Keresés

Részletes keresés

Mad Scientist Creative Commons License 2005.05.07 0 0 6486

Környezetvédelem:

 

így igaz, és ez nagy baj.

A világ = 4 év. (Nem csak nálunk.)

Majd ha égető lesz a probléma (szó szerint...), talán akkor...

 

Foglalkoztatás:

 

Na ez a másik álságos része a dolognak.

Azt hiszem a hivatalos magyar foglalkoztottság 57%, az EU 64%. Cél a 70%...

Ezt úgy tervezik elérni (közelíteni...), ha érvényesítjük az "úgy állj a munkához, hogy más is hozzáférjen"  elvet. Azaz részmunkával, távmunkával stb. mind többeknek adjunk valami-valamennyi munkát. Tudtommal a heti 1 órát dolgozók is már benne vannak a foglalkoztatási statisztika ezen oldalán.

 

Pedig 8 órára vetítve magasabb a magyar foglalkoztatottság, mint az Eu-ban...

 

Tehát:

Dolgozzon egy csomó ember  (a közösségi közlekedésben is), meg dolgozzon egy csomó ember kényelmesebben (kevesebbet) csak azért, hogy elkerüljük a  munkanélküli segély, meg a deviánssá válás költségeit.

 

Lehet, hogy társadalmilag ennek legkisebb a költsége, de engem irritál.

 

TökOFF:

A múlkor álltam szombaton az Axelero (vagy már T-akármi) székház előtt tűnődve.

Hányan dolgoznak ott szabadnapon? x technikus, portás, stb?

Megy az internet? Megy.

Akkor minek annyi ember?

(Válasz feljebb.)

Előzmény: Carpy (6485)
Carpy Creative Commons License 2005.05.07 0 0 6485
A környezetvédelemmel kapcsolatban mellébeszélés-szagot érzek. Kítűnő hivatkozási alap újságírók felé sokmindenre, de egy pénzügyminisztert szerintem a legkevésbé sem érdekli. Ami a kötelező környezetvédelmi előírások költségigénye, azt talán bevállalja, de semmi többet. A környezetvédelmi beruházások, melyek megtérülési ideje 10-20-50-100 év, aligha vihetők keresztül egyéves költségvetésekben és 4 éves választási ciklusokban gondolkodókon.

Ami viszont valósabb ok lehet, az a közforgalmú közlekedés általi foglalkoztatottság. Ezzel már inkább lehet a közforgalmú közlekedés szükségességét indokolni.
Előzmény: Mad Scientist (6484)
Mad Scientist Creative Commons License 2005.05.07 0 0 6484

Azt próbáltam meg körüljárni, hogy ez miért is érdeke az államnak.

 

Környezetvédelem...? Mint a közösségi közlekedés legfőbb társadalmi előnye?

Vagy mellékvonali szinten olyan minimális ennek a hatása, hogy erre kár nagy $-t költeni?

 

(Mondván, hogy szinte mind1, hogy 20 ember 20 autóval, 1 busszal, vagy 1 Bz-vel közlekedik?)

 

 

A diák-charter meghatározást köszönöm, még arra tudok gondolni ezen kívül, - mint előnyre - hogy így már szerkesztéskor be tudták (?) lőni a vonatokat a menetrendbe, nem kell (teljesen) felborítani néhányszáz* diák miatt a nyári balatoni forgalmat.

 

* Vajh' mennyi az ilyen "külön rendeletre" közlekedő vonatoknál a minimális létszám? Gondolom egy 20 fős társaság érdekében nem indítják el az M41 + Bhv-t...

Előzmény: Carpy (6481)
Carpy Creative Commons License 2005.05.07 0 0 6483
"Vagy Pápateszérre vasárnap késő délután egymás után érkeznek az autók és hozzák az utasokat a vonathoz (11-et számoltam).
Ezt szeretnénk intézményesíteni, hogy ne csak a helyiek tudjanak róla és integrálni lehessen az országos rendszerbe."

A helyiek tehát szépen megszervezik maguknak az életet. Minek ebbe felülről belenyúlni?

Előzmény: Vaskalap kartárs (6450)
Carpy Creative Commons License 2005.05.07 0 0 6482
M41 2202 és Mad Scientist,

A diák-charter vonatok lényege az, hogy ezeket ha megrendelik, akkor nem különvonatnak, hanem menetrend szerintinek számítanak, és ez esetben nem a különvonati díjszabás érvényes rájuk, hanem a közforgalmú. Ha csupa diák utazik rajtuk, akkor mind vehet kedvezményes diákjegyet, amik után az állam fizet még kétszerannyi árkiegészítést a vasútnak.
Előzmény: Mad Scientist (6457)
Carpy Creative Commons License 2005.05.07 0 0 6481
"komolyan ( nem újságíróskodva) az lehet a reális cél.:
...A közforgalmú közlekedés szerepének megőrzése és/vagy komoly beruházások árán, részesedési arányányának a csökkenési ütemét lassítsuk....."

