Bár én nem vagyok útépítő, de így, nem szakmabeliként is értettem Paco155 mondandóját! :-)
(Azt én is több helyen olvastam már, hogy van olyan szóróanyag, amit tavasszal össze lehet söpörni, majd újra felhasználni. Sőt, mintha szemben, a valóvilla előtt is olyat használnának, ott lehet termékmintát venni :-))
Köszönöm szépen a felvilágosítást kedves Paco155! Több évig Németországban éltem, és végzettségemet tekintve az egyik diplomám szerint közlekedésépítő mérnök vagyok.Bár az egyetemen sok mindent tanítanak, és az élet is több féle tapasztalattal lát el, mégis az általad megjelölt alternatíva számomra az értelmezhetetlen kategóriába tartozik.
Igen, komolyan. Kultúrnépeknél, no meg nemzeti parkokban sok helyen használják, mert környezetbarát. Ugyanis az aprószemű zúzottkő belenyomódik az autók által letömörített hóba (az autó súlya nyomja bele) és belefagy-. Így egy érdes felületet alkot és nem csúszik rajta a gumi. Ha meg olvad akkor olvad a hóval együtt, és lejjebb kerül. Ha ráesik a hó akkor mennyiségtől függően vagy utána kell szórni egy keveset vagy nem. Viszont sokkal több munka van vele mint a sózással, mert tavasszal össze kell seperni.
Bár gondolom környezetvédelemről, meg arról hogy a sózás káros az autóra, a kőburkolatra és a növényzetre nézve még sem te sem csirkefoga nem hallottatok, vagy ha hallottatok nem érdekelt.
Tökéletesen egyetértek veled: én is úgy gondolom, hogy a gyalogosokra sokkal veszélyesebb a csúszós, havas, jeges járda. Az autónak van 4 (jobb esetben) gumikereke, amivel némi gyakorlás után azért illik tudni közlekedni ezeken az utakon, elvégre nem Svájcban vagyunk.
A Murus - az alábbiakból nekem az derül ki, hogy a Budapest cég elnevezését törölték és az egyetlen létező generálkivitelező cég az a Hevesi székhelyű, ami meg felszámolás alatt van sajnos és csak a Murus Út-Vasút KFt marad meg... persze lehet hogy rosszul értelemzem, bár úgy lenne: