lilith.24.
>Keheske, kedves, az ember alapjáratban értelmez.
Ez igy van.csak neha tul lo a celon, es mindenfele tulzasokat, baromsagokat magyaraz bele, erositve ezzel a magaak elkepzelt un.Popsztar kepet, es maris rossz az egesz..
>hogy visszajelzést kapjon
>arról, ami foglakoztatja
lsd fentebb.Es ezek a visszajelzesek el is durvulhatnak..
Amugy meg teljesen igazad van..mindenki , aki ir, es reklamozza vhol igen, valoban elismeresre var, arra, hogy felnezzenek ra, megha egy kicsiket is.es lehet, hogy emiatt egoista lesz..
de most kiterek egy hangyanyit:
rajottem, hogy miert tunik oly sokszor akos egoistanak..mert az is..de miert?
Nos, tapasztalataim azt mutatjak, hogy csak igy kepes ebben a vilagban ket labon maradni...erre en is rajottem..ha nem leszek mostantol onzobb es egoistabb, ha nem ontok magamba egy nagy adag onbizalmat, akkor elveszek..par hete a szakadek szelen tancoltam, ugymond..es meg kellett kemenyednem..s hogyha a Huseget hallgatom, nem hogy felkorbacsolja a lelkemet, hanem meg tamaszt is ad ebben az orvenyben, amiben elunk..
s most visszaterek...
HUseg-kontra- Ikon: mindeketto a legfontosabb album az eletemben..ket kivalo, mondhatni remekmu..bar azert az elso hetekben sokat kellett gondolkoznom azon, hogy melyik az IGAZI, de rajottem,hogy talan az Ikonnal job albumot kesziteni nem lehet....
Rengeteg toltes van mindket lemezben, de van am nagy kulonbseg is...
Ikon- ha valaszt nem is, de vigaszt ad amiatt, amit egesz vegig ldalolt...az Akarod meg? es az Ujvilag lezarja, kisse derusebbre, remenyteljesre alakitja at a lemez kepet.Az ongyilkos alom es a gyilkos ezust golyo es atobbi, nos, mind mind mondhatni kiboritottak annak idejen..ma mar erot adnak....
DE:
Huseg: nincs lezaras, nincs vigasztalas, csak a remenytelen tekintet a csillagos egboltra, a pusztulas, az elkeseredettseg....a Ne fajjon tobbe telitalalat volt.es elkeserito...elso hallgatasokra nem boritot ki..felkorbacsolt, felnyitotta a szememet.s nem vigasztalt, nyitva hagyott valamit, amit talan csak ket ev mulva tudhatunk meg, hogy mit...
Nivike: Ákos nem művész (hacsak nem a túlélőművészekre gondolsz), hanem iparos. Albumai cinikus gúnnyal és maró szarkazmussal csakugyan elviselhetőek, mi több, szórakoztatóak. De anélkül...?
lilith.24: Remélem nem vetted személyes sértésnek soraim, én tulajdonképpen általánosságban szóltam és nemcsak az Ákos-rajongók kirohanását kifogásoltam, hanem általában a "rajongói szubkultúra" (ha van ilyen) kritikája volt az a pár sor. Szedjük a művész szót egy kicsit szét, függetlenül attól, hogy az a popularitás talaján vagy a klasszikus művészetben születik. Már amennyire szét lehet ezt szedni. Először is a művész nem lehet néptanító. A gondolatait érzelmeit megosztja, közvetíti, de önös szándékkal, hiszen ha nem az lenne, nem lenne benne jó nagy adag egoizmus, és exhibicionizmus, akkor nem is tudnánk róla. Szerintem ez így van jól, én nem várom el kedvenc zenészeimtől, íróimtól, festőmtől, hogy egy "JÓ" ember, harmonikus személyiség legyen és ez a művészetében is átjöjjön. Hasson, felbolygasson, nevetessen, szomorítson, dühítsen stb. lényeg hogy felkorbácsolja érzelmeimet, érzékeimet mert én a langyos lics-pocs hangulatoktól leszek depressziós.
