Mi manapsag a legjobb ar/teljesitmenyu valasztas otthonra, amator szintre,
gyakorolgatni, stb. egy valamilyen elektromos billentyus hangszerben gondolkodva ?
Na, tegnap megnéztünk egy KORG SP-200-ast, de nem igazán jött be. Jó-jó, de valahogy mégsem az igazi. Ellenben a hasonló árkategóriában versenyző Yamaha P-70-tól el volt ájulva kedves párom. Nagyon jó billentés, szép hangok, beépített hangszóró, összességében kedvezőnek tűnik. Persze a saját kategóriájában. Ami negatívum mellette: - Totálisan minimalista kezelőfelület, 3 gomb+a billentyűk, visszajelző funkció nincs. - Nincs split, sávrögzítés, dalrögzítés, metronóm. Bár nem annyira hiányoznak. - 32 hang polifónia. Szerintetek elég ez? Hogy lehet elérni ennek a határát?
Végre lejárt ebben a hónapban az autóhitelünk és hogy ne maradjunk iga nélkül, zongorába ruháznánk be. Szombaton körbesétálunk pár hétvégén nyitvatartó helyen. Amire gondoltam: - Roland zenegaléria (www.zenegaleria.hu) - Atlantisz Music - HMI Dallam Hangszer - Eldorádó?? - Fellegi Zongoraszalon ?? Itt vannak bemutató hangszerek?
A párom egy csomó gépet megnézett a neten, Roland, Korg, Yamaha, Casio cuccokat és eddig a Korg SP-300-as tetszik neki nagyon (http://www.absolute.hu/vasarlas/shop/?pid=446&back=12) persze ki kell próbálni, meg kell nyomkodni.
Tud esetleg valaki még olyan helyet, ami szombaton nyitva van és van sok kipróbálható hangszerük? Legvégső esetben hétfőn is be tudunk nézni, ha megéri.
Hülye voltam, a latency beállításokkal óvatosan kell bánni. Én levettem amennyire csak lehetett és ez okozta a problémát. 10 ms-ra visszaállítva minden tökéletes. Sem késés, sem pedig recsegés.
Nos, megvan az új hangkártya: E-MU 1212m. Így már teljesen más a gyerek állása, 1ms latency, semmi késés és semmi recsegés - vonatkozik ez a PMI Bösendorfer 290 szoft zongorára. Egy előző hozzászólásban valaki azt írta, hogy nagyot csalódot benne, mert nem tudja elképzelni, hogy egy 3 méteres zongorában ennyire kevés basszus van, mint ahogy ez az alsó tartományban szól. Tényleg egy picit kevés a basszus, de viszont nagyon tisztán mintavételeztek, szerintem nagyon szép hangja van ennek a zonginak. Érdekes, hogy ha az SL-880 beállításain nem változtatok, csak a hangszínekkel variálok, olyan érzésem van, mintha más-más lenne a billentyűzet billentése. Hihetetlen...
Az E-MU 1212m csomagjában található Proteus X LE -vel viszont nem tudok mit kezdeni. Kegyetlenül zabálja a CPU-t, normális játéknál pillanatok alatt feltorlódnak a hangminták és egy borzalmas recsegés lesz belőle. Már kipróbáltam egy csomó beállítást, de eredménytelenül. Aki tud ebben segíteni, kérem jelezze!
Remélem nem halt meg még egészen ez a topic. Zongora vásárlását tervezem, sajnos erős anyagi korlátaim (max 200e) miatt csak digitálisra telik, azok közül is inkább az alapmodelleket nézegetem. Kérdésem az lenne, hogy melyik márka éri meg igazán (eddig Casio PX310, Yamaha P70, Korg SP200), illetve mit kell tudni a GEM és a Hemingway dig.zongorákról? (az előbbit nem láttam Magyarországon sehol sem forgalmazni...)
Az Oberheim elment....TSZL kollega vette meg, ezúton is sok sikert kívánok neki, jó vétel volt, azóta sem találom az "utódját". Lehet, hogy megbántam ?