Ez számomra is világos. Azt próbáltam meg körüljárni, hogy ez miért is érdeke az államnak. Mert fiskális szempontból nem igazán érdeke.
Inkább azt látom célnak, hogy a közforgalmú közlekedés színvonalát olyan szinten tartsa az állam/régió/önkormányzat, amivel egyszerre minimalizálja a támogatási igényeket és a lakossági elégedetlenséget.
Előzmény: Törölt nick (6472)
v_peti Creative Commons License 2005.05.07 0 0 6480

Szerintem a 60-120 perces követés is elegendő lenne általában. 30 perces követést még ennél forgalmasabb vonalakon sem remélhetünk. Bár a több keresztezési lehetőség rugalmasabb menetrendet tesz lehetővé.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (6479)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.07 0 0 6479

 

Mellékvonal a csúcson 1987-ből

Keresztek:

Dad, Császár, Kisbár, Bakonybánk,Veszprémvarsány,Pápateszér, Ugod

Elméleti lehetőség még abban az időben Környe,Gic,Franciavágás

Mindez bizonyítja 10-15 éve még átlag 10 km-enként lehetett vonattalálkozásokat lebonyolítani azaz ez elmételi félóránkénti követést tett lehetővé.

Jelenleg Csak Környe, Kisbér, /Bakonybánk?/,Veszpémvarsány,és + napokon Franciavágáson lehet kereszt.

vonatgyakoriság 1-2 óránként lehet(ne) a 80' as évekbeli 30 percessel szemben.

 

v_peti Creative Commons License 2005.05.07 0 0 6478

Igazad van, de nem ártana némi fejlesztés Pécs és Szentlőrinc között, mert túlzsúfolt a menetrendi mező, főleg a reggeli órákban, és hosszabb távon pl. a Pécs-Szigetvár közti szakaszon is süríteni kellene a vonatokat.

 

A csuklós Bz ideális lenne erre a környékre.

 

A 60-as vonalon is. Duplaszerelvénnyel menne Szigettvárig vagy Barcsig, onnan meg szóló NGyékényesig vagy Nagykanizsáig. Jó fordaszervezéssel gazdaságossabbá  lehetne tenni ezeket a vonalat.

 

Pl. 60-as vonal. Pécs-Szigetvár 60-120* perces követés. Szigetvár-Barcs-Gyékényes. 120-180 perces követés.

 

*A reggeli és a délutáni csúcsban esetleg még 1-2 pluszvonat is mehetne.

 

 

 

Előzmény: Vaskalap kartárs (6470)
M40 120 Creative Commons License 2005.05.06 0 0 6477

Ha a gerincvonal vasútvonal, akkor ez nem működik, mert -jó esetben is- 10 percre van a következő állomás, tehát, ha ott van a kereszt, akkor min. 25 perc van a két vonat érkezése között. ("Még" jobb esetben nincs is 10 percenként keresztezési lehetőség)

 

Arra gondoltam, hogy pl. a kereszt Edelényben van, ekkor a ráhordó járat esetleg közlekedhetne Edelény-alsó mh.-hez ha ez közelebb lenne a végállomásától, mert itt a vonatok kis időkülönbséggel mennek egymás után (ellenkező irányba) 7-8 perc, ennyi várakozást az utasok szerintem még elviselnének.  

Előzmény: István Gyuri (6445)
M40 120 Creative Commons License 2005.05.06 0 0 6476

...A közforgalmú közlekedés szerepének megőrzése és/vagy komoly beruházások árán, részesedési arányányának a csökkenési ütemét lassítsuk.....

 

Ez, ha meglépik azt a szép kis emelést, igen optimista célkitűzésnek tűnik...

Lehet, nem ez a cél...

 

Tényleg készült erről vmi számítás pl. a minisztériumban, hogy miként alakulhat az utasszám és a jegyárbevétel ezután a vasúton.

Előzmény: Törölt nick (6472)
Carpy Creative Commons License 2005.05.06 0 0 6475
Neked a busz a büdös, nekem meg (néhány kivételtől eltekintve) a BZ-k ótvar üléseire nincs gusztusom leülni. Nem vagyunk egyformák.
Előzmény: Törölt nick (6410)
ZE Creative Commons License 2005.05.06 0 0 6474
OK. igazad van (viszont járási székhely Edelény volt), szigorúan véve hibás volt a szóhasználat, ráadásul jelenleg a korábbi járásnál _nagyobb_ környék központja Kazincbarcika, és vélhetően az is marad.
Előzmény: Törölt nick (6473)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2005.05.06 0 0 6470

Én még meg is toldanám két megállóval: Drávafok-Pécs. Ez lenne a nyerő.

