Az "összes" szerelő aki béna, elmehet a sóhivatalba.
Meséltem nektek, hogy már vagy 2 hónapja játszik az autóm alapjárata. Felmegy, aztán visszaesik 800-ra. Egyik szerelő 3 hétig nézegette(?) a másik el sem vállalta, csak hitegetett.
Én viszont hallom a sziszegést és már tudom azt is, hogy honnan jön a hang.
Innen:
Az a baj, hogy ennél jobban nem tudom és nem is merem bontani, én meg ezt a csövet nem akarom szoloval beragasztani, elég balkáni megoldás lenne. Kérdésem az, hogy mi lehet ez a cső és miből jön ki? Pláne azért is érdekes, mert tiszta olajpára az, ahonnan kijön ez a cső! :o
Vélemény? Ötlet? Nem egy más van: a bejáratott szerelőmhöz elviszem, ő mindenhez ért. Csak enm nála kezdtem, mert nem konkrét hibája volt a kocsinak, így viszont talán előrébb vagyunk.
Sziasztok. Valaki jártas abban, hogy a fűthető elektromos tükör Passat B6-ban miért marad becsukva?? A joystick lehet a hiba??? Ki lehet valahogy varázsolni???
Az a szomorú tényleg,ha ez nem egy műszaki beállítottságú ügyfél autója,aki konyít hozzá,teszem azt ha egy női ruha készítő,annak akkor az életben nem lesz meg a javítása! :-(
Ezzel nekem alapvetően nincs bajom ...persze van, de mint ügyfél nincs.
Engem csak az zavar, de nagyon hogy ezeket a köröket nem a szerviz futja le hanem nekem kell! Egy új korában 8-9-10 milliós autónál az ember már elvárná, pláne vastagon a garanciális időszakban, hogy ha egy javítás ha nem sikerül akkor a szerviz ne feltegye a kezét és azt mondja amikor kiderül hogy a hiba még mindig fenn áll, hogy részünkről ennyi, minden más szerelgetést a te kontódra tudunk csinálni, de éppen elküldheted a panaszodat az eszrevetel@porsche.hu-ra is...
Sajnos ez az irány. Már a diagnosztika úgy működik egy ideje hogy online nézi a központi rendszer az autót és próbál hibát keresni, aztán megadja az tutasítást a szerelő droidnak. Kipusztítják a gondolkodást, önálló javítás lehetőségét.
Új és remélem utolsó fejezetéhez érkezik lassan a befagyó ajtók esete! A héten felvettem a kapcsolatot a Porsche Hungária "észrevétel" osztályával és elmeséltem nekik a történetemet. Megemlítettem nekik hogy a hibáról van videó felvételem is és erre le is csaptak. Kérték, hogy feltétlenül juttassam el nekik. Hátfő éjszaka gyorsan összedobtam egy rövid videót a felvételekből és elküldtem nekik a probléma vázlatos leírásával és az interneten talált VW USA által hasonló hibára kiadott bulletinnel együtt
Tegnap visszajeleztek, hogy regisztrálták a reklamációmat és vizsgálják mérnökök bevonásával a hibát.
Ma délelőtt hívtak, hogy megszakértették és szerintük a kilincs és a zár közötti bovden fagyhat meg és azért nem mozdul a kilincs illetve a jobb oldali ajtónál még csak időnként nem záródik azonnal nyitás után.
Állítólag Sharan-nál már fordult elő ilyen hiba, de Passat-nál még nem.
A lényeg, hogy értesítették a helyi szerviz illetékeseit is és utasították őket, hogy cseréljék ki mindkét ajtóban ezt az alkatrészt. Jövőhéten csütörtökön viszem a verdát a szervizbe. Kicsi szerencsével lesz még idén vagy a jövő télen ilyen -8 vagy hidegebb, hogy kiderüljön sikerült-e a javítás.
...mindenesetre nagyon vicces, hogy a szervizben nem sikerült megértetnem egyszer sem, hogy csak ez az alkatrész lehet hibás logikusan végigvezetve a problémát, a levélben egyszer sem említettem, hogy szerintem ez lehet a baja, de nekik is ez jött le a hibából...
A VCDS csak annyit ír, hogy utasoldali légzsák hiba. Az sem biztos, hogy az ülésben lévő... (Bár szerintem az a legvalószínűbb) tehát lehet a jobb első frontlégzsák is, a B oszlopban vagy az ülésben lévő... De sajnos konkrétan nem írja.
Másik, hogy nemrég 5 napra szervízben kellett hagynom sajnos, és azóta több dolog zörög az utastérben: műszerfalburkolatok, könyöklő. Valakinek van ötlete erre?
Egyébként köszönöm a válaszokat, de elsősorban abban bízok, hogy valakinek volt már hasonló gondja — már bocsi :D (és sikerült is megoldania).
