Keresés

Részletes keresés

juxx Creative Commons License 2021.03.10 0 0 30975
Előzmény: PLACI (30972)
Keskenynyomtáv Creative Commons License 2021.03.10 0 1 30974

Ez szívás. Talán egy ilyen kábel közbeiktatása lehet a legegyszerűbb megoldás.

Előzmény: PLACI (30972)
somytomy Creative Commons License 2021.03.10 0 0 30973

Ez milyen mutáns kábel?

Megoldást sajnos nem tudok, ilyet még nem is láttam.

Előzmény: PLACI (30972)
PLACI Creative Commons License 2021.03.10 0 0 30972

Vettem egy RS-232 - USB kábelt. Apa-anya, rendben, csakhogy a hajamat tépem, mert mindkét végén anya van, nem csavar, és nem megy össze. Ha kicsavarozom az anyákat egy oldalon, leesik a fej. Mi lehet a megoldás?

 

Előzmény: Jvnd (30800)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.03.05 0 0 30971

Igen így van. 

Előzmény: Törölt nick (30970)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.05 0 0 30970

Köszi!

 

Az, hogy maga a dekóderfoglalat 8 vagy 22 pólusú abszolút lényegtelen ebben a kérdésben, ugye?

Vagy, hogy milyen alaplap van a gépben.

Előzmény: csíkos-háTTú (30969)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.03.05 0 2 30969

Összetett egy dologra kérdeztél rá.:-)

 

Aki tudja, ugorjon!

 

Szóval:

A dekóderek nem sima egyenfeszültséget állítanak elő a motornak, hanem egy un. PWM jelet. Ez egy olyan módszer, hogy a vezérlő jel a motoron ütemesen vagy a teljes tápfeszültség, vagy nulla. Ha csak rövid pillanatokra a tápfeszültség, és hosszú ideig nulla, akkor a motor lassan forog. Ha fordítva van, akkor meg gyorsan. Ezt hívják  a kitöltési tényező változtatásának, minél kisebb, annál lassabb a mozdony, minél nagyobb, annál gyorsabb.

Ezzel a módszerrel a motor forgató nyomatéka alacsony fordulatszámon is magas lesz, nem úgy, mint a sima egyenfeszültség változtatással.

DE!

- Ezzel a módszerrel a motor mindig is zajos lesz, morogni, sírni fognak a tekercsei, mint egy rosszul lemezelt trafónak. Ez üzemszerű jelenség, ez a módszer ilyen. Vannak korszerűbb dekóderek, ahol ezt a PWM ütemfrekvenciát változtatni lehet, vagy eleve olyan magas, hogy a füllel hallható hangtartomány felett van.

- Ráadásul a mai dekóderek kivétel nélkül terhelés szabályzott dekóderek, amik figyelik a motor áramfelvételét, és szabályozzák a fordulatszámát ennek függvényében. Ehhez a motor "visszabeszélését mérik", de ehhez meg kell szakítani a motorra adott PWM jelet ütemesen. Ezt hívják "mérési lyuknak", például a CT-Elektronik dekóderekben ennek "lyuknak" az ütemezését is tudod állítani.

Akárhogyis van, a DCC dekóderes mozdonyok motorjai mindig is "sírni" fognak, valamelyik okból:

- vagy a PWM jel ütemfrekvenciáját hallod, ha túl alacsony,

- vagy a "mérési lyukkal" megszaggatott PWM jel készteti "sírásra" a motorokat.

Utóbbi esetet jelzi, például a gyárilag Uhlenbrock dekóderrel fixen felszerelt Tillig TT porosz kis gőzös, aminek a motorja mindig jól hallhatóan sír, amikor megindul.

 

Egy jobb minőségű dekóderben ezek a jelenségek általában nem hallhatók, mert vagy eleve olyan a gyári beállítás, hogy ezzel nincs tennivalód, vagy egy-két CV-t átprogramozva a "sírás" megszűnik.

 

Vannak olyan régi modellek (Kleinbahn, Fleischmann dobmotoros gépek, régi, még NDK-s PIKO, vagy BTTB), ahogy nincs ilyen lehetőséged, mert a régi motorok nem nagyon viselik el a sok kiloHerz-es PWM jelet, és muszáj a dekóderben a PWM jel frekvenciáját alacsonyra állítanod, akármilyen dekódered is van.

Előzmény: Törölt nick (30967)
Dampf Creative Commons License 2021.03.05 0 1 30968

Bocsi, ezt a magyar modellekhez szántam.....:(

Előzmény: Dampf (30966)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.05 0 0 30967

Motorvezérlés szempontból van különbség?