A BDzx-ből pedig BRtzx-et csináltatnék, hogy Szentlőrincen ne kelljen körüljárni és az iskolásoknak kakaós csigát és tejet árulnék, az alkeszoknak meg sört és rövidet. Hazafelé a sör megint fogyna pogácsával, pereccel stb.

Olyan klasz vidéki vasúti közlekedést lehetne teremteni, ha végre nem MÁV üzemeltetésben kéne ezeknek a vonalaknak sínylődniük.

Előzmény: v_peti (6469)
v_peti Creative Commons License 2005.05.05 0 0 6469

Pl. Sellyén is el tudnék képzelni egy ilyent, ha onnan a Bzmot Pécsig döngetne átszállás nélkül. Elég sok aprófalu van a közelben.

 

Előzmény: Vaskalap kartárs (6465)
nidsz Creative Commons License 2005.05.05 0 0 6468

és ne feledjük:Pincehelyen ott van a vonatpótló csatlakozás :

potenciálisan sok (30-35) utassal járnak a pótlóbuszok:

 

péntekenként: 8002, 8204,8006, 808 számú vonatokról Tamásiba

vasárnaponként: 827,8009, 8203,8003  számú vonatokhoz Tamásiból

 

meg még az a pár autós is aki Simontornya, Keszőhidegkút, ill Ozora felé veszi az irányt

Törölt nick Creative Commons License 2005.05.05 0 0 6467

Kényes kérdés ez a váltó (használhatósági) ellenőrzés, elég sok dühöngő vitát váltott már ki.

 

Mindenesetre a "telepítünk rá valami KÖFI-szerűséget", ez ott bánrévén kb. 100-200 MFt lehetne, ha elfogadjuk a biztonságtechnikusok kapásból mondott válaszát.

 

Amúgy érdekes, hogy tele vannak a vasútvonalak olyan szolgálati helyekkel, ahol személyzet nincs, szabványos szabad állásban hagyott jelzők mellett közlekedik a vonat, és ez jelenti a váltóbiztosítást. Miközben mindez semmivel több biztonságot nem nyújt, mint két V-betűs jelző és lezárt váltó. Ez is az egyik érdekes kérdése lesz a mellékvonalak megalkotandó új, technológiai egyszerűsítéseket célzó szabályozásának.

 

Előzmény: v_peti (6464)
tweety83 Creative Commons License 2005.05.05 0 0 6466
Lakitelek - Szolnok között is sok helyen van ilyen hogy reggelente a bringát, kocsit, csettegőt otthagyják az állomáson, este meg mikor mennek haza akkor átszállnak vonatról bringára. Nagyon jó dolog csakhát Bp-től  120 km-re élőknek más a mentalitásuk....itt az elővárosi vonalon nem merném otthagyni a bringámat kikötve (mondjuk Monoron vagy Gyálon) mert nembiztos hogy este ugyanúgy megtalálnám...
Előzmény: Vaskalap kartárs (6465)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2005.05.05 0 0 6465

Nézzétek meg a 60-ason Szentdénes megállóhelyet! Maga a megvalósult álom.

Kilométerekre van a legközelebbi településtől, mégis pezseg az élet, mert a megálló épületéből egy közmunkás ügyel a kerékpárokra, motorokra és autókra, őrzi az épületet, fűt, takarít; talán még jegyet is ad.

Spontán kialakult ráhordó pont, amiből sajnos kevés van. Nagyon kevés. Egy kis odafigyeléssel szinte bármelyik megállóból ilyet vagy sokkal jobbat lehetne varázsolni, bármilyen messze legyen is a településtől. Az ilyen rendszer egyszerre lenne gyors (vasút) és egyéni (kerékpár, autó).

Előzmény: talpfaszámláló (6461)
v_peti Creative Commons License 2005.05.05 0 0 6464

Nem mondtam, hogy elég lezárni a váltót. Szerintem is érdemes lett volna valami KÖFI-szerűséget szerelni oda, vagy úgy megoldani, hogy ha nincs vonat, akkor szüneteljen a szolgálat.

 

 

Előzmény: GyöBzs (6463)
GyöBzs Creative Commons License 2005.05.05 0 0 6463
A fovonali KÖFI azért jóval magasabb szolgáltatási szintet képvisel, mint a lezárom a váltót és kész... Folyamatosan visszajelenti pl. a váltók végállását, nem azzal, hogy "úgy tudom ott a kulcs, akkor biztosan le lehet zárva".
Előzmény: v_peti (6456)
v_peti Creative Commons License 2005.05.04 0 0 6462

Pl. 500 gyereket visznek Zánkára.