Nagyon régen amikor bevezették az "odacsípődés" védelmet, ha elér egy bizonyos nyomatékot az ablakemelő motor felhúzáskor, akkor lefelé indul el.
Ha szorul pl. az aggregát, visszanyithat az ablak.
Régen úgy kellett tanítani az Audi TT ablakát, hogy felhúzni kézzel végig, kattanik,majd még egyszer fel kattanik másodszor,majd le,2x katt, és újratanult az ablak.
De ez már 18 éve volt,de nekem is kattanik a Passat B7, lehet ez a tanítási metódus megmaradt,nem tudom.
A légzsák szerintem nem romlik el magától, úgy gondolom, hogy valami villamossági/ kábeles-csatlakozós gond áll a háttérben; a légzsákhibát úgy értem, hogy az óracsoporton - általános hibakódként - sárgán ég a légzsák szimbólum. Az, hogy az utasoldalival van probléma kábeles diagnosztikával derült ki, de az autóvillamosságisok nem tudtak vele mit kezdeni.
Szerinted komplett légzsákcsere megoldaná?
Ha már villamossági téma:
jobb első ablakemelő véghelyzet érzékrlője hibás, így miután lehúzom valamennyire azt az ablakot, majd fel szeretném húzni, az először lefelé indul el 100-ból 99-szer.
kb. 1:200 gyakorisággal jelentkezik a vezető oldalon is.
Nekem még pár éve volt olyan, talán kétszer az akkori Audi A4-emen, hogy valakinek úgy sikerült ülni az anyósülés mögött, hogy légzsákhibát jelzett, a műszerfalon megjelenő kis ikon. Ezt csak diagnosztikai kábellel lehetett olvasni, hogy a jobb első ülés oldallégzsákjának van időszakos hibája, majd törölni. Kb egy év után ismét ugyanaz az ember ugyanoda ült, és a hiba reprodukálódott :-)
Olyan problémával szembesültem az autómban (Passat B6), hogy az utasoldali ülésben lévő (VCDS alapján) légzsákot hibásnak jelzi. A légzsákok még nem nyíltak soha, valószínűnek tartom, hogy az ülés előre-hátra tologatása tett be neki. Akksi sarut levettem, csatlakozókat széthúztam, majd összedugtam, de sajnos nem oldotta meg.
Valaki találkozott már ilyennel? Hogyan lehetne orvosolni?
Én most pillanatnyilag nem tudom megnézni hogy az enyémben milyen van, de a Start-Stop nem elsősorban a kapacitás függvénye, hanem a leadott áramerősségé. Ilyen autókban AGM technológiás akkuk szoktak lenni.
Nekem az 1.9 PD TDI motoros előző autómban negyven valahány Ah-s Akuma aksi volt gyárilag. ...igaz az még nem Start-Stop rendszerű volt...
Tudtommal az állófűtéssel szerelt autókban van plusz akku. Érdemes el zarándokolni egy jól felkészült villanyászhoz ahol rendesen tudják diagnosztizálni az akkukat és megnézetni.
Egy 5-6 éves akkunak nem feltétlenül kell még dögrováson lennie, sőt rendszeres karbantartással egészen jó formában tartható.
Tegnap hazafele jövet egy ideig töltötte az akkut, ( 14,8 V-ig) aztán csak motorfék üzemben volt töltés.
Megnéztem, csak nem állítottam vissza azt a tolatóüzemet:
01-ről 00-ra állítás után már jó lett. ( a lefele nyíl ( léptetés) közben valahogy akaratlanul átállítottam. )
Ami érdekes lehet, hogy AGM típusú ( Johnsons Controls) JCB, ill. Varta ( VA0) akku márkákra állítva 14,8, illetve 14,7 V-al tölt a Passat, Exide (TU3)-ra állítva pedig 14,4-14,5 V között.
Akinek meg Exide AGM akkuja van, érdemes átállítani, mert kevesebb feszültséget igényel. Úgy látszik AGM és AGM között is van különbség.
A másik érdekesség, hogy csak egyszer enged változtatni, akkor azonnal reagál, a következő változtatásra több időt kell hagyni. Én vártam 1-2 órát.
Ha többet próbálgatsz, akkor azonnal csak az első változtatás lesz észrevehető, az utolsó változtatás csak bizonyos idő múlva. Emiatt viccelt meg engem kétszer is reggelre.
Tegnap állítgattam, de nem lett jó, reggelre viszont igen, tehát az utolsó változtatás reggelre "aktíválódott".
A nedves akku részt nem próbáltam, lehet még jobban vissza veszi a töltést. A lényeg, hogy nem kell BEM kód, elég az akku típusa ( EFB, AGM, sima) Ah kapacitásának a száma és márkája. Így beállítva tán hosszabb lesz az akku élettartama.