A hétvégén kilomoltuk a műhelyt és mozgatni kellett a Klattyogót, természetesen egyszer még beindult, mikor a dombról kellett lemenni, aztán mikor vissza, akkor már nem akarta az igazat. Sőt, a 100-as akksit, amit anno a kópéba vettem hirtelen felindulásból, úgy lemerítette, hogy meg se nyekkent már a végén. Aztán átraktam a kópéba, az meg vígan indult még a lomi akksival is. :) A vége az lett, hogy hárman toltuk vissza a helyére, az udvar végébe.
Közben elkezdtem nézegetni a dolgokat, szereztem hozzá a vdh-tól EPC-t, meg vettem egy szerelési könyvet. Ha a kópé elkerül a garázsból, akkor neki is ugrok szépen kicsontozgatni a kasztnit, hogy a télen meglehessen a lakatosmunka, sőt ha egy picit még belehúzunk, akkor tavaszra talán meglehet akár a fényezés is.
Szerintem ha a költségvetés megengedi nyugodtan tehetsz 100-ast is, nekem is az van, méretre ugyanaz mint a 88-as. A moci szépen ketyeg, bár nekem kicsit nagynak tünik az előtöltés. Amugy én meg a héten akarom vinni a karosszériáshoz a 23-asomat (a klimás 240D)
Működik a "kedves", köszönöm a segítségeket. A karburátorral volt a baj, ott is a szívató részénél, de be lettek állítva a szelephézagok és minden ami eddig kimaradt.
Köszi Karcsi a karburátoros címét, igazi profi az öreg!!
Akkor szerintem veszek egy 88-ast. Remélem passzolni fog méretileg is.
Igen, a 123 clubot két sráccal hoztam létre, de nem nyugszok a seggemen, mert ez az állólámpa nagyon izgatta mindig is a fantáziámat. :))))) A kis kópét nem fogja megkergetni, de családi kirándulásoknál végre nem kell új kísérőautó, hanem lesz Ő. Így akár hatan is tudunk menni hosszabb túrákra. :))
Eddig még gyors felújításon gondolkodtam, de már lefoglaltam a homokfújósokat, megy ez a kasztni is teljes repair-re. Talán még így is belefér a jövő nyárra való elkészülés, mert a motorral és a belsővel nem kell küzdeni és az összerakása is sokkal egyszerűbb, mint a kópé volt.
Holnap jön a tréler érte és visszük haza. Motor ki, futómű ki, aztán már megy is homokozni.
Remélem nem fogok senkit sem őrületbe kergetni a talán már ezerszer feltett kérdéseimmel... majd próbálok figyelmes lenni. :)))) Addig is klattyklattyklatty!
Szia! Üdv a klubban! Gyárilag 66Ah-st irnak hozza de szerintem nem árt egy 88-as, lazán befér az is. Amugy ismerős vagy a 123-as forumrol, ott amint látom oszlopos tag vagy. Szerintem nagyon meg fogod szeretni az állólánykát, lehet hogy jobban mint a 23-ast
A héten szert tettem első állólámpás Mercedesemre. Az autó igazából egy, de van hozzá még 2 készlet alkatrész a karosszéria elemektől a mtoroig minden. Szerintem első körben hibátlannak tekintem, de majd a részletes restaurálás eldönti, mi is a valóság. :)))) Egy kicsit azért jobban indul a dolog, mint a W123 kópénál.
Ha nem probléma, akkor lenne majd pár kérdésem, főle ha elindulunk a rögös úton. Íme előzetesben:
- Létezik az autóhoz WIS? Olyan, mint a 123-as szériához van, elektromos verzióban. A So wird könyvsorozat nagy segítség volt a 123-nál, de ahogy láttam, 114/115-höz nincsen sajnos.
- Van olyasmi oldal a w114/115-höz, mint a 123-nál az astralsilber.de, ahol meg lehet nézni a lehetséges gyári színeket, beltereket, egyéb adatokat?
Bocsánat, ha nagyon bugyuta kérdéseim vannak, de tényleg "brand new" vagyok a témában.