Köszönöm a lehetőséget, de azt hiszem inkább beruházok valami komolyabb kártyába. Mellesleg kíváncsi vagyok, hogy az Oberheim modult mennyiért tudod elpasszolni, majd írd meg kérleg, ha eladtad.
Közérdekű, aki esetleg nem ismeri a webhelyet: Roland XP-30 és Yamaha Clavinova CVP-205 letölthető sf2 fájlok:
Hello ! Ha érdekel van egy SB Audigy 1 hangkártyám, tökéletesen működik ( ezekkel driver gond volt, de megvan hozzá a jó ). Ennél gyárilag benne van az ASIO driver ezért cseréltem le anno a Live-ot. Ráadásul jobban megy mint akkoriban a 2-es verzió. Működés közben megnézheted a VST cuccokat is. Ára : 6.000 Ft. Ha nem engedheted meg magadnak a 40.000 Ft-os kártyákat akkor ez jó választás. Nem akartam eladni, de nekem is már vagy 2 éve megvan, ideje lenne fejlődnöm :) szocsaba@t-online.hu Szolnok mellett.
Köszi a segítséget! A kxdriver sem hozott kielégítő eredményeket, igaz a késés megszűnt, de recseg-ropog az egész. Azt hiszem megfogadom a tanácsod, nézek valami komolyabb hangkártyát. Köszönöm még egyszer!
nem a gép a probléma, hanem a hangkártya... vagy annak beállítása, milyen driver? ha nem kxdriver, akkor már ugorhatsz utána! vegyél egy normális ASIO-s M-Audio (esetleg EMU) kártyát, ha van rá keret, jobban jársz.
Hozzáértők, segítsetek! Mekkora a gépigényük a VSTi virtuális hangszereknek? Konkrétan kipróbáltam a Bösendorfer 290-est, és rettenetesen zavaró az időkülönbség a billentyű leütése és a hang megszólalása között. Próbálkoztam a Latency állítgatásával, de sajnos nem tudok késés nélküli állapotot teremteni. Ugyan ez a helyzet, ha a Reason3-t használom billentyűzettel. A gépem: proci 3GHz, RAM 1Gb, hang SB live 5.1. Ha 10 megánál nagyobb sf2-t töltök be, akkor is "összeomlik" az egész... :-(
Más; használ valaki Roland Fantom XR-t? Benyomások?
Fatar SL880 vagy 880 Pro lesz az ami neked kell!! használtan jó áron kifogható és strapabíró. anyag is van benne... nekem nincs ilyen eladó, de van mind a kettőből :)))) persze ezek csak MIDI billentyűzetek, hangjuk az nincs...
Na Uraim ! Az Oberheim zongoramodul ára megváltozott !!! 50-ért vihető, mert kellene kenyérre, meg vízre :)) Ebből viszont egy peták sem alkudható. Kérésre képet küldök, telefonon infó : 06-20-9188987, 06-30-4118519 Kipróbálni mindenféleképpen érdemes.
Azért mert egy szintibillentyűnek sokkal egyszerűbb a felépítése, így az anyagspórolás leginkább a kalapácsmechanikáknál veszélyes
Nekem egy Roland A-90EX zongorám van (éppen eladó :) Na ez a világ egyik legjobb kalapácsmechanikája és van benne anyag rendesen, majdnem 30Kg, olyan mint egy tank 5 éve még 740.000Ft volt
ehhez képest a Fatarok, meg akár a Roland RD-700SX vacak műanyagra vannak építve, a Yamaha P-80-ről nem is beszélve, ahhol tömegesen beragadnak a billentyűk
anyagköltségben a billentyűzet teszi ki a legnagyobb részt, ezen lehet spórolni (ebből él a Fater :)
semmilyen karbantartás nem szükséges ezeknél, de
-nem kell agyonhasználni, ütni (vicces, de ez van)
-nem tesz jót nekik a szállítás
a Kurzweil K2500 kalapácsos változata 1millió körül volt anno, de szó szerint széjjeltört a billentyűzetük, így az egészet ki kellett cserélni...
