A nagyobbik burkolatot minden további nélkül le lehet pattintani, a tükör kiszedése nélkül is, majd később az lesz a baj, hogy mozog és magától is le szeretne jönni. Addig kell pattintani, míg nem jönnek a hidegek, mert az ezen lévő bepattanó elemek pont olyan jól szeretnek letörni, mint a porcelánbili füle.
Sziaszok!
A Vectra tükör szétszedése nem egy gyerekjáték állítólag. Először ki kell venni a tükröt, aztán a nagyobbik burkolatot le lehet pattintani. Nem tudom, a napokban elviszem egy kasznishoz aki az Opel szervizben dolgozik, és megsasolom a mutatványt. Ha valkit érdekel, után beszámolhatok róla.
ugyanazt ajánlom, mint az elébb: vectraclub.hu oldalon találsz bontót és alkatrészárust is.
Mellesleg Te biztos vagy benne, hogy egy 3 és fél - 4 éves dízelben 35E km körül volt? nem inkább 135 Ekm? esetleg 235 Ekm?
Én 4 évesen vettem olaszhon felől, akkor 71 Ekm-et mutatott, rég röhögtem olyan jót, de azt hozzá kell tennem, hogy most, 6 évesen semmi problémám nincs, úgyhogy inkább rád jár a rúd, mint szar az autó. És ha fél év alatt ennyi ment bele, akkor Te sem hétvégi nyúlszőrkalapos bácsika vagy.
Sziasztok! Általános segítséget kérnék az opelosok társadalmától. Van egy 2000 10. havi vectra dti-m. 80.000 km van benne. Magyarországi. Én a második tulaj vagyok és 34.000-nél vettem meg egy fél éve.Nem rég cseréltem benne rúdfejeket aztán nemsoká főtengely szimeringet (hátsót). Most a főfékhengerem adta be a kulcsot. Szeretném megtudni tőletek, hogy ezek áltaános mindig előforduló hibák vagy csak szerencsém van? Ill. hol tudok főfékhengert vagy felújító készletet venni olcsón. Eddig a legjobb ajánlat a főfékhengerre 65.000.-. Előtte egyébként Toyota Avensisem volt. Azt se tudtam 200.000 nél hol a motorház.
Sziasztok!
Most vettem egy Vecta B 1.6 16v Caravant. Sok apróság mellett egy nagy bajom van vele, hogy a gyári tetőcsomagtartó 130 km/h körül és felette iszonyú morgó szélzajt ad, (jobb oldali) általában oldalszében. Nagyobb szél esetén akár kisebb sebességnél is jelentkezik ez az effektus. Nagyon idegesít, állítólag nem mindenki tapasztalt ilyent. De ez nagyon rossz, és nagyon hangos.
Tudnátok segíteni, tippeket, vagy ötleteket adni, hogyan lehetne csökkenteni vagy megszüntetni ezt a dolgot?
Köszi előre is.
98-as 2.0 X20XEV motorom van, a legutóbbi olajcsere óta /12Ekm/ fél litert öntöttem utána. megjegyzem, olasz vétel, tök ködös múlttal, valszeg nem csacsival húzták, ameddig belement 100 xx Ekm. szóval aki ilyenekkel tartja távol magát az opel-től, az bármelyik márkától félhet.
"Külömben az OPEL benzin motorok mind eszik az olajat"
Ezt a mondatodat igen csak megcáfolnám!!!!!!!!!Nekem egy 95-ös A Vectrám van C20NE motorral és hát 20000km alatt egy deci olaj sem hiányzott belőle!!!Pedig azért néha volt hajtva rendesen!!
Úgy,hogy nem tudom milyen szerelő lehetsz.Ja és 190000km van a motorban.Ezt csak érdekesség képp.
Én uj vagyok az opelesek között mivel most vettem egy 97-es Vectrat 2.0 16v cdx-et
és lenne egy olyan problémám hogy a computer német nyelvű és valahogy szeretném angolra átállítani és emiatt nem szeretném szervízbe vinni ha tudja valaki hogyan kell örülnék ha segítene. És még valami Kellene hozzá gépkönyv és szervízkönyv mert sajna az nincs és ha lehetne elektronikus formában az is elég lenne ha valaki tudná honnan tölthetem le.
Jó a meglátásod, ez így is van. még pedig azért mert a szervizek többsége nem fizeti meg a szerelőinek az utánképzést az ose-nél, ezeért nem tudja komunikáltatni a vezérlőegységet a számítógéppel, és ebből adódnak a téves hibamegálaopítások.
Persze ha a szerelő berendeli az alkatrészt muszáj neki eladni mert nem halmozhatják fel az elfekvő raktárkészletbe.
Tök igazad van, a hozzászólások jó része nem autószerelőktől van.
De azért annyit fel lehet említeni, hogy az autószerelők jó része szinték tök kuka a mai elektronikus autókhoz még szakszervizben is, ennek megfelelően a hibát méregdrága részegységek találomra való cserélgetésével próbálják kitalálni.
Ez nem baj, csak az árat és ködösítést sok autós nem tolerálja.
