Iván az egyetlen elhagyott állomás a vonalon.

Én láttam még az utolsó hölgy lakóját, amint az állomás ablakából beszélgett a falusiakkal. /1987/ Egy évet laktam ott.

 

Apropó tudtátok segíteni? Én láttam egy 1972 vagy 1973 as kiadású Magyarország autóatlasza térképet amin Répceszemerről Répcelakra befutó vonal, Beled irányába tartalmazott egy deltavágányt!

Ha tudnátok ebben seíteni ezt bizonyítani akkor jó lenne.

Egerben a Megyei Könyvtárban tuti selejtezték azt a térképet! Akkor is csak azért hozták ki mert nem volt éppen másik kéznél.  Ez a falukat is ábrázoló mellékletben RÉPCELAK területét ábrázoló részben volt ábrázolva. /Nem a főszelvényben ábrázolta a Cartographia, hanem az előbb említet falusi városi kistérképeknél/

 

Köszönettel:

 

Szabi

Előzmény: Sinbiciklis (6347)
gmarc Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6349
Ki az a sötét alak ott baloldalt?:-))
Előzmény: Sinbiciklis (6347)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6348
Jé de ismerős ojjektumok!!! :-)))))
Előzmény: Sinbiciklis (6347)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6347
Répceszemere és Iván állomás épülete. Mind2 a Fertőszentmiklós-Celldömölk vonalon van/volt. Az 1ik osztrák nyaraló. Ki, melyikre tippel? :-)
GyöBzs Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6346

Jártál már nevezett kulcsosház belsejében?

Erre a színvonalra nem igazán építhetsz turizmust...

 

Az állomáson egyébként több leselejtezett személykocsi tölt be hasonló funkciót.

 

Ha már Szarvasko: tényleg nagy ökörség nem kihasználni ezt az egész épületet. De ahhoz nem részenként, hanem egyben kellett volna eladni. Ezt nem lehet PestrQl, de Miskolcról sem intézni, egyértelmuen helyi hatáskör lenne szerintem.

Előzmény: tweety83 (6330)
smith Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6345
A 151 mellett, Csabonynál.
Előzmény: v_peti (6344)
v_peti Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6344

Moldova könyvében is írtak a lebontásra itélt bakterházakról.  Mivel a MÁV-nak nem érte meg a funkcióját vesztett épületet továbbr ais bérbeadni a vasutasok részére, azt meg nem akarták, hogy oda önkényes lakásfoglalók költözzenek, ezért inkább leobontották őket. :( Pedig el is lehetett volna őket adni.

Az Indul a bakterház című film végén is lebontották az épületet. :( Látszott a drótkötél, amit húzott a bulldózer vagy valamilyen jármű.

Amúgy hol forgatták a filmet?

 

 

Előzmény: division by zero (6337)
division by zero Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6343
Csak azt nem értem minek bohóckodni a sorompóval? Sokkal egyszerűbb lenne jelzőőrt játszani és kész...
Előzmény: korpi41 (6342)
korpi41 Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6342
Ez talán a 6-oson tehervonatnál nem is gáz, de személyvonatnál a 87-esen meg a 62-esen 3 három helyen már inkább. Bár ha a sorompónként megspórolt 3 vasutas bérét nézzük, akkor lehet, hogy jobb megoldás.
Előzmény: kopaszhaj (6333)
kopaszhaj Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6341

Igen, csak Gyűrűfű azóta feltámadt, az épület pedig azóta is csak romlott. a teteje jórészt eltűnt, az emelet padlózata leszakadt, így gyakorlatilag már csak egy rom.

Régebben erre is lett volna vevő, de nem jutott előre az ügy.

 

Előzmény: m61019andras (6338)
btbtbtbt Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6340

Micsoda profi vasúti turizmust lehetne indítani pl. a Kaposvár-Siófok vonalon!

 

Csodás táj

Felsőmocsolád állomásépületét korhűen helyreállítva kitűnő szállás,

mellékvonalak bemutatása a nagyközönségnek

nosztalgia motorvonatok, mellékvonali gőzmozdonyok

mesés építmények végig a vonalon

akár még a döglődő Somogyországot is fel tudná lendíteni...