Hűség: zeneileg szerintem elég jó (bár az az igazság, hogy hetekig hallgattam, hogy eldöntsem tetszik-e) a szövegvilág pedig nem zavar egyáltalán, de talán azért mert a cinikus gúny, és a szarkazmus egyáltalán nem áll távol tőlem :)) szerintem ezt a világot másképp el sem lehet viselni. Szóval nekem nem lesz rosszkedvem ha a Hűséget hallgatom. Vagy ha az lesz sem bánom, mert a szürke egyhangú unalomérzésen kívül minden hozzám tartozik. De ez nem csak Ákosra vonatkozik, ha szükségem van rá, akkor Lajkó Félix, vagy ne adj isten Rachmaninov, vagy még jobban borzadjatok Wagner kerül a hifibe, mellé meg egy Nietzshe kötet. Ezek után gondolod, hogy én kiborulok Ákostól? Na mindegy bocsi ez nem tartozik ide, kicsit személyeskedtem, de én nem vagyok igazából egy hagyományos "Ákos-rajongó"
lilith.24: láttam egy kicsit felbolydult itt a tulajdonképp nekem intézett kérdésedtől a topic :)) ezt szeretem, nem azt hogy vitáztak veled, hanem hogy hullámzanak az érzelmek. Nem bírom az egyhangúságot. Szóval. Remélem nem vetted személyes sértésnek soraim, én tulajdon-képpen általánosságban szóltam és nemcsak az Ákos-rajongók kirohanását kifogásoltam, hanem általában a "rajongói szubkultúra" (ha van ilyen) kritikája volt az a pár sor. Szedjük a művész szót egy kicsit szét, függetlenül attól, hogy az a popularitás talaján vagy a klasszikus művészetben születik. Már amennyire szét lehet ezt szedni. Először is a művész nem lehet néptanító. A gondolatait érzelmeit megosztja, közvetíti, de önös szándékkal, hiszen ha nem az lenne, nem lenne benne jó nagy adag egoizmus, és exhibicionizmus, akkor nem is tudnánk róla. Szerintem ez így van jól, én nem várom el kedvenc zenészeimtől, íróimtól, festőmtől, hogy egy "JÓ" ember, harmonikus személyiség legyen és ez a művészetében is átjöjjön. Hasson, felbolygasson, nevetessen, szomorítson, dühítsen stb. lényeg hogy felkorbácsolja érzelmeimet, érzékeimet mert én a langyos lics-pocs hangulatoktól leszek depressziós.
Hűség: zeneileg szerintem elég jó (bár az az igazság, hogy hetekig hallgattam, hogy eldöntsem tetszik-e) a szövegvilág pedig nem zavar egyáltalán, de talán azért mert a cinikus gúny, és a szarkazmus egyáltalán nem áll távol tőlem :)) szerintem ezt a világot másképp el sem lehet viselni. Szóval nekem nem lesz rosszkedvem ha a Hűséget hallgatom. Vagy ha az lesz sem bánom, mert a szürke egyhangú unalomérzésen kívül minden hozzám tartozik. De ez nem csak Ákosra vonatkozik, ha szükségem van rá, akkor Lajkó Félix, vagy ne adj isten Rachmaninov, vagy még jobban borzadjatok Wagner kerül a hifibe, mellé meg egy Nietzshe kötet. Ezek után gondolod, hogy én kiborulok Ákostól? Na mindegy bocsi ez nem tartozik ide, kicsit személyeskedtem, de én nem vagyok igazából egy hagyományos "Ákos-rajongó"
Hát, sziasztok.
Tudvalévő, hogy Ákos nem gitárvirtuóz, annyit tanult csupán, hogy az alapokig eljusson. A koncerteken is term. a fő témákat Madi (Madarász Gábor) játsza. Ákos a BB előtt anno dobos volt, sohasem a gitájátékáért kedveltük, a dalok többségét viszont ő írja, ez a lényeg.
Csakugyan, a zenét és a szöveget együtt kéne vizsgálni, de hát Ákost - valljuk be - a többség+a szakma is szövegcentrikus költőnek tartja. Meg ő maga is hajlik arra, hogy verseknek tekintse a dalszövegeit. Meg külön kötetbe adja ki őket, mintha versek lennének. Mindez nbem azt erősíti, hogy a szövegei hangsúlyosabbak, hogy zene nélkül is megállnak? (Elméletileg...)
Ákos gitártudása pedig kifejezetten gyenge, sőt, hallottam már olyan vélekedéseket is, hogy egy amatőrnél épp hogy jobban játszik egy fokkal.
Nagyon kezdünk elkanyarodni a szövegek, a mondanivaló felé... Való igaz, talán ezzel kapcsolatban lehet megfogalmazni a legtöbb véleményt pro és kontra, de ne feledkezzünk meg magáról a zenéről sem, ami már inkább ízlés kérdése, nem is fogunk előrébb jutni...