Szegeny Stromberg... Pedig olyan jo kis szerkentyu.
Mindenki ot bantja, ha nem jol megy a verda. Pedig altalaban nem o a hibas.
Illetve jol eltekergetik, aztan mar tenyleg szar lesz. Szerintem eloszor
nezd meg , van e benne olaj. Meg a membran jo-e.
A szetkapom es megpucolom akciok csak rontanak, ha nem tudod, mi micsoda, es milyen sorrendben kell a beallitast elvegezni. Ha tudod, akkor persze okes.
S.O.S segítséget szeretnék kérni. Van egy dízelesített 24-es volgánk. Ha jól tudom Mercedes w115-ös 2000 cm-is dízelmotor van benne. Hengerfej tömítést akartunk benne cserélni. Minden csavart ki is sikerült nagyobb gond nélkül csavarni, és a hengerfej emelhető, de nem bírjuk leszedni, mert a vezérműlánc feszítő felső része visszahajlik a hengerfejbe és bele van úgy akasztva hogy a hengerfejet nem tudjuk leemelni. Ez az a rész ahol a láncfeszítőnek van a rugós támasztója. Van egy újabb gyártású ilyen dízel motorunk amiben ezt már úgy oldották meg hogy a láncfeszítő felső része nem hajlik vissza csak egy kis pöcök áll ki amibe a feszítő rugója támaszkodik. Kérdésem, hogy hogyan lehet kiszedni vagy meglazítani a láncfeszítőt ahhoz hogy le bírjam szedni a hengerfejet. Előre is kösz.
Köszi! A szelephézagokat még nem néztük, lehet hogy élni fogok a lehetőséggel. Én Fóton lakom úgy hogy nem lakunk egymástól túl messze! De azért még megnézem a szelephézagokat is, már Én is gondoltam rá. Mivel az is lehet hogy a kipufogó szelep nem zár rendesen, jön a korom és utána a durrogás. Így lehetséges?
A jövőhéten vidéken leszek végig de utána akkor lehet hogy kereslek.
Nekem van stroboszkopom, gy.szog merom, egyszer, ha zuglo nincs messze, ramerhetunk a gyujtasra. Fekete gyertya altalaban dus keverek, vagy rossz gyujtas.
Durrogas viszont egyertelmuen gyujtas. Vagy szegeny a keverek, de akkor feher a gyertya. Vagy a elogyujtasszabalyozo ropsuly nem koser az elosztoban. Keine Panik! 303190932
Kicseréltem a gyertyákat, be van állítva megszakító hézag, újak a gyertya kábelek és nem jó. Nem húz át, jó helyen van minden, egyszerűen már nem tudom hogy hol és mit is keressek.
Szépen megy és gondol egyet elkezd durrogni , utána kormosak a gyertyák. Egy kis gyorsítás után csinálja, egyszerűen nem értem?
Légyszíves segítsetek mert már a piros pöttyös napozóm tele van vele:-))
Gyertya: ha "normál" kábeled van, azaz zavarszűrős, akkor normál gyertya, ha zavarszűrő nélküli, akkor kell az "R" -es gyertya (BPR az NGK -nál). Megszakítós gyújtásnál a kettő keverése gyengíti a szikrát, ami főleg alapjáraton lesz "látványos". (Tranzisztorosnál viszont tipikusan a gyertyában szokták az ellenállást elhelyezni, főleg USA kivitelek). A másik: a gyár viszonylag magas hőértékű gyertyákat adott meg anno, egyrészt mivel az akkori gyertyák valamivel szűkebb tartományban üzemeltek, másrészt ugye a korlátozás nélküli autobahnokon sem szabadott becsörögnie a gépnek. Magyarul, a maiakból, normál viszonyokhoz, már nem új motorokhoz általában jobb eggyel "melegebb" gyertyát használni.
előgyújtás...40 fok 4500-as fordulaton a 230.4 motornál. alapjáraton épp nincs előttem. De beállítani nagy fordulaton kell. Frenetikus élmény a fülnek. :-)
Az addig sikerült az autóboltosnak hogy , NKG csak nagy hőértékűt adott. Már mi volt a számozása nem tudom, de amit még produkál hogy gondol egyet és kormólja a gyertyákat.