 

Jelenleg nálam a legcsendesebb a Piko M62+Lenz silver kombó, semmi hangja nincs, és elképesztően finoman, fut.

Nem tudom, hogy oldotta meg a Piko, de az a mozdony elképesztően stabil és finom járású.

Pedig jóval kisebb lendítőkerekei vannak, mint a Roconak, vagy a gigantnak, hajtás is csak 4 tengelyen van, ránézésre a hajtás se egy túl komoly szerkezet, a forgóváz ház féldarabok illesztésénél majd' 1mm eltérés van, ahol a falvastagság meg kb 2 :D

 

Itt mi lehet a "titok"?

 

A leghangosabbak a régebbi Taurusok ESU lokpilot 2-3 és Bachmann van bennük, nem nagyon van különbség.

Előzmény: csíkos-háTTú (30965)
Dampf Creative Commons License 2021.03.05 0 1 30966

Az MTB MÁV Bzmot szállítmány már úton van a Digitools-hoz, a hét végén - jövő hét elején már raktáron lesz! :)

csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.03.05 -3 0 30965

A dekóder szoftverétől.

Pl. az Uhlenbrock-kal nem tudsz kezdeni semmit. A Tillig BR89 (porosz T3) például úgy indul meg, mint egy Traxx villanymozdony, pedig nincs is benne hangdekóder...

Az ESU sem jobb sokkal, de azon legalább lehet bűvészkedni, csak fejből nem tudom, hogy melyik CV-kel. 

A TAMS 4. generáció is ilyen lett, pedig a 3. még jó volt ebből a szempontból, de legalább nem nagyon hallatszik.

A ZIMO az csendben van, nem kell vele vesződni.

Előzmény: Törölt nick (30964)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.05 0 0 30964

8 pólusú dekódernél a terhelésszabályzás "zümmögése" mitől függ?

Észrevettem, hogy az új dekóderek sokkal szolidabban végzik ezt, illetve mintha az egész motorvezérlés finomabb lenne.

Volna értelme régebbi 8 pólusú dekódert mai 8 pólusúra cserélni?

ESU basicet próbáltam, de semmivel sem jobb, mint egy lokpilot 2-es, sőt...

 

Egy mai Zimon gondolkodom, mint upgrade.

 

 

 

V63 001 Creative Commons License 2021.03.04 0 0 30963

Sziasztok!

 

Adott egy digitools 4.1-es hangdekóder. A füstgenerátor a lila (AUX2 ha jól tudom) vezetékre van kötve és be szeretném állítani, hogy a mozgással megegyező füstmennyiség legyen. Néztem a digitoolsnak a programozós videóját, ott elvileg a tűzmaszk a 162-es CV. Hozzá is rendeltem az AUX2-őt, viszont ugyanúgy dől belőle a füst.

 

Valaki tudna valami megoldást?

 

Előre is köszi.

Bubinko Creative Commons License 2021.03.03 0 0 30962

Köszi, átnézem, korrigálok aztán átköltözöm vele a terepasztalos topikba.

Előzmény: diginewl (30961)
diginewl Creative Commons License 2021.03.03 0 0 30961

Bocs, ha felületes vagyok.

Még probléma: a sematikus vágányrajz, nem fedi az eredeti pályarajzot. Az eredetiben nincs hurok sehol. Kövesd végig, az alsóból C simán ki tudsz járni, mindkét irányból felfelé...

Előzmény: Bubinko (30958)
diginewl Creative Commons License 2021.03.03 0 0 30960

Itt off de áttehednéd a terepasztalos topikba, mert ebben elég sok lehetőség van, ami itt nincs kihasználva.

Valamint a-ból b-e egy félköríven fogsz le/fel menni, a másik oldalon meg van kéthatárnyi helyed.... Finomítsad még, szép lesz :)

On

Előzmény: Bubinko (30958)
diginewl Creative Commons License 2021.03.03 0 0 30959

Jól, van itt lesz bőven hely az előzőleg említett zöld szakaszokra. Az állomások rövidek, így bele fog férni mindenki a hurkokba.

Előzmény: Bubinko (30958)
Bubinko Creative Commons License 2021.03.03 0 0 30958

Íme a terv:

3 szintes H0 pálya Piko A-Gleis sínanyagból 550x120 cm alapterülettel.