Ezért azután a saját tapasztalatait írja le és esetleg így próbál segíteni más autósokon. Én pl. kb 10 AGR szelepet hoztam vissza abból a sírból, ahová a cserélgetős szerelő már behantolta volna. Szóval nem vagyunk egyformák, /ez nem is baj/ de ha sok hülyeséget olvasol itt, néha villanj meg.
A nem stabil alapjárat egyik oka lehet az alapjárati motor, de et olyan egyszerú mechanikailag, hogy nagyon koszosnak kell lenni, hogy beragadjon, bármilyen zsírtalanítóval ki lehet tisztítani. A fojtószelep házat szintén érdemes megnézni, kitakarítani, de amiről még nem esett szó: a különböző rendű és rangú vákuumcsövek, melyek szintén a pillangószelep környezetében indulnak-érkeznek. Nagyon gondosan át kell nézni, nem kap - é falslevegőt a motor. Az összes gumicsövet benzines ecsettel át kell kenni, ha valahol kenve felpörög a motor, ott luk, szakadás van. A csőbilincseket is át kell nézni, sőt az ilyen korú gépeknél az összes gumicső jó eséllyel a meleg és az olajpára miatt túrósan szétmállóan vegetál. Tehát, mielőtt egy új alapjárati motor karjaiba veti magát az ember, érdemes átvizsgálni az egyéb lehetséges pontokat. Mellesleg a kiszerelt szelep elektromosan is ellenőrizhető egy 12 V-os áramforrásról. Egyszerű esetben rá kell érinteni és a szelep beránt. Tudományosabban egy potméter beiktatásával szépen lehet folyamatosan mozgatni, így leciánozható hogy a szerelő igazat mond-e?????
Vectra B 2.0 DTI (2000/12) -be szerelt Siemens NCDR 1100 CD-s hifi és navigációs rendszer használati utasítását szeretném megszerezni magyar v. német v. angol nyelven (elektronikusan v. postai utánvétellel).
Szeretném a segítségeteket kérni abban, hogyan működik a navigáció? A CD-n kívül kell-e hozzá valamilyen előfizetés, hol lehet térkép CD-t vásárolni hozzá (tudom, hogy Mo. nincs még benne) stb.?
A chip tuningtól nem megy hamarabb tönkre a motor?? Azért kérdezem mert a motort és az erőátvitelt 100 LE-re tervezték és a +30 LE nem túl nagy igénybevétel a tervezetthez képest?? Vagy ilyenkor célszerű egyéb alkatrészeket is cserélni?? Továbbá minden más egyéb is érdekel a chip tuningról.
97-es 2.0 benzines B Vectra-ba utólagos tempomat beszerelésről tud valaki? Ezer helyen kerestem, de csak drágáért van nem a gyári kapcsolóval, hanem valami önálló rendszer. Igaz, hogy a csati be van kötve, csak nincs kivezetve, meg másik bajuszkapcsoló kell (lásd Omega fórum)?
Sziasztok! Most kapcsolódom be csak a fórumba és én is segítséget kérek. 1996. X. havi 2.0 16V 5 ajtósom van, 145.000 km-rel. Egy dolog, hogy 1 éve nincs alapjárati motorom, ezt csak megcsináltatom előbb-utóbb. Gondom amiben segítséget kérek. Valamelyik reklám újságban baráti áron 20.000 körül voltak szélvédők (kavics beverte). Nem tudná valaki megmondani hol van ilyen áron üveg? Előre is köszi
Szia, nekem is B vectram van, 96. 06. havi, 1.7TD Isuzu motoros. Mik a tapasztalataid ezzel a motorral, mire figyeljek oda vele? Előre is köszi a választ!
Sziasztok! Neken is egy B VECTRAM van, egy elég ismert OPEL szervízben golgozom mint autószerelő. Amiket itt olvasok hát.....! Na mindeggy.Külömben az OPEL benzin motorok mind eszik az olajat, a dízelek meg mind típushibásak, ameik jó az azért jó mert el qurták.
Na cső.
Tudnatok nekem segiteni!?
Sehol sem talalok Opel Vectra 2HDI-re teszteket!
Mik a gyengei, mire kell odafigyelni, stb
Miket kell megnezetni vasarlas elott!
Esetleg kinn mennyiert futnak 97-99-es evjartok.
Lehet veszek egyet:)
Az Opel Astrámban kifeküdt a motor, ezért motorcsere lesz. Kérdésem a következő lenne: a 16XEL motort szerelték Astra F-be is és pl. Vectra B-be is. Már találtam két motort is, az egyik egy Vectra B-ben volt. Miután megvettem az Astrámat, akkor kiderült, hogy egy kicsit eszi az olajat. Azt az infót hallottam akkor (valamelyik topic-ban írták), hogy ez a 95-96 tájéki 16XEL motoros Astrák sajátsága, mert abban a típusban egy kicsit bőre vették a szelepszár-szimeringet, vagy valami ilyesmi. Kérdésem az lenne, hogy ti mit hallottatok erről, illetve, hogy ez vajon igaz-e az Vectra B-be szerelt 16XEL motorokra is. Magyarul: az Astrába és a Vectrába szerelt motorok tök egyformák, vagy esetleg ilyen apró változtatások, javítások még beleférnek ugyanabba a motortípusba.