gumpy: És vajon mennyi megtakarítás lesz abból, hogy a csúcsidőn kívüli kapacitást csökkentik? Áll majd a Bz, helyette bérelni kell buszt jópénzért. A bér és üzemanyagmegtakarítás jórésze így szépen átvándorol a vállalkozók zsebébe.
Nem feltétlenül igaz. (Mint mindent ezt is lehet jól és rosszul csinálni)
A gyenge időszakban a Volán "örül", ha kap plusz fuvart, hogy az álló buszainak munkát adjon, és némi bevételt érjen el. Ilyenkor pláne nagy "tételben" kedvezményt lehet kapni, és nem kell a különjárati tarifát kifizetni.
A kimaradó holtidőszakban pedig ki lehet venni a vasúti szerelvényeket tisztításra, karbantartásra, szerelésre stb.
Ja, és persze a mv.k éjszakai ("inaktív") szolgálata megszűnne, a buszvezető meg megalszik otthon... Szóval ebben volna nemzetgazdasági szinten is megtakarítás, ha jól csinálják.
17 buszjárat de Győrtől 12 km-re levő községekkel kezdve így van.
Pázmándfalu Táp Nyalka stb
Ezek közül a 13 as vonalalon egyedül Tápszentmiklósnak van megállóhelye kinn a pusztában.
Néz meg Gicet kb 6 busz megy oda Győrből horibilis a kilométer meg a bérletár.
Az egész megyében leszarják a vonalakat.
Nagyot csalódtam amikor Győr Sopron Megye közlekedését közelebbről is tanulmányoztam.
1987-88 között egy évig, másrészt tavaly 2004 04.15 től voltam ott többször is azon belül háromszor Győr-Kisbácsán voltam.
Itt tudni kell reggelente van 10 percenként busz.
Délután 15 percenként hazafelé ezt tetézi még egy probléma:
Gond az hogy egyszer CSUKLÓS egyszer SZÓLÓ ami Rába contact.
Mindez az is jelzi Kisalföld-nek tökmindegy hogy szóló vagy csuklós 110 embert akar ezen is meg azon is elszállítani.
Legfeljebb lemarad az utas, a sofőr meg balesetveszélyes helyzetekbe kerül.
Vissazkanyarodva a 11-esre:
Eddig átszállással oldották meg részben a 3 műszakos munkarendbe járást kiváltó autóbuszos közlekedést Bakonyszentlászlóra. Én Jártam 3 műszakba ugy 23.30 körül nehezére eseik a dolgozónak mégegyszer átszállni!
Az is érdemel figyelmet hogy Veszprémvarsányból kerülővel 42 km buszjeggyel lehet megtenni a 34 km-es vonat utat, hiszen a volán a betéréseket és a hosszabb útvonalat beleszámolja a kilométerbe bizonyos járatain.
Gic Lázi Tápszentmiklós Bakonyszentlászló Veszprémvarsány közlekedését tanulmányoztam pár hónapja.
Mivel jártam is arrafelé noha onnan 280 km re lakom azért még lehet véleményem.
Alapvetően a vasút négyszer kevesebb energiát használ el mint egy közút mert kevesebb a gördülési ellenállása, ezért célszerü lenne ezt is figyelembe venni.
Másrészt az a h*lye a M*V nál aki kitalálta hogy Bakonyszentlászlóig/ tól és nem a teljes vonalon kell közlekedni a vonatoknak az is felelős mindezért hiszen vannak Veszprém-Győr utazások amire nem lehet használni a vonatokat hiszen csak 5 járatpár megy végig.
Én nagyon sokat utazom buszhiányos térségekben ahol a járatok rendszeresen késnek bármit megcsinálhazt a sofőr, azt is hogy nem ad jegyet, kihagy megállót települést vagy hogy 10 perccel előbb indul mint a menetrend.
Szűk levegőtlen járatokon én közel 1500-3000 km között utazok hetente!!!!!
Nem vic a cégem ezért fizet ugyanis cégeket keresek fel egymástól igen távoli helyeken.
Buszsofőrökről:
Volt olyan eset hogy édesapám szerződéses munkásbuszon járt, de egyszer igénybe kellett vennie a polgári helyközi járatot.
A sofőr nem adott jegyet.