Egyszerűen összességében nekem sokkal jobban tetszik Ákos zenéje, mint pl. a Kispálé, v. Lukácséké. Vannak nagyon szeretnivaló, zseniális Tankacsapda és Kispál dalok (ésatöbbi egyéb kedvenc: Perfect Name, Takács Tamás, Mex, Neo, stb.), de egészében véve Ákos és kiemelkedő zenésztársai nagyobbat alkotnak - számomra.
Old dear Szigi, ha szarnak tartod a Kispál szövegeit, tegyed, szíved joga, nem igazán érdekel, ha meg vitatkozni akasrz róluk (de hát nem akarsz, amint arra már utaltál korábban), akkor át kéne jönnöd a Kispál topicba, ugye (de hát azt sem akarod, így nem is marad hátra más, mint hogy egyszerűen leszarozd a szövegeit. Nagy teljesítmény, na bumm!)
És hogy mi bajom volt lilith hozzászólásával? Hát olvasd csak el mégegyszer: "Szebb ívűnek és igazabbnak tartom azokat az írásműveket, albumokat, ahol kiegyenlítettebb a pozitív és a negatív művészeti energiák megjelenítése", meg hogy a ki melyik szeketet él meg valóságosnak a világból... Nem lilith lelkébe akartam gázolni, csupán kissé elvontnak tartottam ezt a megnyilatkozást, meg még értelmetlennek is - az idézett mondat jól hangzik, de igazából elég zavaros, szerintem.
Szóval pont olyan volt az a hozzászólás, mint Ákos maga: nagy szavakat használ, mindenféle energiák kivetülése, mi igazából művészek vagyunk, nem popsztárok, halleluja - épp csak ötletszerűen, mi több, önkényesn összehordott fogalmakkal+klisékkel operál! Erre próbáltam utalni már a Jim Morrisont felemlegető hozzászólásomban is. (A kötőjel után már nem a te megnyilatkozásod a téma, lilith, és még egyszer: nem szeretném, ha személyes sértésnek vennéd.)
Szerintem tök jó hozzászólás volt, lilith.24! Igazán nem is értem, hogy Nightwish-nek mi ezzel a baja. Talán a Kispálnak nem ilyen elemezhetőek a szövegei? (mondjuk szerintem nem, egyszerűen csak sz***k).
Nivi, tejbepapis hasonlat talált, sülyedt, ámbár azért azt hiszem, nem
egészen a hallgatók iránti aggodalom vezérelte ujjaimat a billentyűzeten.
Egyszerűen szebb ívűnek és igazabbnak tartom azokat az írásműveket, albumokat, ahol
kiegyenlítettebb a pozitív és negatív művészi alkotóenergiák megjelenítése.
Kíváncsi lennék ezek után, hogy te mit gondolsz a Hűségről.
Keheske, kedves, az ember alapjáratban értelmez. Tudja a bánat, hogy
mit gondolt, amikor írta, de ha mesterség szempontból nézzük, akkor
egy zeneszerzőnek vagy íróembernek az a célja, amikor exhibicionista módon
megosztja egyszer, amit addig csak a fióknak szánt, hogy visszajelzést kapjon
arról, ami foglakoztatja, és nyilvánvalóan azt, hogy mi foglalkoztatja, minél
pontosabban szeretné gondolatilag-érzelmileg átvinni, érzékeltetni, hogy
ösztönözze azokat, akik őt hallgatják önálló gondolkozásra a világról.
Hogy ki mennyire partner ebben, az már más tészta, és tényleg nem kérhető
számon. De ha az ember beszélgetőtársként kezeli a másikat, akkor az is
hozzátartozik, ha reagál, hogy megnevezi, hol tévedt el szerinte a másik,
illetve hogy mért van mégis úgy ahogy ő gondolja. Számomra valós az, amiről
írtam, van, aki még így találja, van, aki nem ért vele egyet, mert a világnak
nem azt a szeletét éli meg valóságosként, hanem egy másikat. Engem mondjuk
érdekelne a te szeleted is, amit megtagadhatsz, de akkor szerinted miről kéne
szóljon ez az oldal?
szigi 101!
asszem, neked van tehetséged a magyarázáshoz! Elismerésem!!!!!!
Ikonról annyit, hogy jó, de nem a legjobb, nekem a legjobban a TEST jön be, persze ez aztán a legkevésbbé hasonlít az Ikonra. De nem is az a lényeg.
Ha egyszer majd meglelem azt az albumot Ákostól, ami hasonlít az előzőek közül bármelyikre, akkor fogok csalódni zeneileg ákosban.
üdv néktek
Spigo: Szerény honlapomról van szó, melyet megtalálsz, ha ide kattintasz.
