Keresés

Részletes keresés

Karmaresz Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1919

...és hogy ne csak a technikáról szóljon a dolog, itt egy 14 órája készült kép (70-200VR@200mm, f/2.8, iso100, 1/320sec) egy kis utómunkával:

Természetesen 36Mpixelen ez is egész más. :)

Előzmény: Karmaresz (1918)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.18 0 0 1918

Készítettem pár kivágást iso 6400 mellett készült képről.

Az első az eredeti kicsinyítése, csak hogy érzékeltessem, mekkora a teljes kép. A másik kettő pedig 1:1-es méretarányú vágás. A másodikon enyhe zajcsökkentéssel LR alatt. A minőséget csökkentenem kellett az index fórum 512Kbyte-os limitje miatt. Sajnos annyira gyenge volt a fény, hogy így is csak 1/50sec volt a záridő, ami kis bemozduláshoz vezetett a 85/1.8D-vel. Emiatt picit életlenebb mint amit ki lehet hozni. Utólagos korrekció, vagy élesítés egyik képen sincs.

A képek alapján én úgy gondolom, hogy mivel a kivágott rész 1Mpixel. Az eredeti 36Mpixelről 9Mpixelre, (tehát A/4-es képméretre 300dpi mellett) leméretezve szinte zajtalan képet lehet nyomtatni egy kis utómunkával.

Mirrmurr Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1917

Nekem tetszik ez a masina. Highlights -50, shadows +10, oszt jónapot.

 

Aga Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1916

amugy azert iso 3200 környeken meg ragyogoan lehet vele fotózni, ha nem olyan vegtermeket varunk el tole mint iso100-nal. 10mpx-re lekicsinyitve tokeletesen hasznalhato.

Előzmény: NGabor (1913)
Aga Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1915

Mert nem kattogok hobbibol, csak munkabol, akkor viszont sokat es extrem korulmenyek kozott. Es ott kiderul, hogy csak veletlen nem sikerult 1-2 kep vagy tenyleg a gep a szuk keresztmetszet. Mivel 2 geppel dolgozom eskuvokon igy azonnal ossze tudom hasonlitani a vegeredmenyt mivel azonos kornyezetben lovok mindkettovel.

Előzmény: NGabor (1913)
Aga Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1914

kb 3x gyorsabb minden mint eddig ugyhogy jooooo :)

Előzmény: Babbabú (1906)
NGabor Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1913

Csak azt nem értem, hogy miért csak most szólsz a szar-magas-iso témához, pedig te voltál itt az első D800 tulaj.

 

Tehát ua a tapasztalatunk? Mert nekem csak 15-20 perc alkalmam volt kipróbálni a vázat....eladáskor.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=117685730&t=9206392

 

Előzmény: Aga (1899)
Babbabú Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1912

Kicsit más téma.

 

Épp írják az adok-veszkben, hogy srácnál betörtek és ellopták a felszerelését. Az ilyesmire lehet lakásbiztosítást kötni, s be lehet tenni kiemelt értékű ingóságokat.

 

Kérdésem: Ti szoktatok biztosítást kötni olyan helyzetekre, hogy megtámadnak és elviszik tőletek a 2 millás felszerelést? Pl. koncertet fotózol, van pár bátrabb piás ember, kilesnek, mondván jó nagy gép, hosszú obi, biztos értékes, 4-5 ember megvár a bokorban és hazafelé rablás áldozata leszel, lenyúlják a 2 millás cuccot. Más pl.: esküvőn a táskából valaki lenyúl egy 70-200-at.

Más példa: feltörik a kocsit, elviszik a cuccot (tudom, nem hagyjuk kocsiban 1 percre sem, én még autópályán a benzinkúton megállva is magammal viszem a cuccot a wc-re).

Megint más: sima városnézés, D800 + 24-70 (1,4 milla), megtámadnak, lenyúlják (tudom, ritka, de előfordulhat, különösen egy éjszakai séta során).