Látja ám hogy a következő megállóban száll fel egy ellenőr, édesapám jelzett a hátsó ajtón, és leszállt.
Ez a védekezés a védtelen utasoknak. Ugyanis ha vita lett volna a sok éve volánnál dolgozó sofőrnek hisznek, aki zsebre dolgozik /poén az hogy ez a sofőr egy rövid ideig ellenőr is volt/
Ez a véleményem a buszokról. Legyen az bármilyen pótló nyavalya a végén ez lesz belőle. Volán meg a buszok már vizsgáztak sokszor nincs mellékhelység szük hely levegőtlen nyavalya az egész. Az utak forgalma állaga romlik a dugókban nő az eljutási menetidő.
Mellékvonalakra a 24/72 es megoldás a jó lásd Kál-Kápolna 84 es vonal!!!
ott egyelőre megmaradt Verpelét Recsk
Mátraderecske mh
Mátraballa
Mátramindszent.
Lehet a megoldás a szóló BZ is vagy az hogy lekapcsolnak a szerelvényből kocsikat a kevesebb utasú szakaszokon.
És vajon mennyi megtakarítás lesz abból, hogy a csúcsidőn kívüli kapacitást csökkentik? Áll majd a Bz, helyette bérelni kell buszt jópénzért. A bér és üzemanyagmegtakarítás jórésze így szépen átvándorol a vállalkozók zsebébe.
Ez a leépítés az állomásokon dolgozók munkahelyének megszűnésével járhat.
Igen, ez is a cél. Mi a probléma? (az más kérdés, hogy lehet ésszerűtlenül is csinálni a szolgálatszüneteltetést...)
a megélhetésüket veszélyezteti, ha a több műszakban dolgozók nem tudnak a munkahelyükre eljutni.
Kedves képviselő úr! Tanuljon meg olvasni! Az eljutás biztosítva lenni, csak gumikerekű járgánnyal... Ha pedig környezetvédelmi vagy más oka van a tiltakozásnak, akkor tessék szíves arról beszélni!
A vonatszám csökkentése miatt az emberek kényszerűségből átszoknak a buszokra
Amíg nincs tarifaközösség, addig nem... A vonatpótló buszra csak a vonatbérlet lesz jó... Vagy talán attól fél, hogy a Bz-knél jobban fogják szeretni a buszokat? Akkor pedig tessék azt mondani!
..ja-ja, szegény megboldogult atyámék festették le a sorompót barnára, hogy fának tűnjön a fém, no meg két traktor kellett, hogy a film végén nagy nehezen összedőljön a ház, mert egy nem bírta lebontani, hja, akkor még anyagból építkezett a MÁV...
Én láttam még az utolsó hölgy lakóját, amint az állomás ablakából beszélgett a falusiakkal. /1987/ Egy évet laktam ott.
Apropó tudtátok segíteni? Én láttam egy 1972 vagy 1973 as kiadású Magyarország autóatlasza térképet amin Répceszemerről Répcelakra befutó vonal, Beled irányába tartalmazott egy deltavágányt!
Ha tudnátok ebben seíteni ezt bizonyítani akkor jó lenne.
Egerben a Megyei Könyvtárban tuti selejtezték azt a térképet! Akkor is csak azért hozták ki mert nem volt éppen másik kéznél. Ez a falukat is ábrázoló mellékletben RÉPCELAK területét ábrázoló részben volt ábrázolva. /Nem a főszelvényben ábrázolta a Cartographia, hanem az előbb említet falusi városi kistérképeknél/
Erre a színvonalra nem igazán építhetsz turizmust...
Az állomáson egyébként több leselejtezett személykocsi tölt be hasonló funkciót.
Ha már Szarvasko: tényleg nagy ökörség nem kihasználni ezt az egész épületet. De ahhoz nem részenként, hanem egyben kellett volna eladni. Ezt nem lehet PestrQl, de Miskolcról sem intézni, egyértelmuen helyi hatáskör lenne szerintem.
Moldova könyvében is írtak a lebontásra itélt bakterházakról. Mivel a MÁV-nak nem érte meg a funkcióját vesztett épületet továbbr ais bérbeadni a vasutasok részére, azt meg nem akarták, hogy oda önkényes lakásfoglalók költözzenek, ezért inkább leobontották őket. :( Pedig el is lehetett volna őket adni.