Előgyújtást szoktak adni? vagy nem kell?
Sógorom elég nagy mágus az öreg benzines autóknál és Ő kérdezte.
Ami most benne van azok öreg gyertyák és NKG BP6ES, na meg ott van az "R" is:-)
Nem lehet, hogy R-es gyertyákat adott? Eléggé sokszor azokat ajánlja a gép, pedig az EU modelleknél nem azokat használta a gyár... (gyújtástól is függ)
Csakis NGK ( V-line 4, vagy sima BP6ES). Ez japán minőség. :-) A többi Bosch, Beru, Sampinyon már rég kínában meg brazíliában gyártatja a régi típusokhoz a gyertyát, olyan is. Felejtős.
Na szóval szépen duruzsol az autó, kicseréltem a kábeleket és a megszakító hézag is be lett állítva. De a fő probléma az volt hogy az autóboltos szerintem nem jó gyertyákat adott hozzá(számítógépes segítség), amikor bemelegedett akkor kezdett el durrogni.
Az ezeréves használt kis hőértékű gyertyákkal már szépen járt a motor.
Eladó W115 Állólámpás Mercedes 220 Dízel komplett jó állapotú motor és váltó paírjaival, azonnal beépíthetően. Ezenkívűl van 200, 220 Dízel és 230-as benzines motorokhoz rengeteg mindenféle alkatrész !
200 Dízel motor bontott állapotú 220 Dízel, 200Dízel blokkok Szervo szivatyú szíjtárcsájával + tartóbak hozzá. Vezérmű tengelyek, bakok, láncok, láncfeszítők, megvezetők, csapszegek hajtókarhoz használt hüvely és dugó, gyűrű garnitúrák, főtengelyek (köszörült is), 220-as is. Hajtókarok és jó állapotú csapágygarnitúrák (újcsapágyak is vannak) adagolók, önindítók, generátorok. Új csapszeg persely, váltó + harangház, szervo fék dob (tartály) Porlasztók házzal és külön is, izzító gyertyák külön is + összekötő drótok is. Difik + féltengelyek. Első és Hátsó rugók, kardántengely nagy + kicsi, első és hátsó lökhárító, fék, motorháztető bovdenek, termosztátok, hengerfejtömítések, főtengely szimeringek, burmanok, lökésgátlók, olaj és vákuum pumpák, olajteknők, (karter) hengerfejfedél, lenkerekek, kuplung szerkezetek + kuplungtárcsák, kinyomó csapágyak hátsó szélvédő (gumikerettel együtt) Elektromos kábelkötegek, kapcsolók, relék, Üzemanyag tank + tank műszer. Feszültség szabályzók generátorhoz, kilincsek, ajtó és csomagtér zárak Komplett fűtőradiátorok + ventilátor, 3 db kormányoszlop, 1 db szivacsos puha kormánykerék, gyújtáskapcsolókkal vagy nélküle. Műszerfalak, vízpumpák, ventillátor, kipufogó és kipufogó + levegő csonkok. Ablaktörlő motorok, meghajtó szárak, levegő és olajszűrő házak, első, hátsó kerékagyak, csapágyak, bordás szép szinte új lámpabúra, gumi bakok 2 db első ülés. 3 db csomagtartó tető, Féktárcsák, fékbetétek (kézifék betét is) Díszlécek, szivacsos szőnyegek, belső burkolatok W115-öshöz 3 db vas felni, 2 db Új 205-ös 14-es téli gumi. Fékbetét fék nyergek, féktuskók fék munkahengerek Kerékagy csapágyak, komplett kerékagyak, Kormányművek + kormány lökésgátlók, gömbcsuklók És még sok-sok kisebb-nagyobb motor és karosszéria alkatrész ! Tel.: 30/321-2917, 30/587-5347Ugyanitt autó visszapillantó tükör javítása Web: www.uvegestukor.gportal.hu
E-mail: electrikbox@gmail.com