 

2004. augusztusában jártam ott, az épület még "jó" állapotban van, mindössze kedves beköltöző lakója hagyta ott a nyomait, illetve a helyi lakosság gyűjtőszenvedélye nyilvánul meg rajta. Az ereszcsatornát "ügyes kezű" népségek lelopkodták, ez pedig az épület halálát jelenti, mert ha valami el kezd vizesedni, akkor nagyon nehezen menthető. (Érdemes megnézni a frissen felújított tatai állomásépület város felőli részét is: letépték a függőleges ereszeket, így a falak már áznak, a felújítás újra esedékes lesz) 

m61019andras Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6339
Egyszer jó lenne kijutni Erdélybe körülnézni egy kicsit. Mostanában a Bakterház című könyvből csillapítom szomjamat.  Aki nem ismeri, annak ajánlom. Sok érdekes adat és  személyes történetek sora a régmúltból. És sok-sok korabeli kép!
Előzmény: division by zero (6337)
m61019andras Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6338
Pedig még Moldova is megírta már akkor, hogy " Vértesacsa a vasút gyűrűfűje."  Én azért örülök, hogy nem engedik lerombolni.
Előzmény: kopaszhaj (6336)
division by zero Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6337
És arról nem is beszélve, hogy olyat is inkább lebontanak, amit valaki meg is venne! Pályaőrben is leírta valaki reménytelen harcát a MÁVval, amikor megakart volna venni egy őrházat...

"Lassan már nem fogok tudni mutatni egy igazi békebeli bakterházat a lányomnak. :-("
Erdélybe kell kirándulni, ott nemhogy meg vannak a bakterházak, de még bakter is van, meg tekerőssorompó!
A másik amit még szintén lehet Erdélyben látni: a vasút mellett a távírópóznák sok-sok vezetékkel. Tiszta békebeli hangulat!
Előzmény: m61019andras (6334)
kopaszhaj Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6336
Ott van a sokat emlegetett vértesacsai állomásépület. Hihetelennek tűnik, de műemléki védettséget "élvez".
Előzmény: m61019andras (6334)
kopaszhaj Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6335

Nem tudom, hogy mint túristaház van-e jövője manapság bárminek is :-(

Ott van példának Szulok egykori állomásépülete, melyet szépen rendbehoztak, aztán egy-két évig működött ilyesféle formában, de aztán bezárt.

Nem tudom miért ne lehetne egyszerűen az önkormányzatnak átadni egy használható épületet a rombadöntés, sorsárahagyás helyett.

Előzmény: tweety83 (6332)
m61019andras Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6334

Nem tudom, hogy még így van-e, de régebben a vasút az épületek után, ha nem használták akkor is eszközlekötési járulékot fizetett az államnak. Ami nincs az után már nem kellett fizetni. Anno ez volt az oka a sok értelmetlen bontásnak.

De megjegyzem én sem értek egyet, mert annyi szerencsétlen ember van, aki ha megkaphatná ezeket a már használaton kívüli épületeket, rendbehozná és lakhatna benne. A másik oldala a dolognak, hogy némelyik már szinte műemlék értékű lehetne. Lassan már nem fogok tudni mutatni egy igazi békebeli bakterházat a lányomnak. :-(

Előzmény: kopaszhaj (6331)
kopaszhaj Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6333

Még az előzőhöz:

 

Az útátjárónál megállt a vonat (Szergej + 4 vagon fa), kísérő leszáll, lakat levesz, sorompó leteker, vonat átkel, sorompó fel, lakat fel, kísérő előrebaktat a géphez, aztán hajrá.

Előzmény: kopaszhaj (6331)
tweety83 Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6332
Hát igen, és az ilyeneket kellene megmenteni...gondolom ilyen turistaházként továbbüzemeltetni nem is volna rossz ötlet....Persze fel kell újítani meg a sok engedélyeztetés mind mind pénz de talán önkormányzati segédlettel megmenthetőek a még szét nem zúzott épületek akár a 6-os akár a 49-es vagy a 64-es vonalon...de a többi megszünt állomáshelyet is át lehetne alakítani.
Előzmény: kopaszhaj (6331)
kopaszhaj Creative Commons License 2005.04.19 0 0 6331

Erre én is kíváncsi lennék.

 

Számomra a 6-os vonalon lévő, Csala állomásépületének rombadöntése tűnt értelmetlen pusztításnak.

2003-ban körbefotóztuk az épületet, (még a vonat is pont akkor jött) meglepően jó állapotban volt. Még mondtuk is egymásnak, hogy akár családi háznak is ideális lenne. Távol a város zajától, de mégis pár perc autóútra Fehérvártól. Aki járt arra, tudja, hogy a környezet is kellemes, és a heti egy tehervonatpár sem jelent túl nagy zajterhelést ugye...

 

Egy héttel később csak romjai voltak, a jelek szerint valami böszme munkagéppel egyszerűen eltaposták.

 

Jó volna tudni az okát, miért?

Előzmény: tweety83 (6330)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!