Köszönöm a válaszokat, de az akksi saruit megnéztem, csiszoltam illetve azt a piros gombot is megnyomtam remélve a késő este ellenére, hogy még ma egyszerűen megoldódik a probléma, de továbbra sincs semmi. Viszont a neten keresgélve + már tegnap is ajánlották átnézni a gyújtást és az üzemanyagellátást. Kérdésem: merre van az üzemanyagszűrő?
Köszönöm az eddigi segítséget soryton és Józsi73.Holnap nekiesünk a faterral a járgánynak.Ja és merre keressem azt a bizonyos gombot (gondolom az magától - az ütközést leszámítva - nem tud kikapcsolodni)?
A cseréhez nem annyira.................., csak az összerakáshoz. A kuplungharangot fent hagytuk a motoron, levettük a váltót, de visszarakni sehogyan sem tudtuk, nem ment össze a kulissza. Szét kellett szedni a teljesen, és tengelyenként visszarakni, rátenni a házat, felrakni az 5.-et, dekli vissza............
...úgy látszik nem egyformán érzékeny ...én egyszer megfogtam egy kátyút úgy 120-al .. na az nagyot szólt de nem tört semmi .. de azóta sem volt rá példa hogy letiltott volna ...
Nem kell nagy ütés, legalábbis az enyémnek nem kellett. Egyszer a kutyát ijesztegettem, és nem alapjáraton, hanem kicsit megzúgatva állítottam le a motort, már azután is kellett a gombot benyomni. Vagy akkor is, amikor a toronyrugó eltört, és az is kicsit koppant a lemezen.
...lehet akár Józsinak is igaza ..de az a kapcsoló komolyabb ütésre aktiválódik ... de meg kell próbálni ... ami még lehet rosz a kontakt az akksinál ..tehát minden sarut és csatlakozót megcsiszolni .. továbbá az összes test csatlakozást is ... ettől függetlenül lehet más is de ez az első...
Én egyszer jártam így vele, kb 25-ször indítottam, de semmi. A motortérben van egy nyomógomb, ami az üzemanyagellátást szakítja meg valamilyen módon. Én ezt nyomtam be végső kisérletként, és azután indult a motor.
Van egy Citroen Berlingonk 2007-es.Egyik reggel miután közel 20 km-t mentem vele leállítottam 10 percre, majd amikor újra beindítanám egyszerűen nem akart bepöccenni.Az akksi pörgette rendesen, avval nem volt gond.Az apám azóta 4-5-ször próbálta beindítani az elmúlt 2 napban, de továbbra sem megy, ellenben az akksi valószínűleg gyengül, mert már nehezebben pörgeti.Azóta újabb tünet, hogy a városi/tompított világítás (a parkir és a fénykürt megy), az ablaktörlővel és a rádióval egyetemben nem megy (az első napon nálam még mentek ezek) (lehet, hogy kiment a bizti, még nem volt időnk megnézni).Kérdés: szerintetek mik lehetnek a feltételezhető bajok? Az autóban közel 70ezer km van.Válaszotokat előre is köszönöm.
Még egy gyors észrevétel: az utolsó képen az adatoknál a felsorolásban a sebváltó (jellemző) BE3L jelölés van, viszont nekem a váltóházon a BE4 szám van. Itt mi a különbség ( már ha van különbség)?
...közben rá jöttem a hibára és most már elfogadja ... de nem tudok képet levenni az oldalról .... az alapján amit írtál valószinű a diferenciálműből jön a hang ... lehet az egyik bolygó kerék adta meg magát és nem rúgta ki a váltó oldalát szerencsédre.... nem úgy mint nálam ....
Kuplung még nem volt cserélve (legalábbis nálam még nem), de az elvileg jól működik, szépen veszi a sebességeket, nem rángat, nem csúszik, megy.
Levettük a váltót, a külső dekli alatti részben van egy tárcsa a kapcsolórész mellett, abból jön csörgés. Csak valamiért nem akar visszamenni a helyére, mert összerakva nem mozdul a váltókar. Meg egy műanyag "vályú" van benne, ami nem áll a helyén, van annak valami fontos szerepe, vagy kihagyható?
..a vázszámot megsem ismeri fel ... a váltókód stimmelhet ---mielőtt vennél másik váltót vegyétek le mert lehet még sincs akkora baj, esetleg a kinyomó csapágy ment szét ...volt már kuplug szett cserélve..?
158120km-rel vettem 2007 februárban, akkor kellett cserélni magasnyomású üza. szivattyút ( az előző gazdája hibájának tudom be ma is), vezérműszettet, azóta megy szinte naponta. Gumikat cseréltem, elől féket másfél éve, gömbfejeket, meg a kipufogó megy szét, halad előlről hátra a rozsda. Meg egy toronyrugó törésem volt, és most ez a rejtvény. Fogyasztás? Az nagyon emberfüggő szerintem, meg közlekedésfüggő is. Én ugyan még nem mértem pontosan, azt sem tudom biztosra, hogy a tank hány literes, de amikor még tele volt tankolva mindig, akkor egy tankolással 1000-1100 km között ment el, városban 50-60-as, városon kívül 90-es tempóval.