Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Sok kérdésem lesz, úgy készülj! A szalagot milyen sebességgel érdemes hajtani? Több görgőset szeretnék készíteni, már van elképzelés de még csak fejben illetve a You-tube-n.
A Fimerek még eredeti olasz gépek, mint az Ergus, EpSystems vagy a Weco.Többször is ajánlottam itt a fórumon.Egy barátomnak ilyen van (T1600) vagy 7-8 éve megvan, használja is rendesen eddig hibátlan, és elégedett vele.MMA-ban komoly bekapcsolási időkkel van, de az awi részét eléggé hanyagolják.A legtöbb MMA gépük csak koppintós.
A pénz az igazi kihívás :-) Az awiban merültem el, ezt a vonalat fejlesztettem fel. Volt ezelőtt AC/DC inverterem, azzal nagyon szépen lehetett alut hegeszteni. De eljátszotta a becsületét, eladtam. A jelenlegi gépem nagyon profi, de csak DC, aluzni nem tudok vele. Ezért agyalok a fogyóson. De mivel perpillanat komolyabb gépet nem tudok venni, vacakkal meg nem akarok gondot vásárolni. Illetve az egyfázisom sem olyan combos a garázsban, hogy egy 20-25A-es biztosítékot igénylő gépet elbírjon, ezért nem nagy a mozgásterem.
Van egy kiszemeltem, de az nettó 240 ezer. Ennyit most nem akarok áldozni rá.
igen, kitűnően megy!!! nagyon gyors és gördülékeny! ahogy régebben is mondtam, csak az utótolás és a Mas.. videóján levő lengőcsatlakozó a polaritásváltáshoz, ami itt gyári, a különbség a régi magilla és ez között. még egyszer, hihetetlen gördülékeny és problémamentes vele az alu hegesztése. rahed lee én már régen se értettem hogy, hogy nem próbáltad még ki a miget. igaz, mi abban a kihívás számodra?
Szia! Az első kérdés, van ebből a kerékből eladó? Szalag csiszolót szeretnék készíteni. Ha van valakinek van tapasztalata a szalag csiszolóval esetleg a készítéssel kapcsolatos információja kérem ne tartsa magába! Köszi!
Üdv Mindenkinek! Helló! Új vagyok itt ezért bemutatkoznék. Sajnos már 50+os vagyok, polgári foglalkozásom karosszéria-lakatos, így hegesztek lánggal és bevonatos elektródával több mint 35 éve Co-val 25 éve Awi-val 10 éve. Nincs minősítésem semmire de azért mindig elboldogulok valahogy. Már több éve olvasom a fórumot és mivel nem szokásom osztani az eszet /és ezután sem akarom/ ezidáig nem regisztráltam. Most is inkább kérdeznék. De ha karosszériával kapcsolatos kérdésetek van szívesen válaszolok. Hobbim a kovácsolás, vasból készült eszközök térplasztikák készítése /plazma vágott is/. Ha valakit érdekel akkor majd teszek fel képeket. Egyelőre ennyi a többi majd kialakul.
Na ennek örülök :-) Lényeg hogy megoldódott :-) Mindig az apróságok basznak ki az emberrel, ezt én már megtanultam :-)))
Remélem bringa váltóbovdenházból is a hosszanti szálas teflonosat vettél. Az nagyon szuper, sokkal merevebb mint a gyári teflonos. (esélye nincs benne megtörni/megakadni a huzalnak)
Egyébként köszi a képeket, ezek szerint nagyjából ugyanaz az előtoló az alufluxon is. Remélhetőleg a görgő is ugyanaz a méret, és ilyen recéset beszerzek majd én is az Iweldtől. (nem mintha nagy szükség lenne rá, csak legyen olyan is)
a gép kitűnő!!! és ezt neked köszönhetem. miután minden beállítást végigzongoráztam, 0.8 huzalhoz 1-es áramátadót raktam stb. és mégis rossz volt a varrat, nem maradt más hátra, mint a belső csere. kihúztam a gyárit és vettem én is bicikli váltóbovdent és amikor kihúztam a gyárit mármint két részletbe akkor láttam hogy eltörött, de átment rajta a huzal, csak valószínűleg akadozhatott és ezért köpködött csomókat akárhogy is állítottam a gépet. a pisztoly kábellal már egy éve alura rakva félbehajtva lógott és ott meg is törött. tanulság: ezentúl ha új gépet veszek nem spórolok a kábelen.
Nekem a Hetránál az az érdekes, hogy mikor ívet vesz egyszer sem veri le a biztit. De ha gyorsabban kapcsolom a fokozatkapcsolót leveri,(ez 5-6 fokozatnál, tehát nagyobb áramerősségnél csinálja) lassan kapcsolva nincs ilyen probléma.
Lehet, hogy így van, én ennyire nem értek hozzá. Az tény, hogy az Ergus nagyon finoman indul.
Valószínűleg valami hasonló beavatkozásról beszélt nekem egy eladó, amikor egy Jasic 200-as után érdeklődtem. Ő mondta, hogy beszélt valami szervizzel, akik egy kis beavatkozással meg tudják oldani, hogy 16A-ról is elmenjen.
Mindennek annyi az ára amennyit adnak érte, lehet beszélni a világba úgysem veszik meg. De bepróbálkoznak hátha jön valaki és megveszi.(Erre azt szokták mondani míg erdő van, madár is.)