Tök igazad van, a hozzászólások jó része nem autószerelőktől van.
De azért annyit fel lehet említeni, hogy az autószerelők jó része szinték tök kuka a mai elektronikus autókhoz még szakszervizben is, ennek megfelelően a hibát méregdrága részegységek találomra való cserélgetésével próbálják kitalálni.
Ez nem baj, csak az árat és ködösítést sok autós nem tolerálja.
Ezért azután a saját tapasztalatait írja le és esetleg így próbál segíteni más autósokon. Én pl. kb 10 AGR szelepet hoztam vissza abból a sírból, ahová a cserélgetős szerelő már behantolta volna. Szóval nem vagyunk egyformák, /ez nem is baj/ de ha sok hülyeséget olvasol itt, néha villanj meg.
A nem stabil alapjárat egyik oka lehet az alapjárati motor, de et olyan egyszerú mechanikailag, hogy nagyon koszosnak kell lenni, hogy beragadjon, bármilyen zsírtalanítóval ki lehet tisztítani. A fojtószelep házat szintén érdemes megnézni, kitakarítani, de amiről még nem esett szó: a különböző rendű és rangú vákuumcsövek, melyek szintén a pillangószelep környezetében indulnak-érkeznek. Nagyon gondosan át kell nézni, nem kap - é falslevegőt a motor. Az összes gumicsövet benzines ecsettel át kell kenni, ha valahol kenve felpörög a motor, ott luk, szakadás van. A csőbilincseket is át kell nézni, sőt az ilyen korú gépeknél az összes gumicső jó eséllyel a meleg és az olajpára miatt túrósan szétmállóan vegetál. Tehát, mielőtt egy új alapjárati motor karjaiba veti magát az ember, érdemes átvizsgálni az egyéb lehetséges pontokat. Mellesleg a kiszerelt szelep elektromosan is ellenőrizhető egy 12 V-os áramforrásról. Egyszerű esetben rá kell érinteni és a szelep beránt. Tudományosabban egy potméter beiktatásával szépen lehet folyamatosan mozgatni, így leciánozható hogy a szerelő igazat mond-e?????
Vectra B 2.0 DTI (2000/12) -be szerelt Siemens NCDR 1100 CD-s hifi és navigációs rendszer használati utasítását szeretném megszerezni magyar v. német v. angol nyelven (elektronikusan v. postai utánvétellel).
Szeretném a segítségeteket kérni abban, hogyan működik a navigáció? A CD-n kívül kell-e hozzá valamilyen előfizetés, hol lehet térkép CD-t vásárolni hozzá (tudom, hogy Mo. nincs még benne) stb.?
A chip tuningtól nem megy hamarabb tönkre a motor?? Azért kérdezem mert a motort és az erőátvitelt 100 LE-re tervezték és a +30 LE nem túl nagy igénybevétel a tervezetthez képest?? Vagy ilyenkor célszerű egyéb alkatrészeket is cserélni?? Továbbá minden más egyéb is érdekel a chip tuningról.
97-es 2.0 benzines B Vectra-ba utólagos tempomat beszerelésről tud valaki? Ezer helyen kerestem, de csak drágáért van nem a gyári kapcsolóval, hanem valami önálló rendszer. Igaz, hogy a csati be van kötve, csak nincs kivezetve, meg másik bajuszkapcsoló kell (lásd Omega fórum)?
Sziasztok! Most kapcsolódom be csak a fórumba és én is segítséget kérek. 1996. X. havi 2.0 16V 5 ajtósom van, 145.000 km-rel. Egy dolog, hogy 1 éve nincs alapjárati motorom, ezt csak megcsináltatom előbb-utóbb. Gondom amiben segítséget kérek. Valamelyik reklám újságban baráti áron 20.000 körül voltak szélvédők (kavics beverte). Nem tudná valaki megmondani hol van ilyen áron üveg? Előre is köszi
Szia, nekem is B vectram van, 96. 06. havi, 1.7TD Isuzu motoros. Mik a tapasztalataid ezzel a motorral, mire figyeljek oda vele? Előre is köszi a választ!
Sziasztok! Neken is egy B VECTRAM van, egy elég ismert OPEL szervízben golgozom mint autószerelő. Amiket itt olvasok hát.....! Na mindeggy.Külömben az OPEL benzin motorok mind eszik az olajat, a dízelek meg mind típushibásak, ameik jó az azért jó mert el qurták.
Na cső.
Tudnatok nekem segiteni!?
Sehol sem talalok Opel Vectra 2HDI-re teszteket!
Mik a gyengei, mire kell odafigyelni, stb
Miket kell megnezetni vasarlas elott!
Esetleg kinn mennyiert futnak 97-99-es evjartok.
Lehet veszek egyet:)
Az Opel Astrámban kifeküdt a motor, ezért motorcsere lesz. Kérdésem a következő lenne: a 16XEL motort szerelték Astra F-be is és pl. Vectra B-be is. Már találtam két motort is, az egyik egy Vectra B-ben volt. Miután megvettem az Astrámat, akkor kiderült, hogy egy kicsit eszi az olajat. Azt az infót hallottam akkor (valamelyik topic-ban írták), hogy ez a 95-96 tájéki 16XEL motoros Astrák sajátsága, mert abban a típusban egy kicsit bőre vették a szelepszár-szimeringet, vagy valami ilyesmi. Kérdésem az lenne, hogy ti mit hallottatok erről, illetve, hogy ez vajon igaz-e az Vectra B-be szerelt 16XEL motorokra is. Magyarul: az Astrába és a Vectrába szerelt motorok tök egyformák, vagy esetleg ilyen apró változtatások, javítások még beleférnek ugyanabba a motortípusba.
