Igen, de gondolom, neked is át lehet kapcsolni arab számok helyett rómaiakra, tehát ekkor XLIX után jön a nulla... télleg mindenre gondoltak slicceltszemű barátaink :)
de nekem a szent japán kvarcóra nem foglal el egy DIN helyet, hanem a fűtésszabályozó mellett van!!!
Én egyébként szeretem, és viszonylag pontosan is jár: egy évban max 1-2 percet siet (hagyjuk az 50 év alatt 1 másodpercet dumát, az engem nem hat meg -))) )
amit viszont észrevettem, hogy éjjel is 12:59-et mutat, nem pedig 0:59-et :-PP
idéznék:
"Ne nyissunk vitát, ízlésbeli dolog, kinek, milyen forma tetszik, léteztek akkor is abszolút szépségű autók - például a Mazda Xedos 6. De tény, hogy autóink csak valamikor a kilencvenes évek vége felé öltöttek újra határozott, megjegyezhető alakot. "
ez a beázásos történet érdekelne. Azt tudom, hogy a két A oszlopban megy a vízelvezető, de ahhoz hogyan tudok én hozzáférni pl a xedosban? csekkolnám én is, lehet, hogy nekem is azért azik be néha :(((
Én vettem már náluk ajtózsanért is, meg határolót is, előbbinek asszem 1000 huf volt darabja (de lehet, hogy egy pár került annyiba???), utóbbi meg még kevesebbe került.
Az enyémben is volt direktszűrő, de nem is kellett hozzá semmiféle közdarab. Csak egy tartót gyártottam sk ingyér hozzá. Most már nem direktszűrő van benne, hanem sport betét k&N.
A direktszűrő nem jelenti a légtömegmérő eltávolítását. A légtömegmérőt le lehet csavarozni a házról, és akkor egy adapter segítségével (e-bay-ről rendelhető de én legyártattam savállóból 2500Ft-ért) könnyedén csatlakoztatható a direktszűrő. - másképp nem is működne a kocsi.
Ami rumkolának van, BA-s mazda, azon a légtömegmérő nem a házban van, hanem csak közvetlen a ház fedelére csatlakozik. Így egyszerűen csatlakoztatható hozzá direktszűrő is akár.
A légtömegmérő másik végéhez meg akár fém, akár gumi csövet is lehet csatlakoztatni.
SyL: jó, de nekem nem a kora miatt szakadt el csak úgy magától, hanem mert túlfeszegettem, mikor légszűrőt cseréltem. Franc gondolta, hogy eltörik ennyitől - igaz, ez már a kora miatt volt. De amúgy más baja nem volt. A bontottnak sem, csak azután figyelni kellett rá, hogy ne szaggassam szét azt is :)
Írtam tegnap a japkernek, de nem válaszoltak: ajtózsanért, vagy mi a szösz keresek, hátha olcsó. Jobbos és balos is kéne(első), de nem is a zsanér, talán nevezzük inkább kitámasztónak. Már nagyon kopott és lejtőn/szélben semmi nem tartja meg az ajtót. Feléleszthető még ez, hogy határozottabb pontjai legyenek a nyitásnak?
Vettem, Mr. komoly érdeklődő. Ha esetleg van ismerősöd AU-ban, vagy faya némettudásod, akkor bontót is nézhetnél :), azaz segíthetnél keresni nekem!
15€/db, OK.
Az én órámnak is két állása van, a változást a világítás felkapcsolása hozza. A fényerőszabályzónak ahhoz semmi köze. (GE, GC detto) Műszerfalvilágítást cserélni jó lenne, anno a GC-ben addig csavaroztam, míg hozzá nem fértem pár izzóhoz: jó porosak voltak, talán kicsit foncsorosak is. De akkor nem cseréltem, ebben a GE-ben meg inkább nem nyúlok hozzá, nehogy aztán csörögjön ott minden. A digit. óra egyébként nappal, ha erős a kinti fény, akkor alig látszik, ha ég a lámpa. És sajna nem tompítottra kapcsol át, hanem már helyzetjelzőre. Mindegy. A krómorrú GE-ken már az óra is a műszerfalon van, a kormány előtt, nem a kocsi középvonalában ott elöl. Talán az jobban látszik mindig.