A legfelső szinten lenne az "A" állomás:

A középső szinten a "B" állomás:

A legalsó szinten pedig egy rejtett "C" állomás:

Ez a kavalkád így néz ki egyben:

3D -ben pedig így:

De ez nem a végleges terv, mert még belekombinálok egy vissszacsatolást, amire felhívta a figyelmemet STModell topiktárs. 

Előzmény: diginewl (30957)
diginewl Creative Commons License 2021.03.03 -1 1 30957

Ez jónak tűnik, de mielőtt ajánlunk valamit tudnunk kellene a valós pályarajzot - ezt itt nem tette közzé a topiktárs, így csak a sötétben tapogatózunk.

Nem tudjuk mekkora az Általad zölddel jelölt vágányhossz (ebben el kell férnie a leghosszabb szerelvénynek egyben).

Előzmény: Törölt nick (30956)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.03 0 0 30956

Hello, én így csinálnám:

- a zöld részeket kell a hurokmodulokkal ellátni és kiszigetelni

- a piros vonalvezetés lenne célszerű, hogy ne ragadjanak lent a C vágányokon a vonatok

Előzmény: Bubinko (30954)
diginewl Creative Commons License 2021.03.03 0 0 30955

Ebben egy hurok van.

A másik csak annak látszik, de az nem fordít - mert nem hurok. Ha már ennyit bonyolítasz akkor legyen benne kettő hurok, így a menetirány tud fordulni - ha már egyszer digi!

:)

 

Előzmény: Bubinko (30952)
Bubinko Creative Commons License 2021.03.03 0 0 30954

Igen, bocsánat, ezt szeretném kérdezni.

A "C" állomásról a visszajutás igaz, hogy nem megoldott, úgyhogy ezen még elgondolkodom.

Előzmény: Törölt nick (30953)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.03 0 0 30953

"Hogy oldnátok meg a bekötést?" - mármint hova kellene tenni a hurok modulokat?

 

Más. A C1-C5-re ugyan le lehet jutni, A és B irányból, de vissza már nem. Ott még én megoldanám a kétirányú vágánykapcsolatokat, mert így nem lesz jó.

Előzmény: Bubinko (30952)
Bubinko Creative Commons License 2021.03.03 0 0 30952

Sziasztok,

tanácsot szeretnék kérni. Sikerült készre megrajzolnom a pályatervet. Sématikusan így nézne ki a pálya:

 

 

Roco vezérlést szeretnék használni. Szakaszolás, full digitális üzem. Ha jól látom, akkor ide kellene egy (vagy kettő?) hurokmodul. Hogy oldnátok meg a bekötést?

Törölt nick Creative Commons License 2021.03.02 0 0 30951

Köszi!

Előzmény: Törölt nick (30950)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.02 0 2 30950

A lila vezeték mindenképpen kell hozzá.

Előzmény: Törölt nick (30949)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.02 0 0 30949

Köszönöm szépen, a segítséget!

Olyan módon nem lehet megoldani, hogy csak a nyák lapon legyen módosítás, de a dekódert ne érintse?

Mint ahogy nálam van jelenleg, csak ugye ez félmunka eddig.

Előzmény: csíkos-háTTú (30947)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.03.02 0 0 30948

Nézd meg a fényvezetőket! Most nincs előttem a modell rajza, de, ha az stimmel, akkor igen. (Már, ha fényvezetős a világítás a régi és az új verzióban is.)

Előzmény: tumikas (30946)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.03.02 -2 0 30947

Eredeti panel:

Megfordítod, és a képen látható helyen elvágod a réz fóliát a NYÁK lemezen:

A képen látható pontokra pedig ráforrasztod a dekóder zöld (AUX1), és lila (AUX2) vezetékét.

Így a zárfények a két oldalon egymástól, és a világítástól is függetlenül lesznek kapcsolhatóak. A dekóder alap beállításában az F1 (zöld) és az F2 (lila) gombbal.

 

Egy tipp ZIMO dekóderekhez, hogy a zárfény kapcsolása csak egy funkció gombot foglaljon el:

CV35=12

CV36=0

CV127=1

CV128=2

Ezekkel a CV értékekkel a zárfények a világítástól függetlenül, az F1 funkcióval lesznek kapcsolhatóak, és a menetiránynak megfelelően váltanak is.

Előzmény: Törölt nick (30941)
tumikas Creative Commons License 2021.03.01 -1 0 30946

Adva van nekem egy Roco 62491-es 140-es villanygépem, ebbe belemegy a Pluxx-os panel esetleg? Vagy változtattak annyit a vázon hogy ne menjen bele?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!