Végre elérkezett az idő, mikor megtehetem, hogy vegyek egy normális digitális zongorát, de elég furcsa dolgokat hallottam róluk... Állítólag a "masszív" kalapácsmechanika még addig sem bírja, mint egy hagyományos szintibillentyűzet. Miért van ez? Olvasgattam a topic-okat, kérdésem lenne, hogy folyamatos karbantartással megelőzhető e ez a gyors amortizálódás?
Másik kérdésem, az lenne, hogy valaki használja-e a roland RD széria valamelyik tagját? Nekem az RD 170, 300SX és a 700SX is bejön. A 700 SX nagyon drága, de ha annyira jó, mint amennyire szép, akkor nem érdekel, megveszem részletre, és nem igazán bízok a 300SX mechanikájában, elég gyatrának tűnik...
Már fel is vettem a kapcsolatot a Fatar hazai képviseletével, vállalnak javítást. Mindenképpen szükség lesz rá, mert nem kevés műanyag törmeléket takarítottam ki a fedlap kinyitása után, azaz egészen biztosan szükség lesz alkatrész-pótlásra. 5-6 éve használom a hangszert, és igazából sosem vettem a fáradságot a kitakarításához.
Egyébként mit tettem vele? :) Semmi különöset, leszámítva a napi 4-6 órás gyakorlást a standard európai klasszikus zongorairodalom különféle darabjaival. Egyébként csak dícsérhetem ezt a modellt, gyakorlóbillentyűzetként - mindeddig - kifogástalanul üzemelt, és ha nem muszáj, nem is vágnám szemétbe egyelőre.
Arra is nagyon vigyázz, hogy nehogy elvágd/elszakítsd a fedlapba rögzített midi panelt és a billenytűzetet összekötő kábelköteget. Ezt célszerűbb lehúzni a "műtét" előtt...
A második problémára valószínáleg megoldás a "kitakarítás". Én 2-3 évente szoktam az "érintkezőket" megpucolni. A két oldalon le lehet csavarozni a takaró paneleket, valamint fel lehet nyitni a fedlapot (ha a csavarokat kicsavartad.) Maga a billentyűzet alulról van a házhoz csavarozva. Ha kicsavarozod és "felfordítod" az egész billentyűzet-panelt, akkor meglátod az elektronikus "paneleket". Ezeket szintén csavarral rögzítették. (Jó sokkal.) Nem árt megjegyezned / megjelölnöd, hol vannak, mert van pár "használatlan" lyuk is. Ha leveszed az elektronikus panelt, akkor nagyon óvatosan, hogy ne szakadjanak be a gumi-lábacskák, le lehet venni a gumi-érzékelőket tartalmazó "szalagot". Mindegyik bill-höz tartozik egy-egy kis "harangszerű" "valam" két fekete érintkezővel. A nyákon lévő érintkezési pontokat és eme kis gumi"bigyókat" szoktam 96%-os alkohollal FINOMAN megtisztítani. Pár perces teljes száradás után vissza lehet (ÓVATOSAN!) pattintani a gumiszalagot, majd visszacsavarozni a panelt. Arra figyelj, hogy ne kerüljön porszem a gumiszalag és a panel közé, mert az megint érintkezési problémákat okozhat.
A súlyok problémaköre valószínűleg "komolyabb". Vedd fel a kapcsolatot a syncop vagy a hitspace képviselőjével a "pótlás" ügyében. Egyébként mit tettél ezzel a szegénnyel? ( Az enyém 12 éves, de semmi "mechanikus" problémája nincs ;) )
Egy meglehetősen megviselt állapotú Fatar Studio 900 sorsáról szeretnék dönteni. Végzi-e valamelyik cég ilyen dögök javítását, esetleg olcsó megvételét? Néhány billentyű már nem viszi a súlyokat, kettő esetében pedig hangot sem kapok, bár a program érzékeli a billentés jelét.
Sziasztok ! Többen kértek több infót az Oberheim Minigrandról. Mp3-at nem igazán tudok itthon normálisan "gyártani", de találtam egy honlapot ahol hasonlítgatják a mintákat : http://www.pianosamples.com/ Igazából a személyes megtekintés a legjobb, bár most nem tudom kalapácsos billentyűzettel meghajtani, azzal az igazi. Tehát nyitott a pálya : 06-20-9188987 vagy szocsaba@axelero.hu