MarK: Azért erre a két albumra gondoltam, mert talán ez a két album az, ami eléggé hasonlít egymásra, főleg hangulatában.
Gyönyörű madár:
(belemagyarázás lesz, készüljetek... :-) )
Hát szerintem pont ezzel adja fel az egész mindenséget, amit addig csinált! (És jön az Ikon!). Ne feledjük el az első négy sort sem:
"Már nem akarom tudni,
Hogy ki csinált ipart a zenéből,
Már nem akarom tudni,
Hogy miben hisz, aki a hitért öl"
Talán látta a vesztét, hogy egy meg nem értett őrült lehet, "nevetséges", "kiszolgáltatott", ha nem adja fel a céljait, az "Azért vagy itt" hitvallást, és nem bújik bele egy cinikus Ikon-jelmezbe. És a végén meg is hal ez a hitvallás, hiszen a "mysterious beautiful bird" énekelni kezd.
Tessék anyázni, Szigi101 megint elszállt gondolatokkal jött! :-)
hi
"Mert én láttam a halált
Szép arca volt
- nos lehet, hogy látta (vmi halálközeli élmény) és könnyen lehet, hogy teccett neki-
A házába hívott engem
És meghajolt
-íme, itt a "bizonyíték"-
Aztán legyintett csak
És felnevetett
Mikor azt feleltem
Hogy még nem nem nem nem
Nem mehetek
- dühöngeni nem tudott, nyílván, mert még nemviheti magával - még nem jött el az idő
És nevetséges voltam
És kiszolgáltatott"
asszem én is az lennék a Halál előtt
Nios, ez nem a magyarázat, engem soha nem is érdekelt, hogy mit miért ír a "poéta". Egy a lényeg nekem, hogy jó az amit csinál. A többi nem lényeg.
Lenne egy kérdésem:
szerintetek mit értett Ákos ezen sorok alatt?
"Mert én láttam a halált
Szép arca volt
A házába hívott engem
És meghajolt
Aztán legyintett csak
És felnevetett
Mikor azt feleltem
Hogy még nem nem nem nem
Nem mehetek
És nevetséges voltam
És kiszolgáltatott"
Tényleg megélt egy halálközeli állapotot, vagy talán édesanyja halálára gondolt? Tudtok erről vmi konkrétat?
És mi az, hogy nevetséges volt és kiszolgáltatott? Vki elmagyarázná a saját teoriáját?
(Vicces egy kicsit, mert annyira konkrét dolgot ír, hogy nem értem. Megszoktam már, hogy mindig el kell vonatkoztatni!)
Sziasztok!
Múlt hét szerdán 15.00-tól 16.00-ig Ákos volt a vendég a Sláger Rádióban. Nem sok lényeges dolgot mondott. A fő, hogy lesz verslemez, DVD és VHS meg március-április környékén jelenik meg.
Akkor érdemben is hozzászólnék, bár már ezt leírtam korábban is(legalábbis hasonló módon): nem értem, miért kell drámaivá tenni azt, hogy Ákos megváltozott az évek alatt? Ismerek olyat, aki totál ki volt azon bukva, mert külsőleg "átalakult". Elég szomorú, ha valaki ilyen dolgokon lovagol... A rajongókkal való kapcsolatára: engem mondjuk(bár említettem volt, nem vagyok rajongó típus) abszolút nem bántott pl. az Ikon, mint dal és mint album sem. Nem is úgy jött le nekem, mintha a közönség felé írta volna. Gondolkodjunk el a szövegeken, de ne magyarázzunk bele mindenféle negatív gondolatot. Bár az tény, hogy sem az Ikon sem a Hűség nem bővelkedik túl vidám dalokban.
Ne sértődj meg, kérlek! Nyugodtan megoszthatod a véleményedet, írhatsz ide, demokrácia van. Maximum ha nem tetszik valamelyik megjegyzésed, akkor szétverem a képedet.:-))) Vicc volt, ne sértődj meg! Primitív, bunkó vicc. Rám jellemző.
Annyi történt a Lovardában, hogy Ákos nem "Ákosként" mutatta be saját magát, hanem azt mondta, hogy "és én, Zámbó Jimmy". Na, ez a poén akkor ott nagyon ült, de fejezzük is be ezt a témát villámgyorsan.
Én nem szerettem a "királyt" sőt kifejezettem utáltam, de akkor is egy ember halt meg ostoba hülyeség miatt.
Lehet hogy én vagyok nem o.k. de mit mondot Debrecenben Ákos?
Szerintem a Hűség mögött profibb marketing stratégia van, és ezért többet hallani róla.