Sziasztok
Eladnék egy eredeti gyári Opel csomagtartót 15.000,- Ft-ért sokat nem használtuk csak évi 2x, nyaralás-telelés alkalmával (síbox alá). Sajnos az autót eladtuk ezért maradt egy csomagtartónk. Opel Vectra A, B tipusokra használható.
Érdeklődni: Siposné Kovács Anett tel: 06-20-544-32-04.
a problémával én is a napokban szembesültem. olyannyira, hogy vagy 3 deci benyo a cipömön landolt... én is a vákum miatt behorpadt tankra gyanakodtam, de kissé ködös ez a feltételezés, mert elvileg kapnia kell levegöt a tanknak... szal nem toom, de ezek szerint nem egyedi jelenség az enyém. a kifujás meg szerintem tul macerás, nem éri meg az eröfeszitést. ezentul 50 lityi-ig tankolunk:)
Ha túltankolják a tartályt akkor a szellőző eltömődik a benzinszivattyú pedig csak szívja a benzint és ez vákumot hoz létre a tartályban. Néha menet közben lefullad a motor is. A vákum összeroppantja a benzintartályt. Ilyenkor fér bele kb. 50l benzin. Ki lehet fúvatni de nekem nem jött be, megint csak 50 lityi fér bele.
Üdv: Rep
ugyanitt utángyártott hátsó lökös eladó (4 ajtósra)
A következő kérdésem lenne:
van egy Vectra B 1.6 16v, 97-es. A problémám az, hogy nem tudom teletankolni. Mindíg szinte üres tankkal megyek a kútra, kattanásig töltve csak alig 50 liter megy bele, és a szintjelző is 50-re mutatja. A maradék 10 litert sehogy sem tudom belerakni. Rázogatom, várok még 2-3 percet, és semmi, mintha full-ra lenne.
Ez a probléma kb 2 hónapja van, azelőtt mindíg tele ment.
Találkozott már valaki ilyen problémával?
-motorhiba ügyileg már megyek is a szervízbe
-a riasztó visszajelzője??? Ha bent ülök és benyomom villogni kezd. Ha kiszállok és bezárom az ajtókat (a kulcson lévő távrángatóval), akkor kialszik... ez így normális?
Kezdőnek nem hiszem, hogy kezdő lennék, azért, mert nem ismerem a "sárgamotoralakúkontrolllámpát" és a műszerfalon kapcsolható állítólagos riasztót :). Ez már a sokadik autóm, és a családban is volt jó néhány F Astra és A Vectra, csak a B még egy kicsit idegen, de nagyon bejön :) Egyébként a Dunát is ajánlom mindenkinek, de a Sztráda is tényleg nagyon jó.
Nemrég vettem egy 98-as Vectra B-t, és teljesen változó időközönként, változó időtartmra kigyullad a motorhiba visszajelző lámpája. Kérdeztem már néhány emberkét (Astra-sok, Vectra-sok), és már ők is tapasztalták, de állítólag a "szakszervíz" szerint nem jelent hibát, amíg nem állandósul. Mit tudtok erről?
A következő kérdés már igazából nem ilyen jellegű. Mivel nincs kezelési útmutatóm az autóhoz (tényleg, lehet ilyet szerezni valahol?) nem tudom, hogy mit jelent a hátsóablak-fűtés melleti gomb, amelyiken a pali szalad a hullámok elől:) Nekem valami riasztótémának tűnik, de nem tudok rájönni mi az. Van az autóban gyári belső térézékelő, ha ez számít(?).
Mégegy számomra nem egyszerű kérdés? Valahogyan ki lehet cserélni házilag az izzót a műszerfalban (a ventillátorkapcsolók mögötti izzó meghalt, és most teljesen sötét)
Ez így van, de kiegészíteném annyival, hogy nem minden Opel motor eszi az olajat, csakis az ECOTEC és abból is elsősorban csak az első széria, de az 1.6 különösen. Van még egy nyitja a dolognak: mindig minimumom kell tartani az olajszintet, akkor nem eszik annyit.
hosszu idö után visszanéztem és csak pár dologgal egésziteném ki az elhangzottakat:
az egri OPEL szalonban a szervizfönökkel beszéltem, és ö mondta, hogy az olaj fogyasztás nem egyedi jelenség, ugyanis ez az Ecotec motorok "sajátossága"! hogy miért? a válasz egyszerü, ugyanakkor megdöbbentö. az OPEL Ecotec motorjai !gyárilag kissebb dugattyukkal vannak szerelve! és ez okozza a tulzott olajfogyasztást, de ez nemcsak a Vectra, hanem az összes többi, ilyen motorral szerelt OPEL "betegsége"! nem ritka eset, hogy a 2 honapnál fiatalabb vectra tulajok ezzel a problémával keresik fel a szervizet, ahol azonban a megoldás helyett széttárt karokat találnak!
nos uraim, én ezek fényében bátran kijelenthetem, hogy ha sikerül megszabadulnom a jelenlegi Vectrámtol, az udvarra többet OPEL nem teszi a kerekeit!!!!