 

Szóval szoktatok ilyennel foglalkozni? Van biztosításotok ilyen helyzetekre?

 

Tudom, ezek biztosítástechnikailag különböző kategóriák (lakás, casco, ...), s a fenti példákat csak több biztosítás képes fedezni, de talán egy-két szót megér a kérdés, elvégre sokaknak munkaeszköz a fotós felszerelés.

Babbabú Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1911

Jó, de ha az egész folyamat során 2-3 fénnyel kevesebb égne? Most megnéztem (dpreview): iso 100-as kép F8-on 1/25s záridővel készült. Ez majdnem napfényes égbolt szintű fényviszony. Persze, munkához kell ez, sőt, de ha az iso 100-as kép F2-n és 1/4s záridővel készülne, akkor iso 6400-on F/2-n 1/250s is elég lenne. Sőt le is rekeszelhet 2Fé-t, s akkor már záridő tekintetében valós körülményeket teremt (1/60s). Igaz, ekkor meg valaki beleköt majd abba, hogy az iso100-as kép 1sec záridővel készült.

 

Dpreview-ék az iso12800-at 1/3200s záridővel fényképezték. Mitől lenne zajos...

Előzmény: semgza (1910)
semgza Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1910

mert akkor már nem ugyanaz a kép, nehezebb az összehasonlítás. szerintem teljesen logikus.

 

Előzmény: Babbabú (1907)
seeman Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1909

A 24-70 Nikkor mellett nem lesz szükséged a 28-50 párosra. Más a kása, ha fix sort akarsz építeni. Mindkettőt luxus fenntartani.

Előzmény: Karmaresz (1889)
seeman Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1908

Pontosan.

A demó fotóknál ISO 3200-6400 ISO értékeken fotóztak szép ablakfény mellett. 85mm f1,4G-vel - 5,6-os rekeszen.

Így aztán az új érzékelő és az új objektív is jelesre vizsgázott.

:-)

Ezt nem az irigység vagy a gonoszság mondatja velem.

 

Amit valóban irigylek a D800-ból: az ISO 100 érzékenységen nyújtott képminőség.

Előzmény: Sanya_67 (1901)
Babbabú Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1907

Igen, ugyanezek a D3s tesztjénél azt hiszem sötétítőszűrőt tettek az obira, hogy az 1/8000 másodperces záridővel a kép ne legyen túlexponált. Nem tudom, miért nem tudnak lekapcsolni 2-3 villanyt.

Előzmény: Sanya_67 (1901)
Babbabú Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1906

Aga, überbrutál számítógép-erőműved hogy szuperál? Meddig tart egy esküvő (vagy néhány száz kép) importja?

Előzmény: Aga (1899)
képfaragó Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1905

Installálj rá egy bíbor fóliát.  :)

Előzmény: Karmaresz (1904)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1904

Egy kérdés: valahol olvastam, hogy lehet állítani az LCD színeit. Van aki meg tudná mondani, hogy a manüben pontosan hol? A zöldből visszavennék vagy egyharmadnyit szívem szerint, akármennyire is azt mondja a Nikon, hogy most ez így jó és természetes. :)

Karmaresz Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1903

A másik, nagyon kellemes meglepetés a fókuszálás sebessége és pontossága. Sajnos nincs összehasonlítási alapom a D4-gyel, de direkt teszteltem, ebben az előbb leírt félhomályos környezetben. 5 méterre lévő kontraszttalan, háttérbe simuló sötétbarna felületen is azonnal fogást talált a középső fókuszpont. A széleken lévőknek sem volt komoly lemaradása. Már tegnap, a gördeszkásoknál is érződött, hogy ezen még tudtak csiszolni az elmúlt években a fejlesztőmérnökök, de ott elfogadhatóak voltak a fényviszonyok.