Sikerült orvosolnom a beázás II-t: az A-oszlopi gumi elvezetőcsatorna kirázódott/visszahúzodott, és így sajnos nem ért ki a szabadba, a biztosítékok fölött, ahol van neki egy kivezetés az oldalindex(sárvédő-lemez) mögé. Egy ejnye neki, talán a sok rázkódás vagy a kasztni apró torziói húzzák vissza.. Ezentúl rendszeresen csekkolom majd. A sibeda így újra él, nincs már rajta a kényszercellux /naná, majd szilóval körbenyomom, mint anno egy ismi a MITSHU-ját! :-( /. Cumi az volt ezzel is, mert azért valami nedvesség(eső) bejutott a cellux alá, így mikor leszedtem, akkor ragasztónyomok és vízkő várt rám. Neki is estem - próba után - körömlakklemosóval, domestossal. A körömlakklemosó segített, a fényezésnek baja nem lett. Ha meg már ott tevékenykedtem, akkor egy száraz napon (de ritka az itt!!) le is waxoltam a tetőt. 3 órát tartott, 2 ujjal :) Most látom, hogy a waxolt részen nagy kövér vízcseppek maradnak eső után, máshol meg egy filmréteg. És nem a waxos rész szárad hamarabb, sajna. Hát ezért dolgoztam?? Azért majd később a többi elemet is lewaxolom, csak legyen jobb idő és legyek kitartó..
vagyis 15 EUR/db a max. ár. Csóróság van, kevés a pízem ilyen optikai tuning célokra, bár jelenleg a 2 autómmal (323F és X6) elmondhatom magamról, hogy nálam dübörög a Mazdaság... :) na jó, mára eldugulok... :)
Kértél a Xedos 6 felniközép "megrendelésem"hez képet, a jobb beazonosítás érdekében: hát íme:
Ez az a bizonyos háromágú műanyaglapka a 12ágú felni közepének eltakarására. 2 darab kellene belőle, mint írtam, max. 20 EUR/db áron. Mondjuk nem hiszem, hogy többféléből kellene kiválasztanod a jót, mert a Xedos 6-ból megnyugtató módon csak egyetlenegy generáció volt... :)
Tuti hogy szándékos az elhalványodás, nekem a 323F-ben és a Xedos 6-ban is így van. A 323F 2 éve kapott új akksit, de előtte is ilyen volt. A Xedos-ban is relatíve új akksi van.
Szerintem jó ez a megoldás, eddig a japáni mérnökök szerintem mindent korrektül találtak ki az autóimon (kivéve X6 féktuskó, ami berohad :) ), nem hiszem, hogy pont ebben hibáztak volna. Akinek nem tetszik, az még mindig tekergetheti a műszerfalfényerő szabályozógombját.
ez igaz, nekem is állítható a műszerfal fényereje, és akkor az minden kapcsoló (ülésfűtés, fűtéskapcsolók, műszerfalvilágítás, kapcsolók világítása), ami világít sötétben, a beállításnak megfelelő fényerővel világít. viszont bármilyen nagyra is állítom a fényerőt, a világítás kapcsolásával (tompított) az óra halványul egy kicsit...
Ezzel annyi a probléma, hogy a légszűrőház tetején, a gumi cső végénél van egy berendezés, ez a légmennyiségmérő. Ha kiiktatod a légszűrőt és un. direkt légszűrőt teszel a kocsira, akkor ez a berendezés nem tud működni, mivel a légszűrőházat elhagyó levegő mennyiségét méri. Ez súlyosan befolyásolja a motor működését, ezért is nem működött rendesen az a kocsi lyukas csővel.
Nem akarok hülyeséget mondani, már nem emlékszem összegre, de viccesen olcsobb volt mint a többi lehetöség, örültem neki arra emlékszem.
Egyszer dumaltam csepeli bontos sraccal valamelyik mazda talin, ott mondott valami olyasmit hogy közvetlen kapcsolatuk van valami német utángyártó céggel, akik felette vannak az átlag utángyártott minöségnek.. Ezt mondta ö :)
Még nem romlott el a gumicsö:) az is igaz hogy ezek nem egy év alatt öregednek el..
Figyu, direktszűrő bekötését szokták megoldani gumi könyökkel és egy db fém csővel, melyet kellő méretre lehet vágni. A két könyök kb 5000 HUF, a cső occsó, bármelyik tuningboltba megkapod. És még jobban is fog kinézni a motortered.-)))
Valszeg a hangja is jobb lesz./fémesebb-))/
Ja és nem csak direktszűrőhöz használatos persze, simán a légszűrőházhoz is beköthető. A könyököket bilinccsel kell rögzíteni. Sk felszerelhető.-)