 

Előzmény: Mad Scientist (6457)
talpfaszámláló Creative Commons License 2005.05.04 0 0 6461

...a 46-os vonalon a néhai 8308-asró péntek este az éjszakában szálltak le uatasok. Néhány másodperc múlva az autók fényszórói is bekapcsoltak és vitték haza a leszállókat.

 

Ez a módi péntekenként Pincehelyen, Keszöhidegkút-Gyönkön, Szakály-Hőgyészen is jól megfigyelhető a 8006, 808 as vonatoknál. Van úgy, hogy 8-10 autó is parkol a rakodón, utasára várva...

Előzmény: Vaskalap kartárs (6450)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.04 0 0 6460
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.04 0 0 6459

Fantomjáratok

Diákcharter-járatok

300-400 fő

Pl hajdúhazdházi

Vagy legutóbb : Nádudvarról!

Előzmény: gumpy (6458)
gumpy Creative Commons License 2005.05.04 0 0 6458
Pl. iskolák.
Gondolom ott áll meg, ahol kérik.
Előzmény: Mad Scientist (6457)
Mad Scientist Creative Commons License 2005.05.04 0 0 6457

Ezeket a kérdéseket én is többször feltettem:

 

Ki rendeli meg ezeket?

Ha különvonatot rendelek, az úgyis akkor és oda megy ahova akarom és engedik...

Mi értelme van pl. egy nyári vonatnak a 29-en, ami nem áll meg Füreden...?

stb.

Előzmény: M41 2202 (6453)
v_peti Creative Commons License 2005.05.04 0 0 6456

v_peti: Vagy csak időszakos forgalmi szolgálat lett volna itt, amikor jön az IP.

És akkor (majd kijavítanak a hozzáértők...) időszakosan helyszíni őrzés alatt nem álló váltónak minősítették volna (amihez persze az utasításokat és a jelzőket is módosítottak volna), és max. 15-tel lehetett volna "átszáguldani". Hiszen azért volt ott a bácsi, hogy váltót (jelzőt?) állítson és annak állásáról jelentsen...

 

A 8-as vonalon KÖFI van. Úgy tudom, hogy az állomási váltókat a kutya sem őrzi. A vonatok meg 100-120-szal döngetnek errefelé.

Akkor itt miért nem lehetne ezt megoldani?

 

Előzmény: István Gyuri (6445)
GyöBzs Creative Commons License 2005.05.04 0 0 6455

Mindez nagyon aranyos igen, csak megint a vonatokon utazókat kérdezik meg...

Amikor egyik ismerősöm kérdőíves utasfelmérést akart indítani, akkor azt nem igazán engedték.

Nem vonom kétségbe a nemes szándékot, de valószínűleg ez nem elsődlegesen vasúti feladat...a jelenlegi pénzügyi-menetrendi tervezésben semmilyen összhangot nem látok (már amennyire ez a publikus infókból kitűnik). A MÁV ugyanis alapszolgáltatásában nem az A állomás - B állomás közötti, hanem az A település - B település közötti utazási igényeket próbálja kielégíteni több-kevesebb sikerrel. Ha ezt teszem fel léghajóval bonyolítja le, akkor is megoldotta.

Az állam miért finanszírozza ezt a közszolgáltatást? A mobilitási alapjogot próbálja biztosítani. Nem a vasutazni vágyók jogait, minden ottélőét. Oké, a néhány ezer vasutas szavazata is számít, de hát nem ez a primer...

Ha a mobilitási igényeket kell kielégítenem, akkor mint Államnak az a feladatom, hogy felmérjem ezeket a társadalmi igényeket és így határozzam meg, hogy tulajdonképpen mit is fogok megrendelni - legalábbis Normáliában így működne.

 

Amennyiben megvalósul a közszolgáltatás teljes költségtérítése, akkor a MÁV-ot abszolút nem érdekli, hogy mennyien utaznak, neki az adott férőhelyszám leközlekedtetése után kellene számláznia, az állam pedig fizetne. Ha rosszkor mennek a vonatok, akkor rosszul lettek megadva az igények...

 

Tehát: véleményem szerint az utasáramlatok felmérése nem a közszolgáltatás körébe tartozó feladat...

Előzmény: Krtek (6448)
GyöBzs Creative Commons License 2005.05.04 0 0 6454
Ezeket a vonatokat a menetrendben meghirdetett megállási helyekkel értelmetlen leközlekedtetni... lehet, hogy a meghirdetett viszonylatokon is.
Előzmény: M41 2202 (6453)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!