Személyszerint imádom mind a kettőt de Ikon Ákos legjobb albuma a Karcolatokkal egyetemben.
Egyébként hangzásban Ikon és a Hűség hasonlít és szerintem igenis hasonló a két dal is. Már csak azért is mert ugyanolyan stilusban lett eljátszva a koncerten is. Ez egy kicsit bántott is. Ha mélyebb elemzésre gondoltál azt később jó? Tudod, a vizsgaidőszak.
nightwish: ezt egy szóval sem mondtuk, és természetesen egyáltalán nem hasonlítottuk Ákost Jimmyhez...
Trixy: megkíméltél egy "halom" betű begépelésétől, köszönöm! :)) Sz'al teljesen egytértek.
Szigi: dalokra bontva, vagy egységében, az egész albumot? Csak mert pont e két lemezt már ízekre szedtük (pontosabban osztályoztuk a dalait... :)).
Összességében számomra zeneileg többet nyújt az Ikon, de tetszik a Hűség is. Mind a kettő a hosszantartó élvezet minőségét adja, de míg az Ikon első látásra(hallásra) szerelem(azóta is), addig a Hűség-ben pont a megfejthetősége, érlelhetősége tetszett... :))
A legfontosabb talán még, ami a véleményemet tükrözi e két lemezről, hogy míg 98-ig "csupán" jó számai (igaz, nagyon sok):) voltak Ákosnak, az Ikon óta kiváló lemezeket is készít :).
Lorena: ezt a kérdést (DM) nyugodtan felteheted a DM topicban is, bár megjegyzem, "optimális" választ erre nem lehet adni :). A legátfogóbb képet talán a Singles 86>98 adja a zenekarról. Ha a tipkus DM feelinget szeretnéd megismerni (bár ez minden dalban ott van), a Music For The Masses és a Violator lemezeket ajánlom. Ha a legjobb DM albumot, akkor a Songs of Faith and Devotion-t, ha a legfrissebbet, akkor az Ultra-t. A többi album "csak" 5-ös érdemjegyű (term. egy 5-ös skálán). A személyes kedvencem egyébként a Songs of...
Komolyan mondom, irigyellek, hiszen egy éltereszóló élmény áll előtted... :))))
Ennek külön története van, aki ismeri Ákos új lemezét vagy volt a debreceni koncerten az tudja. Szerencsére Ákos nagyon-nagyon messze van a Jimmy-féléktől. Az egész azért jutott eszembe, mert Ákos az egyik rádióban nemrég azt nyilatkozta, hogy az ideális popsztár a halott popsztár. Egyébként utólag BUÉK mindenkinek!
Jaj, ne csináljátok már, legalább a kedvenceteket tiszteljétek egy kicsit! Még hogy a Jimmyvel összemérni? Te jó ég! :(( De halottakról vagy jót, vagy semmit, úgyhogy befejezem, megmenekül Ákos is.
Lorena: tudod, én nem látom ennyire jelentősnek Ákos változását. A Bonanza számok és első Ákos számok között még nagyobb volt a változás. De elmondhatnám ezt az összes lemez közötti különbségre is. Test, Ikon, Hűség...stb. mintha nem is ugyanaz az előadó lenne - kis túlzással. Ha nem változna időről időre, azt hiszem egyszerűen megúnnánk. Hogy emberként változik, szintén természetes, annyi minden okozhatja: lehet a megszületett gyereke, ami óriási felelősségel jár, muszáj felnőnie a feladathoz, nem maradhat a lázadó suhanc, aki bakancsban és bőrszerkóban tépi a haját. Hogy mi változtatja meg? Hát azt hiszem ezt tőle kéne megkérdezni! Lehet, hogy a Mátrix!!! Az embert élete során annyi impulzus éri. Nem tudjuk, hogy milyen zenét hallgat, milyen filmeket néz, mi történik a közvetlen környezetében, ami befolyásolja érzelmeit, gondolatait?!
Nézd meg pl. Madonnát: ő aztán igazán változik. A kislányos, kurvás figurából, egy érett, két gyermekes anyává vált, aki kaméleon módjára tud meg-megújulni, szerintem zseniálisan.
Vagy nézd meg saját magad: eddig nem ismerted a Mode-ot, de idejöttél ebbe topicba, vszleg meghallgatod majd, szerintem tetszeni fog, és ki tudja milyen hatással lesz rád.
Mindez persze szubjektív, de remélem nem gázoltam bele senkinek a lelkébe!
Ja, még valami Lora: a "101"-et én is ajánlom, de nálam még kedvenc a "Music for the Masses", és a "Songs of faith and devotion".