Az Indul a bakterház című film végén is lebontották az épületet. :( Látszott a drótkötél, amit húzott a bulldózer vagy valamilyen jármű.
Ez talán a 6-oson tehervonatnál nem is gáz, de személyvonatnál a 87-esen meg a 62-esen 3 három helyen már inkább. Bár ha a sorompónként megspórolt 3 vasutas bérét nézzük, akkor lehet, hogy jobb megoldás.
Igen, csak Gyűrűfű azóta feltámadt, az épület pedig azóta is csak romlott. a teteje jórészt eltűnt, az emelet padlózata leszakadt, így gyakorlatilag már csak egy rom.
Régebben erre is lett volna vevő, de nem jutott előre az ügy.
akár még a döglődő Somogyországot is fel tudná lendíteni...
2004. augusztusában jártam ott, az épület még "jó" állapotban van, mindössze kedves beköltöző lakója hagyta ott a nyomait, illetve a helyi lakosság gyűjtőszenvedélye nyilvánul meg rajta. Az ereszcsatornát "ügyes kezű" népségek lelopkodták, ez pedig az épület halálát jelenti, mert ha valami el kezd vizesedni, akkor nagyon nehezen menthető. (Érdemes megnézni a frissen felújított tatai állomásépület város felőli részét is: letépték a függőleges ereszeket, így a falak már áznak, a felújítás újra esedékes lesz)
Egyszer jó lenne kijutni Erdélybe körülnézni egy kicsit. Mostanában a Bakterház című könyvből csillapítom szomjamat. Aki nem ismeri, annak ajánlom. Sok érdekes adat és személyes történetek sora a régmúltból. És sok-sok korabeli kép!
És arról nem is beszélve, hogy olyat is inkább lebontanak, amit valaki meg is venne! Pályaőrben is leírta valaki reménytelen harcát a MÁVval, amikor megakart volna venni egy őrházat...
"Lassan már nem fogok tudni mutatni egy igazi békebeli bakterházat a lányomnak. :-(" Erdélybe kell kirándulni, ott nemhogy meg vannak a bakterházak, de még bakter is van, meg tekerőssorompó! A másik amit még szintén lehet Erdélyben látni: a vasút mellett a távírópóznák sok-sok vezetékkel. Tiszta békebeli hangulat!
Nem tudom, hogy még így van-e, de régebben a vasút az épületek után, ha nem használták akkor is eszközlekötési járulékot fizetett az államnak. Ami nincs az után már nem kellett fizetni. Anno ez volt az oka a sok értelmetlen bontásnak.
De megjegyzem én sem értek egyet, mert annyi szerencsétlen ember van, aki ha megkaphatná ezeket a már használaton kívüli épületeket, rendbehozná és lakhatna benne. A másik oldala a dolognak, hogy némelyik már szinte műemlék értékű lehetne. Lassan már nem fogok tudni mutatni egy igazi békebeli bakterházat a lányomnak. :-(
Az útátjárónál megállt a vonat (Szergej + 4 vagon fa), kísérő leszáll, lakat levesz, sorompó leteker, vonat átkel, sorompó fel, lakat fel, kísérő előrebaktat a géphez, aztán hajrá.
Hát igen, és az ilyeneket kellene megmenteni...gondolom ilyen turistaházként továbbüzemeltetni nem is volna rossz ötlet....Persze fel kell újítani meg a sok engedélyeztetés mind mind pénz de talán önkormányzati segédlettel megmenthetőek a még szét nem zúzott épületek akár a 6-os akár a 49-es vagy a 64-es vonalon...de a többi megszünt állomáshelyet is át lehetne alakítani.
Számomra a 6-os vonalon lévő, Csala állomásépületének rombadöntése tűnt értelmetlen pusztításnak.
2003-ban körbefotóztuk az épületet, (még a vonat is pont akkor jött) meglepően jó állapotban volt. Még mondtuk is egymásnak, hogy akár családi háznak is ideális lenne. Távol a város zajától, de mégis pár perc autóútra Fehérvártól. Aki járt arra, tudja, hogy a környezet is kellemes, és a heti egy tehervonatpár sem jelent túl nagy zajterhelést ugye...
Egy héttel később csak romjai voltak, a jelek szerint valami böszme munkagéppel egyszerűen eltaposták.