Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Kecskeméten "hivatalosan" nem tudnak arról, hogy Budapesten vannak éjszakai járatok. A közgyűlés 2007. június 28-i ülésén készült jegyzőkönyvben szerepel:
"[Az egyik képviselő] már többször elmondta az elmúlt 9 év alatt, hogy be lehet igényeket jelenteni plusz járatokra, de pl. Pesten is este csak taxival tudnak hazamenni az emberek, nem pedig busszal. Meg kell érteni, hogy mely kereten belül lehet a Volánnal alkudozni, hiszen egy gazdálkodó szervről van szó, amely vagy veszteséges lesz, vagy racionalizálni kell a gazdálkodását. Véleménye szerint, ha a Volán felé olyan javaslatot fogalmaznak meg a képviselők, hogy egy adott helyre közlekedjen a járat, de egy másik helyre ne ugyanolyan megtakarítást eredményezve, akkor a Volán partner lesz. Tehát azt is meg kell mondani, hogy melyik járat ne legyen, hiszen nem akarja a város, hogy a Volán csődbe menjen.
Bármikor joga van a városnak másik céggel szerződni. Emlékezete szerint volt másik utaztató szervezet is kisbuszokkal a városban, amely megszűnéséből is látszik, hogy ez nem egy gazdaságos tevékenység. Nagyon nagy nyereséggel ezt a tevékenységet sehol nem tudják az országban végezni. Fontos, hogy a város érdekei is érvényre jussanak, melynek közvetítésére a közgyűlés képes és alkalmas, a Volán lássa el a nélkülözhetetlen feladatokat, de a luxus elvárásokról (pl. éjszakai járat) le kell mondani. A rövid távú utaztatás sehol sem gazdaságos, csak a távolsági utaztatások érik meg a szervezeteknek és nem a városi közlekedés. Az a szerencse Kecskeméten, hogy a Volán a távolsági utaztatásban is részt vesz, melynek eredménye a városi közlekedésben is megjelenik.
Az elmúlt 9 évben mindig bővült a szolgáltatás, soha nem javasolta a testület valamely járat megszüntetését. Ez természetes, mivel nőnek az igények, de bizonyos kényelmi igényekről le kell mondani, a nélkülözhetetlen igényekből viszont ne engedjen az önkormányzat."
Én is olvastam reggel, hogy hétvégén megvalósul az összevont 9-es és 16-os. És mi lesz az új járatszám? 916. Komolyan, mint Pesten az éjszakai járatok. Kíváncsi leszek, mit fognak nézni majd az idősek, mikor beállnak vele a kocsiállásra! :D
azonkívül van még tavaszi meg őszi meg téli szünet is. :-)
speciel mikor először szálltam itt buszra, az egyik jan. 2-án volt, mikoris nem volt tanítás, amiről halvány gőzöm nem volt. vagyis mégsem szálltam buszra. taxival mentem a vasútállomásra. :-|
csak nekem, már mindenhol végzett utazónak is jó lenne, ha szólna valami, mert tőlem igazodhat akármihez, ha nem ismerem az akármilyen iskolák tanítási rendjét.
Ez sztem nekünk fog szólni végzős főiskolásoknak, mert mi júni 18-25 között záróvizsgázunk majd, és akkor már nincs tanítás a középsulikban és tanszünetben ritkábban jár az 1-es, ezért érhetnek meglepetések ha nem figyelünk erre.
A Volán mindig egyszerűsíti a dolgokat a mi kárunkra... :D
Amúgy a csúcsszuper honlapon az aktuális szünetek előtt pár órával már mindig fent van a "tanszüncsis" menetrend,vagyis azt akarom érzékeltetni,hogy nem sietik el...
most nézem a 21-1-es menetrendjét a neten. a többit nem néztem, de gyanítom, uaz olvasható mindegyiknél, konkrétan:
"Kecskemét helyi autóbusz forgalmában a tanszünetes közlekedés igazodik az alsó- és középfokú oktatási intézmények tanszüneteihez."
hát ezt marha könnyen elintézték. :-P ugyanennyi erővel mindegyik menetrend alá odamásolhatták volna a pontos napokat, mint ahogy korábban volt, lévén, hogy pont az a lényeg, hogy sokaknak fogalmuk sincs, melyek ezek a napok.
mezőkód: 5247 járatszám: 277 időpont: 13.45-15.20 település neve: Tiszakécske, Tiszajenő rendszám: JGA-341 résztvevők: Rbatka, ikarus killer, Bélamajor - fanatikusok, fiatal autóbusz-vezető, utasok jellemzés: Rbatkát, ikarus killert, és Bélamajort megértő fiatal autóbusz-vezető. Kéréseink 100%-osan teljesítve. Felháborodottságnak nyoma sem látszódott az arcán a vakuk villogása közben. további információ: a személyiséghez fűződő jogokra nem kellett figyelnem, ezt is megoldotta a sofőrbácsi :-)
Újbög, óvoda:
Tiszajenő-Vezseny, vasúti megálló-rakodóhely(ahol csak a mi kedvünkért maradt el a Volánbuszos csatlakozás):
Ahan persze,meg BOP-308-on,BPF-051-en... :D 308-ban még a világítást sem szokta felkapcsolni esténként az egyik vezérúr,ehhez ugye még hozzá jön a függöny,és fel is lett találva a teljes sötétségben való utazás... :-)
Ha ellátogatsz Békéscsabára, ott minden helyijáratos kocsi függünyözve van, hogy ha be kell állni helyközizini, ott se hiányolhassák az utasok a függönyt:-)
Kalocsán a helyi közlekedést biciklivel és autóval oldják meg:-) Valóban nincs helyijáratos autóbusz. Bács-Kiskun megyében Kecskeméten, Tiszakécskén és Kunszentmiklóson Volán, Kiskunhalason, Kiskőrösön, Kiskunfélegyházán és Kiskunmajsán pedig magánüzemeltetésű helyijárat van.
Nem. Amúgy ma 1 hete jártam Kecskeméten és figyelgettem a helyi közlekedést. Néhány járműtípussal találkoztam(ha nem is szemből,de távolról nézelődtem). Ha jól láttam, volt olyan helyijárat is, amelyekben az ablaknál függönyök voltak(általában ez máshol nem divat). Pár menetrendet nézegettem a megállókban. Ennyi. Illetve aznap még egy kalocsai túra is belefért, de szerintem ott nincsen helyi közlekedés. Vagy tévedek?
Hát ezek nem klasszikus helyijáratok. A helyközi üzem végzi őket, és helyközi mezőkódja is van: 5247, 5249, (régebben 5250). Továbbá a legtöb járat az egész várost megkerüli.
A menetrendek.hu-n elérhető a menetrend, Tiszakécskét kell beírni, megállóválasztásnál pedig: Templom tér(innen indulnak többnyire) végállomásként pl. Tiszabög, felső, Tiszajenő-Vezseny, vmh., Kécskei határ, Pereghalom, aut. ford. A legtöbb járat körjárat, és a fenti megállókat felfűzi.