Karmaresz Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1902

Tegnap este lőttem pár csendéletet iso3200-on sötét szobában, egy darab, 40 Wattos lámpa mellett. Nagyon pozitívan csalódtam a végeredményben. Ha érdekes és tudtok valami oldalt ahova fel lehet tenni, szívesen feltolom a zajszűrés nélküli DNG-t, vagy a kész Jpeget róla.

Előzmény: Aga (1899)
Sanya_67 Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1901

Ezuért nem jók azok a tesztek ahol úgy tesztelnek 'iso-t', hogy azonos megvilágítás mellett a záridővel operálnak és persze milyen király amikor iso3200 és 1/4000 mellett, szinte zajtalan a kép...

Előzmény: Aga (1899)
csle Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1900

Van ahol már lehet venni cirka 183e Ftnak megfelelő valutáért. (EU)

Előzmény: Karmaresz (1898)
Aga Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1899

korábban kissé elhamarkodottan, kevés infó alapján tettem olyan kijelentéseket amiket most kicsit módosítanék. D800 jó... nagyon jó, de nem szereti a sötétet és a szar fényeket. Ilyen körülmények között sokkal jobban zajosodik, mint a D3s, azaz utóbbinak a kb 1-1.5 Fe előnye továbbra is megvan ilyen környezetben. Ez persze tényleg csak azon környezetre igaz, amikor zárt térben színes ledes lámpákkal v fénycsővel világitanak, esetleg mellé szűrődik be kis izzószálas fény is, csak, hogy még szarabb legyen :) ilyen esetben már iso2000 körül is jelentős zajosodás és részletvesztés az eredmény.

Karmaresz Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1898

Arra én is nagyon. Úgy saccolom az amerikai árakból, hogy nem lesz egy olcsó darab. Valahol 190e és 210e Ft közöttre várom a magyarországi árát.

Előzmény: csle (1897)
csle Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1897

..én a 28 1.8G és a 35 1.8G közötti különbségre lennék nagyon kíváncsi. :-)

Előzmény: Karmaresz (1895)
islander Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1896

jaja, ment is A mél..

Előzmény: NGabor (1893)
Karmaresz Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1895

Próbaként tegnap este felraktam a két kedvenc DX-es objektívemet a D800-ra. A 17-55 kb. 25mm-től használható 55-ig, de azért nem dolgoznék vele. A 35mm 1.8 viszont tényleg szépen muzsikál. Szerintem ez nem csak kényszermegoldásként használható. Persze ez nagyon függ a témától. Ahol számít a vignettálás és a szélek élessége, ott nem feltétlenül ez a nyerő. Nehezen találnám most az indokot az 1.4G kb. nyolszoros árának megmagyarázásához.

Karmaresz Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1894

Köszönöm az infót. Megerősíti azt amit én tapasztaltam. Tegnap én is kipróbáltam az új vázon, bár csak pár gyors kép erejéig. Teljesen nyitva én is látom a CA-t, de ez az 1.8D-re szerintem még inkább jellemző. Elsőre kontrasztosabbnak, élesebbnek tűnik nagy rekeszen is.

Előzmény: csle (1891)
NGabor Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1893
Van még 15darab :) de akkor ha jol gondolom, mi mar beszeltunk...
Előzmény: islander (1892)
islander Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1892

@NGabor

 

Hali!

 

MB-D12 érdekelne, ha meg van még.

 

islander

Előzmény: NGabor (1864)
csle Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1891

Megérkezett a 85 1.8G. Elsőre tetszetős db. Másodszorra nagyon CA érzékeny nyitott rekesszel. Harmadszorra, nagyon szép és lágy a mosása. (nem összevetendő, de az 50-es fixek-et veri bokeh-ban az tuti)

Előzmény: Karmaresz (1889)
-Minarik- Creative Commons License 2012.05.17 0 0 1890

Nem jutottam el odaig. Bar voltam NY-ban, de nem tudtam beszurni az idobe. Itt nincs a kozelben. Ha veszek is egyet, az nem lesz szeptember elott. az is csak egy   fenykepezogep.

Előzmény: seeman (1886)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!